Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.10.01  15:53

    « Re: u??

    prof, ja se nezastavam pojistoven, jen jsou nektery, ktery nemaji tolik pojistencu! Jinak ano, tento system se mi taky nelibi a meli by platit ti, kteri zpusobuji casto nehody!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.01  22:23

    « Re: u??

    walther: Něco ke tvým počtům: spočítal sis, kolik by každý z těch 2 miliónů řidičů platil sám za sebe a ne za auto aby se pokrylo těch 6 miliard? Jestli dobře počítám, dělalo by to 3000 na člověka, což je o tisícovku míň. Sorry, ale furt se mi to líbí víc, než tak, jak je to teď.
    A nezapomeň na to, že spousta z nás, co jezdíme slušně by platila o dost míň, zatímco ti prasořidiči a hovada by za nás dotahovali deficit do 6-ti miliard. Fakt se mi takovej systém líbí. Tobě snad ne? Bojíš se, že bys skončil na dvaceti tisících pojistného a už bys na to neměl? (Jemně jsem si rejpnul, sorry ;o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.01  18:54

    « Re: u??

    walther: Myslíš, že je jen 2 mil. řidičů? Byl bych rád, kdyby sem někdo přispěl s faktickými čísly o počtech řidičů a počtech aut a podobně, jelikož z toho by vycházely případný částky, který by se musely v tom spravedlivějším systému platit. Je docela dobře možný, že vyjdou ještě vyšší a tak budem rádi, že jsme rádi. Nesnažím se mermomocí vymyslet něco jinýho, ale odmítám to stávající, co podle mně prostě nemá logiku a je to krajně nespravedlivý.

    Mracek: nevím, co děláš, ale divím se tomu, kde bereš to přesvědčení o těch prodělkách těch ubohejch a chudejch pojišťoven, kterým nejdřív musel Svoboda stanovit minimální sazbu pojistnýho, aby se náhodou Česká pojišťovna nepoložila, až na trh vyrukujou ostatní se svýma představama o sazbách povinnýho ručení. Ostatní se tehdy podvolili a vida, začalo se jim to líbit. Dnes se svým původním představám o sazbách, který chtěli navrhnout, jen smějí a Svobodovi děkují za jeho nezištný gesto. Kancelář pojistitelů je tu pak od toho, aby se tam všichni sešli, postěžovali si, jak se jim nedaří a společně si teda odhlasovali další zvýšení pojistnýho a hlavně si k tomu vymysleli chytrý zdůvodnění. To, že jim to sype, jako prase, samozřejmě nebudou troubit ve všech médiích, aby náhodou nějaký občany nenapadlo protestovat. A nespravedlivost a palogika systému? To jsou podružný věci, hlavně, když to sype! Mracek, vzpomeň si jenom na ty reklamní gigakampaně, kdy začala konkurence pojišťoven. Neznám jinej subjekt, kterej by si mohl takovýhle věci dovolit. Teď si představ, že před tím na to všechno byla Č. pojišťovna sama, jediná v ČR !!! I tak vybrečeli u Kočárnka státní garanci na 14 miliard, který prej zbyly z dluhu za povinný ručení. V televizi jsi mohl vidět ty zkřivený ksichty mluvčích ČP, který s očividným sebezapřením žvanili o tom, jak jsou rádi, že se zbaví toho "prodělečnýho" povinnýho ručení, a přitom by si nejraději klekli před kameru a začali snažně žadonit, aby jen jim toho zázračnýho oslíka, co se každej rok pěkně zgruntu otřese, nebrali. To prodělečný a ztrátový povinný ručení pak svoji "nerentabilitu" dokázalo tím, že jen tak, mimochodem, utáhlo levou zadní nejenom mliardový reklamní kampaně, ale i obrovský rozšíření služeb, který se k základnímu pojištění začaly nabízet. Ne, mracek, nechoď za mnou s obavama, že pojišťovnám nezbude na likvidaci nehod.

