MAZDA Thinking in new dimension....vse o MAZDE
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
"-- skrytý --" 17.10.02 16:12
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
To MITSi..hm..to zni zajimave, muj problem to ale asi neni..tempomat funguje normalne, pridam-li, tahne na plny plyn..slo jen o to,ze nejde nastavit na mensi rychlost nez 30mil a vetsi rychlost nez 100mil...jinak vse ok,ale budu si pamatovat,objevi-li se problem.Dik -
"-- skrytý --" 17.10.02 12:38
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
To morfikus - ad tempomat (jeste jeden namet): na starsi Toyote Corolle s automatem z USA jsem videl na kolecku skrtici klapky zavlacku, ktera pri pouziti tempomatu nemela umoznit, aby ten tempomat vubec dal plny plyn (blokovala ovladaci lanko tempomatu zhruba v poloze 3/4 max. plynu). Osobne to beru jako opatreni pro dobu zabehu motoru, ale majitel vozu tu zavlacku ani pote nevyndal, takze mu nakonec zcela prodrela lanko od tempomatu. -
"-- skrytý --" 17.10.02 09:16
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
To morfikus - ad tempomat: Pokud je systém řešen malým elektrickým čerpadlem / vývěvou, která je gumovouu hadičkou propojena s membránovým ventilem (ten pak prostřednictvím lanka ovládá šktící klapku), pak je prostě zpuchřelá ta propojovací hadička, která nepřenese zvýšený podtlak za situace, kdy je potřeba podržet "plný plyn". Vyměň hadičku, dej tam nějakou s pevnými stěnami a uvidíš. (Neteoretizuji, měl jsem stejný problém u Mitsubishi Galanta. Tam mi tempomat navíc "spadával" při jízdě do prudkého kopce - neuměl udržet plný plyn.) -
"-- skrytý --" 16.10.02 18:34
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
Zdar lidi, takze...co se spotreby tyka, cestou z Brna jsem nic nezmeril,bylo to peklo. Lilo,dost jsem pospichal a dalnice byla plna, takze se jelo brzda plyn brzda. Vysledek,nic jsem nezmeril. Co se tyka var. cas. ventilu, zrejmne mate pravdu, ja po tom patram uz asi 3 mesice, proto jsem se ptal i tady. Kdysi mi o tom povidal jeden kamarad, ktery 2.5 mel. Nezdalo se mi to.. Co se tempomatu tyka..take mi funguje asi do 170+- pak uz nechce,proc? Asi mohu jedine souhlasit s krizou. Jinak, pozdravuji joea_st..mrzi me, ze jsi me tou Tvou mrskou nesvez :-( PS Jsem ted bez prace,kdyby jsi o necem vedel..dej vedet. cao -
"-- skrytý --" 16.10.02 10:26
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
Ma tady nekdo zkusennost se spotrebou 626 2.5V6 na dalnici pri 150-160 s tempomatem a bez tempomatu ?
