MAZDA Thinking in new dimension....vse o MAZDE
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
« MX-Micro SPORT......
co tomu rikate....blesk z cisteho nebe a v roce 2004 to ma byt na trhu....takovej mrnous ..o 50cm kratsi nez Mazda3 ...dvoulitr motor a 6ti kvalt....wow.... [odkaz]
17tky kola, 2 vyfuky uprostred...to je zver :-) me se to mooooc libi :-)
je fakt, ze moc na velky auta nejsem, a proto je tohle super :-) -
« Re: 323F, 96, 1.8
mno: a guru Mitsi se objevil, nebudeme to nijak hrotit, jen takovou poznamku, specialne ty V6 jsou na tom uplne stejne, nevim proc by to spolu nemelo souviset, clovicek si koupi V6 treba v 626HB a ma ujeto cca 140-160 tisic, vymeni olej (spravne rika, ze na oleji se setrit nema a soupe tam slusny XXX 5W40), da spravny orig. filtr a ejhle po 5 tisicich mu to zdlabne prvni litr oleje a pak se jen desi co tomu motoru je. Jasne tim lepsim olejem to vycisti a vsechny vule se ukazou a motor to zacne spalovat, to je jasnacka, musim ti dat za pravdu ano, v urcitem pripade muze byt vadny jak ty moooc hezky rikas HYDROSTEL..to slovo 'miluju'...a tesnici krouzky a voditku muzou byt ok, ale jak ti rikam u mazdy k tomuhle dochazi az podezrele ve stejnem okamziku, asi to spis ...nez ze by to spolu nejak extra souviselo... bude mit podobnou zivotnost...mimo jine co vis specialniho o pistnich krouzcich na mazdach?....***probe question***
jeste k tomu oleji, snad mi nechces rict, ze nezalezi na kvalite oleje....prestanu verit, ze rozumis co se v tom motoru deje, kdyz jsem videl jak muze vypadat olej (sice po 14mesicich v motoru ale ujeto cca 2800km byla to polosyntetika 5W30) tak jsem se zhrozil, pak kdyz vypustim RSko z MX5 nebo z DITD (sice cerny, ale ok) tak si rikam, ok Castrol je predrazeny, ale mam sichr ze to neudela to co ten olej vyse zminovany, radsi nebudu rikat znacku, jen reknu ze je z Belgie, asi vite co to je.....
tak s tim olejem VELMI OPATRNE zvlast u *nove* koupenych starych aut, nikdy ne do nejake extra plne syntetiky...jak rika Mitsi, to muze dopadnout kosa na kamen....
-
"-- skrytý --" 12.01.04 09:00
« Re: 323F, 96, 1.8
To joe_st: Funkčnost hydraulických zdvihátek ventilů a zachovalost těsnících kroužků na ventilových vodítkách, resp. ventilech, spolu vůbec nijak nesouvisí! A cvakající/nefunkční hydraulická zdvihátka rozhodně žádným způsobem nezvyšují spotřebu oleje! Zato opotřebované kroužky na ventilových vodítkách ano. Pokud jde o olej, stav shora uvedených dvou záležitostí zhoršuje šetření na intervalu výměny (tedy jeho prodlužování) a kvalitě olejového filtru, nikoli na kvalitě samotného oleje. Naopak super kvalitní olej může hydraulická zdvihátka u motoru, který má hodně přes 100 tis. km, "spolehlivě dorazit". PS: A nevěřte všemu, co vám kdo ve značkových servisech napovídá! -
« Re: 323F, 96, 1.8
caues....zdravim novy Mazdaky :-)
s tim olejem a motory v BA rade 323..tam je zasadni rozdil mezi Z5(1.5), BP(1.8) a KF(2.0) ten motor 1.5 nemel hydraulicke regulace zdvihatek ventilu, a tam je trochu problem u motoru typu BP a KF. Problem je vetsinou u aut, ktera po 100k km uz nejsou servisovana u mazdy, ale nekde v garazi a zacne se setrit na oleji, ty zdvihatka se pridrou, zvetsi se v nich vule a olej zacne pronikat po ventilu a motor ho zacne zrat, to je nemoc tohoto systemu, mazda k tomu oficialne rikala, ze pokud motor po nastartovani *klape* a po 5 minutach volnobehu prestane, je to ok a nemelo by to ani spotrebu oleje zvysit, pokud to dela za ohrateho motoru, pak je treba bud oprava (dooost draha, zvlaste u motoru KF je tam 24 ventilu!!!!) a nebo se to da na cca 40-50tis kilometru jeste vyresit vhodnym olejem a nejakym ucpavacim prostredkem (ten jen nekdy).
