OPEL ASTRA CLASSIC
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
- Zkušenosti 30.09.1999 07:04
- Měl jsem 1.7D sedan 27.10.1999 19:59
- Měl jsem 1.7D sedan 27.10.1999 20:02
- kolo fuč 29.10.1999 07:39
- Opravdoví fandové tohoto modelu 08.02.2000 14:26
- Re: kolo fuč to Novak 08.02.2000 17:52
- taky jeden názor 08.02.2000 18:18
- To cizinec 09.02.2000 15:19
- motor 1.4i 17.02.2000 11:01
- coz tak to ozivit 04.07.2001 10:27
-
-
« Re: Zkušenosti
Měl jsem Astru 1.4i, model 97 což je vlastně Astra classic, jestli jsem tomu dobře porozuměl.
Jediné co na ní bylo dobré byly brzdy a posilovač řízení.Jinak šumt. Velký aerodynamický hluk, při větším natočení kol do leva rány z prostoru LP.kola, při sjíždění z parkoviště vrzala kastle horší než Favorit. A jako perlička - při vyřazení z vyšších otáček volnoběh z ničeho nic vyběhl na 2500/min. a držel se tak vysoko jak dlouho se mu chtělo. Jediné co pomáhalo bylo několikrát rychle za sebou šlápnout na plyn. Jo a ještě mi padaly zadní okna tak o 5-10mm.
Známému zase žrala 1.6i prvních 15000km olej průměrně tak 07l/1000km.Pak si to ale sedlo a žere tak deci.V servisu ale nikdy nic nenašli, všechno bylo v normě.
Prostě pohoda, auto pro silné povahy. Jestli Classic nebude mít posilovač řízení jak jsem někde četl, nevím proč si ji kupovat.A ještě další- prý se montují v Polsku. To už vůbec ne. -
« Re: Zkušenosti
Nazdar Alle.
My máme Astru Classic Caravan 1,4 16V. Nejlepší
na tomto autě je zavazadlový prostor. Vleze se do něj úplně všechno. Jen mi občas vadí ,že se z tama
občas nesou divné zvuky.
Prostoru na zadních sedadlech je taky málo, ale to je přibližně všechno, co se kritiky týká.
Motor je perfektně pružný na svůj malý objem, ikdyž potřebuje trochu vytočit. Je taky trochu žíznivější, když se s nim jezdí 150-160 km/h.
Já touto rychlostí jezdím většinou a žere mě
8-9 litrů.
Zase se někdy ozvy. Čau.
-
-
Měl jsem 1.7D sedan
a byl jsem velmi spokojen. Jediná věc mi na tom vadila, a to servisní interval s výměnou oleje po 7500 km. Jinak v létě-zimě, v subtropech se to nepřehřívalo, vyšplhalo to na skotskou vysočinu, v zimě to startovalo v -18 mrazech. Za celou dobu (4roky) nebylo třeba měnit ani jednu žárovku, a to předtím jsem měl favorita a na něm jsem se vyučil skoro jako automechanik. Nyní mám novou astru 1,8 16V a už to není úplně ono - museli nám měnit kompletní zadní diskové brzdy i se třmeny, protože kudy to jezdilo, tudy to brzdilo a oni nevěděli proč. Nyní již OK. Ale na starou Astru stále vzpomínám ! -
"-- skrytý --" 29.10.1999 07:39
kolo fuč
včera jsem viděl fungl novou Astru Combi: lehce nakloněná uprostřed cesty: upadlé levé přední kolo (ne na šroubech), celkem radost. Trochu to připomíná upadající zadní nápravy (zo Slovenska) na prvních Favoritech.-
« Re: kolo fuč to Novak
Hehe Novák, kolesá z Favoritov neodpadávali kvôli zadnej náprave. Odpadávali kvôli tomu kuľelovému loľisku, ktoré bolo českej výroby :-)) Aj ked je pravda, ľe loľisko asi nebolo na príčine, to skôr tí Vietnamci a Kubánci na montáľnej linke v Boleslavi, ktorí nestíhali loľisko pred montáľou premaza» a tak ho montovali proste nasucho , ale zasa uąetrili čas a mohli stíha» normy :-))
-
-
Opravdoví fandové tohoto modelu
Jsem velký příznivce značky Opel. Na téma Opel Astra Classic jsem četl spoustu názorů,objektivních i neobjektivních,ale osobně si myslím, že mezi každým modelem se najde vždy nějaký ten černý Petr, který pak pošramotí názor na ten či onen model. Pojďte se také podělit a vaše názory a zkušenosti o tomto vozu. -
