MAZDA Thinking in new dimension....vse o MAZDE
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
Tak gratulujem ku kupe, ked si spokojny ;) Dufam, ze Ti Mazdicka dlho vydrzi a nebude Ta hnevat. Mazdy su inak vacsinou "slusne vychovane" auta, v rodine sme mali dve a s oboma 100% spokojnost. Ja budem kupovat auto cca. za necely rok, ked vyjazdim moje momentalne a dilema bude: Mazda 626GE 2.0i 115k resp. 2.5V6; ak uz budu cenovo prijatelne, tak nejaka 115k/136k 626GF; ostatni kandidati su Nissan Primera P11 (teraz mam starsi P10 a som s nim tiez velmi spokojny, hlavne podvozok je lepsi ako u Mazdy, ale Mazda to dobieha zase inde), pripadne nejaka lacnejsia Toyota Avensis alebo spickova Carina. -
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
No ja som prave pred 10 dnami kupil 626 2,5V6, 24V, r.v.1995 v plnej vybave okrem koze. Je to special edition GT -> ma to trocha nizsi podvozok o cca 2,5cm a mierne tvrdsie pruzenie, ktore vsak nie je na ukor komfortu. Zatial som velmi spokojny. Auto je to velmi tiche a pohodlne a pritom ma dost velku vykonovu rezervu. A so spotrebou ako vravim, zatial je to v meste do 10L ale su v tom velke zapchy (Praha). Mimo mesto predpokldam, ze by to mohlo byt okolo 8-8,5L pri rychlosiach do 160. -
"-- skrytý --" 11.10.02 12:29
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
Ja to nekde slysel... to o otackach 4xxx kontra spotreba. No, dneska me ceka navrat z Brna do phy, tak to testnu, je to sice jen 200 mk po dalnici, ale budiz. Jen se bojim, ze bude zaflakana dalnice a pak to jde do haje. Prdnu na tempomat 160 a uvidime... -
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
Tak to je fajn. 7,8-8L pri 140 sa ma zda byt dobra spotreba. Akurat premyslam nad tym, co si pisal v predchadzajucom prispevku ze by pri nejakych 4xxx otackach sa to mohlo radikalne zvysit. nejak sa mi to nezda. Vsak to variabilne casovanie ventilov by tam malo byt od toho aby sa zvysoval vykon motora pri este stale unosnej a zachovalej spotrebe paliva. Nemate niekto skusenosti so spotrebou pri vyssich rychlostiach (160-180)? Dik. -
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
Osobne vlastnim 2.5V6 zhruba tyzden a najazdil som na nom cca 600km. Jazdil som len a len v meste (Praha) a to do prace a z prace, takze kto jazdi po prahe tak pozna, ze to je vacsinou sama zapcha. Kazdopadne mi to v meste vychadza zatial do 10L/100km s cim som zatial spokojny, ocakaval som priblizne takuto spotrebu v meste. Mimo mesto predpokladam, ze by spotreba mala klesnut o taky 1-1,5 liter pri style jazdy dialnica (150-160), normalne cesty (120-130). Ake mate vy ostatni skusenosti so spotrebou 2,5V6? Morfikus, a aku mas spotrebu pri 140 na ten tempomat? dik. -
"-- skrytý --" 10.10.02 17:45
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
oo neni zac, uz jsem mel pocit, ze mazda uvalila na tyhle vrnitka informacni embargo..zdravim vsechny z letos opet stagnujiciho invexu..uz jen zitra a hura do phy, domu, do podoli, do lekarny... Jo, tak me napada, z vasi zkusennosti jake nastavit na tempomatu na dalnici otacky pro co nejvyssi rychlost a yaroven vyhodnou spotrebu pro motor 2.5V6? Ja jezdim na 3900 ot/min, ale to je jen 140km/h..Pokud vim diky promenlivemu casovani ventilu a sani dojde pri ot vyssich nez 4??? ot/min (ty otazniky nevim)k podstatnemu narustu spotreby. Dikas a mejte se -
« Re: Aky olej do 2,5V6, 24V
diky za rady. Nakoniec som sa rozhodol pre semi syntetiku Havoline Energy 5W30. Pri tomto oleji mam istotu, ze sa moze davat do motora aj ked v nom predtym bola plna syntetika, polo-syntetika alebo mineral. Svojou vyskozitou vyhovuje predpisanemu oleju pre motor 2,5 V6, a takisto je aj velmi kvalitny: SJ (predpisany je minimalne SF). Je to olej vyborny hlavne pre zimu. Za ten cas predpokladam, ze najazdim tych cca 10tis km, a po zime ho planujem vymenit za olej 5W40. -
"-- skrytý --" 09.10.02 16:03
« Re: Aky olej do 2,5V6, 24V
to scuderia99: Ja som do xedosa 2,5V6 24V (r.v. 1996) naposledy daval plnu syntetiku od delphi 5W-40 (dovaza to autodelco). Ta tema o olejoch je dost obsiahla a myslim, ze tu uz bola na fore niekde aj popisana. V podstate ide o to, ze ak tam mas teraz mineral, tak by si tam nemal davat syntetiku, lebo ta ti rozpusti vsetky usadeniny a zadres motor. Mas tu ale moznost pouzit praplachovy olej, ktory tie usadeniny odstrani. Dalsia vec je ci tvoj motor plnu syntetiku "znesie" ide hlavne o tesnenia (moj to znasa zatial dobre;-) ), totiz v dobe ked bol navrnuty este plna syntetika nebola. V kazdom pripade si pozri prispevky o olejoch, tie su asi uz v archive, a potom link [odkaz] , tu najdes definicie olejov, noriem, atd.
to 626BB: - diky za radu, za chvilu to pojdem vyskusat, ked spominas to kurenie, tak mne uz po par minutach resp. kilometroch mi fuka horuci vzduch (ked mam nastavene max. na kureni). Z toho mi usudzujem, ze to bude asi to cidlo. m -
« Re: Teplota motoru
No ja bych na to sel takto: Nastartuj studeny motor a chytni hadici mezi chladicem a motorem,kdyz do ni pujde mirne tepla kapalina a motor porad bude studeny, tak by to mel byt ten termostat. Bo ten to tam normalne pusti az kdyz je motor teplejsi nez cca 80-100C. Me se to projevovalo tak, ze mi v mrazu mazda ani poradne netopila (323 1.6 rv 87).Bo byla tezce podchlazena. Pomohlo az zakryti vetsi casti chladice a nasledna vymena termostatu. Kdyz bude vadne cidlo,tak topeni by melo jit v pohode. Ted je na zkousku zrovna dobre pocasi. Tak hodne stesti.Bob -
"-- skrytý --" 02.10.02 14:31
« Re: Teplota motoru
626BB diky za odpoved, ale som v rozpakoch, znamy mi povedal, ze to moze byt aj zle cidlo, alebo aj zly termostat, to znamena, ze termostat je mozno dobry a cidlo mi zle ukazuje teplotu, alebo druha moznost zly termostat a dobre cidlo, alebo zly termostat a zle cidlo. A teraz neviem, co mam spravit, ako zistim co je zle? Termostat, alebo cidlo? Alebo najlepsie vymenit oboje?