MAZDA Thinking in new dimension....vse o MAZDE
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
« Re: Klepani ventilu u prehrateho motoru & jaky olej
to 626BB: A kolko zhruba stoji ten pripravok na tie 3 litre oleja? (a kde ho naisto dostat, napr. konkretny supermarket) Inak zaujimala by ma technologia akou ten pripravok zlepsuje tie mazacie schopnosti. skusim sa po tom takisto poobzera po inete, lebo celkom ma to zaujima. -
« Re: Klepani ventilu u prehrateho motoru & jaky olej
Ted nevim presne znacku, mam zato, ze je to LIQUI MOLY, ale nemuzu to najit na jejich webu. Jinak je to modra asi pullitrova nadobka, pro osetreni 3 litru oleje. Pouziva se pro zlepseni mazacich ucinku oleje u novejsich motoru. Je bezne v prodeji na benzinkach nebo v supermarketech. Jeste se prodava pruhledna nadobka pro osetreni starsich motoru (utesneni uniku a snizeni kourivosti) -> tak tu ne. Bob
PS: Jinak ten druhy pripravek jsem nalil do stare rozhrkane mazdy, kde se dlouho nevymenoval olej (zakarbonovany motor), po 5 minutach od nastartovani sel motor vyrazne tiseji a s mensi spotrebou benzinu. -
« Re: Klepani ventilu u prehrateho motoru & jaky olej
To scuderia99:
Diky moc za radu, ja jsem byl presvetceny, ze ten castrol Dynatec 7 je plna syntetika, dost seredne jsem se prehledl.kvfx. Po doliti cca 2 dc pridavku do oleje (takovy ten med), klepani zmizelo a neobjevuje se, testoval jsem to pri stani a turovani motoru cca 10 minut. Kazdopadne ten olej o vikendu vyleju a dam plnou syntetiku. Pokud se problem jeste objevi dam vymenit cerpadlo. Jeste jednou diky a mej se. Bob -
« Re: magnatec
Precital som si dost rozsiahlu diskusiu o syntetickych olejoch na: [odkaz] Tam sa docitas ze mnoho sucasnych vyrobcov deklaruje svoje oleje ako synteticke, pricom v skutocnosti neide a plnu syntetiku ale oleje na mineralnom zaklade (nizka cena) z ktorych odstranuju necistoty a dalsie veci procesom zvanym "hydrokrakovanie". A medzi tie oleje patri napr. aj castrol syntec, ktory ma hydrokrakovany zaklad a nazyva to syntetikou. Dalsie zaujimave citanie: [odkaz] -
« magnatec
?? odkud vis, ze rada castrol magnatec 5w30 5w40 neni plna syntetika?? ... mam dojem ze olej stejne specifikace dodavany do servisu TXT Softec je plna syntetika, a clovek primo od castrolu mi rekl, ze je to temer jedno co se pouzije jestli TXT nebo Magnatec (ten je urcen jako Retail) asi by to nerikal, pokud by slo o polo a plnou syntetiku..... tak ted nevim. -
« Re: Klepani ventilu u prehrateho motoru & jaky olej
To klepanie vo valnej vacsine sposobuju hydraulicke vymedzovace ventilov (HLA) ktore nie su naplnene dostatocnym mnozstvom oleja a tym sposobuju klepanie. Mne zacali klepat ked som tam dal olej 5W30 (mineral). Nasledne som ho vymenil za plnu syntetiku 5W40 a po niekolkych kilometroch klepanie prestalo. U teba to klepanie po normalnej jazde prestane z coho usudzujem ze HLA su v poriadku. Treba tam davat plnu syntetiku (castol syntec/magnetec nie je prava syntetika). Viac o tomto probleme najdes na: [odkaz]
Janci -
« Klepani ventilu u prehrateho motoru & jaky olej
Cao mazdaci, mam mazdy 626 GE r.v.92 2.0 16v, novy kulaty model,najeto tachometrovych 111 tis. od 80 tis pouzivam kazdych 10 tis Castrol GTX7 5w40, pri vymene rozvodaku v Mazda servisu mi tam dali syntetiku 5w30 (asi castrol)+filtr s tlakovym ventilem, ke konci cyklu (109 tis.) se objevilo klepani z oblasti ventilu,kdyz jsem popojizdel v kolone. Po vymene oleje zpatky na castrol 5w40+normalni filtr se to projevuje stejne. Zkousel jsem nechat bezet motor na volnobeh cca po 10 minutach to zacne klepat a klepe to ve vsech otackach motoru.Rucicka teplomeru motoru se prakticky nepohybuje, po zahrati se ustali za pulkou. Pri normalni jizde klepani po chvili zmizi. Vetrak na chladici funguje normalne. Nevim jaky vyzkouset olej, protoze castrol GTX7 5w40 se mi jevi jako kvalitni, nebo je to muj omyl? Pripadne jestli je lepsi s tim jet do servisu a nechat to zkontrolovat. Motor zacarbonovany neni, ma peknou zlatavou barvu. Diky Bob -
"-- skrytý --" 26.10.02 18:05
« Re: signalizacia bezp.pasov
Me to signalizuje..piska to, ale cetl jsem..tusim ze nekde tady na nejakem odkazu, pomerne nedavno, ze si to spousta lidi vypina tim, ze nekde vpravo u ridice odpoji repracek ci mezi nej da vypinac.. Tak jestli to neni ono... -
« Re: koupil jsem si 323 F
tak to si zaslouzi gratulaci !!! :-) tak Te vitame v klubu s okridlenym M ve znaku.
