Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  19:34

    « Re: ???

    mracek: To mam teda smůlu, jsi naštvanej na PC a já to teď odnesu :-(. No, ještě, že tady do neděle nebudu, možná vychladneš :-). Muj PC doma dostal díky ratolestem zase nějakou hráčskou nemoc, takže je "out of order" = večer chodím brzy spát.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  17:37

    « Re: ???

    Tramtarará. Socani uvažují o zvýšení silniční daně, ale jen u vozů s obsahem nad dva litry. U aut nad 3l má být zvýšení o 1400Kč.NO COMMENT.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  13:33

    « Re: ???

    prof- vedle jsi ty, ale vysvetlim ti to az vecer! protoze mne to ted nastvalo(pc)! :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  13:32

    « Re: ???

    ja se na to vykaslu, 10 minut tu tvorim zpravu a pak mi to spadne!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  13:32

    « Re: ???

    ja se na to vykaslu, 10 minut tu tvorim zpravu a pak mi to spane!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  09:37

    « Re: ???

    mracek: Jsi vedle. Musíš si uvědomit, že platit za řidičák s řidičským oprávněním C = NA neznamená platit 10 tis Kč, ale tak maximálně 500 Kč a i to je hodně. Pokud budeš ale profík s dřevákama a šrajtoflí na řetězu, tak ta desítka ročně by to možná spravila. Pokud budeš jen nějakej dealer s dodávkou, 4 - 5 tis. by mělo stačit. Pokud budeš obyčejnej občan, s papírama na náklaďák, není důvod, abys platil jak mourovatej. Pokud chceš platit jak šofér osobáku, (což by znamenalo tak o 50 kč ročně méně), můžeš si náklaďácký oprávnění hodit do depozitu (běda tobě, jak tě chytnou při kontrole v náklaďáku), ale musíš počítat s tím, že ti jeho vyzvednutí přijde podstatně dráž. Bude však odpočitatelnou položkou, takže je předpoklad, že důvod, proč si ho znovu obnovuješ bude asi převážně výdělečnej. Jo, pokud budeš vlastnit soukromý vozidlo, jehož celková hmotnost přesáhne 3,5 t a budeš s ním běžně jezdit jako s osobákem, budeš muset přitlačit, ovšem přimlouval bych se za to, že ne zas tolik, jako když vlastníš koncesi na autodopravu a podnikáš. Pořád sem nemotej situaci, kdy s Fiátkem křápneš do sloupu. Pokud máš na něj řidičák a na sebe zaplacenou pojistku, tak tu barvu, kterou z toho sloupu odřeš pojišťovna zatáhne, pokud ho složíš s tahačem, na kterej máš papíry se zaplacenou pojistkou, tak v tom problém taky nevidím. Jde ti o tu padesátku ročně za to, že máš aktivní soukromý papíry na náklaďák?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  08:07

    « Re:

    mfilip, jasne, a taky psy, kocky, kraliky(co kdyby utek) a na ptaky, divokou zver... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  08:05

    « Re: ???

    prof-problem je ale v tom, ze cim vetsi a tezsi auto, tim vetsi skody! Je to sice dobre mysleny, ale presto to neni idealni! Vem si, ze nekdo bude mit ridicak na vsechno a presto bude jezdit jen autem, tudiz by platit jako za ten nejvetsi nakladak, coz je blbost. ikdyz tohle by se dalo vyresit vymenou ridicskeho opravneni, ale byly by tu dalsi hacky. Dale je rozdil, pokud by jsme zustali jen u osobnich aut, jestli nekdo naboura v 3t Mercedesu nebo 600kg Fiatku, na to ti nekdo tezkou pristoupi, aby platil stejnou pojistku. protoze napr. v pripade narazu Fiatka do sloupu se fiatek rozmlati a sloup zustane cely, pokud do nej vlitne MB, sloup se znici a spadne. Proto se taky musis vzit do role pojistovny, ktera tyto naklady plati. Nejspravedlivejsi je podle mne rozdeleni podle vykonu s podskupinama rozdelenyma dle hmotnosti!
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  07:58

    « Bez nadpisu

    Ja to rikam furt, auta boura software mezi volantem a sedadlem a ne hardware. Povinne pojisteni by meli platit vsichni, cyklisti, chodci, ridici. Chces pouzivat chodnik a prechazet cestu, kde muzes zpusobit nehodu ? Tak zaplat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  07:55

    « Prof

    Prof ma zase jako obvykle pravdu... Az budes kandidovat, napis, budes mit urcite jeden hlas :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  06:46

    « Re: ???

    walther: Sorry, ale připadáš mi jako malý dítě. Přesto jsem ti vděčný za tvoje otázky, který jsou velmi důležitý, fakt. Je mi jedno, jak to mají v Belgii, ale pokud si tam někdo něco platí podle výkonu v kW, tak je to opět systém na *.

