MAZDA Thinking in new dimension....vse o MAZDE
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
"-- skrytý --" 03.02.03 09:05
« Brzdyyyy
Taaaakze, vymena radii u mna a u Dabla dopadla dobre, diky hosi za vsetky rady, vybitu poistku som nasiel, Blaupunkta sme dali prec pomocou 4 dratov atd, atd... Mam vsak iny problem momentalne. Cestou do prace som zacitil, ako keby auto zacalo horsie tahat. Tak som trosku vyskusal, pridal a na najblizsej krizovatke smrad jak svina, poznate to asi z autobusu, taka ta zhorena guma...Dym som tiez nejaky zhliadol... Za mnou sice stal autobus, takze som sa na chvilu ukludnil, ale vzapati pri vystupovani za auta som ten smrad zacitil od laveho zadneho kolesa. (Tu musim poznamenat este, ze som nechal omylom zatiahnutu v noci rucnu brzdu). Otazka moja znie, mozem ist takto domov, co tomu moze byt, a proste vsrtko co vas len napadne, momentalne je kazda rada dobra. Dik moc. -
« Re: napajeni radia
to radio je zapojeny ok...stejna rada Skyline, jednou Tokio jednou Paris, ve dvou mazdach, chovaji se uplne stejne. zapojeno je to spravne (na jednom je tam ta elektrarna, ale v druhem je tam jen orig. redukce od mazdy do DINU), to jsem si jist. to je dle meho hezka funkce blaupunktu, ono pozna ze z ACC zmizi napajeni, vypne se..to je ok, ale pokud ho chces presto zapnout, tak to jde, proste se zacne krmit z MEM napajeni a hraje i bez napeti na ACC kabelu, na kterem fakt nic neni na poloze klicku LOCK, nevim jak mitsi, ale mazda ma polohu LOCK, ACC, ON, START.... -
"-- skrytý --" 01.02.03 12:49
« Re: napajeni radia
To joe_st: Pokud je onen Blaupunkt zapojen právě takto, tak je s největší pravděpodobností zapojen buď špatně anebo je "nestandardně" zapojena celá spínací skříňka - okruh "ACC" má být po úplném vypnutí klíčku (tj. v poloze umožňující jeho vytažení) tzv. bez šťávy"! -
« napajeni radia
jo jeste jeden poznatek, ono to sice plati,ze to jedno napajeni krmi tu pamet, ale Blaupunkt skyline muzes zapnou i pri napajeni pouze na tento pin, vzdy jsem mel rad, ze kdyz vyndam klicek radio se vypne, ale jake bylo prekvapeni, kdyz skyline se opravdu vypne, ale i bez klicku si ho pak muzes zapnout. v tom okamziku ale neni 12V na tom *silovem* pinu....tak a co ted :-) .... rekl bych dobra vychytavka od Blaupunktu. -
"-- skrytý --" 31.01.03 12:17
« Re: radio ven
Ještě doplněk. Nevím, jak je to uděláno u Mazdy, ale pojistka v pojistkové skříňce pod označením "Radio" může být jištěním pouze tzv. permanentního plusu, tj. "krmení pamětí" autorádia. Pokud současně přestal fungovat zapalovač, je určitě spálená jiná pojistka, na níž je obvykle zapojeno rádio (tedy jeho "silový", hlavní napájecí vodič) současně s oním zapalovačem. Jak může být označena v pojistkové skříňce, to sice netuším, ale doporučuji hledat dál v pojistkách! -
"-- skrytý --" 31.01.03 09:33
« Re: radio ven
Taaakze, poistka v poistkovej skrini s nazvom RADIO je v poriadku, ale Mitsi, dik for info, videl som tam na tom drate elektriky do radia, taky biely konektor, myslim ze sa presne hodi na tvoj popis c.1 tak este prehrabem to. Dufam ze to bude ono :-) Na sobotu mam zahovorenu garaz, tak to mozem dokladne pozriet, ide tam standardna poistka ako do Skody 105? Mozem teda pouzit nejaku moju nahradnu? :)))) -
"-- skrytý --" 30.01.03 21:23
« Re: radio ven
