MAZDA Thinking in new dimension....vse o MAZDE
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
« Zeneva 2001 - WELCOME TO OUR FUTURE
pro ty z vas kdo nemaji Mazda News 1/2001.
z projevu Marka Fiedlse, prezidenta Mazda Motor Corporation: U mazdy se zacina blyskat na lepsi casy, behem dalsich 3 let se automobilka chysta obmenit cely vyrobni program. Uvest 9 novych modelu. Mazda nabira dech a verime, ze se brzy navrati jeji 'SPORTIVE' era. Mozna uz za rok se prvni stastlivci budou vozit v modelu RX8 nebo MX Sport Tourer. V letech 2000-2004 vynalozi Mazda na vyvoj o 30% vyce prostredku nez v minulych 5 letech. Chysta se kopletni vymena MidSize (stredni trida, Sedan, Hatchback a Wagon) i Demio dostane bratricka, nemluve o motorech od 1.8 , 2.0 a 2.3VVT s Variable Valve Timing, pak nove diesely s Comon Railem, vsechny motory s emisemi v norme Euro 4.
ted jeste nejake detaily k RX8....motor Wankel RENESIS, vykon 184kW- 250HP, bez preplnovani !!!! prevod 6-ti rychlosti poloautomat s razenim na volantu, motor bude ulozen za predni napravou, rozlozeni hmotnosti bude idealnich 1:1, S. Hirata odpovedny za vyvoj prohlasil, ze prototyp z Zevevy bude na 90% shodny se seriovou vyrobou ...... napriklad prijde o 19" kola :-) trochu skoda, ale asi by to vazne moc drncalo :-)
asi se mame na co tesit :-) -
« all
to davidz: tak to jsem rad, ze mas z toho motoru podobny pocit. a jak rikas, musi se to natrenovat. k tomu turbu, u toho meho je tam citi tak na 1750-1800 otacek, ze uz se probouzi, konci to tak na 3200-3300 .. jak tobe ?
to trace: TAK GRATULACE k V6, a ze zacatku klidek na plynu, to auto fakt jezdi. tak at z toho neni totalka.
uz jsou v garazi: 7.5J- 16 MiM PALERMO a objednane pneu KLEBER Dynaxter 205/45 R16....jak to bude na aute tak to vyfotim a dam nekam na web.
jaky kdo mate kolecka ? povidejte....jo co ALU NA PREMACY ? to musi byt bomba ne ?
-
« Re: 626 Wagon .... to Joe
joe_st: naprostý souhlas, motor DiTD chce trochu trénink na styl jízdy, ale neviděl bych to tak černě. Hlavní úskalí vidím při rozjezdu, nesmím s tím cuknout jedničkou, dát dvojku a čekat, že to vyrazí. Pod 1500 otáček se skoro nic neděje. Co se týče hluku, je slyšet, to je fakt. Každopádně je to otázka odhlučnění, které není tak těžké doplnit. Jinak jsem naposled poslouchal nějaký VW (tuším Bora) s TDi (všechna písmena červená) při studeném startu a je to taky traktor jak se patří. -
« Re: 626 Wagon .... to Joe
caues Hynku...no to je slovo do pranice, s tou 81kW jsem jeste nejel, tak mas naskok v poznatcich, abych pravdu rekl, takjsem cas od casu taky trochu rozpacity z DiTD, chybi mi tam trochu vetsi dynamika a nejakej vykonovej hrbek o ktery by se dalo oprit kdyz za to chces vzit je fakt, ze s tim autem se musi clovek naucit jezdit, sednul jsem do toho z Wagona
323 1.7D a pred tim 1.5i DOHC 323F a je to opravdu uplne neco jineho, chci rici, ze kdybych prisel k dealerovi a jenom se projel tak jsem temer zdesen, ale je to hodne o zvyku na to kde to bere a jak moc se to musi tocit a tak..... jo ta hlucnost....kdyz je to studeny tak je to fakt znat. jinak spotreba dobra, pri cca 100km/h to bere zhruba 4.5-5 L pri dalnici a rychlosti okolo 140 tak tech 6.5 coz je asi normalni. jink pokud potrebujes toho wagona na prostor a ne na nalozeni zateze tak asi fakt bude 1.8 stacit. na ten tempomat bacha, musi se to napichnout na ECU aby si to samo pridavalo plyn, tak buh vi co tam bude neoriginal delat, aby ti to pak treba moc nezralo.... -
« 626 Wagon .... to Joe
Ahoj Joe,
tak jsem si byl projet předváděcí vůz 626 DiTD/81 kW, a abych pravdu řekl, jsem zklamán. Zvýšený výkon moc poznat není, zvuk to mělo jak traktor. Zmínky v testech o hlučnosti nelhaly, a reklamní slogan "motor, který neslyšíte" je k smíchu - hlavně na volnoběh při stání na křižovatce, no možná že po záběhu se to trochu srovná. Spotřeba - podle toho, co udávají u Wagona v prospektu je 6,3 l/100km (starší verze měla 5,6, rychlost a zrychlení stejné jako u 1.8 benzín /74 kW (ta má lepší parametry, než měla loni !). A cena DiTD oproti 1.8 je vyšší o 110 tisíc, dražší povinné ručení, dražší havarijní pojistka, dražší servis (kontrola po 90ti tisících + 4 tisíce).
Cena benzínu a nafty v Ostravě jedno jest - viděl jsem i pumpy, kde nafta je dražší než natural. Takže těch 110 tisíc plus se nevrátí ani po ujetí 150000 km/10 let.
