MAZDA Thinking in new dimension....vse o MAZDE

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.03.05  12:22

    « Re: Re: tah motoru

    Ale vždyť přesně o to se snažím, vyprdnout se na kvedlání s pákou a pracovat jen s plynem, páku už používám jen při brždění motorem, případně pro přidržení trojky když chci někoho předjet abych byl ready. Díky moc za odpověď, když pominu odborné výrazy laicky řečeno při pohodové jízdě na 4-ku si převodovka sama navolí úsporný režim, pokud prudčeji přidám pouze se vrátí do normálu, je to tak? A já myslel že tam mám nějaké tajné turbo >:D >:D
    No a spotřeba mě děsí, třikrát jsem to teď přes zimu měřil a už raději nebudu, jezdím totiž samé město a motám se kolem 12,7l/100km. Jó skvělý nápad, dvoulitr s tempomatem pro americké roviny a trápit ho v zimě po městě :-(
    Ale chuj s tým, najedu málo tak to zas tak nebolí. Zas mám ty koně do zásoby, ty se neztratí. Čauky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.03.05  10:14

    « Re: tah motoru

    Jo, tzv. "přemostění měniče". Prostě když jedeš piánko po rovině, tak časem dojde k přemostění hydrodynamického měniče momentu kvůli eliminaci energetických ztrát, k nimž v něm nutně vždy dochází, tedy pokud je v činnosti (při přemostění je prostě vyřazen z činnosti). Když přijde kopec nebo potřebuješ zrychlovat, prostě se to opětovně přepne do normálního "modu", tj. hydrodynamický měnič momentu se aktivuje a automatická převodovka se opět stane "automatickou". Jelikož přemostění se obvykle používá pouze u nejvyššího kvaltu, funguje Ti to jen na čtyřku, resp. na "D".
    PS: Jak tak vidím, postupně objevuješ "teplou vodu". Naprosto zbytečně! Používej to jako Američani - zařaď "D" a víc se o nic nestarej, neboť vše ostatní obstaráš vhodnou prací s pedálem plynu. Používat "berličku" v podobě "tiptronic mode" je totiž nutné prakticky pouze u výrobků nejmenovaného koncernu v kombinaci s jeho tupými motory (už tuším, že mě jeho příznivci zase roznesou na kopytech...), což ovšem není Tvůj případ. A věř mi, že když už konečně přestaneš vymýšlet "vyfikundace" s používáním automatické převodovky, klesne Ti i průměrná spotřeba, zvýšíš si uživatelský komfort a hlavně prodloužíš její životnost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.03.05  08:57

    « tah motoru

    Teď mám dotázek pro Mitsiho, guru celého fóra auto.cz >:D
    Jak jistě víš mám 323F US 2003 s tiptronicem (4-kvalt) a dvoulitrem, všímám si občas dvojího výkonu tohohle motoru a včera jsem se rozhodl,že se tě na to musím zeptat. Tento efekt vlastně pozoruji když jedu na 4-ku. Jako bych tam měl turbo či co, prostě jedu v klídečku 60 a přiblíží se kopeček, tak přidám, ale ne moc, aby nepodřadil, jen tak decentně ale přidám a najednou uslyším jak motor zabírá víc a víc i táhne (bohužel nevím jestli se i nějak víc zvýší otáčky, to musím ještě vysledovat,ale spíš ne), aniž by podřadil, což si občas nevěřícně zkontroluji přepnutím na manuál, kdy se mi rozsvítí číslo zvoleného kvaltu. Co se to děje, ta 4-ka má ještě nějakou "půlku" nebo co? Mě se to líbí, je to takové inteligentní, navíc jsem včera zjistil že po tomhle efektu vyjedu onou cca 60-kou dost prudký kilometr dlouhý kopec, aniž by se motor dusil, prostě paráda.
    Pořád se s tím učím jezdit, do kopce jsem doposud manuálně podřazoval na 3 bo jsem si říkal ať se motor netrápí, teď si ale uvědomuji že je na podobné poklidné vyjetí prudkého kopce na 4-ku bez poklesu pod určitou rychlostní hranici asi stavěný, jen nevím čemu to přiřknout, napadá tě něco? Díkes.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.03.05  08:43

    « Re: Re: Re: KAT

    Ale samozřejmě. Ten UNI kat vypadá jen malinko jinak jak original, je to ale ta samá baňka, asi ne tak kvalitní jako 10x dražší originály, účel ale splňuje naprosto v pohodě a dělá to tak spousta lidí. Stačí jen použít stávající trubky co uřežeš z původního katu, chce to jen šikovné ruce. Mě to se spotřebou nehlo a emise mi taky vyšly v pohodě. Záleží kolik bude stát v SK, máte tam všechno nechutně předražené :'-( Teď jsem tam byl lyžovat...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "relo" [82.119.107.XXX] 08.03.05  15:27

    « Re: Re: KAT

    Takze jednoducho, ked vymaltim ten kat, spotreba bude nestabilna a auto za nizkych otacok proste nebude tahat. A ako to spravi ten univerzalny kat? teraz, ked je zapeceny ten origos kat, tak ten UNI KAT to spravi jak keby tam bol origos? a potaha aj v nizsich otackach a spotreba bude ustalena? No nejake riesenie by som privital, lebo ten kat ma uz sere.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.05  11:55

    « Re: KAT

    Pořád nechápu proč není ve většině případů nejjednodušší řešení navštívit první mototechnu a objednat či koupit onen universální kat (myslím až do 2l obsahu na všechny typy zážeh. motorů) za 2200 kaček a nechat ho tam přivařit. Ve finále to vyjde nejlevněji, protože když už nic ušetříte za neofic. protekční technické prohlídky... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.05  08:49

