MAZDA Thinking in new dimension....vse o MAZDE
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
"-- skrytý --" 02.05.04 22:29
« Re: Jak s pneu?
To Weiny: Jenže neutrál u manuálu není to samé, co neutrál u automatu. Zařaď u automatu neutrál, vyheveruj si přední kolo a zkus jím otočit. Pak to pochopíš...
Ad táhnutí ke straně: může to být i vliv rozdílného valivého odporu pneumatik. Zkus prohodit pravé přední kolo za levé přední (a naopak) a hned budeš vědět, zda jde o vliv působení disků/pneumatik, nebo nějaký zádrhel na podvozku. -
« Re: Re: A co takhle (motorové) oleje?
To Mitsi & dabel: Pánové díky za "ochytření", nějak to teda vymyslím, zatím to vidím na ten Castrol Formula RS pokud ho někde seženu za rozumný peníze.
PS: Správná specifikace oleje pro M3 je 5W30, 10W40 a 5W20. Předtím jsem to psal zpaměti a udělal jsem chybku.
Karel -
"-- skrytý --" 02.05.04 08:32
« Jak s pneu?
Sakra chlapi nakolik mám foukat ty mé Dunlopy SP Sport 5000 (celoroční) 195/50 R16 83V?
Amíci se neobtěžují někde uvádět jakýkoli údaj o huštění pneu, zjistil jsem že většina pneuservisů zřejmě pneu schválně přefukuje a po změření a zjištění že mám všechny kola na 3 ATM zdá se mi že něco neklape.
Jedná se o tu mou Protegé5 2003, mám dát tradičních 2,2 vpředu a 2,0 vzadu jak jsem to měl na starých 13-kách? Foukají se nízkoprofilové gumy stejně jako "papuče"?
Taky jsem zblblý z toho, že tu byl vyřčen zákaz táhnout na laně auto s automatem, nedávno jsem koupil lano a nevím tedy zda ho mám do auta vůbec dávat.
Nechápu proč by měla trpět převodovka když je v neutrálu?
Jo a ještě jsem zjistil nebo mám pocit, že mě auto při jízdě lehce táhne doprava (tam dostalo v USA ránu). Všechno je poměněné a spravené, geometrie prý vyšla v pohodě, může to být tím že by kolo lehce brzdilo?
A když ne a bude se na heveru točit volně, může být třeba vadná poloosa? To bych se z toho pos.al ... :'-(
W -
"-- skrytý --" 30.04.04 18:16
« Re: A co takhle (motorové) oleje?
To KarelB:
- Olej, který jsi získal v servisu na dolévání, určině není ten, který tam leje výrobce jako "prvonáplň". Schoval bych si ho a doléval (pokud to bude vůbec třeba, o čemž pochybuji) něčím "obyčejným".
- Výměna po prvních 10 tis. km určitě svůj smysl má.
- Olej viskozity 0W-30 by zcela novému motoru neměl vadit. Rozhodně bych ho nenalil do staršího motoru.
- Moderní motory mají tak vysokou účinnost, že "špatně zahřívají olejovou náplň". I proto nevidím v něčem, co končí na xW-30 problém, a to ani v létě. Ale opět zdůrazňuji: jen do moderního motoru fungl nového vozu!
- Castrol Formula RS je jediný skutečně dobrý Castrol, který znám. Jen je otázkou, zda to není zbytečné... -
« A co takhle (motorové) oleje?
Ahoj,
rád bych tady rozpoutal debatu na téma motorové oleje. Mám novou M3 2.0i která má podle předpisu papat olej 5W30 nebo 5W40, s novým autem jsem dostal litr Castrol Formula SLX 0W-30, který je tam údajně nalitý. ("Syntetický vysoce výkonný motorový olej SAE 0W-30, API SJ/CF, ACEA A3,B3,B4. Syntetická aditiva ACO umožňují prodloužené intervaly výměn, snižují spotřebu oleje a především zabezpečují minimálně 3% úsporu paliva, při jízdách na krátké vzdálenosti až 10%. Ideální motorový olej pro všechny atmosférické i přeplňované motory osobních automobilů. Schválen podle norem VW 502.00, 505.00 a 503.01, MB 229.3, BMW Longlife"). Mé otázky zní:
1) Má smysl alespoň první náplň tohoto, jako prase drahého oleje (cca. 500 Kč / litr), vyměnit již po 10 000 km přesto, že servisní interval je 20 000? Jezdím hodně po dálnici, nicméně se víceméně držím předepsaných rychlostních limitů takže se běžne točíme kolem 4000. V případě, že bych to udělal, předpokládám, že výměna filtru by byla též vhodná - už vzhledem k ceně toho oleje je filtr nejspíš "za půl darma".