Re: kolo fuč to Novak
uups blbá diakritika, tak ešte raz: Hehe Novák, kolesá z Favoritov neodpadávali kvôli zadnej náprave. Odpadávali kvôli tomu kuželovému ložisku, ktoré bolo českej výroby :-)) Aj ked je pravda, že ložisko asi nebolo na príčine, to skôr tí Vietnamci a Kubánci na montážnej linke v Boleslavi, ktorí nestíhali ložisko pred montážou premazať a tak ho montovali proste nasucho , ale zasa ušetrili čas a mohli stíhať normy :-)) -
taky jeden názor
Mám teď Astru z r. 94, 1,6 16V. Jsem s ní vcelku spokojenej, hlavně se mi líbí 100 koníků, dobrá jízdní stabilita, a dobře vyřešenej interiér. Má ale svoje mouchy. V zimě, když je studenej motor a trvá to dýl, než se zahřeje, tak se dělají v motoru usazeniny intenzívněji, než obvykle. Po určité době začne motor na volnoběžných otáčkách běžet nepravidelně, těžce se dostává do obrátek a netáhne. Když pak v servisu všechno rozeberou a vyčistěj, tak je zas všechno O.K. Mechanici mi radili, abych držel motor častěji na vyšších obrátkách. To skutečně pomáhá, ale žere to benzín. Slyšel jsem, že na novějších 16V motorech opravili konstrukci, a tahle chyba zmizela.
Nicméně starší ročníky Astry nepatří mezi elitu spolehlivostních statistik (což neznamená, že neexistujou Astry, který ujedou bez sebemenších problémů desetitisíce kilometrů). Myslím, že se na tom podílí ten zázračnej španělskej menedžr, co ho potom přetáhl Piëch k VW. Ten prej totiž snížil výrobní náklady mimo jiné i tím, že uzavřel kontrakty s levnějšíma subdodavatelama, což se určitě odrazilo v kvalitě dodáváných dílů. Měl jsem ale možnost vyzkoušet i novou Astru (najel jsem s ní asi 2000 km), a moc se mi líbila. Koupil bych ji s klidným srdcem.-
« Re: taky jeden názor
Zajímalo by mně od jakýho roku výroby si myslíš, že Classic je méně poruchovější a jak hodnotíš výrobu v Polsku. Nedávno jsem se byl podívat v autosalonu v Plzńi a tam mi prodejce tvrdil, že ty vyrobený v Polsku jsou prý kvalitnější než ty z dojčlandu. A co se týče nový Astřičky máš pravdu je to na technický úrovni perfektní kára.
Ovšem škoda jen že za trošku víc peněz. Ale kdybych se měl rozhodovat mezi značkama určitě bych neváhal u mně samozřejmě Opel. Jestli víš nějakou dobrou adresu o webový stránce na táme Astra Classic tak sem dej vědět.
Zatím čua sysp-
« to sysp: taky jeden názor
Celkově se kvalita auta zlepšila myslím v polovině 90. let (95-96). Otázka motorů je kapitola sama o sobě. S klasickejma 8V motorama ani žádný kardinální problémy nebyly. Zato u první generace 16V ECOTEC motorů se vyskytovalo několik závažných konstrukčních nedostatků. První byl řešení foukání vzduchu do výfukovýho potrubí (při studeným motoru), kde se velice rychle zanášel nějakej speciální ventil (to má pak následky, o kterejch jsem už psal). Druhej průšvih bylo napínání ozubenýho řemenu (pohon vačkovejch hřídelí). To když odešlo, tak to mělo stejnej dopad, jako rozervání ozubeňáku (ventily se zastavěj tak, že některý "koukaj" do válce, a písty je pak rozsekaj, takže to spustoší celou hlavu). Můj 16V z 94. prej patřil k posledním před zavedením konstrukčních změn. Pokud člověk ale nešetří na tom, aby v předepsanejch servisních intervalech auto fakt nechal prohlídnout, tak se dá těmhle poruchám vyhnout.