    « Re: Re: Re: Re: Re: KAT

    Ještě k té rezonanci: Onen kat, který jsem vlastnoručně vymlátil, měl baňku z 2 mm tlustého nerezu, na ní zhruba 3 mm vrstvu skelné vaty a vnější kryt tvořil opět nerez, ale už jen 0,7 mm. I "prázdný" (po vytlučení obsahu) byl pořádně těžký. K vnitřní rezonanci ve výfukovém systému docházelo pouze pod určitým zatížením při otáčkách cca 2200 a 3500, jinde ne. To byl možná důvod, proč byl ve hlukové kulise s katem a bez něj jen minimální rozdíl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.05  23:36

    « Re: Re: Re: Re: KAT

    Mě se teda spotřeba moc nehýbe. Jsem průměrně na 11,2/100km a otáčky prům. tak 3-3,5tis s tím, že ho rád proženu k 6000. Zkoušel jsem "ekonomiku" a dostal se na nějakých 10/100, ale jízda opravdu otrava.
    Jinak znám 3 auta, kde vymlátili kat a nechali původní obal, všichni do týdne nahrazovali trubkou. On je to totiž velký nevyplňěný prostor, který začne rezonovat. opravdu ošklivý pazvuk.
    O otáčkách a výkonu. Pod 2000 motor nejede (to je dáno koncepcí motoru než katem) Ve 2500 táhne celkem slušně a tak v 3300 je to už "raketa".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.05  23:11

    « Re: Re: Re: KAT

    Tak trochu konkrétna: Mitsubishi Lancer 1,5 12V MPI 66kW/6000 a 128 Nm/3000 z r. 1992; spotřeba s katem 8,2 - 8,5 bez ohledu na styl jízdy; maximálka 185 km/h tacho; po vytlučení katu (tj. při zachování původní baňky) spotřeba 7,5 - 12,5, Vmax hodně přes 200 (tachometr cejchován pouze do 200), motor subjektivně podstatně živější, ale méně ochotný spolupracovat při plném zatížení do 4000 ot./min., což mi příliš nevadilo, jelikož jsem stejně obvykle jezdil nad 4000 - problém ovšem přestavovaly rychlostní limity, jelikož 50-60 se dalo jet max. na trojku a ani při 90 nebyla čtyřka příliš použitelná, o pětce vůbec nemluvím (nevadilo, čtyřka šla 180)... Zvuk trochu sytější, ale rozhodně žádné neštěstí - s tzv. "laděným" výfukem se to nedalo srovnávat, neznalý věci by žádný rozdíl ani nepoznal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "relo" [82.119.107.XXX] 07.03.05  20:18

    « Re: Re: KAT

    Hej, len u mna to je tak, ze ja ten kat budem musiet dat von, ked je zapeceny :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.05  19:56

    « Re: KAT

    Před 6lety jsem vyhodil KAT z Fiatu Marea 1,6. Lambda byla před KAT. Zvuk příšerný, dunivěplechový. Motor v nízkých obrátkách kuckal a táhl pořádně až někde před 5000 ot. Subjektivně jsem měl za to, že to má vyšší výkon, ale pořád se tomu muselo fest šlapat za krk, jinak to nejelo. Po týdnu jsem ten KAT vrátil zpátky, protože jsem po městě vypadal, že neumím jezdit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "relo" [82.119.107.XXX] 07.03.05  18:40

    « KAT

    Pani, tak aby som to uviedol na pravu mieru. Ten kat je pravdepodobne zapeceny a v mazde mi povedali ze novy+vymena bude stat 20 000Sk. Co momentalne nemam :-) Tak som myslel, ci ho vyhodim. Ci mam lambdu za katom neviem, ale skor nie ako ano :-) Mits..ako si to myslel s tou spotrebou a stymi otackami? to akoze na nizsich otacka bude auto lenivejsie ? alebo?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.05  10:17

    « KAT

    Já na staré mrkačce taky měnil KAT, sehnali mi za 2200kč universal a 500 mě stála práce za jeho přivaření ke starým trubkám s přírubami. Na technické pak bez problému a zvuk se taky nezměnil, myslím že to je nejlepší řešení, když už ho někdo musí měnit... Pokud se ovšem nejedná o úpravy nehledící na emise a jde o tuning...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.05  10:05

    « Re: Re: Re: KAT

    Jestli se opravdu rozhodneš ten kat vyndat. Určitě si nech tím zbylým obalem provařit trubku, nebo ten kat trubkou přímo nahradit. Ono to má totiž jinak dost hnusnej plechově-zvonivej pazvuk.
    Jinak já mám kat také venku + vyndaný střední díl výfuku nahrazený rezonátorem a na konci "sportovní tlumič" tedy beznáporový. Jediný efekt celé výměny je spíše zvukový.
    Podstatně více na výkonu poznám kvalitu benzínu, nebo venkovní teplotu.
    Mám Mitsubishi Galant 2.0/101kw
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.05  08:13

    « Re: Re: KAT

    Dobře tedy, když už jsem byl vyzván...
    Za prvé - nevím, co má být příčinou/cílem vyndání katu. Za druhé - když už vyndávat, tak je třeba použít baňku stejných parametrů a nejlépe prostě vytlouct obsah již nefunkčního katu a baňku vrátit zpět. Za třetí - výsledek v podobě např. zvýšení max. výkonu není zaručen, přičemž průběh křivky točivého momentu bude v první polovině rozsahu otáček horší vždy. Za čtvrté - podstatným způsobem se zvětší rozpětí mezi min. a max. průměrnou spotřebou. Za páté - za autem je vždy cítit, že tam kat. není. A konečně za šesté - pokud máš lambdu i za katem, pak na jeho "vyndání" rovnou zapomeň!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.05  20:40