    Nehodlám se zde tahat za slovíčka a proto pokud máš zájem přispět k alespoň hrubýmu načrtnutí rysů systému povinnýho ručení, kterej vychází z reálu, snaž se mně pochopit a hlavně současnou katastrofální situaci změnit k lepšímu chtěj. Pokud chceš z týhle diskuze vyjít jako vítěz, kterej se bude schválně točit na detailech tím, že záměrně bude bazírovat na slovíčkách a míchat do sebe hrušky s jabkama, aby celou situaci už v zárodku zamlžil, potom sorry, ale to je diskuse na *. Pokud ti vyhovuje platit za sráče, kterým je úplně jedno co rozmlátěj a navíc je ani nenapadne se na to vylezt z auta alespoň podívat (moje den stará zkušenost), potom já teda ne. Totiž pokud si řekneme, že se nám něco nelíbí a začneme vymýšlet něco jinýho, možná lepšího, tak potom znám hodně lidí, kteří byli zpočátku strašně nadšený, ale jakmile zjistili, že ta změna začíná být reálná a že by se, v tom okamžiku, pro ně už, nedej Bože, mohla uskutečnit, začali hledat všechno možný, kvůli čemu by to najednou nemělo jít, jako by vlastně byli s tou stávajíc situací spokojení a stačilo jim jenom, že na ni můžou nadávat.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.01  11:37

    « Re: u??

    jestli jsem to pochopil (kdyz se tedy lepsime a nas dusevni potencial se priblizuje tvemu) tak zavedeme agendu na vraceni OP, vytiskneme kupony pro lidi kteri jezdi 2x rocne, (kde ale vezmou ridicak??) a hlavne ted je tady rekneme 1500 000 aut za ktere se plati rekneme v prumeru 4000 Kc = 6 000 000 000. Ridicu je 2 000 000 v prumeru se bude platit 700 Kc = 140 000 000. Ze by to stacilo?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.01  08:51

    « Re: u??

    Ja se nezastavam pojistoven, jen ten system je proste spatny! Pojistovny urcite nevychazi z toho, aby vydelaly hodne! Kazdym rokem se castky za skody zvysuji a pojistovny se musi podle toho taky chovat!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.01  08:48

    « Re: u??

    Dale, vsichni lide nejsou pojisteny u stejne pojistovny, proto by musel byt jenom jedna a zas by tu byl monopol! K tem vypoctum, i kdyby byla jedna, tak na tech 2. milionech lidi vybere 1 miliardu, kolik je dneska nehod??? Vem si, ze se stane 100 vaznych nehod za rok, kde nahrada skody jedne nehody bude cca 100mil. Kc! Kde vezme pojistovna chybejicich 9 miliard???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.01  08:43

    « Re: u??

    jinak prof ano, chce to najit optimalni system, kde lide, co bouraji casto, holt budou platit vyssi castky! Dalsi vec je ta, ze pokud si nekdo zaplati pojisteni na vikend, co je to za prevenci? Blbost, protoze pokud bude jezdit nepravidelne, tak se mu to nevyplati! Nehlede na to, ze jsi psal, ze by delal nejake zkousky zda je schopen ridit auto, coz uz se zase minulo s tvou predchozi interpretaci! Nehlede na to, ze pokud by je delal v dnesni dobe ve vlade byl porad ten "blbec" (minister dopravy), tak by to asi tezko udelal!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.01  08:38

    « Re: u??

    prof- s tim alkoholem jsi si delal srandu, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.01  06:58

    « Re: u??

    walther, mracek: No vida, už se to s váma lepší. Je vidět, že o tom začínte přemýšlet:-)