S výrobou v Polsku sice nemám žádný zkušenosti, zato Astry se montovaly i v Maďarsku, a s nima mám zkušeností dost. Mezi německou a maďarskou rozdíl nebyl, takže předpokládám, že poláci to uměj aspoň tak, jako maďaři.
-
-
-
"-- skrytý --" 09.02.2000 15:19
To cizinec
Za kolik jezdis s 16V? Mam 95 1.6 8V 150tis.km; v lete za 6, ted v zime 6.5-7, coz docela jde. Bracha mel Astru II Combajna 1.4 16V jezdil +1 litr. Ted ma Astru II Combajna 1.6 16V a umi s tim i za 10,5litru, coz je hruza. Podotykam, ze s 8V 1.6 Astrou jezdil za 5.5. Proste ty 16V nejak chlastaj.-
« To Rado - spotřeba 16V
Kromě rozdílu mezi "letní" a "zimní" spotřebou záleží samozřejmě taky na tom, jestli jedu každej den 8 km do práce a zpátky, nebo jestli jedu někam 300-400 km. V létě jezdím na couračkách za 7,5. Na delší cestě dokážu jet pod 7 litrů. V zimě se ale i na krátkejch tratích (mimo město) vejdu do 8,5. Na delších se dá za 7,5.
To, že 16V chlastaj víc vyplývá logicky z toho, že díky 2 sacím ventilům se dá za stejnou dobu (oproti 1 sacímu) narvat do válce víc směsi, což nám dává ten větší výkon. Takže něco za něco: kdo má rád dynamickou jízdu a vužívá všech koníků, tak s 16V klidně dokáže udělat 10 litrovou spotřebu.
-
-
motor 1.4i
Koupil jsem Astru 5 dv. 1.4i rok 1992.za 115000. Motor má najeto 105000.Byl to dobrý kup?
Jinak docela ujde.Může mi někdo ze znalců sdělit jakou mají tyto motory výdrž
a vůbec slabá místa tohoto auta.Ve značkovim servisu jsem ještě nebyl, ale chci tam zajet.
Nemůžu sundat zadní bubny a přitom v knížce je to tak jednoduché.....-
"-- skrytý --" 18.02.2000 13:19
« Re: jokr
Když jsem sundal zadní kola nechtěl jsem verit, jak mam zkorodovany bubny. Dal jsem to tenhle tyden do Autoprimu na prohlidku po 150tis. Tak je vyhodili, protoze byly probrzdeny. Pri vyssi rychlosti (120) se chvel volant- vymenili nejaka vymackana pouzdra v rizeni. Jinak je to auto bez poruch. Howgh-
« Re: jokr
To s tim rizenim je zajimavy. Ja uz jezdim pres rok s 92-kou a ve vyssich rychlostech to taky zlobi. Mel jsem to v autorizovanym Opelu, tam to prohlizeli i projeli a pry je to normalni. Jinak jsem tady cetl dost stiznosti na tekouci olej, ja jsem do toho lil olej jednou - 3,5 l kdyz jsem ho menil, jinak zatim ani kapku (klepu na drevo), je to 1,6i. Byl tady zajem o nejaky stranky s infem o Astrach, ja bych taky nejaky uvital, zatim jsem nic rozumnyho nenasel a jedina knizka, ktera se u nas prodva me taky nenadchla. Kdyby vas nekoho napadlo proc to ve vyssich rychlostech plave uvitam radu.
-
Vyměňme si zkušenosti a tímto vozítkem.