Zajimalo by me, jak velkej je pri pouzivani tempomatu rozdil (ja ho nepozoruju). A rovnou jeste jeden dotaz: Do kolika km/h vam tempomat funguje - mne tak do 165, pak uz ne. Kdyz jsem jezdil s tempomatem u jinych znacek, tam zadne omezeni nebylo (i kdyz je jasny, ze pri vyssich rychlostech jeho vyuziti ztraci smysl, protoze motor uz nedokaze napr. do kopce vic zrychlit a zbytecne "stoji na plynu"). -
"-- skrytý --" 15.10.02 22:39
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
ted koukam do orig. User manual 626 2.5V6 a neni tu ani zminka o tom, ze by to melo nejaky system casovani ventilu, a co vim, tak to az do minuleho roku bylo pouze v nekolika motorech a vsechny byly jen pro Jap. trh, prvni motor s variabilnim rizenim ventiulu pro evropu mela asi Mx5 1.8 a ted M6 2.3 btw ten timing je pry ne jako to ma honda proste dve polohy podle otacek ale naprosto plynule zmeneni uhlu jede vacky. -
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
Mazda 626 s motorom 2,5V6 ma mat spotrebu mesto/mimo mesto 10.5/8 litrov. Auto mam osobne 2 tyzdne a jazdim zatial len v meste (praha) a spotrebu mam zatial fakt do 10litrov. Mimo mesto to prirodzene musi klesnut. Kazdopadne si myslim, ze pri motoroch s trocha vyssim objemom 2,5+ je spotreba dost zavisla prave na soferovej nohe. Tym nemyslim, ze clovek musi jazdit zrovna pomaly aby spotreba bola nizka. Kedze ma motor dostatocny vykon a toc.moment v sirokom spektre otacok nie je nutne ho prilis vytacat ako nizkoobjemove motory -> da sa zajazdit slusna spotreba. Iank k tomu variabilnemu casovaniu ventilov v tomto motore: pozriem sa na manula a dam vediet. Sam neviem ako na tom ten motor s tymto je :-) -
matuS 15.10.02 05:40
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
este som nasiel toto: [odkaz] Detail.asp?key=MAZD96BJ
ale nieje tam popisane riadenie ventilov, ale to som nasiel zasa tuto:
[odkaz] compspecs.asp?firstkey=HOND92DG&key=MAZD…
to je porovnanie eunos800=xedos9 s hondou crx ktora ma variabilne casovanie ventilov a tam je vidiet ze 2.5 v6 je len DOHC
btw necakal som, ze ten krutiaci moment je taky biedny.
-
matuS 15.10.02 05:13
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
morfikus> odkial mas informaciu ze spominany motor ma variabilne casovanie ventilov?
dost o tom pochybujem a na strankach mazdy o tom nevidim ani zmienku.
okrem toho otec spominany motor v xedos9 mal a vobec si nepamatam ze by tento motor mal charakteristiku casovania ventilov (t.j. taha do urcitych otacok a potom bum a ide este lepsie)
jo a spotreba dlhodoba podla palubaku bola 12.9 -
« Re: MAZDA 323 F 1,8 - r.v. 1997 - dotazy
to: Princátko Pokud jde o rošení, prověřil bych pylový filtr, jinak Mazdy 323 se "tak nějak trochu víc rosí" alespoň ve srovnání se vším, co jsem měl v ruce předtím a to hlavně když prší (ověřeno i u 323 staršího data). Na tupé mlácení jsou tady jiní "kosi" osobně jsem měnil táhlo stabilizátoru na přední nápravě "kostky". Klepalo to ale spíš při přejezdu nerovností bez manévrování volantem. PS: Mám 323 SDN 1,5 ze stejného roku. Karel. -
« MAZDA 323 F 1,8 - r.v. 1997 - dotazy "nováčka"
Čágo!!
Jsem tu nový. Právě jsem si pořídil výše specifikované vozidlo a mám nějaké dotazy. prosím tímto ty,kteří by mi mohli poradit, o odpověď:
1, při pomalejší jízdě (např. při manévrování na parkovišti) je slyšet od přední nápravy (servo , řízení, poloosy ...?) tupé mlácení. Je to slyšet uvnitř i zvenku a je to nepravidelné . Neměl jste někdo tento problém ?
2, zdá se mi, že ventilační soustava je velmi málo výkonná, neboť ve srovnání s vozy jiných značek jde při puštění ventilátoru (i na vyšší rychlosti) z výdechů pouze slabší vánek, ačkoliv ventilátor evidentně pracuje dobře (podle hluku). Takže udržet přední skla nezamlžená při vlhkém počasí je dosti obtížné :-( Je to normální ????
Předem děkuji za odpovědi ...
-
"-- skrytý --" 14.10.02 15:39
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
Mam 626 GT 2.5V6 r.v.1995 uz skoro dva roky a tak nizkou dlouhodobou spotrebu jak uvadite (8-8.5L)proste nemam. Je pravda, ze ten motor uz ma dost nalitano (215000km) a ze 90% cest je dalnice Plzen-Praha a po Praze. Nejezdim zadne ecorallye, ale zaroven taky ne brzda-plyn (po dalnici tak 150-160km/h). Za techto podminek mam dlouhodoby prumer cca 11L (cca 60 tis. km), proto me vase cisla dost prekvapila - ze by nejaka zavada ?