k tomu zabehu, no asi bych delal jednu vec, moc nekoukej prvnich tak 5-10 tisic na spotrebu a jestli budes trochu jezdit (s novym autem se to musi :-) ) tak pekne po zahrati ji obcas trosku vytoc na trojku, ctyrku at to pekne svisti 140-150 asi bych to delal tak po tech 1000km, aby si to jeste sedlo, ale pak se toho nesmis bat. Jak ji naucis jezdit, tak potom bude chodit. a kdyz ji obcas das snupnou treba Shellu VPower 99+ tak uvidis co ten moturek umi :-)
Tak hodne stastnych kilometru a hlavne bez tukancu, odrenin a ostatnich neprijemnosti. Verim, ze Te to auto nezklame a ze s nim budes spokojen. Myslim, ze jsi koupil dost muziky za prijatelny penize.
Btw: kdo jste cetl v poslednim AMS test 323 DiTD vs. Civic 1.7CTDi? -
« koupil jsem si 323 F
Vazeni panove,
mozna bych mohl rici i "kolegove", dnes jsem si odvezl z Autopalace Sporilov, stribrnou 323F-1,6. Pomerne dlouho jsem zvazoval, jake auto koupit (Almera, Carisma byly taky v "hledacku"), ale nakonec zvitezila Mazda a musim rici, ze znacnpou merou k tomu prispelo toto diskusni forum - povetsinou sama chvala a mel jsem pocit ze uprimna a podlozena znalostmi techniky. Asi je nasnadne, na co se chci nyni zeptat. Doporucujete mi, nejake specielni chovani k autu v prubehu zabehu? Zaznamenal jsem zde na foru prispevek, ze po dobu zabehu (asi 1000 km?) je ridici jednotka naprogramovana na "soft" rezim, je tomu tak? a je po te nejak poznam , ze se ridici jednotka prepla do standardniho modu? Dalsi otazku mam k servisnimu intervalu - az po 15 000 km, nic o vymene oleje po rekneme 1500 km, je mi jasne, ze japonci asi nenechaji "spony" ve valcich, ale preci jen . .
Panove predem dekuji za Vase rady a komentare.
X. -
« Re: to: mazda626
No s tou hlucnostou mam podobnu skusenost. Po kupe auta som si dal vymenit predne loziska (totizto, dost to vpredu hucalo a nevedel som si predstavit, ze by to mohlo byt niecim inym). Ake bolo moje prekvapenie ked na novych loziskach to hucalo rovnako. Az potom som prisiel na to ze to bolo pneumatikami (v tomto pripade dost ojazdene GoodYear F1 Eagle). Takze preto si aj ja davam bacha na tu hlucnost. Ale tie barumy su vraj takisto velmi tiche... Tak uvidim. -
« Re: to: mazda626
Hlucnost? Mam s hlucnosti resp. s pneumatikami na Mazde velmi velke zkusenosti. Kdysi mi byly doporucene Matador Aqilla, docela dobra cena a libivy design. Drzely jako pribity, na vode super, naprosta spokojenost. Jenze pa par stovkach kilometrech mi zacalo "cosi" hucet. Bylo to cim dal horsi a horsi. Bylo to ale takove huceni, ze bych nikdy nepredpokaldal, ze to budou pneumatiky a a ni nikdo ze servisaku se o tom nezminil. Az to spise drelo nez hucelo, pri brzdeni to rozechvelo cely auto. Vymenil jsem vsechny loziska za sileny kacky, kotouce a ja nevim co jeste. A prisel jsem na to az ve chvili, kdy jsem loni prezul na zimni. Prestoze mely uz nalitano skoro 30 tis. kilometru, uznali mi to jako "technologickou reklamaci" a vratili mi cast penez. Byly pry dokonce u vyrobce na rozboru, no, docela jsem na ne tlacil. Takze ted vzdy zadam od prodejce aby mi ze skusenosti potvrdil, ze ty ktere pneumatiky mi nabizi nejsou hlucne. Jezdim do firmy Chara (nejsolidnejsi jednani co jsem snad kdy zazil, zakaznik je skutecnym panem). A kdyz jsem rekl, ze mi byly doporuceny DUNLOPy M3, vubec neprotestoval, naopak. A jak se jevi DUNLOPy asi zatim po 500km? Hlucnost resp. ticho v pohode, samozrejme v zatacce jsou hlucnejsi, ale to je zrejme dano vysokym bocnim vzorkem zimnich pneumatik. Uvidime co to udela po dalsich stovkach a tisicich kilometrech. A taky uvidime jak budou dobre ve skutecne zime.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
[odkaz]