kdyz budete menit brzdove desky tak pokud mozno orig. mazda nebo kupte Nipparts (teoreticky je to stejne ale za mensi $$) BA efko je schopno ujet pri dobrym zachazeni na orig. deskach okolo 70-80 tis km. jinak BA efko 94-98 super kara a spolehlivost je fakt super, s tim autickem jsem najel pres 40.000km absolutne bez problemu (69.000 az 109.000) miloval jsem na tom aute ten system bezramovych oken, to je proste liga ;-) -
« Re: 323F, 96, 1.8
Blahozelam Timi, urobil si dobru kupu.Ja mam 323F 1,5 r.v. 1996, ubehnute 130.000km a som s nou nadmieru spokojny.Je to auticko, ktore ma dusu a s ktorym sa da dokonale vysantit.Aj dnes sme sa s dcerkou trochu posmykali na zasnezenom parkovisku a pacilo sa jej to viac ako sankovacka.Mam aj novu M 6 -2,3l HB Sport.Je to rovnako skvele auto no stara 323F je moja srdcova zalezitost.Co sa tyka spolahlivosti je 100% a doteraz som na nej nemal ziadnu poruchu.Snad len klepotanie predneho skla na strane vodica,ktore po dotiahnuti prestalo.Keby som zajtra mal ist trebars do Chorvatska, bez obav a akychkolvek priprav,udrzby a pod. nastartujem 323F-ku a idem.
Co sa tyka rozvodovych remenov menia sa kazdych 90000 km. Cize dalsia vymena ta caka na 180000km.Cena vymeny v Kosickej Mazde cca 8000 Sk.Menia sa pritom aj klinove remene, mne ich ani nevymenili, vraj su ako nove a to im sakra doverujem.
Co sa tyka spotreby oleja u Mazdy take nieco neexistuje.Pri pravidelnych servisnych prehliadkach si ho davam menit kazdych 10000km, zatial som nezbadal ziadny ubytok a viem ze niektori majitelia si zvolili prehliadky - teda aj vymenu mot. oleja po 15000km.
Brzdovu kvapalinu vymen podla bodu varu.Mne tam dolievaju Castrol.Brzdove kvap. su obycajne dobre miesatelne.
Brzdove dosticky menim az ked zacnu piskat signalizacne pliesky. Mne prve odisli tak po 50000 km, no to jazdim dost divoko. Druhe mi vydrzali doteraz, no uz asi koncia.Cena nie je vysoka sada tak za 2000 Sk.
Kontrolka airbagu mi svieti len kratko po nastartovani, potom zhasne, signalizuje to, ze je vsetko OK. Ked ti svieti pri jazde nieco urcite nie je v poriadku, mal by si to dat skontrolovat najlepsie v servise Mazda.
Dost drahou polozkou je pelovy filter cca 2200 Sk a ten treba menit tak raz za 1,5 roka, podla toho v akom prostredi jazdis.Je v schranke pod palubnou doskou na strane spolujazdca, skontroluj ho a popripade kompresorom prefukaj, predlzis tym jeho zivotnost. Je to lacnejsie ako ked ti odide ventilator kurenia.
Musim koncit,lebo som sa nejako rozpisal.
Tak sa maj a nech ti Mazdicka dobre sluzi. -
« Re: 323F, 96, 1.8
Pokud jde o brzdový destičky, indikace je čistě mechanická a funguje to tak, že zahnutý plíšek by měl začít dřít o kotouč pročež to bude nepochybně vydávat nesnesitelné pazvuky. Já to niky nezažil, 1. destičky mi vyměnil servis v 90 000 s tím že "už asi dlouho nevydrží", (byla jich ještě tak půlka a mám je někde v garáži), druhá sada by tam byla nejspíš doteď ale šly někdy ve 155 000 i s kotouči, které už nebyly 100% a "jaksi" se mi je podařilo zkroutit... Při ceně necelých 1000 Kč za sadu nových "neznačkových" destiček jsem moc neváhal. Mazdu považuji za auto, které má duši a vydrží i když poslední generace 323 nic moc (s tou duší), tvoje F považuji za nejhezčí auto vůbec, vždycky jsem po něm toužil ale nakonec to skončilo 323 sedanem 1.5i z 97 - život je halt samý kompromis). Ať ta tvoje 323 drží a přináší jen radost. Karel -
« Re: 323F, 96, 1.8
Jenom k tem manualum, koukal sem na ne v odborny literature v krame "BEN". Sou to takovy A4. Meli je cislovany, bylo jich asi 50 a skoro na vsechny tipy aut. Mazdy tam byli nejaky 626 (i novejsi) a na 323 to knihkupectvi vydalo jen jedinou a to tu 85 - 94 (95). Je to napsany zezadu na te knize co k Mazde vydali. Trebas myslis neco jinyho. Mrknu na to v tom Tesku. -
"-- skrytý --" 09.01.04 12:41
« Re: 323F, 96, 1.8
Gratuluju. Vitej!