Ma nekdo nejake realne srovnani ?
Mam to auto od cca 150 tis. km (pricemz predchoziho majitele velmi dobre znam - kolega) a spotreba se celou dobu prakticky nemeni, udrzba pravidelna.
Pri soukromych dlouhych cestach po evrope jsem jel za cca 9L, takze asi to bude tou dalnici...
Jinak co se tyce mazdy, naprosta spokojenost (je to ma treti v rade).
-
« Re: Tech spec of 2.5V6 - podvozek
zdarec, tak tu ctu Vase poznatky o 2.5 motoru. je to parada :-)
ten podvozek, je podle me dany vic obutim, to auto je hrozne nahly na typ pneumatik, nekde na zacatku tohoto tematu je o tom psano, a muzu vam v klidu rici, ze moje 323BJ (mimochodem podvozkove temer identicka s 626GF) podku ji date 16" 205/45 kola tak je to diametralne jiny auto, mnohem vice sleduje nerovnosti na silnici (vylete koleje, ruzne hrby) kdyz na to dam 15" je to lepsi a kdyz tam dam zimni 14 tak je to jak v kocarku pro deti. jinak na 16" je Kleber Dynaxter DR na 15" Firestone FireHawk SZ40 (ty jsou asi nejlepsi) a na 14 je Firestone FW 930 (zimak). -
"-- skrytý --" 11.10.02 15:57
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
Mno..co se motoru tyka.. co se tyka poruchovosti mech casti, prijde mi, ze to tohle 2.5 neza..co se tyka elektriky, ta je komplikovanejsi, ale nebal bych se toho, v mazde vedi co s tim a dily se daji sehnat levne a v klidu. 626 2.5 u nas jezdi spousty... Cose podvozku tyka...asi s Tebou budu souhlasit..je trochu "plavnejsi",ve vetsi rchlosti.tak nad tech 220..ale myslim, ze to jen pocitove..da se s tim pekne prasit a presto to neutrhnes.. vykon motoru to vpoho zvlada -
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
OK, dakujem za info. Mam jednak obavy zo spotreby (rocne najazdim cca. 60000km) a jednak z toho, ci nie je trosku moc "prekomplikovany": ako to vyzera s kazivostou v porovnani so slabsimi modelmi? Fakt ale je, ze tatkova 2.0i 115k bola velmi fajne zvezenie ;)) Btw. zvlada podvozok Mazdy aj take vysoke vykony? Na tej tatkovej GE sa mi zdal byt trosku taky "plavny". -
"-- skrytý --" 11.10.02 15:23
« Re: Tech spec of 2.5V6 - spotreba
to dabel..spotreby se u tohohle auta neboj. Kdyz jezdis slusne, je to vpohode...klasickej dost nadupanej cestak a yrout kilometru...kdzy jedes slusne, tak jedes za 8-8.5 vpoho, ale muzes tomu davat i pekne zabrat a to to pak trochu roste,ale stale se da. Dle meho nazoru je tenhle motor super.. nebat se ho.. Ja Vam reknu, je to nase druha mayda v rodinne. Jedna nasim zachranila zivot, kdyz v ni ve 100 narayili do jineho auta NEPRIPOUTANI! Zadna tezka zraneni..ja mam ted mx6 2.5V6 94 rok, plna vybava v svetle kuzi..je to libustka..slysel jsem o cloveku, co v ni najel ve 160 do sloupu na dalnici a prezil bez skrabnuti (airbag a pasy). Proste na mazdu nedam dopustit
Mam 626 GE 2.0 16v rv.92. Tempomat mi drzi max 165km/h +-. Z kopce i do kopce, umi dat plny,protoze,kdyz jedem do prudkeho kopce a zpomaluje,tak uz prakticky neni rezerva (mozna 1 cm plynu). Tuto maximalni rychlost mi zduvodnili tim,ze je velmi nebezpecne jezdit rychleji s tempomatem,tak nevim. Mozna na tom neco bude,napr plny plyn do zatacky v 200 asi neni to prave :-))
Bob