    « Re: KAT

    jsem zvedav na nazor Mitsiho, .. podle meho pridas 5-6 koniku, ale budes mit problem na emisich a to auto je citit, znamej to vyndal na jine mazde a kdyz za nim jedu citim to.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "relo" [82.119.107.XXX] 06.03.05  14:30

    « KAT

    Mazda 323F 1.5i 16V-vyhodit/nevyhodit kat?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.03.05  09:14

    « Automat

    No jo Joe, když Ty jsi takový velký Miaťák >:D . Neříkám že to není krásné autíčko ale abych se přiznal ještě jsem MX-5 nikdy neviděl na vlastní oči, moc jich u nás asi není. Taky proto její sláva kvete hlavně v Americe, kde na ni mají počasí, u nás je to jen autíčko na letní pobavení, pro ně může být i na celý rok. Nemám pravdu? Musíš ji dovézt do lomu, ať ji okouknu. Daleko víc mě fascinuje RX-8, včera jsem opět obhlížel tu co tu má ve Zlíně jeden známý, zimní 18-ky se vidí málokdy, no ale stejně jako já plecháče na ni neobuje, vypadá božsky. Navíc je celoroční a pro 4 lidi, takže i praktická. Pěknější Mazdu jsem fakt neviděl...
    K tomu automatu, konečně jsem slyšel i názor ostatních (díky Joe & Bethe) a souhlasím se všemi, pomalu se přeorientovávám a učím se zběsile nevyřazovat jako dřív, pokud ale vidím že to bude víc jak na půl minuty a jsem na rovince kde nebude potřeba ruční brzda přesto vyřadím, právě protože mě nebaví stát na pedálu brzdy. V každém případku si teď konečně vychutnávám kouzlo rychlých startů na semaforech, kdy vedle stojící při oranžové nejprve řadí a já už jim ukazuji koncovky, protože to auto mám okamžitě k dispozici, to je paráda.
    Hrůzu mám jen z toho že za pár let úplně zapomenu na nějaké řazení a když mi někdo půjčí auto budu jak čerstvý autoškolák >:D
    Osobně už si ale auto s manuálem nikdy nepořídím,to vím na 100%. Rozhodl jsem se definitivně když jsem projel naprosto v klídečku celé město a pravou rukou si držel skvělý gyros, který jsem za tu dobu snědl >:D :-! :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.02.05  22:35

    « NEW MIATA

    je to tu, tak jeste pred Zenevou, jsou tu prvni fotky nove MX5 - MIATA ... jak se to povedlo posudte sami na www.miata.cz je link hned prvni, je tam asi 20 fotek... nadhera, krasny moderni roadster presne to co by clovek od takove legendy cekal :-) nadhera....palubni deska a volant jsou umelecky dilko :-) nepopiram, ze volant ma inspiraci ve financne trosku nedostupnem BMW Z8 :-D co vy na to?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.02.05  09:48

    « Re: Re: Slušná Image

    Tak tak... vitaj medzi nami >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.05  22:26

    « Re: Slušná Image

    mazda alespon pro me neni auto o image...tak jako je Alfa Romeo CUORE SPORTIVO tak Mazda je proste Passion for the road. Kdyz mezi lidma reknes ze mas mazdu tak to nikoho za usi nechytne, ale kdyz Ti pred barakem stoji RX8 tak je Ti to fuk, protoze se uz tesis az budes sedet uvnitr a brni Te prava noha...mel jsem dneska odpoledne tenhle pocit a strasne se tesim na otepleni a az sleze snih a mohl vyndat Miatu...a kdyz jsem napsal strasne tak jsem myslel STRASNE :-) ale mam dojem, ze jsi se do te M6 zamiloval a o tom to je :-) jsi nas ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Luky" [62.168.123.XXX] 20.02.05  18:41

    « Re: to RADEK

    Nejak prehanas,nie?My sme mali mazdu 323 1,8 r.v. 96 a malo najazdenych cca 250 000 a uz niektore casti v motoru hrzdzavali aj na lavej strane pri zadnom kolese zacala hrdza aj na kufri....A malo problemy s olejom, strasne rychlo sa minal....takze neviem nevim
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.02.05  15:12

    « Novej....

    Jinak já jsem tady v této diskuzi nový. Celou jsem ji ještě nepřečet >:D , ale snad někdy...V létě budeme s otcem asi kupovat faceliftovanou M6 2.3i. Tak už se těším. Měl jsem už půjčenou současnou 2.3i ta byla taky fantastická ale je fakt že např. ten šestkvalt tam teď chybí. Jinak nejlepší byla kombinace cca 4500ot. na 4rychl.stupeň a soundsystému BOSE. Skvělý!!! Těším se na vaše reakce Čus... 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.02.05  14:56

    « Slušná Image

    Mazda měla na našem trhu vždy zvláštní postavení, ale myslím si že v poslední době stále více zdokonaluje svou image. Dneska, ten kdo má novou Mazdu, tak je mnohdy víc než ti co jezdí s VW a spol. a to nemluvím o francouzech ti už totálně odpadli... :o
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "b e t h e" [192.76.172.XXX] 19.02.05  18:01

    « .

