MAZDA Thinking in new dimension....vse o MAZDE
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
« Jen tak dál !
Tak Mazda nám ve střední třídě boduje i v prodejích ! V roce 2002 se prodalo 309 kusů Mazda 626 a 649 kusů Mazda 6, to je dohromady 958 kousků a to znamená 4. místo ve střední třídě za Passatem (3039 kusů), Mondeem (1818kusů) a Lagunou (960 kusů). Ještě tam uvádějí Oktávku (19047 kusů), a to je od Škodovky docela drzost, cpát Oktávku do střední třídy, ta přece patří do úplně jiné společnosti (Focus, Megan, Astra, Golf, Toledo ....). Ta čísla jsou z MF Dnes. -
« Re: 323-1.6
Potesilo mne, ze nekdo reagoval na muj prispevek. Abych se priznal, dodnes nevim, zda me rozhodnuti Mazda 323 a ne Almera bylo spravne, tim myslim, jak finacni tak technicke hledisko veci. Velky problem optimalizace nakupu vozu je, ze vlastne kupujici nema dost zasadnich udaju pro svoje rozhodnuti, třeba "cena za ujety kilometr". Nedokazi posoudit jaka je objektivita testu v casopisech. Ja mam asi tendenci chvale na vyrobek nevěřit a přecenit váhu nepodstatných negativních poznámek. Ani na zkušební jízdu se nelze spolehnout, protože za par kilometru, když auto "nemám v ruce" nic moc nezjistím. V autosalonu, lze v autě posedávat, prohlédnout si šuplíčky a kapsičky, jak je to útulné, ale nevím, jak se budu cítit po dvou hodinách jízdy. Takže se stále nemůžu ubránit dojmu, že za dost velké peníze nakonec spotřebitel kupuje do jisté míry "zajíce v pytli". Mě osobně dost ovlivnily příspěvky lidí na fóru, nikdo si na Mazdu nestěžoval, ikdyž Nissan si taky majitelé chválí . . .
Když na to budu mít a budu potřebovat "lepší" auto, tak se budu poohlížet po japoncích v první řadě.
-
matuS 16.01.03 05:51
« xedos9
vcera som videl parkovat xedos9 a skoro mi oci vypadli. manik zatocil kolesami a viditelne sa otacala aj zadna naprava!!!
teda ja som uz o riadenej zadnej naprave xedosu pocul, ale myslel som ze je to len o par stupnov a je to riadene pasivne.
ale toto bolo aktivne, ved on stal na mieste a kolesa sa otocili! a nie o par stupnov, toto bolo viditelne, ze tie kolesa isli asi ako predne o 1/4 otacky volantom (ale opacnym smerom ako predne)
ako sa to otaca? je tam nejaky elektromotor? a na akych modeloch to bolo? moj ocino mal 2.5 a pokial viem, tak som si nikdy nic taketo nevsimol. -
« Re: to: dabel
dmd: ano, na 100% 2.0i 16V, mam aj ofoteny technicak. 2-ventil mal vykon 90 koni (sam som taky vlastnil). Tento ma napisany vykon 87kW a objem 1991ccm. Aj ja som z toho magor, preliezol som cely svajciarsky a nemecky net a vsade boli tiez len 2.0i16V 140k... btw. ako Ti Tvoja Mazdicka jazdi? -
« to: dabel
urcite to je 16 ventil ? Ja mam taku Mazdu, r.v.1989, dovezenu prave zo Svajciarska, a ta ma 140k. Mam aj knizku (z Grady), su tam uvedene vsetky motory, ktore sa do tychto aut montovali (aspon dufam) a tiez je tam iba jeden motor 2.0i 16V a to prave so 140k, ostatne 2-litre s 8 vent. maju podstatne nizsie vykony -
"-- skrytý --" 13.01.03 14:56
« Re: 626 GD 2.0i16V
Co si pamatuji, tak ten výkonový rozdíl by mohl být dán právě tím řízeným katem. Ve Švýcarsku byl totiž předepsán neřízený od r. 1986 a řízený právě od toho r. 1988. Aplikace řízeného katu v té době (řízené katy byly ještě "v plenkách") tehdy znamenala výrazný pokles výkonu oproti téže verzi bez katu. -
« 626 GD 2.0i16V
Ahoj, kamarat prave ide kupit Mazdu 626 rocnik 88 (GD) s motorom 2.0i 16V. Podla vsetkych dostupnych katalogov a internetovych zdrojov ma ist o motor so 140k. On ma ale v technicaku napisanych 86kW=116 koni. Jedna sa o dovoz zo Svajcu. Ma riadeny kat. Mate niekto info o aky motor sa jedna + kde by som nasiel nejake udaje o nom? Dakujem predom za info! -
« Re: 323-1.6
