MAZDA Thinking in new dimension....vse o MAZDE

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.05.04  12:14

    « Ha Ha Ha

    Tak včera mi jeden podnikavec nabízel do auta zařízení, které sníží spotřebu o 25% :shock: , to už pak asi neplatí fyzikální zákony ;-) ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.05.04  18:29

    « 2 KarelB

    Dik za ty odkazy. Stoji to za to. Zda se, ze budu dore teoreticky pripraven na nasi Mz3.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.05.04  22:29

    « Re: Jak s pneu?

    To Weiny: Jenže neutrál u manuálu není to samé, co neutrál u automatu. Zařaď u automatu neutrál, vyheveruj si přední kolo a zkus jím otočit. Pak to pochopíš...
    Ad táhnutí ke straně: může to být i vliv rozdílného valivého odporu pneumatik. Zkus prohodit pravé přední kolo za levé přední (a naopak) a hned budeš vědět, zda jde o vliv působení disků/pneumatik, nebo nějaký zádrhel na podvozku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.05.04  21:24

    « Re: Re: Re: Jak s pneu?

    caues...na Premacy mam 17" 205/40....a foukam 2,3 vsude...mam to rad tvrdy ;-) jo a samozrejme Secure Gas...to je dobra vec.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.05.04  14:00

    « Re: Re: Jak s pneu?

    KarelB: No a na kolik foukáš Ty svoje 17-ky? Mě stačí cokoli co je tomu podobné, od toho se chytnu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.05.04  11:59

    « Re: Jak s pneu?

    To Weiny: pokud vládněš anglicky zkus [odkaz] Já už druhý den čtu [odkaz] a je to teda "nářez".
    Karel
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.05.04  11:56

    « Re: Re: A co takhle (motorové) oleje?

    To Mitsi & dabel: Pánové díky za "ochytření", nějak to teda vymyslím, zatím to vidím na ten Castrol Formula RS pokud ho někde seženu za rozumný peníze.
    PS: Správná specifikace oleje pro M3 je 5W30, 10W40 a 5W20. Předtím jsem to psal zpaměti a udělal jsem chybku.
    Karel
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.05.04  08:32

    « Jak s pneu?

    Sakra chlapi nakolik mám foukat ty mé Dunlopy SP Sport 5000 (celoroční) 195/50 R16 83V?
    Amíci se neobtěžují někde uvádět jakýkoli údaj o huštění pneu, zjistil jsem že většina pneuservisů zřejmě pneu schválně přefukuje a po změření a zjištění že mám všechny kola na 3 ATM zdá se mi že něco neklape.
    Jedná se o tu mou Protegé5 2003, mám dát tradičních 2,2 vpředu a 2,0 vzadu jak jsem to měl na starých 13-kách? Foukají se nízkoprofilové gumy stejně jako "papuče"?
    Taky jsem zblblý z toho, že tu byl vyřčen zákaz táhnout na laně auto s automatem, nedávno jsem koupil lano a nevím tedy zda ho mám do auta vůbec dávat.
    Nechápu proč by měla trpět převodovka když je v neutrálu?
    Jo a ještě jsem zjistil nebo mám pocit, že mě auto při jízdě lehce táhne doprava (tam dostalo v USA ránu). Všechno je poměněné a spravené, geometrie prý vyšla v pohodě, může to být tím že by kolo lehce brzdilo?
    A když ne a bude se na heveru točit volně, může být třeba vadná poloosa? To bych se z toho pos.al ... :'-(
    W
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.04.04  18:16

    « Re: A co takhle (motorové) oleje?

    To KarelB:
    - Olej, který jsi získal v servisu na dolévání, určině není ten, který tam leje výrobce jako "prvonáplň". Schoval bych si ho a doléval (pokud to bude vůbec třeba, o čemž pochybuji) něčím "obyčejným".
    - Výměna po prvních 10 tis. km určitě svůj smysl má.
    - Olej viskozity 0W-30 by zcela novému motoru neměl vadit. Rozhodně bych ho nenalil do staršího motoru.
    - Moderní motory mají tak vysokou účinnost, že "špatně zahřívají olejovou náplň". I proto nevidím v něčem, co končí na xW-30 problém, a to ani v létě. Ale opět zdůrazňuji: jen do moderního motoru fungl nového vozu!
    - Castrol Formula RS je jediný skutečně dobrý Castrol, který znám. Jen je otázkou, zda to není zbytečné...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.04.04  17:25

    « Re: A co takhle (motorové) oleje?

    KarelB: Myslim, ze 0W-xx je pre normalny dvojlitrovy benzinovy motor naozaj zbytocny luxus. 5W-40 ako celorocny je bohate postacujuci.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.04.04  16:50

    « A co takhle (motorové) oleje?

