Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 04.08.04 14:20
« Re: Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Meg
Zkus porovnat několik druhů pneu stejného rozměru a rychlostní kategorie na tomtéž voze a pak to srovnej se širšími a nízkoprofilovějšími gumami na větším ráfku - opět na tomtéž voze. Možná budeš překvapen! Já jsem byl taky a nikdy bych neuvěřil tomu, co jsem napsal v předchozím příspěvku, kdybych neměl tu (asi dosti vzácnou) příležitost se o tom přesvědčit na vlastní kůži.
Pozor! Hovořím teď výhradně o vlivu pneu (z hlediska tuhosti bočnice) na citlivost vozu na boční vítr a vyjeté koleje, nikoli o jízdních vlastnostech, zj. v zatáčkách. -
« Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane
Mitsi - to nesedi s mojimi skusensotami. Na nizkoprofilovych gumach sa iba drzim volantu, na normalnych "balonoch" bolo mierne treba korigovat smer. Pisem o Cliu a rozdiele 165/65R14 vs. 195/50R15. S citlivosou na kolaje suhlasim, predvadzaci Megane mal 205/55R16, moj ma 205/50R17 (pre Ajvna - Continental SportContact2) a kolaje je na mojom citit viacej. -
"-- skrytý --" 04.08.04 11:37
« Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane
Citlivost na boční vítr = zásadní vliv pneumatik: čím měkčí bočnice, tím menší citlivost, čím tvrdší bočnice (zj. u široké nízkoprofilové gumy), tím větší citlivost na boční vítr a hlavně vyjeté koleje.
PS: Tím současně nechci říct, že na konkrétním vozidle a jeho podvozku nezáleží... -
"-- skrytý --" 04.08.04 09:44
« Re: Re: Re: Re: Re:
yyyyy: Ja nevim, ze Ty vzdycky musis mit neco extra, nejake extraburty :-) Nevim, co Ti poradit .. snad .. prestehovat se nekam, kde neni takovej kopcek a nebo tak pravidelni policajti >:-[] Ale reknu Ti, trapit to do kopce 40tkou na 4ku .. no fuj! :-) To musis mit s bidou 1200 otacek, to uz by ta trojka byla lepsi a mozna by nezrala ani tolik moc, jako ta podtocena ctyrka. Nerikej, ze by to pak zralo vic, jak 9 litru? .. pokud teda nesplhas na K2ojku >:D Dolu se zarazenym kvaltem za nula, to mas prumernou spotrebu 4.5 :o) -
« Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane II
Kliom som nikdy nejazdil, ale ak myslite citlivost na vietor v zmysle uhybania zo smeru, tak ani stary ani novy megan to nerobi, a dokonca ani scenic, len to nimi mlati hore dole, ale neuhnu ako napriklad uhybaju skody alebo moja stara tempra kombik, nexia uhybala tiez, leganza ani nahodou, a ford escort len nebadane (aspon si to tak pametam) -
« Re: Re: Re: Re:
>nula od nuly pojde <
nula od nuly nepojde ked v kopceku musis zaradait, a ked ti rychlostny limit nedovoli ist ten kopec na optimalnu rychlost ja napriklad byvam na kopceku, do ktoreho leziem 40tkou na stvorku, co od toho cakas? a potom cestou nazat zase na tu 40tku brzdis, lebo tam kazde rano meraju :-) -
"-- skrytý --" 04.08.04 08:58
« Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane
orin: Beru zpet, co jsem napsal. Nejsi o moc horsi eco-driver, nez ja. Kdyz s tim umis pod pet, jsi stejne dobry eco-driver. >:-[] To musim doma rict otci, ten ma taky tuhle 1.6 16V, ale v kratkym Megane I., ze se s tim necha jezdit za pet. On ma smulu v tom, ze s tim jezdi 80% po meste a vesmes kratke trate do 8km a zbylych 20% byva dalnice, kde si zase rad zajezdi 140-150, takze porad bojuje se spotrebou mezi 6.8-6.9. Tak ho ted trochu popichnu, treba ho to donuti si udelat nejaky delsi vylet po ceskych okreskach :-) -
« Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane II
Miro - to je jasne, ze ti vietor autom zakyve >:D Ale ja som skorej myslel citlivost pri jazde - ked vybehnes v 130 spoza mosta/vetrolamu alebo kopca, ked ide oproti tebe kamion, ked je narazovy vietor a podobne situacie - tam sa moj Megane sprava kludne, drzi stopu a vobec ho to nerozhadze. Clio bolo citlivejsie, Renault 21 asi tak isto ako Clio na 14" a staru Skodu 100 v takych pripadoch bol problem udrzat v jazdnom pruhu. Na Megane sa iba drzim volantu. Asi za ten rozdiel opat mozu moje nizkoprofilove gumy >:-[]