    ..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.05  12:12

    « Re: AUTOMAT

    V manualu k Mz3 s automatem se pise, ze za jizdy nikdy nedavat N, protoze se pry muze stat, ze auto po opetovnem zarazeni D spatne zareaguje. Jednou se mi to stalo, myslel jsem, ze mam prepnuto na manual a chtel jsem podradit a mel jsem D a dal N misto podrazeni. Jel jsem tak 90, takze co jsem mel delat, nez tam dat D zpatky. Nic se nestalo, ale asi to ok nebude, ja nevim. Tak jak tvrdi Ace2 na vsech forech. Obecny koncenzus je takovy, ze pri jizde mas mate neustale D i pri stani na semaforech atd.. S timhle uz se u automatu pocita a nijak jim to nevadi. Nakonac proc chmatat po pace, kdyz ma clovek automat? Tak si to Weiny uzij :-) , ze uz nemusis skoro nic delat.
    Ja N davam, nekdy na zeleznicnich prejezdech a vlastne i P a vetsinou u toho i zastavim motor. Proste kdyz vim, ze to bude trvat. Ono to taky neni prijemny stat pet minut na brzde. Co jsem u sebe ale vypozoroval je, ze se nesmim moc kochat okolim, kdyz stojim na semaforu. Nebo hledat neco v aute. Jakmile se zacnu ruzne vrtet a naklanet, tak odlehcim nohu a hned bych jel. Ale uz o tom vim, takze no problem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.02.05  20:41

    « AUTOMAT

    cau jeste k tomu automatu, nerikam ze to jak popisujete pouzivani automatu neni ok, ano je to tak jak se jezdi v USA, neustale D, pohoda a na selektor vlastne nesahate... ale mam tu orig. JP manual k 626 2.5AT a ctu si (v angl.) pouzivani automatu: nikde neni napsano ze pri zastaveni nesmim zaradit N stejne tak za jizdy, jedine co je napsano je, ze pri zarazeni N ...cituji:
    The wheels and transaxle are NOT locked.
    rozpojeni prevodovky a poloos.....
    ja jsem s kazdym autem s automatem jezdil tak ze jsem na svetlech vyrazoval a nebal jsem se ani z kopce vykvaltovat, Pontiacy, Oldsmobil, Xedos9, i BMW 740iL to prezilo a nikdo nerikal ze by ten automat potreboval generalku, jedina vec: u americkych aut pri vyhozeni z kopce bacha...US auta blbe brzdi :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.02.05  15:11

    « Re: Re: Náprava

    Tak bylo to přece jen levé ložisko, světe div se... Byla v něm malinká jamka po kuličce, která to všechno dělala, * jsem si mohl ušetřit 4 litry za to pravé co jsem tam nechal dát nové a za práci při testování všeho ostatního...
    No příště budu chytřejší, taky doufám že podobné příště hned tak nebude. Díky za pomoc Mitsi, snad už tu zas budem probírat příjemnější věci...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.02.05  13:45

    « Re: Náprava

    Kotouče mohou házet nejen axiálně (nejběžnější případ), ale i radiálně (v tom případě "nekopou do volantu", ale vydávají zvláštní dunivý rachot). Nutno změřit obojí! Výrazná radiální házivost je obvykle projevem nějakého problému s nábojem kola.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.02.05  12:18

    « Náprava

    Kotouče jsou prý nesmysl, kdyby házely tak bych prý cítil vibrace při brždění, a to necítím. Dnes mi zkusí přehodit ty kineťáky (zleva doprava, prej to jde) a pohýbat motorem zda dobře sedí silent bloky, pokud nic nezabere tak už nevím, asi si to hodím :-( .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.05  18:25

    « Re: Problém s přední nápravou.

    Díky Mitsi, zatím si tu dva dny píšu jen s Tebou, Tvé rady jsou ale nad zlato, zřejmě autům rozumíš víc jako většina ostatních smrtelníků, musím si to opsat, abych to nezpackal, až to budu tlumočit na patřičných místech. Co se týče aut jsem jak rádi říkají mí PC klienti uživatel, a problémy popisuji stejně jako oni, typem: "Hodilo to nějakou anglickou hlášku a spadlo to". :-)
    Takže říkáš zajet s tím někde na válce kde sundají kola a změří zda nehážou kotouče? Kdosi mi říkal že mám uplatit někoho na technické, kde mají mašiny co by mohli problém odhalit, nejhorší je zjistit která z těch několika desítek předražených součástí nápravy to mohla odnést, ty ceny mě děsí, nápravnice 20, poloosa 15, těhlice 5 tisíc, co se ještě všechno mohlo blbým nárazem hnout...
    A vytáčí mě že náraz byl zleva a hluk a problém při točení volantem je zprava, to auto si ze mě dělá šoufky a chce mě přivézt na mizinu >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.02.05  17:07

    « Bez nadpisu

    Mám 323 F-1,6 (typ 323 BJ14M24-III JMZBJ14M2) koupeno na podzim 2002, kdy končí i leasing. Uvažuji (s předstihem) o novém autě, samozřejmě, že Mazda 3 je jedna z možností, ale protože jsem s 323 spokojený, tak zvažuji i možnost koupit málo ojetou (tak do 40 tis. km) 323 F, zase nejspíš 1,6.
    Když jsem se díval na internetu, tak v ČR není moc velký výběr a povětšinou auta mají přes 100 tis.km, ale zato v Německu je situace naprosto odlišná, nabízejí tam 323ky, málo jeté, jako nové a je z čeho vybírat.
    Chtěl jsem se zeptat, zda něko z Vás neřešil podobnou situaci a nechal si dovézt ojeté auto ze zahraničí. Existují zde nějaké firmy, které se zabývají dovozem ojetých aut?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.05  15:58

    « Re: Problém s přední nápravou.