    To, že někdo jede 2x za rok, je opravdu fakt. Systém osobního povinného ručení zde působí tak, že pokud někdo jezdí 2x za rok, je opravdu na zvážení, jestli se mu vyplatí vůbec jezdit a platit si osobní pojistku. Vím, že se walther potřebuješ dostat nějak domů z chalupy. Je otázka, co je nebezpečnější, jestli když ty pojedeš připitej, nebo pojede dcera s velmi malou praxí. U tohoto nového systému samozřejmě každý narazíme na nějaký jeho vliv, který nám zrovna nebude vhod, avšak bylo by krátkozraké a sobecké ho kvůli tomu zavrhnout. Možná by nám jeho "výchovná funkce" v lecčems prospěla. V případě lidí, jako je tvoje dcera, je samozřejmě možno počítat s tím, že bude li o víkendu pravděpodobné, že se přivedeš do stavu, kdy není vhodné sedat za volant, zaplatíš dceři povinný ručení na tyto dva víkendové dny a je to. (Částka by mohla odpovídat tak dvěma Fernetům) Jednodušší by však bylo, kdyby měla se svou pojišťovnou sepsanou jednoduchou smlouvu, podle níž je možné zaplatit povinné ručení až v okamžiku, kdy ho bude potřebovat a dobu, po kterou by platilo, by určila pouze výška částky, která by byla se na kterékoliv poště, v kterékoliv bance, či prostřednictvím mobilu odeslána. Je logické, že toto nárazové pojištění by nebylo tak výhodné, jako celoroční "předplatné", ale možnost nepřekročit zákon by tu byla a pojišťovna by opět vydělala tam, kde si to zaslouží. Na tvé otázky ohledně počtu lidí na jedno auto odpovídám ano, všichni, kteří jezdí by si platili povinné ručení. Znovu opakuji, částka za rok by v žádném případě u obyčejných soukromých osob nemusela vůbec dosahovat takových astronomických čísel, které zde uvádíš. Zkus si jen spočítat, kolik je 2 mil. lidí x 500 Kč a už ti vyjde taková cifra, že ti nebude stačit displej. Celým principem pojištění je to, že lidi platí a přitom se sami snaží předcházet pojistným událostem.

    mracek: Tvoje argumenty s převráceným autobusem a cisternou benzínu jsou popět zavádějící. Já ti dám zase jiný případ: Pojede mladá, sličná řidička Fiátku, která se jenom na okamžik mrkne na dokonalost svýho make-upu do zpětnýho zrcátka a přitm omylem sprasí autobus, kterej se skutálí ze stráně, a jako napotvoru dopadne na silnici, kde právě projíždí cisterna s benzínem. Jakej vliv na následky takovou a milion ostatních nehod má objem, výkon, hmotnost či délka toho Fiátku? Všichni si konečně musí uvědmit, že pokud se vydají na silnici, berou na sebe obrovskou zodpovědnost nejen za svoje blatníky a patníky kolem silnice, ale i za životy druhejch. A znovu zdůrazňuju: Osobní povinné ručení běžného občana vůbec nemusí dosahovat částek, které i sociálně slabí jedinci nejsou schopni platit! Nerad to zde uvádím, ale tedy jen pro představu, tento systém povnného ručení by se dal nazvat také jako : daň z vlastnictví řidičského průkazu. Každý, kdo vlastní řidičské oprávnění, je pro pojišťovnu a nejen pro ni potencionálně nebezpečný (jako například waltherova dcera nebo jiní lidé, kteří sice řidičák mají a nejezdí, ale nikdy nelze odhadnout okamžik, kdy budou nuceni za ten volant sednout)

    Zkusme si zde dál psát argumenty, v čem by takový systém nebyl spravedlivý, koho by poškozoval, komu by prospíval. Nechceme přeci nikoho "oškubat", ani sebe, ani pojišťovnu, avšak nelze dál akceptovat stav, kdy to s námi pojišťovny dělají naprosto samozřejmě za přihlížení dementních politiků, kteří tomu sice nerozumí, ale jsou, bohužel, kompetentní o tm rozhodovat.

    Hezkou neděli všem!

  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.01  21:33

    « Re: u??

    Co bych ale udelal ja, tak to ze bych teba rozclenil vic rozdily v platbach za stejnou kubaturu nebo podle ceho se to dela. Tedy v zakladu budou vscihni s 2.0 platit treba 5000 Kc, rok nemas nehodu tak platis 4500 Kc, dvaroky 4000 Kc, 5 let 3000 Kc, 10 let 2500 Kc a konec. A naopak prvni nehoda 6000 Kc, druha 10 000 Kc, treti 15 000 KC a smitec...dal uz bych to nehnal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.01  11:27

    « Re: u??