    Ahoj,
    rád bych tady rozpoutal debatu na téma motorové oleje. Mám novou M3 2.0i která má podle předpisu papat olej 5W30 nebo 5W40, s novým autem jsem dostal litr Castrol Formula SLX 0W-30, který je tam údajně nalitý. ("Syntetický vysoce výkonný motorový olej SAE 0W-30, API SJ/CF, ACEA A3,B3,B4. Syntetická aditiva ACO umožňují prodloužené intervaly výměn, snižují spotřebu oleje a především zabezpečují minimálně 3% úsporu paliva, při jízdách na krátké vzdálenosti až 10%. Ideální motorový olej pro všechny atmosférické i přeplňované motory osobních automobilů. Schválen podle norem VW 502.00, 505.00 a 503.01, MB 229.3, BMW Longlife"). Mé otázky zní:
    1) Má smysl alespoň první náplň tohoto, jako prase drahého oleje (cca. 500 Kč / litr), vyměnit již po 10 000 km přesto, že servisní interval je 20 000? Jezdím hodně po dálnici, nicméně se víceméně držím předepsaných rychlostních limitů takže se běžne točíme kolem 4000. V případě, že bych to udělal, předpokládám, že výměna filtru by byla též vhodná - už vzhledem k ceně toho oleje je filtr nejspíš "za půl darma".
    2) Proč tam lejou olej, který je lepší než specifikace výrobce? Ano vím, že by to teoreticky mělo šetřit palivo a ulehčovat zimní starty, na druhou stranu je horní teplota trochu nižší a až uhodí vedra nebo při cestě k moři, kde to auto dostává na frak v kolonách a 40 stupňovém vedru to nemusí být úplně O.K.?
    3) Co by jste tam poradili nalít jako alternativu? Castrol Formula RS 0W40 je skoro o 70 Kč na litr levnější a přitom je to plná syntetika navíc prýzvyšuje výkon :!: :?: :?: ("Castrol Formula RS 0W-40 je syntetický motorový olej původně vyvinutý pro závodní účely, který je vhodný pro použití ve všech zážehových i vznětových motorech osobních, případně lehkých dodávkových vozech. Jedná se o motorový olej zabezpečující vynikající ochranu proti opotřebení jak při studených startech, tak i při vysoké teplotní zátěži. Tento olej nezajišťuje pouze vyšší úroveň ochrany proti opotřebení, ale také zvyšuje výkon. Olej Castrol Formula RS 0W-40 byl testován při extrémních podmínkách a je úspěšně používán předními závodními týmy. Splňuje specifikace API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW 502.00, 505.00, MB 229.1, BMW LL98, Porsche")
    4) Je vůbec dobré do Mazd lít olej s nižší "dolní" specifikací, když to výrobce nedoporučuje - viz. nedávná debata na témy "hydroštely"?
    Moc díky a Mazďákům a jejich vozům zdar!
    Karel
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.04.04  09:19

    « Re: Re: NGK svíčky

    A na co se mám kouknout? Vždyť jsem to včera večer opisoval právě z referenčního ceníku svíček Denso pro Mazdy na www.tuning.cz. Že by každému z nás nabíhaly jiné ceny?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.04.04  08:44

    « Re: NGK svíčky

    Musí se to fakt hledat dle typu auta, já dal jen Denzo / podle typu svíčky a tento typ jsem nenašel. Teď už to vidím, pěkně zpracované a cena 536kč. Počkám jak dopadne s NGK Morfikus a pak uvidím. Díkes.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.04  23:27

    « Re: Re: Re: NGK svíčky

    Denso KJ20SR11 ("dlouhověké") na www.tuning.cz stojí 536,- Kč za kus. Poněkud sportovnější IK20 stojí 571,-Kč (ještě nedávno rovněž kolem 535,- Kč/kus), ale vzhledem k praktickým zkušenostem na daném voze (Mazda 323 s dvoulitrem) bych volil spíše KJ20SR11.
    PS: "Skutečně iridiové" NGK jsou děsně předražené (cena někde od 900,- Kč/kus a spíše výše, navíc jsem se dosud nikdy nesetkal s případem svíčky "fouklé" mezi kovovým tělem a izolátorem, což se mi právě u iridiové NGK stalo!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.04  11:54

    « Re: Re: NGK svíčky

    oki. ozvi se mi na rejfir@seznam.cz Zatim se poptam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.04  11:42

    « Re: NGK svíčky

    No právě, já zjišťoval celé dopoledne ceny a ty levnější co potřebuji (BKR5EIX-11) můžu mít za 665kč/kus a ty na 200 000km (FR5E-11) mi nabídli za šílených 900kč za kus :!: :?:
    Ani jedno se mi nelíbí. Kouknu nejdřív co tam vůbec mám a zda je potřeba měnit, i tak ale skoro 7 kil za svíčku se mi dávat nechce.
    Kdyby mi Morfikus sehnal něco levněji byl bych velmi zavázán...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.04  10:34