Pro spojku a brzdy je spolecna nadrzka s brzdovou kapalinou.
Olejovej filtr povolis rukou..pokud bude utazenej moc, zarazis do nej sroubovak a pacis. Vid, joe? ;-) Vymenit to muzes samo kdekoliv, olej ale odevzdat ;-)
Rozvodak..no, nechal bych ho aspon zkouknout a vymenil nejak driv..to se vyplati.
Co se brzdovky tyka..tusim, ze se tam leje dle specifikaci DOT3? Na vymenu bych *..nech si ji zmerit a uvidis..(bod varu).
Cece..mas spousu dotazu..jestil chces.. rejfir@seznam.cz napis..
Jak jsem psal..manual by se mel dat koupit v Tescu napr Letnanech..takovy A4 tlusty knizky..stoji kolem 600,-
Sjety desticky? No..na to moc indikatoru neni, nejlip..sundat kolo a podivat se....je tam na to takovej pruzor.Kdyz jsou sjety, piska to..
S airbagam..leda nechat zkontrolovat..asi v mazde..to nebude nejlevnejsi. -
« Re: 323F, 96, 1.8
Dekuji za rady, vsem. Tak sem to auto koupil. Mozna by se dalo jinde sehnat levnejc, nemel sem vsak moznost nekam cestoat mimo Prahu, takze uz me to nemusi zajimat.
Jako zacetacnik mam ale spostu dotazu a zatim moc nemam kam se obratit, tak treba s necim uspeju tady.
Auto podle toho servisaka vypada dobre, nebourane. Podle servisni knizky bylo i celkem slusne servisovano, rekl bych. Do 2000 na Sporilove a pak dvakrat ve Slezky, kde to bylo zakonceno v 90 tis vymenou rozvodu pri nynejsich 120, jak uz sem nejspis psal.
Dnes sem byl v technicky literature, jestli k tomu neni knizka a v cestine ani nebyla vydana, takze dalsi problem. (je tam akorad tusim rok 85-94)
Tak ted me ceka to dat nejak "dohromady" Jestli sou pravdive ty zaznamy, tak by rozvodovy remen mel jeste min 60 tis. km vydrzet. Myslite, ze by ho bylo lepsi preventivne vymenit? Ted mi asi reknete, ze ano. Zajimalo by me, jestli je nejaka sance zjistit, jestli je to skutecne potreba.
Motorovy olej (+filtr) chci menit stopro. Pry je na tu vymenu filtru takovy specialni udelatko, jak to povolit. Co se tyce vymeny samotneho oleje, pry se to da udelat i v garazi. V motoru je na "vyvesce" napsano, ze menit tak ve 134, tzn za 10 tis km nebo 12 mes 2004. Je tam nejakej plne synteticej olej (ustrizek od aralu).
Pak tam sou dalsi veci, jako brzdova kapalina. Myslite si, ze je dobry ji preventivne vymeni? Nebo staci dolevat, kdyz ji "ubyde". Prej se nemaji michat ruzne druhy, coz nevim jak zjistim:-(
Pak sem zaslech, ze je tam nejaka kapalina spolecna pro prevodovku a spojku, jestli se nepletu.
Nejradeji bych si vybral nejakej servis a tam nechal tohle vsechno udelat, abych auticku spise neublizil. Jen se desim te ceny. Vite nekdo prosim Vas, kolik toto dohromady muze priblizne stat? Nebo i jednotlive. Predpokladam, ze autorizovany servis bude drazsi.
Myslim si, ze nesikovnej nejsem. Rad si udelam mnoho veci sam. (jestli to u toho pujde) Jestli nekdo vite, do ceho se urcite nemam poustet abych neco nepokazil, tak dejte prosim vedet. (nepocitam rozvodak)
A jeste jednu dost dulezitou vec - brzdy. Prej maj nejakou signalizaci, kdyz sou sjete desticky. Jeste sem neprisel jakou. Mel bych zkusit sundat kola, jestli nejsou sjety desticky. Pry to ma nejaky cidla a kdyz se dotknou kotouce, propoji se nejakej el. obvod a neco to zacne delat. Ma se preventivne menit i brzdova kapalina, nebo staci dolejvat?