    To je taky prave ta vec. Nekdo jede jednou nebo dvkartat za rok, co ma potom delat? Povinne ruceni se plati proto, aby se zaplatily pripadne skody, jenze je velky rozdil, pokud tu skodu spacha maly vuz nebo velky TIR, ktery veze napr. benzin! Nebo stejny pripad je ridic autobusu, ktery se vyboura, o zivot prijde nekolik lidi. Naklady na jednotlive nehody jsou ruzne. Ted se vzij do role pojistovny, ktera to ma jako vydelecne cinny subject platit! Z ceho to bude platit? Skody za lecebne vylohy+ hmotne skody+ekologicke skody+naklady spojene s odtahem atd.! pojistovna musi vybrat tolik penez, aby neprodelavala! proto je nesmysl, aby kazdy platil stejne nebo +-50Kc! A jestli mi to ted spadne, tak do toho prastim palici a bude klid! :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  20:43

    « u??

    No ja mam ted tedy 3 12ctky a nejsem moc zvyklej, takze mi to moc nepali ale jestli to chapu tak rozdil Felda - 6 t IVECO je 50 Kc rocne, pricemz rocne staci 500 Kc (takze Felda 500 Kc, IVECO 550 Kc). Kdyz moje dcera jezdi a autem tak 2x rocne - kdyz se treba moc vozeru na chalupe tak vecer kdyz budu nasavat v hodpode si pujde na obecni urad pro ridicak aby me zitra mohla odvest, manzelka bude platit jak mourovata taky a vsichni tri mame dohromady jedno auto... domov deti a mladeze ma jednoho pick-upa jezdi s nim 6 lidi tak vscihni budou calovat, nebo udelas vyjimky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  19:34

    « Re: ???

    mracek: To mam teda smůlu, jsi naštvanej na PC a já to teď odnesu :-(. No, ještě, že tady do neděle nebudu, možná vychladneš :-). Muj PC doma dostal díky ratolestem zase nějakou hráčskou nemoc, takže je "out of order" = večer chodím brzy spát.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  17:37

    « Re: ???

    Tramtarará. Socani uvažují o zvýšení silniční daně, ale jen u vozů s obsahem nad dva litry. U aut nad 3l má být zvýšení o 1400Kč.NO COMMENT.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  13:33

    « Re: ???

    prof- vedle jsi ty, ale vysvetlim ti to az vecer! protoze mne to ted nastvalo(pc)! :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  13:32

    « Re: ???

    ja se na to vykaslu, 10 minut tu tvorim zpravu a pak mi to spadne!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  13:32

    « Re: ???

    ja se na to vykaslu, 10 minut tu tvorim zpravu a pak mi to spane!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  09:37

    « Re: ???

    mracek: Jsi vedle. Musíš si uvědomit, že platit za řidičák s řidičským oprávněním C = NA neznamená platit 10 tis Kč, ale tak maximálně 500 Kč a i to je hodně. Pokud budeš ale profík s dřevákama a šrajtoflí na řetězu, tak ta desítka ročně by to možná spravila. Pokud budeš jen nějakej dealer s dodávkou, 4 - 5 tis. by mělo stačit. Pokud budeš obyčejnej občan, s papírama na náklaďák, není důvod, abys platil jak mourovatej. Pokud chceš platit jak šofér osobáku, (což by znamenalo tak o 50 kč ročně méně), můžeš si náklaďácký oprávnění hodit do depozitu (běda tobě, jak tě chytnou při kontrole v náklaďáku), ale musíš počítat s tím, že ti jeho vyzvednutí přijde podstatně dráž. Bude však odpočitatelnou položkou, takže je předpoklad, že důvod, proč si ho znovu obnovuješ bude asi převážně výdělečnej. Jo, pokud budeš vlastnit soukromý vozidlo, jehož celková hmotnost přesáhne 3,5 t a budeš s ním běžně jezdit jako s osobákem, budeš muset přitlačit, ovšem přimlouval bych se za to, že ne zas tolik, jako když vlastníš koncesi na autodopravu a podnikáš. Pořád sem nemotej situaci, kdy s Fiátkem křápneš do sloupu. Pokud máš na něj řidičák a na sebe zaplacenou pojistku, tak tu barvu, kterou z toho sloupu odřeš pojišťovna zatáhne, pokud ho složíš s tahačem, na kterej máš papíry se zaplacenou pojistkou, tak v tom problém taky nevidím. Jde ti o tu padesátku ročně za to, že máš aktivní soukromý papíry na náklaďák?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  08:07

