Renault Clio (II)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.04  14:22

    « Re: Re: Re: velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.ind

    matuS: to jsou pravdiva slova. Clovek si to musi neustale opakovat, ze ma gumy uz znatelne ojete a jet podle toho. Pred tremi tydny jsem chytil neskutecnou destovou prutrz, voda doslova rostla pred ocima na dalnici, nastesti vsichni jeli rozumne krokem, protoze to vic ani neslo, uz kvuli mizerny viditelnosti v nekterych chvilich na hranici 50m, ale pri 70tce bylo misty citit, ze je to mezni rychlost, kdy ty pneu jeste staci v rovnem smeru odvadet vodu, uz tam byly citit naznaky plavani. V ty rychlosti zkusit zatocit, jsem v hodinach a na svodidlech natotata. Moc prijemne to neni, svym zpusobem se tesim na to, az tam dam nove pneu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 06.08.04  14:10

    « Re: Re: velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.index?

    prilis zjazdena guma ma aj na suchu nizsiu prilnavost ako guma nova
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.04  13:27

    « Re: velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.index?

    No ted maj najeto 51.000 a jeste na nich mozna 6-8tis. odkrouzim, uvidim, jak rychle sleze ten zbytek, co tam mam :-) .. ted se snazim jezdit jako beranek, jestli se mi preci jen podari ty gumy dotahnout do zimy :o) No je zjevne, ze pokud bych s tim autem jezdil jen klidne a moc ty zatacky nerezal, tak ty gumy vydrzi jeste o dost vic :-) Vnitrky maj mozna jeste 4-5mm, ale vnejsi drazka je uz na 2mm .. no nic moc, no :-) .. ale na Hockenheim za sucha by to slo >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.08.04  10:02

    « Re: velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.index?

    Moc ti nepomozem, mal som CPC na Maxime a tam boli tusim do 240km/h, po ich zjazdeni tam isli tusim nejake Klebery alebo co, no hroza! Ale jedna vec je ista, urcite sa mrkni do technicaku, aky rychlostny index mas predpisany, aby si "nahodou" nemal na STK problemy ;-) . BTW kolko ti tie CPC vydrzali?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.04  09:27

    « velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.index?

    Pomalu musim premyslet o vymene letnaku a kdyz koukam na e-pneu, na ContiPremiumContact, ktere tam mam osazene i ted, tak je docela citelny cenovy rozdil mezi rychlostnim indexem H a T. Ted tam mam myslim Hacka, ktere jsou do 210, maximalka meho Clia je ale jen 175 a Tecka jsou od Hacek lacinejsi o vice jak 400Kc na kolo a ty jsou do 190km/h. Tak premyslim, ze bych tam poridil ty Tecka. Myslite, ze bude nejak vyznamne citelne zhorseni jizdnich vlastnosti te gumy? Bude pravdepodobne tvrdsi, logika veli, ze asi horsi grip mit bude, otazkou je, jestli to bude vubec znat? Jezdeni po rovine samozrejme nemyslim :), ale takove ty rychlejsi prujezdy zatackami ? Lufa se radeji neptam, ten jeste v Lotto nevyhral >:D , ale najde se tu nekdo, kdo mel moznost testovat dve stejne gumy, odlisne pouze v rychlostnim indexu? Ale jestli chces neco Lufe pridat z Tve studnice vedomosti, neboj, budu rad i za to ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.04  03:22

    « Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Mega

    To Ajvn: Tvé vysvětlení je naprosto přesné a já se pod něj podepisuji! Přesto si rýpnu: Já "se nedomnívám", já to mám prostě odzkoušeno v praxi, a proto to vím.
    A ještě jeden tip: gumu s měkkými bočnicemi poznáš bezpečně podle toho (samozřejmě pouze v porovnání s jinou gumou na tomtéž typu auta), že vyžaduje podstatně vyšší ovládací sílu na volantu, hlavně při manipulaci na místě (parkování apod.). Nejmarkantnější to samozřejmě je na autě bez posilovače řízení, ale takových dnes už mnoho není.
    Pro pořádek opakuji: S huštěním to nemá nic společného! Tuhost bočnice je vlastnost, kterou guma dostala do vínku od konstruktéra, a huštění už na tom mnoho nezmění.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.08.04  10:35

    « Re: aerodynamika - Clio vs. Mega

    Mitsi: Mozna jsi mel stejny vuz, ale ze jsi menil jen pneu a rafky, je zdani .. kdo zaruci, ze jsi mel konstantni poryvy vetru? :-) Ale nebudu negativni :), zkusim najit duvod, proc to funguje, jak pises. Napada me jedine .. pokud je mekci bocnice, rozkmit auta v podelne ose oproti stycne linii pneumatik muze byt teoreticky vetsi, nez kdyz je bocnice pevna. Kdyz v prvnim pripade zboku foukne vitr, spodek pneu jde stale v linii nehnute a jen se trochu "nahouli" pneumatika do boku ve smeru vetru, zatimco u te tvrde bocnice tam tahle "vule" neni, tak to rovnou hne s celym autem ... jinak nevim, cim by to mohlo byt zpusobene, pokud je realne pravda, co se Mitsi domnivas :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.08.04  18:13

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Mega

    No ved ja nehovorim kolko hustit / vypustit ... :-)
    a BTW, prave tlak v gume dava boku gumy tuhost
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.08.04  15:48

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I

    Charakter bočnice konkrétní gumy ale nezměníš huštěním. Tedy pokud by se nejednalo o extrémní podhuštění či přehuštění. Zažil jsem borce, který hustil "podle oka", resp. "promáčklosti" pláště ve styku s vozovkou. Toho Favorita nebylo možno udržet na silnici: na předku měl téměř 4 atm.!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.08.04  15:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs.

    >Já jsem byl taky a nikdy bych neuvěřil tomu, co jsem napsal v předchozím příspěvku, kdybych neměl tu (asi dosti vzácnou) příležitost se o tom přesvědčit na vlastní kůži. <
    To moze byt aj zavisle na aute ktore sa v tomto propade chovalo takto a v inom sa to moze chovat prave naopak a v inom to moze byt uplne nezavisle. Ak je pravdou ze je to o tvrdosti bocnice tak by to malo ist simulovat tlakom v gumach.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…