Mam almeru 1.5 5d, 2001, mam najeto uz 110 tisic km. Takze nazor z druhe strany. Ten motor 1.5 neni tak tragicky, jak se to obcas v testech objevuje. Neni to sice zadny drak, ale je to mozne hnat do tocek a pak jede. Hlavni problem je v dlouhem zprevodovani. Plusem pak je velice prizniva spotreba, pri normalnim jezdeni se neprekroci 7 litru, dlouhodoby prumer mam tak 6.7 az 6.8 litru, pri rozumnem jezdeni se da jezdit i kolem 6 litru. A na to, ze je almera pomerne robustni a tezke auto, je to slusny (vaha je pres 1200kg). Ja sam jsem se rozhodoval podobne jako ty, taky jsem se projel i s 323, a me vadil ten "prilis sportovni" charakter podvozku mazdy. Proste mi to na tech ceskych silnicich prislo jako prilis velky "skokan". Spolehlivost je u almery 100%, za 110 tisic km prakticky jen zarovky, hlucnost neni tragicka, ve vyssich otackach je motor trochu slyset. Oktavii jsem mel 2 roky a uz bych ji nechtel, sralo se mi na ni kde co vcetne motoru TDI. V pristim aute pujdu zase do "rejze", asi zase nissan, ale nezavrhuji ani ostatni japonsky znacky. Kvalita a spolehlivost je vyssi, prestoze jsou ta auta casto vyrabena v Evrope... -
« Re: 323-1.6
Mazdu 323F-1,6 mam od října a stal jsem před podobnou volbou. Octavii jsem zavrhl velmi rychle, zda se mi to podivne auto, spise "tank", netusim jaka je soucasna cenova politika, ale pripada mi drahe. Kdyz jsem si precetl server Škody Mlade Boleslav, nářky majitelů na závady a fakt že se "rády" kradou - jednoznačný závěr ne.
Chvili jsem zvazoval Carismu 1,6, ale podobna karoserie jako Octavie, takze ne.
Finaliste byli Almera a 323F. U Almery jsem videl problem v motoru 1,5, v nekolika clancich jsem cetl ze to s timto motorem neni prilis zive, takze jsem uvazoval o 1,8, ale to je jiz drazsi, sice lepsi vybava, ale preci.
Takze jsem se nakonec rozhodl pro 323F, klima byla v akci zdarma a jeste mi dali zdarma metalizu. Samozrejme, ze jsem procetl dost clanku o Mazde, skoro cele toto forum o Mazde, myslim, ze nikdo si nestezoval.
Mazda je jedno z mala aut co se dela v Japonsku a o jejich smyslu pro kvalitu se peji ody, tri roky zaruka . . . Taky se mi libi prostorove reseni karoserie, misto v aute a velikost kufru.
Myslim, ze jistym minusem muze byt, ze 323F je jiz vybehovym modelem, toto by ale mohlo mit vliv na priznivejsi cenu . . .
Hlucnost, je to tiche auto /dříve jsem měl felicii/ spíše záleží asi na pneumatikách a po čem zrovna jedeš, kostky na Letenské pláni ale v tichu toto auto nenechají.
Spotřeba - moc jsem toho ještě nenajezdil, ale mezi 7,3 až 8 l/100km. Dva faktory to mohly ovlivnit, chladnější počasí a způsob jízdy, snažím se to občas "prohnat", takže jezdím k maximu otáček (6000).
Myslím, že rozhodnout se mezi Almerou 1,8 a 323F1,6 je otazka ceny, plus o co ma lepsi Almera vybavu. (Almeru 1,5 bych nesrovnaval).
-
« Pravidlo "tři"
Xircom: to pravidlo asi fakt funguje, zažil jsem to v srpnu. Nejdřív nárazník při parkování, pak mi spadlo se střechy kolo (montoval ho tam syn) a při pádu (asi v 90km/h) si "hráblo" bedajlí do zadních dveří vpravo a pak jsem "do třetice" nacouval v Itálii do jednoho itala. Kde se tam vzal, nevím, v zrcátkách jsem ho neviděl. Takže "zánovní" kára (rok a půl) dostala na frak ... Ale to kolo pád přežilo celkem v pohodě .. -
« havarie
Tak jsem naboural svoji mazdicku 323F v necelych 5000km. Brzi rano (vsude tma) jsem jel dalnici na Slany, ani jsem si nepoustel radio a poslouchal motor. Kdyz jsem byl za Robinem, co je za letistem, podival jsem se pred sebe, za sebe, vsude volno, tak jsem si rikal zkusim kousek jet rychleji. Jel jsem asi 150 km/h, nevim presne, pokukoval po otackomeru a posloucha motor, kdyz tu najednou v mem pruhu , ne v odstavnem vidim malinky trojuhelnik a za nim hrozive stojici naves, zacal jsem brzdit a pak se snazil vyhnout, auto slo do smyku, nejsem zrovna "rally driver", tak jsem si zadni casti strejchnul o svodidla. Takze ted pujde mazda do opravy, jeste ze je pojistena. Je to k vzteku, nove auto, ale musim rici, ze pred tim nez jsem ji dostal do smyku, jela tichounce a plavne . . Ted doufam, ze v Autopalace ji spravi tak, ze "nikdo nic nepozna" . .