    Jedinej spravedlivej je na řidiče a je jedno s čím jede. Základem může být to, na co má řidičák. Jestliže má oprávnění jen na to motokolo, beru, že by měl platit míň. V okamžiku, jak má papíry na něco většího, sorry, je to jeho problém, musí platit vyšší taxu a pokud je šofér z povolání, platí nejvíc, jelikož je to odpočitatelná položka ze základu daně, stejně jako dnes různý školení řidičů a pod. a navíc patří k nejrizikovější skupině šoférů, kteří zpravidla způsobují ty největší škody. Jestliže někdo nemá žádný auto, nepotřebuje tedy řidičák a může ho klidně dát do depozitu tak, jak se teď dávají SPZ, čímž by bylo zaručený, že si do ničeho nemůže sednout a něco s tím rozmlátit. Pokud by to udělal, potom 2 roky basy, nebo půl melounu flastr. Stejně tak, byl li by přistižen silniční kontrolou, která by zjistila, že má papíry v depozitu. Pokud by nic neprovedl, mohl by ten trest být nižší, popř. by mohl jít před komisi, která by ho od něj osvobodila, např. vezl by li řidiče se záchvatem slepýho střeva jeho vlastním autem do nemocnice. V případě, že by si ho z toho depozitu chtěl vyzvednout, stačilo by, aby přinesl doklad o svým přezkoušení z kterýkoliv autoškoly, čímž by bylo zaručený, že je odborně zdatnej zase řídit auto. Sleduješ ty preventivní účinky takovýho systému?

    Když ti někdo bez řidičáku a bez pojistky ukradne auto a něco s ním rozmlátí, je stejný, jako když ti dneska někdo něco rozmlátí s autem, na který neplatí povinný ručení. Těch jezdí v současný době mnohem víc, než by jezdilo těch kradenejch, kde máš navíc mnohem větší pravděpodobnost, že zloděj bude pojištěnej.

    Opravdu stačí při vývoji toho spravedlivýho systému přemýšlet čistě logicky. Diskusí s mrackem jste mě teda přivedli na myšlenku, že by se to dalo odstupňovat podle skupin oprávnění v řidičáku, že by se řidičáky daly dávat do depozitu a že řidiči z povolání by museli mít připojištění, který by si jako živnostníci ve ve vlastním zájmu platili sami, nebo to za ně platili jejich zaměstnavatelé. Šlo by to ještě rozdělit na čitou autodopravu a obyčejný referentský vozidla.

    Takže zapomeň na nějaký kilowaty, výkon, dýlku, hmotnosti nebo nespravedlivou Belgii a dále pokračuj ve spolupráci na vývoji unikátního světovýho spravedlivýho systému povinnýho ručení s dokonalejma preventivníma účinkama, jenž vedou k nižší nehodovosti, větší zodpovědnosti každého za svý jednání i k vyšší kvalifikovanosti řidičů.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:36

    « Re: ???

    skoro jsme to tu ovladli... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:34

    « Re: ???

    S tim rozdilem, ze kdyz se vymele kolo, zpusobi skodu za 500Kc, za to kdyz se vymele nakladak, zpusobi skodu za 100 milionu! :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:32

    « Re: ???

    Nakladak jako kolo!!! A kdyz se cyklista vymele, bude platit 5600 Kc misto 3800 Kc jako 8l VOLVO bez nehody.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:31

    « Re: ???

    12tunovy nakladak, stejne jako 50kg babeta, to fakt taky neni to prave...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:30

    « Re: ???

    A co nakladaky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:28

    « Re: ???

    Aha - vsichni platit stejne - no to by asi nebylo to prave malinove. Motokola taky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:28

    « Re: ???

    d.aemon- to jo, to je reseni, jen nevim, jak by se to libilo firmam, spis teda firemnim ridicum... Zalezelo by ale na umeni kazdeho, coz by bylo spravedlive!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:26

    « Re: ???

    walther-ten by pak mel platit jeste ekologickou dan... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:23

    « Re: ???