A posledni, co me trapi, je ta kontroka toho airbagu. Jen tak si cervene blika pri jizde. Kdyz sme to tenkrat projizdeli, niceho sme si nevsimli. Prej to ale bouracka nebyla. Ze by tam nebyl? Nebo byl porouchanej?
Kdyby tak k tomu existoval nejakej schopnej manual, bylo by fajn. Moc rad se o tom neco dozvim.
Za jakoukoliv radu a tip na jakoukoliv otazku budu moc vdecnej. Predem dekuji a vsechny zdravim.
Tomas -
"-- skrytý --" 08.01.04 21:03
« Re: 323F, 96, 1.8
Me kontrolka blika taky...pokud to dela tak deset sekund po nastartovani..ci zasunuti klicku do zapalovani a posunuti na II. tak je to vporadku..pokud sviti nepretrzite, neco neni ok.
Jinak..znas to..reknou Ti cokoliv, aby jsi koupil..cili, spolehat jen na to, co vidis Ty, pokud nevis..tak co vidi nekdo nezaujaty a fundovany..vic asi neporadim ;-) Jinak, takhle to vubec nezni spatne. -
« Re: 323F, 96, 1.8
Ahoj timi, tak jsem si četl tvoje příspěvky a koukám, že jsme se pěkně minuli. Před 14 dny jsme prodali mámy 323F 1,5i, r.v. 1997, najeto 86tis km, 2 majitel, mamka to koupila v AutoPalace v roce 2000, když předchozí majitelce skončil leasing. Mělo to servisku a servisováno jen u AutoPalace, najeto 45tis. km mimo Prahu (ta 1. majitelka byla z Nymburka). Autíčko bylo stříbrný, mělo 2 Airbagy, ABS, př. okna v elektrice, Construct, Alarm s DO, nový zimáky UG6, který mamka jezdila 1 zimu - po roce užívání dostala služební auto a Mazdička šla do garáže. Pak jsem s ní asi 3 měsíce jezdil já, a dneska jezdí u nový majitelky pouze trasu Benešov Praha- konkrétně Shell v Nupakách na D1 (pracuje tam). A víš za kolik šla? 140tis Káčé!!! Je to škoda, radši bych jí viděl v rukách někoho zapálenýho, než týhle brebendy, co jí ani nenechá zahřát.
To je ale zákon schválnosti co?
Petr
PS: Každopádně přiji šŤastnou ruku při výběru. Už jsi zkusil Autopoint? My jsme tehdy vybírali z asi 4 aut. -
« Re: 323F, 96, 1.8
Jasny, koukal sem do servisni knizky ty Mazdy. Do roku 2001 je pravidelne servisovana v servisu Auto Palac Sporilov. Pak jeste dvakrat v sevisu ve Slezsky. Posledni v tom r. 2002, kdy se delaly ty rozvody v 90tis km. Co bylo napsano na vysacce v motoru, olej tam je taky "novej" - pristi vymena tak za 10000km nebo datumove na konci r. 2004. Zarazili me dve veci, kteryma si nejsem jistej. Blikala kontrolka airbagu, pricemz v tom servisu o tom rikali, ze stopro nebylo bourany. A jeste jedna vec, to auticko vystridalo za tech 6 let ctyri majitele, pricemz to vypada, ze ten prvni byl stejnej s tim druhym, protoze to puvodne bylo napsany na firmu.
Co sme se ptali, tak ta posledni byla zenska, ktera vyhorela a potrebovala penize. Taky muzou kecat, ze. V servisu rekli ze je vse OK a az na tu kontrolku airbagu sme na tom nic podezrelyho ani zavadnyho nanasli. Co si o tom myslite?
Dik.
mazadla dochází po vypnutí zahřátého motoru k odtoku oleje z tlakové větve, která zásobuje mazací okruh hydroštelů, a celé to pak funguje úplně naopak: olejovému čerpadlu trvá po nastartování s kvalitním olejem mnohem déle, než celý systém natlakuje, mj. už proto, že se tlačí do prázdného systému, z něhož ten řídký olej předtím stačil vytéct! Ano, "dostane se možná nahoru rychleji", ale pro rychlý náběh správné funkce hydroštelů není rozhodující množství přiváděného oleje, ale jeho tlak!