Pro TomAnt: Viděl jsem pouze dvě variace na totéž téma. 1/ Jakýsi plastový "doutník" spojený bajonetovým uzávěrem uprostřed, do něhož vedou dráty z obou stran, resp. jímž ten silový vodič jakoby prochází. Po rozpojení z něho lze vyjmout buď malou (to dříve) nebo velkou (nyní) skleněnou "přístrojovou" pojistku, která tam je fixována buď jedním (z jedné strany) nebo dvěma (z obou stran) perky. 2/ "Sokl" pro auto pojistku běžné (dříve) nebo tzv. "mini" (nyní) velikosti. První řešení ("doutník") je prostorově úspornější, druhé má zase výhodu v použití běžné ("nožové") autopojistky, pro kterou má člověk náhradu v pojistkové skříňce vozu, tedy pokud má pojistky stejné velikosti a Japonce, kde se náhradní pojistky v oné skříňce běžně vyskytují (jsou tam pro ně speciální "nezapojené" štekry. Kromě toho lze použít silnější pojistku - tu skleněnou (velkou) přístojovku jsem viděl nejvíce jako 25A , zatímco nožová je ve 30A provedení celkem běžná. Pozor, nezaměnit s "krabičkou" do které tři dráty vedou a tři zase vycházejí (2xplus pól, 1xminus pól): to je pro změnu odrušovací člen a s pojistkami nemá nic společného. -
"-- skrytý --" 30.01.03 16:41
« Re: radio ven
To dabel: Jenže to japonské auto má zásadně "japonské" přípojky pro autorádio! Nikdy jsem se u Japonce nesetkal se standardním evropským DINem (tedy pokud to nebyl Japonec vyrobený v Evropě). Když si koupíš tzv. "origoš" rádio v garáži od dealera, bude pasovat a nemusí být zrovna stejné značky, jako to auto, protože je tomu autu už přizpůsobené. Např. ve Švýcarsku garáže Mitsubishi prodávaly na auta Mitsubishi buď autorádia Mitsubishi nebo JVC. Ale to JVC mělo úplně jiné "štekry" než JVC z normálního obchodu s elektronikou! Když to nepasuje, musí se buď použít vhodná redukce (pokud ji lze vůbec sehnat), nebo to celé prostě pracně "předrátovat". Ještě k tomu dvojímu napájení: jeden plus je "permanentní/nízkoproudový" a slouží výhradně k napájení pamětí autorádia; druhý plus je "spínaný přes klíček/silový" a žene ostatní střeva autorádia, včetně koncových zesilovačů. Ten druhý má obvykle navíc pojistku buď na zadní stěně autorádia anebo na přívodním "silovém" plusovém vodiči. -
"-- skrytý --" 30.01.03 15:47
« Re: 626 - startování
626 2.0 16V rocnik 88, tiez podla pocasia, ked je chladnejsie (co je teraz stale :-) ) tak tie 2 sekundy to trva kym sa chyti.. Ked bolo jeden den teplo, tak to tusim ficalo hned... No a samozrejme tusim reaguje aj na to, ci je motor este teply (idem z obchodu) alebo studeny (idem rano do prace). -
« Re: 626 - startování
Mam 626 rv.92, 2.0. po delsim stani (chladny motor) to toci tak cca 0,5-1 sec. Je celkem jedno jestli mrzne, nebo ne (baterku mam velmi dobrou). Kdyz mam motoro teply,tak to "brnkne" okamzite. Kdyz stojim cumakem dolu,tak mam zrejme benzin az po vstrikovadlo,takze to chyta taky okamzite. Kdyz mam nadrz na rezervu,tak to chyta tak za 2 sec. Prikladam to tomu,ze si cerpadlo musi natahnout benzin z vetsi dalky.
Nic se nelekej. Ja jsem mel takovy problem s pravym zadnim, Sundej kolo zkontroluj to tahlo co je na zadni brzde (taha za nej lanko od rucni brzdy)U me se stalo ze cep na kterem se to tahlo otaci byl rezavy a spatne to klouzalo. Poznas to podle toho, ze lanko bude hodne volne,ale kolem nepujde otocit, a po lehkem klepnuti kladivem do tahla bude vse OK.
U me se nepodarilo to tahlo sundat, jen povysunou asi o 1 cm, tak jsem ho ocistil namazal a uz rok absolutne bez problemu. Pokud se s tim nechces ted piplat, tak pomuze i rozhybani a nastrikani oleje do te mezery pod tahlem,ale jen docasne.
Priznam, ze jsem rucni brzdu moc nepouzival a tak vlivem soli v zime lehce zarostla. Ted ji aspon 1x tydne zatahnu aby se nereklo :-)) Bydlim totiz na rovine.