Ostanim preji hladke silnice, ne kluzke a bez nenadalych prekazek.
P.S. kdyz jsem se vracel vecer domu, tak se mi o dvirka otrela srna, den pred tim, vbehl zajic pod kola, tak snad pravidlo "tri" se naplnilo a bude na chvilku pokoj. -
« Mazda 626 GF - dojmy
Priatelia, tak mam s Mazdickou za necele 2 tyzdne asi 1800km, zajtra sa prida 500 dalsich, tak si dovolim trosku zhodnotit moje dojmy:
+ vynikajuce spracovanie. Aj ked ma auto uz 4 roky, vsetko je ako nove, nikde nic nevrzga.
+ skvely motor. Napriek vyssej hmotnosti je auto velmi rychle, od 2000 otacok dobry, od 4000 otacok skvely zatah. Cakal som, ze oproti GE s rovnakym motorom bude citit vyssia hmotnost, ale motor sa mi zda byt este zivsi.
+ bezpecne jazdne vlastnosti. Oproti GD a GE ovela istejsi podvozok, i ked je fakt, ze oproti Primere je trosku "plavnejsia" v rychlych zakrutach
+ vysoky komfort
+ ucinne brzdy (napriek obavam)
+ dlhe sprevodovanie (o dost dlhsie oproti GE). Vdaka nemu primerana spotreba a hlavne nizka hladina hluku aj pri vysokych rychlostiach
- obmedzeny vyhlad dozadu kvoli vysokemu veku kufra (hatchback)
- vyssi hluk pneumatik - za to ale asi chuda Mazdicka nemoze, to budu na vine zimne Dunlopy :-(
Asi telo odo mna. Spotrebu sa mi zatial presne nepodarilo zmerat, ale pravdepodobne v pondelok uz ju budem vediet.
Kazdopadne musim povedat, ze som z Mazdy nadseny a rozhodne ma ovela viac pozitivnych vlastnosti, ako som cakal! -
« Re: MR2000
Tak som bol cez vikend trosku Mazdicku prevetrat na dialnicu v okoli Mnichova (vecer, sucho, skoro ziadne auta). Musim sa priznat, ze som nadseny: motor je velmi prijemne pruzny, ale velmi kultivovany. Podvozok bol oproti GD a GE ovela zlepseny, aj vo velmi vysokej rychlosti si udrzuje dobru stabilitu a pritom je dostatocne komfortny. Jednoducho: Mazda ma opat nesklamala ;)) -
« Re: 'Zahada'
no k tomu reknu jednu vec, auto upravene v japonsku asi tezko, ale: existuji specialni dily pro temer vsechny typy napr: vetsi olejove vany s chlazenim, upravene vacky, rychlejsi popr. pomalejsi prevodovky s jinym stalym prevodem, jine varianty tlumicu a pruzin...atd, tyto dily nejsou pro bezny prodej, a vetsinou se pouzitim techto dilu utece z plneni nejake EURO normy, napr. vacky pro jap. trh maji jinou charakteristiku - sup 10-15 koniku + ale neplni to homologaci EURO II (III) atd atd v provozu to nikdo nepozna protoze provozni emise to samolitr splni, tudiz existuje varianta ze tam je nejaka trochu prepracovana almara.
To, co bylo stredni pred 10 lety, tak to dnes jiz neni...
Do nejake tridy si to vetsinou pasuje sam vyrobce, takze
Octavie patri do stredni tridy, ale neni tam nikomu
konkurentem :-) Mozna tak v nizsi... A s tim
zarazenim do tridy Astra, Golf, Toledo, Stilo
souhlasim, ale pak je videt, ze Octavka zase tak
skvela neni -- vybavu ma stejnou, cenu i casto vyssi, jen
ty rozmery kvuli obrovskemu (zbytecne) kufru ma
o neco vetsi (ale rozvor na to nema). Ve vyssi tride
muze bodovat cenou, ale tady? Maximalne tim, ze je ceska.
Proste je pro Skodu dulezite ji cpat do vyssi tridy, aby
si ji pak lidi kupovali s pocitem "mam auto tridy
Passata a hele jak je levne, to jsem nad tim blbym
sousedem od vedle, co si koupil M6 vyzral..."