2) Proč tam lejou olej, který je lepší než specifikace výrobce? Ano vím, že by to teoreticky mělo šetřit palivo a ulehčovat zimní starty, na druhou stranu je horní teplota trochu nižší a až uhodí vedra nebo při cestě k moři, kde to auto dostává na frak v kolonách a 40 stupňovém vedru to nemusí být úplně O.K.?
3) Co by jste tam poradili nalít jako alternativu? Castrol Formula RS 0W40 je skoro o 70 Kč na litr levnější a přitom je to plná syntetika navíc prýzvyšuje výkon :!: :?: :?: ("Castrol Formula RS 0W-40 je syntetický motorový olej původně vyvinutý pro závodní účely, který je vhodný pro použití ve všech zážehových i vznětových motorech osobních, případně lehkých dodávkových vozech. Jedná se o motorový olej zabezpečující vynikající ochranu proti opotřebení jak při studených startech, tak i při vysoké teplotní zátěži. Tento olej nezajišťuje pouze vyšší úroveň ochrany proti opotřebení, ale také zvyšuje výkon. Olej Castrol Formula RS 0W-40 byl testován při extrémních podmínkách a je úspěšně používán předními závodními týmy. Splňuje specifikace API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW 502.00, 505.00, MB 229.1, BMW LL98, Porsche")
4) Je vůbec dobré do Mazd lít olej s nižší "dolní" specifikací, když to výrobce nedoporučuje - viz. nedávná debata na témy "hydroštely"?
Moc díky a Mazďákům a jejich vozům zdar!
Karel -
"-- skrytý --" 29.04.04 23:27
« Re: Re: Re: NGK svíčky
Denso KJ20SR11 ("dlouhověké") na www.tuning.cz stojí 536,- Kč za kus. Poněkud sportovnější IK20 stojí 571,-Kč (ještě nedávno rovněž kolem 535,- Kč/kus), ale vzhledem k praktickým zkušenostem na daném voze (Mazda 323 s dvoulitrem) bych volil spíše KJ20SR11.
PS: "Skutečně iridiové" NGK jsou děsně předražené (cena někde od 900,- Kč/kus a spíše výše, navíc jsem se dosud nikdy nesetkal s případem svíčky "fouklé" mezi kovovým tělem a izolátorem, což se mi právě u iridiové NGK stalo! -
"-- skrytý --" 29.04.04 11:42
« Re: NGK svíčky
No právě, já zjišťoval celé dopoledne ceny a ty levnější co potřebuji (BKR5EIX-11) můžu mít za 665kč/kus a ty na 200 000km (FR5E-11) mi nabídli za šílených 900kč za kus :!: :?:
Ani jedno se mi nelíbí. Kouknu nejdřív co tam vůbec mám a zda je potřeba měnit, i tak ale skoro 7 kil za svíčku se mi dávat nechce.