    Úchylkoměrem je třeba změřit házivost kotouče a v případě potíží zjistit, zda je hozený "jen" kotouč, případně i unašeč náboje kola, resp. celá těhlice. Pokud je toto vše OK, pak bych šel po homokinetickém kloubu, a to jak vnějším (u kola), tak i vnitřním (u převodovky).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.05  10:53

    « Problém s přední nápravou.

    Mám malý problém, po menší kolizi s patníkem a následné výměně levého ramena a disku mi přetrvává problém, a to že když jedu nad 50 a zatočím volantem doprava (stačí trošku) tak se ozve z nápravy silný souvislý hukot přesně jako když najedete na onu bílou schválně zdrsněnou krajnici co má člověka probudit když na ni vlítne na dálnici.
    Doleva je to OK, doprava děs.
    Názory se různí, nejvíc lidí zatím tipovalo pravé ložisko, takže jsem (ač je to nelogické když náraz dostalo levé kolo) zvolil tuhle variantu a za další 2 litry + práce mám pravé ložisko nové, samozřejmě bez nejmenšího zlepšení. Napadá Vás někoho co s tím, co ještě může být špatné, mám vyměnit i to levé ložisko kde byl náraz i když to cítím a slyším zprava? Co všechno může podobné zvuky způsobovat?
    Díkes
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.05  10:22

    « Automat

    Tak jo, ukecali jste mě, škoda že jsem se nezeptal dřív, zbytečně si ji už skoro rok ničím a to věčné dilema zda vyřadit či ne jsem si mohl ušetřit. Takže vyřadit jen pokud vidím že jede vlak a je to na dlouho nebo lezu ven z auta. Díky moc, teď ještě to dostat do podvědomí. Je zvláštní že o tomhle se nikde nedočtu, a to těch časáků louskám hodně...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.02.05  06:11

    « Re: Re: Re: Automat

    Ta převodovka se nějak jmenuje. To jméno je AUTOMATICKÁ, takže podle toho názvu je dobré ji používat. Na křižovatce rozhodně nikam nevyřazuji ani neřadím, je stavěná na "styl brzda-plyn" ovšem v trochu jiném smyslu než by si to někdo mohl vykládat :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.05  13:02

    « Re: Re: Re: Automat

    Žádná "spojka" v klasickém slova smyslu tam není! Vadit to může pouze brzdám a event. teplotě ATF, ale od toho je tam obvykle chladič ATF.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.05  12:49

    « Re: Re: Automat

    No to bylo strohé! Takže stát na brzdě? Proč? Ta spojka tam funguje jinak než u manuálu? U manuálu mám zafixované spojku nedržet vůbec pokud možno, tady je to naruby a naopak to mám nechat být? Mě to připadá divné, když navíc auto samo jede dopředu a musím ho brzdit. A kolik minut tedy maximálně? I třeba 5? Já tomu pořád nemůžu uvěřit, bude mi to asi někdo muset vysvětlit odborně, proč je v tom takový rozdíl a u manuálu je spojka tabu a tady je zase špatné vyřazovat... :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.05  12:38

    « Re: Automat

    Nevyřazovat, pokud tedy nebudeš zrovna stát půl hodiny...!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.05  11:30

    « Automat

    Zdar chlapi, chvíli jsem tu nebyl, ale teď mám dotaz pro odborníky co se již setkali s automatem (a je Vás tu dost,to vím ;-) ). Mám totiž dilema zda mám na semaforu vyřazovat na neutrál nebo tam nechat D-čko a držet auto na uzdě brzdou.
    Mám jak víte 323F US 2003 s tiptronicem, vezl se mi v ní jeden automechanik a tvrdil že i když budu stát víc jak 10s nemám do toho zbytečně zasahovat a mám tam nechat D. Já jsem naopak přesvědčen že pokud je to víc jak cca 5s je lepší vyřadit do neutrálu aby se netrápila spojka jako v klasickém manuálu. Tak co s tím, kdo je blíž pravdě, jaká je optimální nejmenší časová prodleva kdy je lepší u automatu vyřadit na neutrál?
    Díkes.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.02.05  22:44

    « www.miata.cz

    ahoj mazdaci, chci upozornit na nove obrazky snad uz finalove verze NOVE MAZDY MX5 .. jsou k videni na www.miata.cz
    mejte se krasne a klouzejte se pomalu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.05  07:48

    « Re: Dost už bylo Sony

    Luboš: Největší problém byl vymontovat rádio z auta, tak jsem zajel do Mazda servisu a tam mi ho (zadarmo) vyšoupli. A pak jsem dal rádio do servisu Sony. Problém byl v mechanice autoreverzu - tak mi to řekl mechanik, který to rádio opravoval. V tvém případě bych zajel do servisu Mazda a ať se starají - máš to ještě v záruce, ne ? Pokud je to drátařina, tak to blbě namontovali a opravu zvládne jejich autoelektrikář. Pokud odešel jeden kanál na CD changeru, tak ho nechají v záruce opravit, určitě mají smluvní servis na elektroniku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 25.01.05  18:23

    « Re: Re: Re: Dost už bylo Sony

    Country
    A v com bol problem? Ako si to vyriesil?
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.05  11:24

    « European Mazda Meeting 2005

    Tak sme sa rozhodli spravit nieco vacsie... podrobnosti citajte na
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.05  11:24