    Ježišmarja nemotejte dohromady pojištění na auto a na řidiče!!! Když si půjčím místo svýho 85kw auta nějaký 120kw a nabořím ho, je to jedno, pokud mám pojištění na řidiče. Výkon nevýkon, byl jsem to já, kdo boural, z čí pojistky se to zaplatí a kdo bude doplácet na malusu příští rok velký prachy na pojištění navíc. A kilowatty mě v tu chvíli nezajímají.

    Ono totiž velké, malé, silné, slabé auto - to je úplně jedno. Vždycky záleží na řidiči. Znám kila blbů, co s 20 let starým autem a litrovým motorem ťukají, drcají a někdy i bourají jak na běžícím páse. A nepomůže jim menší objem, ani mizivý výkon k tomu, aby byli méně rizikovou skupinou. Prostě jsou to blbci a jako takoví by za sebe jako za řidiče měli platit jak mourovatí.

    Závěrem: podle mě je nejspravedlivější způsob pojištění "Všichni stejně bez rozdílu a za každou škodu platit víc a víc". Dovedu si dokonce představit bezvadný scénář, kdy lidi, co furt bourají už prostě pojištění neutáhnou a přestanou jezdit. A bude od nich klid.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:23

    « Re: ???

    Tak se podivej na 2.0 piano v nafte, obcas do kopce radis i jednicku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:23

    « Re: ???

    Pak by to muselo byt udelano tak, ze by se vzal vykon a podle nej by se udelala podskupina, ktera by byla rozdelena jeste podle hmotnosti!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:21

    « Re: ???

    Ja jsem jeste E Mercedes se 46 kW nevidel...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:16

    « Re: ???

    Vykon je taky blbost, vezmi si Mercedes E classe s vykonem 46 kW a vahou skoro 2t. TO kdyz vleti ve 100vce do krizovatky tak prevrati tramvaj...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:16

    « Re: ???

    K tomu by si mohl koupit jeste vozik a dostal by se na nejakych 8 metru a mel by to jeste drazsi... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:15

    « Re: ???

    To jo... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:14

    « Re: ???

    Kamos koupil za par slupek SEL 560 ve verzi LONG s 5,5 m - to by posral :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:12

    « Re: ???

    To je taky o necem vypovidajici udaj...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:11

    « Re: ???

    A co treba jeste podle delky vozidla? :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:09

    « Re: ???

    Ted ale ktera by se brala, pohotovostni nebo celkova??? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:08

    « Re: ???

    Jedine vykon je odpovidajici udaj, ale ikdyz hmotnost...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:06

    « Re: ???

    Aha - jeste by to mohlo byt dle hmotnosti :-) chudak ti co maji piano nebo nejaka 20let stara SELka :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:04

    « Re: ???

    Proto by se ruceni melo vztahovat k autu a ne k ridici!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:03

    « Re: ???

    walther-to nevim, ten system neznam a je to podle mne blbej system! To co jsem psal nebyla odpoved na tvou otazku!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:02

    « Re: ???

    Ja normalne jezdim 2.0 s vykonem jenom 100 koni, ale obcas si pujcim 3.8 l 220 koni - to jako mam kvuli tomu platit rocne o nekolik tisic vic?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  21:58

    « Re: ???

    Jezis to je snad v tomto pripade jedno, ja se ptam na to jak se bude resit platba kdyz pujcim moje 180 kW auto nekomu do ma zaplaceno jenom 44 kW? Co kdyz nekomu ukradnou auto a s nim me nabori a ti zlodeji nebudou mit vubec ridicak?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  21:50

    « Re: ???

    Vy myslite, ze diesel je v dnesni dobe min vykonny nez benzin? To si delate srndu, ne, ze by jste chteli na naftu mensi pojisteni? To by se mohli ozvat majitele starsich 2litru, ze maji stejny vykon jako dnesni 1,4! Podle ridice je to taky blbost, jedine, pokud by se vychazelo z poctu zavinenych nehod! Nejspravedlnejsi by byl system pojistneho podle vykonu auta, na nej by si nemohl nikdo stezovat!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  21:18

    « Re: ???

    A co rozdeleni kubatur? A co kdyz nekdo kdo nema ridicak naboura s mym autem nejakou karu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  21:07

    « Re: ???

    No povinné ručení by bylo na řidičák a ne na auto, takže by záleželo na osobě a ne na autu. Jak brilatně jednoduché :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  19:48

    « Re: ???

    Takhle to funguje v Belgii. A co treba kdyz manzelka bude mit povinne ruceni na 1,3 l, sedne do myho dvojlitru a rozseka nejaky jiny auto? CO kdyz pujcim auto nekomu kdo nema povinne? Kdo to bude platit?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…