Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Zkuste si trochu započítat
mno ja nevim, ale v tomto pripade by byly pojistovny samy proti sobe, od toho maji CKP aby si vymenovali m.j. i tyto informace. Na druhou stranu se pokud vim malus zatim neuplatnuje, "potrestaji" akorat tim, ze nedostanete bonus. Jako platce PR bych si pral v idealnim svete, aby bourajici ridici byli trestani vyssi sazbou, aby pojistka byla vztazena na ridice, mel bych mozna o 10 Kc mensi pojistku :-)) -
"-- skrytý --" 14.02.02 13:09
« Re: Zkuste si trochu započítat
Jinak sice mám víc aut, ale nehodu jsem neměl, takže druhou půlku dotazu ti nezodpovím. Ale podle mě se to bude týkat jen jednoho auta, a navíc tipuju, že když vypovím dotyčnou smlouvu a půjdu k jiné pojišťovně s potvrzením o bonusu z jiného auta, nikdo na nic nepřijde a přiznaj mi to. -
"-- skrytý --" 14.02.02 13:06
« Re: Zkuste si trochu započítat
Bob: ne. Od toho starého si necháš potvrdit dobu bezeškodního průběhu - vydá pojišťovna na požádání, a při uzavírání nové smlouvy to předložíš a dostaneš odpovídající bonus. Já to takhle dělám, na každou novou smlouvu přinesu potvrzení z nejstaršího auta. Ale pozor, musíš se o to důrazně přihlásit, sami ti to nenabídnou! -
« Re: Zkuste si trochu započítat
Tak vy nedate pokoj ;-)
Takze chces profe rict, ze ja jako budu X let
platit PR na auto, dostanu se s bonusama na
50 % (nebokolikjeminimum), pak si koupim nove
a budu zase platit 100 %? To se mi zda tak strasne
nelogicke, ze si to snad pouze myslis a realita je jina :-)
Neboli jinak vlastnite nekdo vice aut, pricemz
jste mel nekdo s jednim nehodu? Jak se vyvijeli
pojistky? Stoupli vsechny, nebo jen jedna? Ja
snad budu muset napsat do pojistovny...
Jo, uz pisu. -
« Re: Zkuste si trochu započítat
oddie: Na tom, co popisuješ, není nic složitýho. Pokud s tvým autem udělá někdo průser, přijdeš o bonus na to auto, aniž by ses zvedl z gauče. Ostatních aut se to netýká a můžeš si za bonusy vystavět třeba zámek. Takže to je i odpověď na otázku co se stane, když uděláš pojistnou událost ty s jedním tvým autem. Je to sračka nespravedlivá, jelikož pokud si budu chtít užívat bonusy, tak jakmile křápnu s některým z mých pekáčů, nechám zaplatit škody, co jsem způsobil, poté okamžitě vypovím pojistku a pekáč prodám. Pojišťovna mi ještě zbytek nespotřebovanýho pojistnýho vrátí, takže okamžitě nasednu do dalšího bonusovýho auta a drandím, jako by se nechumelilo. Jenomže si nedělám iluze o tom, že tohle pojišťovny vědí, takže při uzavírání další pojistky ti už bonus nebudou chtít přiznat. To je ovšem zase nespravedlivý, jelikož jestliže se platí pojistné z objemu konkrétního auta, nelze do toho míchat šoféra, který, konec konců nemusí být vůbec pojistníkem, který přece nemůže doplácet na blbost druhých. V případě našeho známého OP by tomu však bylo jinak, jelikož vozidla by s pojistným neměla co dělat (proč taky?) Máš li třeba tisíc aut, je to jedno, jelikož se všema naráz nikdy nemůžeš jet a zodpovědný jsi pouze sám za sebe. Míra tvý zodpovědnosti zcela určitě není nijak ovlivňována objemem auta, ve kterým právě sedíš. Zároveň není sebemenší důvod platit pojistný za auto, který někde stojí. Je za něj zodpovědný jeho majitel, který má doufejmě zaplaceno OP pro případ, že jeho autu proreziví nádrž a značistí podzemní vody. Pokud má chudák zrovna svoje OP v depozitu, má smůlu, jelikož on je zodpovědný za svůj majetek, o který je povinen se starat tak, aby nezpůsobil škodu někomu jinému, na což se však vztahuje již zcela jiný zákon a třeba i jiná větev OP. Pokud někdo neví, o čem tady žvaním, musí v týhle diskuzi dozadu. Tam už jsme to dost podrobně probrali :-). -
"-- skrytý --" 13.02.02 10:09
« Re: Zkuste si trochu započítat
Nakousl jsi velmi zajímavou věc, s tou schizofrenní situací. Příklad: mám auto, psané na mě, jezdí s tím někdo jiný. A udělá s tím pojistnou událost. Přijdu o bonus? Ano nebo ne? A pokud ano, přijdu zároveň i o bonus na ostatní moje auta? A nebo pokud udělám pojistnou událost já, s jedním svým autem, přijdu o bonus i na ty ostatní auta? Tak co, vyznáte se v tom někdo opravdu přesně? Názoty na tuhle situaci by mě fakt hoodně zajímaly. -
« Re: Zkuste si trochu započítat
ace2 :-) Nesnaz se tady zase rozjizdet debatu
na tem "nespravedlivost soucasneho stavu". Vis
ze jsou na to nekteri jedinci (trebas ja) hooodne
alergicky ;-)
BTW take doufam ze se to zmeni. Uz to, ze jsou
bonusy a malusy vazane na ridice, ale velikost
PR je podle auta je dosti schizofrenni a ukazuje, ze hlavni je tu opravdu ridic (podle nej se sazba upravuje) a ten objem je takovy relikt minulosti, ktereho se ze setrvacnosti drzime (stejne jako ZVS, prestoze vsichni (hlavne ja ;-)) vime, ze profesionalni armada je "lepsi"). Uz aby
bylo za 6 let a mel jsem tu nejakou 50 % slevu ;-) -
« Re: Zkuste si trochu započítat
prof: No a neni v tom snad rozdil? Trebas uz jenom
v tom, ze maji o 50 % vic prace ;-) Nejak nechapu
cos tim chtel rici. Vzhledem k tomu, ze se na
plneni pojistnych udalosti urci cca 30 % vybranych
penez (alespon jak si matne vzpominam), tak je navyseni o 15 % = 45 %.