    « Re: Re: Dost už bylo Sony

    Stavros: Dík za tip, ale byla to asi jenom prkotina, opravili to za pár peněz a hraje to. Takže nové HiFi až do nového auta ;-) , mám mraky nahraných kazet a převod mé oblíbené hudby do MP3 nejde tak rychle jak bych chtěl, není čas. :-( .
    Lubos: Taky mi nehrála pravá strana, ale jenom při přehrávání kazet, rádio OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 25.01.05  10:02

    « Re: Re: Dost už bylo Sony

    BOSE neBOSE, nehra mi na CD prava strana reprakov. Radio je v poriadku, ale CD nie. Asi nejaky kontakt medzi CD menicom a zosilovacom. A to mam auto 5 mesiacov stare!
    A nie je to 1. chyba, ktoru mam. Menili mi aj cely display na strdovej konzole.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.01.05  09:24

    « Re: Dost už bylo Sony

    ted se tam montuje BOSE :-) :), ale urcite neprohloupis, kdyz si koupis neco treba od firmy Clarion, Kenwood, Alpine. Zkus treba diskusni forum na www.autohifi.cz , tam velmi casto prodavaj pekny radia za super penize.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.05  11:26

    « Dost už bylo Sony

    Tak po skoro 4 letech první porucha na mém (skoro novém >:D ) voze ..... na rádiu značky SONY začala fixlovat kazetová mechanika. Fakt je, že dostávala dost zabrat, kazety točím téměř nepřetržitě. Ale pokud už chtěla odejít, měla odejít v záruce, a né až půl roku po jejím skončení >:-[] . SONY už mi teď nesmí přes práh mého domu >:D ! Jaká značka se teď montuje do nových Mazd ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.04  00:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda2

    to euroc: clovece budes se divit, ale melo to zvuk jako diesel :-D proste malej diesel s common railem ... trosku vic kovovej, ale naprosoto normalni a prirozenej, kdyz vis co mas pod kapotou :-) ... a co me jeste napada?...hmmm prima maly auto, zadna fabrika na emoce jako RX, MX nebo M6 s 2.3i ... to vazne necekej :-D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.12.04  20:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda2

    Čau, ještě mě něco napadlo >:D jakej zvuk motoru ma ta Mazda2 s motorem 1.4D?a napadá tě k ní eště něco dík...
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.12.04  13:58

    « Tlumič

    Zdravim všechny. Mam M626 GW 1998, na zadních kolech je tlumič a němu je přimontováno něco malého - prý na dofukování kompresorem na tuhost tlumiče. Neví někdo prosím něco bližšího? Eventuelně jestli je to pravda jaký by tam měl být nafoukán tlak?? Díky Mike
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.04  21:16

    « Bez nadpisu

    kam zmizela Mazda6 ???... :-D dotaz mate nekdo M6 s 2.3 motorem?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.04  13:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda2

    jel jsem trasu Tabor - Pelhrimov a zpet je to cca 90km, kolik to sezralo nevim a co tam bylo za naftu taky netusim, jelo to slusne, docela jsem chvatal tak asi spotreba nebyl nijak extra nizka, ale jak rikam, moc jsem to nesetril.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.04  10:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda2

    Čau, sorry, že ještě otravuju s tou Mazdou2, ale chtěl bych se tě ještě na něco zeptat.Víš, jakej v tom autě byla nafta(z jakej benzínky a jaká), pak co to mělo za výbavu a kolik to sežralo nafty a kudys jel.Kdyžtak můžeš ještě něco připsat... >:D >:D :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.12.04  20:54

    « MAZDA Group

    admins zafungovali a mame vlastni skupinku :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.12.04  22:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda2

    ESP myslim Espanol....nikoliv stabilizacni system.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.12.04  22:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Mazda2

    tak uplne nahodou jsem dneska ujel 90km v M2 1.4D najeto 7000km...auto jede bez vetsich problemu 150km/h (jeden clovek v aute), cekal bych malicko vetsi tah toho dieselu, ale to je tim, ze jsem zvyklej na dvoulitr a tohle je proste 1.4...ale jinak fajn auto, ale abych rekl pravdu tak mi vic sedi ten bezinak. Vlastne jediny motor se kterym jsem nejel je 1.6i ..jinak 1.25, 1.4i i 1.4D uz jsem ridil. oproti jinym malym autum ma M2 o tridu lepsi podvozek, bez legrace. So se tyka toho ESP...no JPN to proste neni to je bez diskuze.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.04  11:38

    « Re: Re: Re: Re: Mazda2

    Jo jo, to je na tom to najsmutnejsie >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 08.12.04  11:11

    « Re: Re: Re: Mazda2

    a spanielske paprce k tomu :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.04  09:25

    « Re: Re: Re: Mazda2

    eeeeh... sorry... Brazdic samozrejme, nie Brazdis :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.04  09:24

    « Re: Re: Mazda2

    Brazdis: mas pravdu. Ale to si u Mazdy2 nevyberies: bud ropak od Peugeotu alebo benzin od Fordu (Fiesta).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.04  23:15

    « Re: Mazda2

    To eurocitak a Joe_ST: Zapoměl jsem uvést, že ta M2 ve které jsem jela měla najeto něco kolem 30tis.km. Jinak ten motor 1.4 je údajně od Peugeotu, alespoň to tvrdil ten kámoš, co jí vlastní. Dieslové motory Peugeotů jsou sice asi jediné, co má Peugeot na úrovni, ale i tak když si člověk počte něco na fóru o P-307, tak se ukáže, že i tyto motory mají dost problémů. Existuje dnes vůbec ideální auto ? Já bych osobně složil auto z několika značek. Z Mercedesu bych vzal design, z Toyoty spolehlivost, motor bych zřejmě hledal u BMW a pohodlné sedačky asi z Renaultu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.04  19:54

