Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: ???
mracek: Jsi vedle. Musíš si uvědomit, že platit za řidičák s řidičským oprávněním C = NA neznamená platit 10 tis Kč, ale tak maximálně 500 Kč a i to je hodně. Pokud budeš ale profík s dřevákama a šrajtoflí na řetězu, tak ta desítka ročně by to možná spravila. Pokud budeš jen nějakej dealer s dodávkou, 4 - 5 tis. by mělo stačit. Pokud budeš obyčejnej občan, s papírama na náklaďák, není důvod, abys platil jak mourovatej. Pokud chceš platit jak šofér osobáku, (což by znamenalo tak o 50 kč ročně méně), můžeš si náklaďácký oprávnění hodit do depozitu (běda tobě, jak tě chytnou při kontrole v náklaďáku), ale musíš počítat s tím, že ti jeho vyzvednutí přijde podstatně dráž. Bude však odpočitatelnou položkou, takže je předpoklad, že důvod, proč si ho znovu obnovuješ bude asi převážně výdělečnej. Jo, pokud budeš vlastnit soukromý vozidlo, jehož celková hmotnost přesáhne 3,5 t a budeš s ním běžně jezdit jako s osobákem, budeš muset přitlačit, ovšem přimlouval bych se za to, že ne zas tolik, jako když vlastníš koncesi na autodopravu a podnikáš. Pořád sem nemotej situaci, kdy s Fiátkem křápneš do sloupu. Pokud máš na něj řidičák a na sebe zaplacenou pojistku, tak tu barvu, kterou z toho sloupu odřeš pojišťovna zatáhne, pokud ho složíš s tahačem, na kterej máš papíry se zaplacenou pojistkou, tak v tom problém taky nevidím. Jde ti o tu padesátku ročně za to, že máš aktivní soukromý papíry na náklaďák? -
« Re: ???
prof-problem je ale v tom, ze cim vetsi a tezsi auto, tim vetsi skody! Je to sice dobre mysleny, ale presto to neni idealni! Vem si, ze nekdo bude mit ridicak na vsechno a presto bude jezdit jen autem, tudiz by platit jako za ten nejvetsi nakladak, coz je blbost. ikdyz tohle by se dalo vyresit vymenou ridicskeho opravneni, ale byly by tu dalsi hacky. Dale je rozdil, pokud by jsme zustali jen u osobnich aut, jestli nekdo naboura v 3t Mercedesu nebo 600kg Fiatku, na to ti nekdo tezkou pristoupi, aby platil stejnou pojistku. protoze napr. v pripade narazu Fiatka do sloupu se fiatek rozmlati a sloup zustane cely, pokud do nej vlitne MB, sloup se znici a spadne. Proto se taky musis vzit do role pojistovny, ktera tyto naklady plati. Nejspravedlivejsi je podle mne rozdeleni podle vykonu s podskupinama rozdelenyma dle hmotnosti! -
« Re: ???