A i kdyz jim do toho zapocteme jeste to navyseni
poctu pojistenych aut o 2,43 %, tak si stejne moc
nepomuzou...
Takze je to asi muze dost *, ne? Ale co, stejne prd vime, jaka byla absolutni cisla... Ale alepon je o cem povidat ;-) -
« Re: Zkuste si trochu započítat
No já jenom doufám, že až budou pojištovny uplně free, tak si každá vymyslí jiný systém pojištování. V tom bych viděl asi nejdulezitejsi problem. Ted pojištovny počítají s tím, že čím menší obsah tím levnější auto.... tedy menší pojistka. Mno takovej Smart nebo Lupo je docela pěkná rána jako funglovka. A například 5L Caprice stojí nějakých 80-100tis.... -
« Re: Zkuste si trochu započítat
BoB: Teď to přeženu, ale myslíš, že je nějakej rozdíl mezi tím, jestli jim vzrostl počet plnění ze 100 tis. případů na 200 tis. případů? Vím, že ta čísla jsou ve skutečnosti jiná, ovšem znám mnohem více lidí, kteří nehodu neměli, než těch, kteří ji měli. Navíc spousta lidí se plnění z titulu povinnýho ručení brání, jelikož by přišla o bonus. -
« Re: Zkuste si trochu započítat
No jo, ale ja jsem zase cetl, ze jim (nekterym)
az o 50 % narostl pocet pojistnych udalosti.
(To ovsem neznamena ze mne vyse pojisteni tesi
a ze cely system nespatruji jako nesmyslny. Krasna to veta. Zlata anglictina (spisovna) s jednim zaporem ve vete.). Stejne s tim * udelam... -
« Re: Re:
RomaneL, pamatuj si, že není nic jednoduššího, než systém OP! :-) Jak už jsem to popsal ruprechtovi, v tomto systému má všechno řešení a co je hlavní, že podstatně spravedlivější a hlavně v působení na kázeň a prevenci před dopravními nehodami mnohem účinnější, na rozdíl od současného systému, který je pouhou nekonečnou spirálou, jenž je tvořena nulovou motivací nezpůsobovat nehody --> stále se zvyšujícím počtem nehod --> stále rostoucími výdaji pojišťoven na likvidaci pojistných událostí --> z jejich strany trvalý tlak na neustálé zvyšování pojistného. -
« Re: RE: Změna systému zákonného pojištění
ruprecht - 461: Děkuju, tak vysoký ohodnocení si ale zcela jistě nezasloužím :-)) S tím vyšším pojistným pro profi řidiče jsem to myslel patrně ze setrvačnosti. Možná by stálo za úvahu to přehodnotit a ukázat tak národu, že když někdo podniká, pracuje a nefláká se, neznamená, že za to bude potrestán vyšší sazbou všeho, na co se jen podíváš, jako je tomu nyní. Ano, to by mohlo být ono. Podívej se jen na elektřinu, vodu a plyn. Zcela jistě by o tom šlo uvažovat, ovšem teď, takhle na rychlo, nějak podvědomě cítím, že sankce za způsobenou nehodu by měly být přeci jenom odlišné podstatně vyšší sazbou. Vezmi si, jaký by byl mezi cenami autodopravce, jehož šoféři permanentně havarují a dopravcem, který má šoféry slušné a opatrné. Tady nám nakonec vychází opět vedlejší, preventivní a velice kladná funkce, kdy ten, kdo si pečlivě vybírá řidiče, nešetří na jejich odborném zdokonalování, má mnohem lepší podmínky pro výkon své práce, kterou dělá dobře. Proč by tedy nemohl být prostřednictvím nízkého povinného ručení svých šoférů nepřímo podporován, aby svoji firmu dále rozšiřoval a ještě více zdokonaloval. Systém OP má v tomto případě ještě další funkci, to jest i kontrolní a samoregulující. Ne vždy je dobře, když nějaká firma přesáhne určitou velikost a svůj rozsah. Většina příliš velkých impérií skončila právě na problémech, plynoucích z jejich velikosti. Jestli že by si takový podnikatel ukousl již příliš velké sousto a dosavadní kvalitu by již nebyl schopen udržet, okamžitě by dostal varovný signál ve formě několika zásadně vyššími sazbami OP nekvalitních, nezodpovědných, nebo špatně vedených řidičů. Pokud by celou věc okamžitě a reálně analyzoval, měl by šanci přehodnotit kvantitu, znovu podchytit kvalitu a nastavenou laťku ještě včas zachytit. Ruprecht, díky za připomínku a za podnětný dotaz. -