    « Re: Re: NGK svíčky

    Tak tak, Mitsi ma pravdu. A nic jsme nevyresili >:D ...ja nakonec stejne koupil NGK a to konkretne ze dvou duvodu: 1, NGK tam mazda dava sama 2,povedlo se mi sehnat kluka, kterej dela v jedny firme, co dovazi dily a mel jsem je za cenu asi 320Kc/ks oproti 560 za kolik je normalne podavaj. Pochopitelne NGK IX iridium. Mno, s Denso zkusennosti nemam, Mitsi ano..tak snad priste ;-) .Ja jsem za ty penize NAPROSTO spokojenej 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.04  10:12

    « Re: NGK svíčky

    S Morfikusem jsme tady svého času vedli dlouhou, ale bezvýslednou diskusi na téma "iridiové svíčky od NGK nebo Densa - které jsou lepší?" Já si stále stojím za tím, že od firmy Denso jsou lepší a navíc se dají bez problémů koupit v ČR (e-shop na www.tuning.cz). Ale pokud máš dobré kontakty na USA a jsi schopen si tam (nechat) koupit iridiové NGK "za jejich ceny", klidně jdi do toho!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.04  09:03

    « NGK svíčky

    Koukám na ngk.com a jsou tam přímo na mou Protegé5, zde:
    [odkaz]
    jsem našel možnost dvou typů - IX iridium za $6.95 a Iridium plug za $11,71.
    Které jsou ty pravé a jaký je mezi něma rozdíl?
    Zde [odkaz] jsem našel bezva info o K/N filtrech a tady [odkaz] zase možnost najít dle vozu typ filtru co mám shánět. Super.
    Teď už mi zbývá jen najít laciného dodavatele. Pokud o nějakém víte a dělá i na dobírku sem s ním :D
    PS: Ten filtr jsem si právě na [odkaz] objednal za 1706kč + kilo poštovné, vše s daní. Bomba. Tak už jen svíčky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.04  22:15

    « Re: Jaký benzin?

    Chlapi dík, jste super, ani jsem takový ohlas nečekal, občas sem nakouknu (se starou mrkačkou jsem si netroufal otravovat s problémy) a bývá tu klid, líbí se mi jak jde rozpoutat diskuse a když hodí každý kousek svých zkušeností a názorů dá se z toho udělat bezva výcuc, tzv. zlatá střední cesta a takovéto informace jsou pak cennější než zlato, každý servisák bude cpát svoje díly, zvyky a názory, tady je to z vlastních zkušeností a v přátelské atmosféře, miluju taková fóra. Zvlášť když mě ušetří bádání a peněz. A bomba je že si to tu může přečíst i za několik let někdo další, komu tím rovnou ušetříme starosti a klápání do klávesnice, jen bude v klidu číst a bude chytřejší...
    Beru vše na vědomí, udělám si tabulku a naplánuji kdy co měnit, potěšil mě návrh svíček ale hlavně toho air filtru, měl jsem v plánu dát tam právě onen "hřib", ale jak jsem psal do těch úprav se mi moc nechtělo.
    Takže se do budoucna zaměřím na K/N filtr, ta bavlněná vložka se ale taky musí prát ne?A průser je, že už jsem tak rozhozen že nevím kde mám který díl objednávat, myslel jsem že když jsou obě Mazdy (323F a Protegé5) vyráběny v Japonsku budou rozdíly minimální, teď s hrůzou zjišťuji že je to jiné skoro ve všem a třeba i ten blbý K/N filtr budu muset brát kdoví odkud...
    No ale jezdím málo, spíš se na auto dokážu i 20x denně jít podívat z okna :shock: a tak doufám všechny možné údržby a výměny čehokoli budou probíhat v dlouhých rozmezích a navíc díky Vám už je to pro mě vše snažší.
    Dal jsem tam alarm za 15-ku se startem na dálku, teď mi pokovují skla, zároveň jsem si nechal upravit stříbrem další věci v interiéru, třeba kapličku budíků, výdechy vzduchu a další drobnosti, ještě tam dám zadní čirou US optiku, teploměr, koupím zimní disky, mám vyhlídlé 15-ky Enzo O, AL za 2800kč kus (plechy nechci,je to hnus i s poklicemi), rozměr pneu bude 195/55 R15, pak už bude částka spolehlivě nad půl milionem a můžu to vesele rozflákat nebo si ji nechat ukrást >:-[] .
    Doufám že tím některému čtenáři nedávám rovnou tip...
    Takže doufám že teď budu víc času jezdit než strávím zde ve fóru a pokud budou postřehy či ještě dotazy ozvu se, už se nemůžu dočkat tempomatu a kick-downu, pro mě věci doposud neznámé :idea: .
    Čauec a díky všem.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…