walther: Sorry, ale připadáš mi jako malý dítě. Přesto jsem ti vděčný za tvoje otázky, který jsou velmi důležitý, fakt. Je mi jedno, jak to mají v Belgii, ale pokud si tam někdo něco platí podle výkonu v kW, tak je to opět systém na *. Jedinej spravedlivej je na řidiče a je jedno s čím jede. Základem může být to, na co má řidičák. Jestliže má oprávnění jen na to motokolo, beru, že by měl platit míň. V okamžiku, jak má papíry na něco většího, sorry, je to jeho problém, musí platit vyšší taxu a pokud je šofér z povolání, platí nejvíc, jelikož je to odpočitatelná položka ze základu daně, stejně jako dnes různý školení řidičů a pod. a navíc patří k nejrizikovější skupině šoférů, kteří zpravidla způsobují ty největší škody. Jestliže někdo nemá žádný auto, nepotřebuje tedy řidičák a může ho klidně dát do depozitu tak, jak se teď dávají SPZ, čímž by bylo zaručený, že si do ničeho nemůže sednout a něco s tím rozmlátit. Pokud by to udělal, potom 2 roky basy, nebo půl melounu flastr. Stejně tak, byl li by přistižen silniční kontrolou, která by zjistila, že má papíry v depozitu. Pokud by nic neprovedl, mohl by ten trest být nižší, popř. by mohl jít před komisi, která by ho od něj osvobodila, např. vezl by li řidiče se záchvatem slepýho střeva jeho vlastním autem do nemocnice. V případě, že by si ho z toho depozitu chtěl vyzvednout, stačilo by, aby přinesl doklad o svým přezkoušení z kterýkoliv autoškoly, čímž by bylo zaručený, že je odborně zdatnej zase řídit auto. Sleduješ ty preventivní účinky takovýho systému? Když ti někdo bez řidičáku a bez pojistky ukradne auto a něco s ním rozmlátí, je stejný, jako když ti dneska někdo něco rozmlátí s autem, na který neplatí povinný ručení. Těch jezdí v současný době mnohem víc, než by jezdilo těch kradenejch, kde máš navíc mnohem větší pravděpodobnost, že zloděj bude pojištěnej. Opravdu stačí při vývoji toho spravedlivýho systému přemýšlet čistě logicky. Diskusí s mrackem jste mě teda přivedli na myšlenku, že by se to dalo odstupňovat podle skupin oprávnění v řidičáku, že by se řidičáky daly dávat do depozitu a že řidiči z povolání by museli mít připojištění, který by si jako živnostníci ve ve vlastním zájmu platili sami, nebo to za ně platili jejich zaměstnavatelé. Šlo by to ještě rozdělit na čitou autodopravu a obyčejný referentský vozidla. Takže zapomeň na nějaký kilowaty, výkon, dýlku, hmotnosti nebo nespravedlivou Belgii a dále pokračuj ve spolupráci na vývoji unikátního světovýho spravedlivýho systému povinnýho ručení s dokonalejma preventivníma účinkama, jenž vedou k nižší nehodovosti, větší zodpovědnosti každého za svý jednání i k vyšší kvalifikovanosti řidičů. -
« Re: ???
Ježišmarja nemotejte dohromady pojištění na auto a na řidiče!!! Když si půjčím místo svýho 85kw auta nějaký 120kw a nabořím ho, je to jedno, pokud mám pojištění na řidiče. Výkon nevýkon, byl jsem to já, kdo boural, z čí pojistky se to zaplatí a kdo bude doplácet na malusu příští rok velký prachy na pojištění navíc. A kilowatty mě v tu chvíli nezajímají.Ono totiž velké, malé, silné, slabé auto - to je úplně jedno. Vždycky záleží na řidiči. Znám kila blbů, co s 20 let starým autem a litrovým motorem ťukají, drcají a někdy i bourají jak na běžícím páse. A nepomůže jim menší objem, ani mizivý výkon k tomu, aby byli méně rizikovou skupinou. Prostě jsou to blbci a jako takoví by za sebe jako za řidiče měli platit jak mourovatí.Závěrem: podle mě je nejspravedlivější způsob pojištění "Všichni stejně bez rozdílu a za každou škodu platit víc a víc". Dovedu si dokonce představit bezvadný scénář, kdy lidi, co furt bourají už prostě pojištění neutáhnou a přestanou jezdit. A bude od nich klid. -
« Re: ???
Vy myslite, ze diesel je v dnesni dobe min vykonny nez benzin? To si delate srndu, ne, ze by jste chteli na naftu mensi pojisteni? To by se mohli ozvat majitele starsich 2litru, ze maji stejny vykon jako dnesni 1,4! Podle ridice je to taky blbost, jedine, pokud by se vychazelo z poctu zavinenych nehod! Nejspravedlnejsi by byl system pojistneho podle vykonu auta, na nej by si nemohl nikdo stezovat!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!