MAZDA Thinking in new dimension....vse o MAZDE
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
« Re: to: mazda626
No ja mam '95, a tam je uz pisane 205/55. A alternativny rozmer k nemu je tych 195/60. Ono rozdiel v polomere kolesa pri 205/55 a 195/65 je dost velky, takze ten rozdiel v rychlosti celkom chapem. Inak viem ze podla TP by som tam ja mal davat 205/55, ale jednak je ten rozmer dost drahy a jendak asi nie najvhodnejsi pre zimne podmienky. Takze je kupujem ten rozmer 195/60. Ako je to s hlucnostou tych Dunlopov? Lebo ako som si vsimol to auto je dost citlive na hlucnost pneumatik... -
« Re: to: mazda626
Diky za informaci, ale situace je takova, ze v technicaku je psany rozmer 195/65 R15, na leto jsem si tam dal sirsi 205 snizsim profilem 55. Nizsi profil lepe sedi, ale do mesta to moc neni, je znat kazdy sutr. Takze na zimu mam vlastne predepsany rozmer z technicaku. DUNLOPy mam nasazeny, uz se tesim na prvni snih.. -
« to: mazda626
K tvojim vybranym zimnym pneumatikam v rubrike "pneumatiky": Kedze povodne si tam mal rozmer 205/55R15 tak si myslim, ze ten rozmer 195/65R15 nie je uplne v pohode (dost velky rodiel polomeru oproti predpisanemu. >5%). Myslim si, ze by tam mal ist rozmer 195/60 R15. Inak takisto uvazujem o tych Dunlopoch.
-
« signalizacia bezp.pasov
Tantokrat mam jeden dotaz z tych jednoduchsich. Vcera vecer som si studoval manual k autu a zoznamoval sa s roznymi featurkami, ktore by to auto malo vediet, totizto skoro kazdy den objavim nieco nove na tom aute, co ma stale prijemne potesi (osvetlenie vonk. zamku dveri, osvetlenie start.zamku, el.sedadlo! :-) No a natrafil som na signalizaciu nezapnutych bezp.pasov v aute. Vraj by to malo signalizovat najprv kontrolku na pristrojovke a nasledne aj zvukovym znamenim. Na a u mna zda sa, ze je to nejakym sposobom nefuncne. Myslel som si, ze je na to spec.poistka, ktoru predch. majitel vybral ale nie je tomu tak (neobjavil som na to zvlast poistku). Neviete kde by mohol byt problem? Mam inak verziu 2,5V6 GT co by mala byt najvyssia verzia 626. Diky! -
« Re: Klepanie na volnobehu (uz to neklepe :-)
Zdar vsetci! Takze, vcera vecer po vymeneni oleja za plnosynteticky Havoline SJ/CF A3/B3 5W40, klepanie do mar minut po nastartovani uplne zmizlo a odvtedy to neklepe. Takze, zda sa, ze kvalitny olej ten problem fakt riesi :-) -
« Re: Klepanie na volnobehu
to joe_st: tu vystava otazka, ci to bolo sposobene fakt len tym olejom... inak po prechode na syntetiku sa musi 1.vymena vyrazne skratit koli moznym uvolnenym usadeninam v motore. Ale vseobecne sa neda pochybovat o diametralne lepsich mazacich schopnostiach syntetiky a hlavne jej schopnostiach udrzat tieto vlastnosti v sirokom spektre teplotnych rozdielov. A presne toto ten motor V6 koli HLA potrebuje. -
« Re: Klepanie na volnobehu
btw OIL: ja mam srdecni vztah ke znacce Castrol, tak pouzivam tu, a v MXku mam RS Race 0W40, a mam dojem, ze je to asi nejlepsi co ted lze koupit (od Castrolu), ale pravda je ze jsem videl zniceny motor V6 ze 626 po naliti plne syntetiky a ujeti cca 2 vymen oleje...takze mezi 20-30tis. kilometry byl motor totalne v cudu, musela se delat temer generalka (ten motor mel ve finale ujeto 180K km) proste vsechno od tesneni hlav nahoru bylo nove (jenom prace byla za 25t. a material v nakupu za 60tis. ... ale ten motor byl potom novy :-) ) -
« Re: Klepanie na volnobehu
Presne tak, mala by tam ist prava plna syntetika. Ta zabezpeci najlepsie mazanie a spravne plnenie hydr. vymedzovacov. Ja som spravil chybu v tom, ze som tam dal olej s mineralnym zakladom, sice s viskozitou 5W30. Dozvedel som sa totiz, ze do tychto olejov sa pridavaju polymery, ktore zabezpecuju relativne konstantnu viskozitu oleja v celej teplotnej skale, ale maju taku blbu vlastnost, ze pri vyssich teplotach vytvaraju tzv. loziska, a posobia "lepkavo". V mnohych motoroch to sice vadit nemusi ale prave v pripade mazdy s motormy s hydraulickymi vymedzovacmi to sposobuje zalepovanie a nespravne plnenie tychto vymedzovacov. Takze do tychto motorov sa odporuca fakt syntetika, ktora tieto vlastnosti nema, alebo oleje s co najmensim mnozstovm polymerov (10W30, 15W40). Dnes kupujem plnu syntetiku ktoru cez vikend nalejem namiesto toho co tam mam teraz. -