Pak jsem se projel s benzínovou 1.8, a motor jsem opravdu neslyšel. Taky jsem se byl projet s turbodieselem (common rail)Toyotou Avensis, a musím konstatovat, že pocit z jízdy i hluk byl o třídu lepší než v Mazdě DiTD. Ovšem i cena je o třídu vyšší ....
Takže je asi rozhodnuto - 1.8 benzín.
Joe, slyšel jsem, že se nechá dát domontovat tempomat asi za 12 tisíc, ale není to orginál Mazda. Víš o tom něco ? Čau H. -
« Re: MAZDAci, tak ted radte...
Prvni zkusenosti: Brno-Praha byla rychlovka, zadny opravy takze se jelo dost dobre. Tempomat mi drzel rychlost na 160km/h. Spotreba byla 13l/100km coz je dost. Potom jsem to pustil na Ceske Budejovice taky s tempomatem, vicemene jsem ridil rychlost tlacitkem a spotreba 8l, coz je naopak dost dobry. Nikdy bych neveril, ze tempomat muze tak usetrit benzin, ovsem na druhou stranu je to logicke, zadne prudke rozjezdy a taky zadne velke brzdy, takze i desticky usetrim. 2.5l V6 ovsem stale laka slapnout na to.. -
« Mazda 323F
Vlastnim jiz nejakou dobu 323F(r.v.1996). Do teto doby jsem s ni nemel zadne problemy a do budoucna bych jim velmi rad predesel. Bohuzel nejsem prvnim majitelem a tak nevim zda se ji puvodni majitel venoval a jezdil s ni na pravidelne kontroly. A nyni otazka:
Co bych si mel nechat zkontrolovat a pripadne vymenit abych s ni najezdil jeste par tisic Km (ma zatim najeto "jen" 60000).
A jeste jedna otazka: mate nekdo z Vas zkusenosti s precipovanim motoru nebo jinymi upravami pro zvyseni vykonu? Rad bych z ni vyzdimal vice nez jen udavanych 66KW (je to 1.5i).
Predem dekuji za kazdy prispevek. Dik
-
« Re: MAZDAci, tak ted radte...
Kdysi, pred peti lety jsem koupil u jedne firmy MAZDA 626 rok 89. Jsou to dovozci MAZDA-bouracek a delaji s toho "novy kary". Byl jsem s ni naprosto spokojenej. Shodou okolnosti i tato MAZDA je od nich. Vcera jsem ji koupil. Byla to skutecne totalka, vypada dobre. Spotreba mi nevadi, nakonec i s Filckou jsem jezdil za deset. Byl jsem to v noci projet, jede to jak drak, spotreba 9l. Uvidime, firmu mam skoro za barakem a k cemukoliv se staveli vzdycky v pohode... -
« Re: MAZDAci, tak ted radte...
Co to je, nová kastle v r. 1995? Kdo jí tam dával a proč? Jak moc tomu rozuměl? Značkový servis? To ale stejně nic neřeší, i tam se najdou lemplové a flákači. Proč tak malá cena, když je to auto tak skvělý? Můj instinkt mi říká: Jdi od toho! -
« Re: MAZDAci, tak ted radte...
trace: caues, no ...me by odrazoval ten 2.5 V6 - sice to jede jako raketa, ale dost to zere, a proc to ma novou karoserii ?? bouracka ?? az takova, ze to bylo na novou boudu ? jinak to je model GT snad se vsim mozny co do toho auta slo dat, trochu bacha ten motor je nachylnej na vetsi spotrebu oleje, tak to zkontroluj, ale pokud prekousnes spotrebu 8-12 litru tak je to super kara. -
« Re: Mazda 626
Kamarád má 626 Diesel (komrex). To auto mělo najeto cca 200 tis. km, když ho koupil. Kromě totálně shnilejch krycích plechů zadních kotoučů (který tam prakticky už nebyly), zadřenejch mechanizmů ruční brzdy, shnilýho výfuku a "pár" hotovejch kuláků na přední ose, to auto jezdí bez problémů. Ty srandy stály sice nějakou tu korunu (cca 30 tis. Kč), ale stále cena, za kterou to koupil, nedosahuje ceny základního, nevybavenýho modelu Octavie, kteru by býval moc chtěl, ale neměl na ni. Dneska toho nelituje, jelikož má auto v plný náloži, který mu slouží úplně stejně a stále si může dovolit uvažovat o nákupu litejch kol, na který mu vlastně stále "zbývá". -
« Re: To Joe
caues Hynku
no jo nedavaji ho tam, proc nevim, ja jsem ho dostal, protoze byl vadny - zrychluji se mu hodiny- a pracuje temer bez chybky, dneska jsem jel Pelhrimov - Znojmo a zpet s prumerem 4.6 L/100. tak to chce nekde sehnat rozflakanou 626 GLE nebo GT ty to maji a vycuknout to z ni.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
podle toho, co jsem četl v tisku, tak nová 626ka má přijít na trh v roce 2002 a má mít stejný podvozek (a zřejmě i motory)jako Ford Mondeo. Už dneska mají turbodiesely nového Mondea stejný objem jako u Mazdy, kde je asi Ford vzal ? Prostě unifikace dle vzoru VW pokračuje .....
Teď je jenom otázka, jestli to pro Mazdu bude přínos - kde je dneska ve spolehlivosti Mazda, a kde Ford ...
H.