    « Re: Re: Re: Vymena silentbloku tyce stabilizatoru

    Rudo, menil jsem oba stabilizatory na MXku (za ty silny z usa) na normalni zdvizi, s vyvesenymi koly a uplne v pohode, menil jsem jak stab. tak i housing a bushing, kvuli vetsimu prumeru stabilizatoru. ta Tvoje medota bude absolutne v poho :-) mej se ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.04  19:51

    « Re: Mazda2

    to co jsi vypocital jako cenu za kilometr je fajn, ale mam dojem, ze to neni realny, ve skutecnosti oba motory budou zrat vic. To auto je velmi dobry, rekl bych v tehle kategorii nadprumerny, vnitrek alespon u naseho auta nevrze je v poho, klidne bych ho srovnal s moji byvalou 323 '99. Meli jsme stejny dilema, nakonec vyhrala 1.25i spocital jsem, ze by tata musel ujet vic nez cca 8000 km za rok a to neujede, takze vyhral levny benzinak. Jestli chces mazdu tak ji kup jak s 1.25 tak 1.4D obe jsou fajn. pokud je tvuj jedinej uhel pohledu spotreba a image znacky te nezajima, asi bych nasel sporivejsi auta nez M2.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.04  15:20

    « Re: Re: Vymena silentbloku tyce stabilizatoru

    Deeekuji..tot presne to, co jsem potreboval slyset...tzn..kdyz si zadkem najedu na zvedaci najizdeci spalky.. (imitace jamy)...tak to muzu v kliiidu povolit a vymenit.? DEKUJI vreleee. Ruda
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.04  13:04

    « Re: Vymena silentbloku tyce stabilizatoru

    Ja jsem to sice na Mazde nedelal, ale povazuji za nutne upozornit na to, ze vymenu je prakticky nemozne udelat za pomoci jedineho heveru: pri pouziti standardniho heveru totiz v momente povoleni sroubu (obvykle se jedna o zcela klasicky "pevnostni" sroub) vyskoci objimka gumove manzety a zpatky to lze narvat pouze dalsim heverem, event. uvolnenim pricneho zkutneho stabilizatoru na koncich, samozrejme s opetovnym problemem stejneho druhu (nejde to zpatky bez dalsiho heveru, event. spec. stahovaciho pripravku.
    Idealnim resenim je proto sloupovy dilensky zvedak, kterym se ovsem auto zveda ZA KOLA, nedochazi tudiz k jejich vyveseni. Soucasne je treba upravit "vysku karoserie" tak, aby na pricny zkutny stabilizator nepusobily zadne sily: pak to jde velmi hladce, jelikoz se jedna uz jen o prostou montaz/demontaz bez potreby jakychkoli dalsich (specialnich) pripravku. Stejneho efektu lze dosahnout pri praci "na jame".
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.04  12:32

    « Vymena silentbloku tyce stabilizatoru

    Ahoj, uz jste si nekdo menil silentblok tyce stabilizatoru? Mam ho uz vybehanej, takze se mi tam tyc klepe...staci povolit sroub, ktery drzi silentblok.? Jsou tam obyc matky, nebo pojistne.? Diky Morf
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.04  07:54

    « Re: Mazda2

    To eurocitak: Kámoš má Mazdu 2 1.4D a celkem si motor chválí, ale když jsem do toho přesedl z mého auta, tak jsem si v tom připadal podobně, jako v manželčině Fabii 1.4 MPI, jen to o něco líp jelo. Myslím že to není špatné autíčko, jen mi přijde zbytečně drahé a z venku je to taková krabice. Pokud jde o spotřebu, tak říkal že to bere 5,5-6,5 nafty, dle stylu jízdy, ale osobně mi to připadalo, že nafta ubývá v nádrži ještě víc. Možná ale trochu kecal palivoměr. Jinak plasty jsou průměrné a drnčí na horších silnicích.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.04  22:32

    « Mazda2

    Čau všichni,
    chtěl bych se zeptat, jestli jste někdo neřídil nebo něco nevíte o tom, jak Mazda2 jede s motorem 1,4D.Docela by mě to zajímalo, jestli se vyplatí 1,25i nebo si připlatit za ten diesel.Počítal jsem to a s dieselem vyjde na delší trasu 1km na 1 Kč...s benzínem na 1,60Kč.Dík za odpovědi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.04  21:22

    « :-)

    mazdarek....chtel jsem to trochu ozivit, nikdo nic nepise, asi je vsechno v pohode :-) tak preju hezkej prosinec, at Vam to jezdi :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.04  19:44

    « Re: Re:

    to TomAnt: :idea: mam dojem, ze jsem si to vsichni mysleli, ale nikdo nenapsal :-! thx to U
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.11.04  10:56

    « Re:

    Petik, nehnevaj sa na mna, mozno nemam pravdu, ale take donicene auto ako popisujes ty ukazuje len na jedno. Jazdil si s tym ako prasa !!! Tak sa necuduj... Mi nehovor ze na akomkolvek aute moze odsit naraz tolko veci len takbezdovodne. Myslim si to, prepac... Toto nema byt konfrontacny prispevok, len moj nazor...
    Konkretne, si pozri co si napisal "vevnitř všechno mlátilo, tapecírung se kroutil, ABS v háji, servo, stabilizátor na přední nápravě (už 2x měněnej!)... " podla mna je to uplne jednoznacne... Moja Mazda ma najazdene 235.000, ma 16 rokov ale vsetko z toho co popisujes ty mam v absoultnom poriadku... Viem si vsak zivo predstavit ako by som lahko mozhol dosiahnut ten stav, ktory popisujes ty... na akomkolvek aute...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.11.04  17:23