« Re: Klepanie na volnobehu
Tak cely problem je popisany tu: [odkaz] Riesenim je fakt co najkvalitnejsi olej, ktory by mal byt sysnteticky. Jedine tento olej zabezpeci dostatok tlaku v HLA a odstranenie klepania. Samozrejme po prechode z polosyntetiky alebo mineralu sa odporuca motor preplachnut alebo minimalne skratit 1.interval vymeny koli usadeninam. Ale rozhodne nikde neodporucaju olej s vyssou vyskozitou. Takze kupim si dalsi olej (plnu syntetiku), vymenim ho, a dam vediet. -
« Re: Klepanie na volnobehu
Tak vcera som o mojom probleme dost intenzivne studoval na inete. Nasiel som k tomu spustu prispevkov na probetalk.com (identicky motor 2,5V6 v probe, mx6, mazda 626, ...)[odkaz] Po precinani prispevkov som si viacmenej isty ze ten klepot je sposobeny typom oleja ktory som tam dal. Vo valnej vacsine staci aplikovat inu znacku oleja a klepanie zmizne (pokial nie su poskodene HLA). Pritom vobec nie je nutne prechadzat na olej s vacsou viskozitou. Vychadzam prave z toho ze pri tom starom oleji mi to vobec neklepalo, klepanie zacalo az po vymene oleja. Zrejme pojdem do nejakeho kvalitneho oleja 10W40 (SJ, A3). Inak podrobny popis diagnostiky typu klepania a jej priciny som nasiel na: [odkaz] -
"-- skrytý --" 21.10.02 23:32
« Re: Klepanie na volnobehu
Příčinou klepání jsou bezpochyby "poněkud jetá" hydraulická zdvihátka, která vymezují provozní vůli ventilů. Po nastartování stadeného motoru si výrazněji zaklepou, než dostanou "svou porci tlaku oleje", po zahřátí zase mírně "poklepávají na volnoběh" (může to být jen jedno či dvě). Když se mírně zvýší volnoběh, klepání se vytratí. Pokud to je tak, jak popisuji, řešil bych to pouze aplikací oleje jiné viskozity, nejlépe 10W-40 (přitom je vcelku jedno, zda jde o syntetiku, polosyntetiku nebo minerál - zásadně bych se držel toho, co tam kdo lil předtím). 15W-40 bych už bral jako krajní řešení pro případ nouze. -
« Re: Klepanie na volnobehu
Ano, asi ten olej zamenim za hustsi, akurat si to uz trocha predtym chcem rozmysliet. Totizto ako som kupoval auto jedina vec ktoru som si pred kupou vsimol bol hukot od prednych kolies, kde som si na 90% myslel ze su to loziska. Tie som nasledne po kupe dal vymenit (2x3000+1000 praca) a az po vymene vyslo najavo, ze ten hukot nebol sposobeny loziskami ale pneumatikami!!! (dost zjazdene GoodYear F1 Eagle -> tvrda zmes). Ale s tym olejom: kedze mi to pred vymenou nerobilo a klepat to zacalo az po vymene tak predpokladam ze je to fakt tym redsim olejom. Dufam, ze tych 800Kc za GTX3 nevyhodim takisto nadarmo, ako tie peniaze za nove loziska + novy olej :-) -
« Klepanie na volnobehu
Ahoj. Na svojej 626, 2.5V6 (1995) som pred par dnami vymenil olej. Dal som tam Havoline 5W30 a na volnobehu sa mi zacalo ozyvat take mierne klepanie, akokeby niektory ventil. Zacina sa to ozyvat az ked sa motor zohreje na prevadzkovu teplotu (pred vymenou mi to nerobilo). Inak motor ide v pohode, nejaky ubytok oleja zatial nepozorujem. Precital som si tu skoro vsekty prispevky od zaciatku a vsimol som si, ze v pripade ak ma auto nabehane cez 150tis tak odporucate tam radsej dat nejaky "hustejsi" mineral (napr. castrol GTX 15W30). Ale kedze v manuale ku knizke je odporucany olej viskozity 5W30(40), tak neviem ci tam davat olej inej viskozity. Inak po nastartovani auta (ked je von ku chladnejsie) sa na par sekund ozve aj take ostrejsie klepanie ale to do 2-3 sekund prestane. Do znackoveho servisu sa mi zatial nechce. Diky za kazdu radu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!