    « Re:

    mfilip, jasne, a taky psy, kocky, kraliky(co kdyby utek) a na ptaky, divokou zver... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  08:05

    « Re: ???

    prof-problem je ale v tom, ze cim vetsi a tezsi auto, tim vetsi skody! Je to sice dobre mysleny, ale presto to neni idealni! Vem si, ze nekdo bude mit ridicak na vsechno a presto bude jezdit jen autem, tudiz by platit jako za ten nejvetsi nakladak, coz je blbost. ikdyz tohle by se dalo vyresit vymenou ridicskeho opravneni, ale byly by tu dalsi hacky. Dale je rozdil, pokud by jsme zustali jen u osobnich aut, jestli nekdo naboura v 3t Mercedesu nebo 600kg Fiatku, na to ti nekdo tezkou pristoupi, aby platil stejnou pojistku. protoze napr. v pripade narazu Fiatka do sloupu se fiatek rozmlati a sloup zustane cely, pokud do nej vlitne MB, sloup se znici a spadne. Proto se taky musis vzit do role pojistovny, ktera tyto naklady plati. Nejspravedlivejsi je podle mne rozdeleni podle vykonu s podskupinama rozdelenyma dle hmotnosti!
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  07:58

    « Bez nadpisu

    Ja to rikam furt, auta boura software mezi volantem a sedadlem a ne hardware. Povinne pojisteni by meli platit vsichni, cyklisti, chodci, ridici. Chces pouzivat chodnik a prechazet cestu, kde muzes zpusobit nehodu ? Tak zaplat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  07:55

    « Prof

    Prof ma zase jako obvykle pravdu... Az budes kandidovat, napis, budes mit urcite jeden hlas :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.01  06:46

    « Re: ???

    walther: Sorry, ale připadáš mi jako malý dítě. Přesto jsem ti vděčný za tvoje otázky, který jsou velmi důležitý, fakt. Je mi jedno, jak to mají v Belgii, ale pokud si tam někdo něco platí podle výkonu v kW, tak je to opět systém na *.

    Jedinej spravedlivej je na řidiče a je jedno s čím jede. Základem může být to, na co má řidičák. Jestliže má oprávnění jen na to motokolo, beru, že by měl platit míň. V okamžiku, jak má papíry na něco většího, sorry, je to jeho problém, musí platit vyšší taxu a pokud je šofér z povolání, platí nejvíc, jelikož je to odpočitatelná položka ze základu daně, stejně jako dnes různý školení řidičů a pod. a navíc patří k nejrizikovější skupině šoférů, kteří zpravidla způsobují ty největší škody. Jestliže někdo nemá žádný auto, nepotřebuje tedy řidičák a může ho klidně dát do depozitu tak, jak se teď dávají SPZ, čímž by bylo zaručený, že si do ničeho nemůže sednout a něco s tím rozmlátit. Pokud by to udělal, potom 2 roky basy, nebo půl melounu flastr. Stejně tak, byl li by přistižen silniční kontrolou, která by zjistila, že má papíry v depozitu. Pokud by nic neprovedl, mohl by ten trest být nižší, popř. by mohl jít před komisi, která by ho od něj osvobodila, např. vezl by li řidiče se záchvatem slepýho střeva jeho vlastním autem do nemocnice. V případě, že by si ho z toho depozitu chtěl vyzvednout, stačilo by, aby přinesl doklad o svým přezkoušení z kterýkoliv autoškoly, čímž by bylo zaručený, že je odborně zdatnej zase řídit auto. Sleduješ ty preventivní účinky takovýho systému?

    Když ti někdo bez řidičáku a bez pojistky ukradne auto a něco s ním rozmlátí, je stejný, jako když ti dneska někdo něco rozmlátí s autem, na který neplatí povinný ručení. Těch jezdí v současný době mnohem víc, než by jezdilo těch kradenejch, kde máš navíc mnohem větší pravděpodobnost, že zloděj bude pojištěnej.