Kdyby mi Morfikus sehnal něco levněji byl bych velmi zavázán... -
"-- skrytý --" 29.04.04 10:34
« Re: Re: NGK svíčky
Tak tak, Mitsi ma pravdu. A nic jsme nevyresili >:D ...ja nakonec stejne koupil NGK a to konkretne ze dvou duvodu: 1, NGK tam mazda dava sama 2,povedlo se mi sehnat kluka, kterej dela v jedny firme, co dovazi dily a mel jsem je za cenu asi 320Kc/ks oproti 560 za kolik je normalne podavaj. Pochopitelne NGK IX iridium. Mno, s Denso zkusennosti nemam, Mitsi ano..tak snad priste ;-) .Ja jsem za ty penize NAPROSTO spokojenej 8) -
"-- skrytý --" 29.04.04 10:12
« Re: NGK svíčky
S Morfikusem jsme tady svého času vedli dlouhou, ale bezvýslednou diskusi na téma "iridiové svíčky od NGK nebo Densa - které jsou lepší?" Já si stále stojím za tím, že od firmy Denso jsou lepší a navíc se dají bez problémů koupit v ČR (e-shop na www.tuning.cz). Ale pokud máš dobré kontakty na USA a jsi schopen si tam (nechat) koupit iridiové NGK "za jejich ceny", klidně jdi do toho! -
"-- skrytý --" 29.04.04 09:03
« NGK svíčky
Koukám na ngk.com a jsou tam přímo na mou Protegé5, zde:
[odkaz]
jsem našel možnost dvou typů - IX iridium za $6.95 a Iridium plug za $11,71.
Které jsou ty pravé a jaký je mezi něma rozdíl?
Zde [odkaz] jsem našel bezva info o K/N filtrech a tady [odkaz] zase možnost najít dle vozu typ filtru co mám shánět. Super.
Teď už mi zbývá jen najít laciného dodavatele. Pokud o nějakém víte a dělá i na dobírku sem s ním :D
PS: Ten filtr jsem si právě na [odkaz] objednal za 1706kč + kilo poštovné, vše s daní. Bomba. Tak už jen svíčky. -
"-- skrytý --" 28.04.04 22:15
« Re: Jaký benzin?
Chlapi dík, jste super, ani jsem takový ohlas nečekal, občas sem nakouknu (se starou mrkačkou jsem si netroufal otravovat s problémy) a bývá tu klid, líbí se mi jak jde rozpoutat diskuse a když hodí každý kousek svých zkušeností a názorů dá se z toho udělat bezva výcuc, tzv. zlatá střední cesta a takovéto informace jsou pak cennější než zlato, každý servisák bude cpát svoje díly, zvyky a názory, tady je to z vlastních zkušeností a v přátelské atmosféře, miluju taková fóra. Zvlášť když mě ušetří bádání a peněz. A bomba je že si to tu může přečíst i za několik let někdo další, komu tím rovnou ušetříme starosti a klápání do klávesnice, jen bude v klidu číst a bude chytřejší...
Beru vše na vědomí, udělám si tabulku a naplánuji kdy co měnit, potěšil mě návrh svíček ale hlavně toho air filtru, měl jsem v plánu dát tam právě onen "hřib", ale jak jsem psal do těch úprav se mi moc nechtělo.
Takže se do budoucna zaměřím na K/N filtr, ta bavlněná vložka se ale taky musí prát ne?A průser je, že už jsem tak rozhozen že nevím kde mám který díl objednávat, myslel jsem že když jsou obě Mazdy (323F a Protegé5) vyráběny v Japonsku budou rozdíly minimální, teď s hrůzou zjišťuji že je to jiné skoro ve všem a třeba i ten blbý K/N filtr budu muset brát kdoví odkud...
No ale jezdím málo, spíš se na auto dokážu i 20x denně jít podívat z okna :shock: a tak doufám všechny možné údržby a výměny čehokoli budou probíhat v dlouhých rozmezích a navíc díky Vám už je to pro mě vše snažší.
Dal jsem tam alarm za 15-ku se startem na dálku, teď mi pokovují skla, zároveň jsem si nechal upravit stříbrem další věci v interiéru, třeba kapličku budíků, výdechy vzduchu a další drobnosti, ještě tam dám zadní čirou US optiku, teploměr, koupím zimní disky, mám vyhlídlé 15-ky Enzo O, AL za 2800kč kus (plechy nechci,je to hnus i s poklicemi), rozměr pneu bude 195/55 R15, pak už bude částka spolehlivě nad půl milionem a můžu to vesele rozflákat nebo si ji nechat ukrást >:-[] .
Doufám že tím některému čtenáři nedávám rovnou tip...
Takže doufám že teď budu víc času jezdit než strávím zde ve fóru a pokud budou postřehy či ještě dotazy ozvu se, už se nemůžu dočkat tempomatu a kick-downu, pro mě věci doposud neznámé :idea: .
Čauec a díky všem.