    « Re: neco cteni

    jeste raz:
    [odkaz] ten predchazejici pokus nejak nevysel :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.11.04  17:22

    « neco cteni

    caues, kouknete na:
    [odkaz]
    a

    [odkaz]
    docela sranda jak se na nove Mazdy koukaji za oceanem....jak treba: Pro vetsinu maminek prilis sportovni vzhled. Nebo: podvozek jako evropsky vytuneny auto, neni komfortni pro denni jezdeni :-D ... preferujeme automat pred manualem... atd :-)undefined
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.11.04  07:50

    « Bez nadpisu

    jo, a jeste jsem zapomel na klimu - chladic byl jak reseto a novej nestal zrovna malo... To auto bylo novy v CR a servisovany ve znackovejch servisech. A jezdil jsem normalne, nemyslim ze jsem ras. Uznavam, ze jsem mel asi smulu, ale pocit znechuceni zustal... Tak at Vam to jezdi!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.11.04  20:49

    « klima

    Jo, to si vzpomínám moc dobře, seděl jsem na pivu po fotbale (s jedním to nějak dom uřídím >:D )a sotva jsme dojeli koukám co mi teče pod auto, byl jsem zděšen že mi prdl chladič nebo něco, kámoši mě v tom parchanti nechali vymáchat, já se plazil pod autem a studoval odkud to teče. No a byla to samozřejmě klima :P
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.11.04  20:47

    « žiju a mám se fajn

    Joe_ST má pravdu, klimatizace, se může používat v režimu "topení" a vlhký vzduch docela dobře vysušuje, někdy mívají i režim provozu tzv. "odmlžování čelního skla". Jak už název fce. říká...
    Kdo klimu nemá, nezbývá než okna rozumně zevnitř omýt,vysušit a nanést něco, co brání rosení.Starý známý Clarin to jistě není.
    Dobrý je např. sprej od fy. Johnson "ANTI BESCHLAG", vydrží tak 5-6 týdnů podle teplot a vlhkosti venku, jedno balení na 4 ošetření všech skel, něco kolem 100,- Kč.Doma použ. teprve 5. rokem na 2 autech a funguje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.11.04  19:26

    « Re: IT žije!

    to Wieny: klima vzduch nejen chladi ale hlavne odvlhcuje, takze se neboj pri zamlzenych oknech dat naplno topeni a zapni klimku...pak uvidis ten fofr jak se to odmlzi. k tomu odvlhceni vzduchu, vsimni si, ze v lete pod autem se zapnutou klimou muze byt louze kondenzovane vody.
    to Mitsi: mam s temi tekutymi steraci stejny zkusenosti... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.11.04  19:07

    « IT žije!

    Díky za rady s tím sklem, nejvíc se mi líbí ta s nějakým spešl přípravkem se čpavkem, to zní zajímavě, poptám se někde v prodejně. Patlal jsem to tím samým modrým prostředkem co tu popisuje 626BB, ten mi ale způsobil tu plpu na skle. Problémy jsem měl hlavně jak teď byly ty mlhy a vlhko, jinak se mi to nemlží, že bych tam měl zapaříno >:D
    Nechápu ale proč radíte zapnout klimu na odmlžení skel? Vždyť klima je jen aby chladila, a já potřebuji teplý suchý vzduch! Musím to zkusit. Co se stane když je v autě kosa, dám teplotu naplno a zapnu klimu? Nic ne? Zkusil jsem to a bez účinku, snad jen jak tu uvádíte občas to udělat aby se protáhla,co? Vždycky když jsem snil o autě s klimou a byla mi ve studeném autě zima těšil jsem se že s klimou se hned zahřeji, netušil jsem že funguje jen v modrém poli kolečka s teplotou 8-s To bych musel přikoupit topeníčko, jak to dělají švédi či noři...
    To Dabel: Scanner nemám, nepotřebuji a mám hlavně málo místa v bytě, takže bych to musel scannovat u někoho a kvůli tomu se mi nechce nikoho otravovat. Ale budu na to myslet, občas někomu instaluji PC s HP kopírkou.
    To Petik: Kdoví co jsi po kom měl za šrota, kde a po čem jsi s tím jezdil a jestli to vůbec byla Mazda. Jestli tebe sem neposlal provokovat IŤ-ák, že vy jste se domluvili :?: :mrgreen:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.11.04  19:05

    « Re: Re:

    to petik: jasne auto se muze nepovest, ale tohle vypada na trochu jinej problem, to auto jsi kupoval nove? nebo dovoz?..cizina?....kde bylo servisovane? atd atd to by bylo hafo otazek. Jen se mi to trochu nezda, protoze nerozumim jak muze 2x odejit predni stabilizator, trochu pokroucena tyc v gumovych blocich, pokud nepojedu rally a nekde ji proste neprerazim (i to jsem videl) tak se krom vymackani spojek (kosti) vlastne nemuze nic stat. kotouce se muzou zkroutit, ale brzdy jsou trochu spotrebak a hodne zalezi na jizdnim stylu. Nebo si mel nebetycnou smulu..preju Ti aby jsi mel nebetycne stesti s tim oplem aby se ti nekazil.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…