    Opravdu stačí při vývoji toho spravedlivýho systému přemýšlet čistě logicky. Diskusí s mrackem jste mě teda přivedli na myšlenku, že by se to dalo odstupňovat podle skupin oprávnění v řidičáku, že by se řidičáky daly dávat do depozitu a že řidiči z povolání by museli mít připojištění, který by si jako živnostníci ve ve vlastním zájmu platili sami, nebo to za ně platili jejich zaměstnavatelé. Šlo by to ještě rozdělit na čitou autodopravu a obyčejný referentský vozidla.

    Takže zapomeň na nějaký kilowaty, výkon, dýlku, hmotnosti nebo nespravedlivou Belgii a dále pokračuj ve spolupráci na vývoji unikátního světovýho spravedlivýho systému povinnýho ručení s dokonalejma preventivníma účinkama, jenž vedou k nižší nehodovosti, větší zodpovědnosti každého za svý jednání i k vyšší kvalifikovanosti řidičů.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:36

    « Re: ???

    skoro jsme to tu ovladli... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:34

    « Re: ???

    S tim rozdilem, ze kdyz se vymele kolo, zpusobi skodu za 500Kc, za to kdyz se vymele nakladak, zpusobi skodu za 100 milionu! :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:32

    « Re: ???

    Nakladak jako kolo!!! A kdyz se cyklista vymele, bude platit 5600 Kc misto 3800 Kc jako 8l VOLVO bez nehody.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:31

    « Re: ???

    12tunovy nakladak, stejne jako 50kg babeta, to fakt taky neni to prave...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:30

    « Re: ???

    A co nakladaky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:28

    « Re: ???

    Aha - vsichni platit stejne - no to by asi nebylo to prave malinove. Motokola taky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:28

    « Re: ???

    d.aemon- to jo, to je reseni, jen nevim, jak by se to libilo firmam, spis teda firemnim ridicum... Zalezelo by ale na umeni kazdeho, coz by bylo spravedlive!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:26

    « Re: ???

    walther-ten by pak mel platit jeste ekologickou dan... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:23

    « Re: ???

    Ježišmarja nemotejte dohromady pojištění na auto a na řidiče!!! Když si půjčím místo svýho 85kw auta nějaký 120kw a nabořím ho, je to jedno, pokud mám pojištění na řidiče. Výkon nevýkon, byl jsem to já, kdo boural, z čí pojistky se to zaplatí a kdo bude doplácet na malusu příští rok velký prachy na pojištění navíc. A kilowatty mě v tu chvíli nezajímají.

    Ono totiž velké, malé, silné, slabé auto - to je úplně jedno. Vždycky záleží na řidiči. Znám kila blbů, co s 20 let starým autem a litrovým motorem ťukají, drcají a někdy i bourají jak na běžícím páse. A nepomůže jim menší objem, ani mizivý výkon k tomu, aby byli méně rizikovou skupinou. Prostě jsou to blbci a jako takoví by za sebe jako za řidiče měli platit jak mourovatí.

    Závěrem: podle mě je nejspravedlivější způsob pojištění "Všichni stejně bez rozdílu a za každou škodu platit víc a víc". Dovedu si dokonce představit bezvadný scénář, kdy lidi, co furt bourají už prostě pojištění neutáhnou a přestanou jezdit. A bude od nich klid.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:23

    « Re: ???

    Tak se podivej na 2.0 piano v nafte, obcas do kopce radis i jednicku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:23

    « Re: ???

    Pak by to muselo byt udelano tak, ze by se vzal vykon a podle nej by se udelala podskupina, ktera by byla rozdelena jeste podle hmotnosti!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:21

    « Re: ???

    Ja jsem jeste E Mercedes se 46 kW nevidel...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:16

    « Re: ???

    Vykon je taky blbost, vezmi si Mercedes E classe s vykonem 46 kW a vahou skoro 2t. TO kdyz vleti ve 100vce do krizovatky tak prevrati tramvaj...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:16

    « Re: ???

    K tomu by si mohl koupit jeste vozik a dostal by se na nejakych 8 metru a mel by to jeste drazsi... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:15

    « Re: ???

    To jo... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:14

    « Re: ???

    Kamos koupil za par slupek SEL 560 ve verzi LONG s 5,5 m - to by posral :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.01  22:12

    « Re: ???

    To je taky o necem vypovidajici udaj...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…