« Re: High society
Jo to je fakt, Novináři se budou znuděně koukat jak tam příjíždí jedna Audina za druhou, občas nějaký BMW a Mercedes a ty největší chudáci se tam k zadnímu vchodu přiblíží Passatem, ale já tam frajersky připluju Caddym a nechám si položit pár dotěrných otázek od novinářů a potom si půjdu zaklábosit se Zemanem :) -
« Re:
Diesel Power: No, možná máš pravdu, s tím potřesením rukou, člověk by měl mít možnost si zkusit někdy s takovým člověkem podebatit, aby se dozvěděl, jaký problémy mají takový ministři, nebo předsedové vlád :-) Ale iluze si nedělám, jeden klábos asi na změnu systému povinnýho ručení stačit nebude :-)))))))))) Začínám o tý večeři přemýšlet .... :-) -
« Re: RE: Změna systému zákonného pojištění
To ruprecht č.461 - Já bych řekl, že je to logický, že sazba za profíka bude vyšší, ale zas si ji odepíše z daní. Přirozeně se může stát, že profík, co má x km bez nehod bude platit stejně jako ten, co má tři bouračky do roka. -
« Re: Re:
To DieselPower: Toho času Telekomunikace na pozici Starší Obchodník :-) No jo stárnu :)
Jo jinak se mi nezdá že by většina řidičů autobusů jezdila jak prasata. V Praze se jim nedivim, obcas si musi vynutit velikosti misto, jinak by nikam nedojeli vcas.) A mimo Prahu je to taky OK, vyjimky se taky najdou. Horsi je to s ridicema kamionu... to je na dlouhe vypraveni ...: (
-
« Re: Re:
ruprecht: A osolit je stejně??? Když se profi řidič vybourá s autobusem 45 lidí, má dostat flastr jako řemen a několikaletej, né-li doživotní zákaz ježdění...!!! Napřed se musí naučit pořádně jezdit a dodržovat předpisy, dokud budou jezdit jako teď, zavedl bych jim ty nejpřísnější tresty!!! -
« Re: RE: Změna systému zákonného pojištění
ace2: no Allianz poslala taky jednu zadost o zaplaceni se slozenkou a samozrejme jsem na ne hodil bez zadnych vycitek bobek. Od te doby se neozvali a slozenku na pojisteni na novy rok poslali stejne blbe jako minule, t.j. sumu na letosni sazby. -
« Re: Re:
To ace2: Hlavně se tam bude řešit, jaké další investice kdo může nabídnout ČR, pak se tam bude debatovat o našem průmyslu, přesné strojařině a zlepšování infrastruktury. Navíc tam bude dost zájemců a o informace stran dalšího působení M. Zemana v politice, resp. Evropských strukturách, také se bude hodnotit jeho návštěva v USA atd... Málem bych zapomněl, v jaké branži vlastně děláš??? -
« Re: RE: Změna systému zákonného pojištění
Prof: cece ty jses genius. Uz zbyva hodit to jen na papir a sebrat dostatesnej pocet podpisu, popr. zalozit nejake sdruzeni a prosadit to. Akorat jeste nechapu, proc by mel profi ridic platit vic nez amater. Kdyz nebude bourat, tak az jezdi 24 hodin denne, 7 dni v tydnu a plati malo. Kdyz neco zbori, osolil bych ho stejne jako ostatni. Bylo by to jeste jednodussi.
Váľený pane,
pokud jste vlastníkem a pojistníkem u více vozidel, vztahuje se bonus vľdy
k danému vozidlu. Znamená to tedy, ľe pokud způsobíte nehodu jedním
vozidlem, bude na smlouvě, kterou je pojiątěno toto vozidlo uplatněno
sníľení bonusu. Na vąech ostatních smlouvách zůstává bonus v původní výąi.
V případě prodeje vozidla máte nárok na započítání celých bezeąkodných
měsíců, které jsou na pojistné smlouvě v době jejího ukončení. Potvrzení o
bonusu zasílá pojią»ovna na poľádání při ukončení smlouvy a tento bonus
můľete uplatnit při uzavření nové pojistné smlouvy.
No proc ne. Pak se ale dostavame k dotazu, co se
tedy s pojistkou stane, jestlize auto nekomu pujcim
a on havaruje. Ja vim, budu mit malus...