Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  22:37

    « RE: Změna systému zákonného pojištění

    Ale jo relativně dobrý, ale řekl bych že těch 2000 je docela dost i pro americkýho studenta co si koupil své první Camaro :)



    Ty že nejsi parchant ? Ty ? Jezdíš si po Americe tím nejlepším co nabízí a ani se nerozdělíš :))) Ja chci taky.... Kdy tam zase jedeš, že bych se přibalil jako zavazadlo :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  18:08

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    Velmi jednoduše. Pojištěnej je každej řidič, přitom na výši pojistného ma vliv především tvůj věk, jak jezdíš, kde pracuješ a jestli pracuješ vůbec, jaký máš konto v bance a kolik na něm, dokonce i jestli včas platíš účty. To celé se násobí koeficientem, jakým autem budeš jezdit. Pokud to bude nový Lincoln Town-car, o nic nejde, ale když by to bylo 10 let staré Camaro, počítej se zvýšením až 2 krát. Důvod je, že se předpokládá, že staré (a tudíž méně kvalitní a hůře servisované) ale výkonné auto, je mnohem nebezpečnější než fungl nová limuzína. Když potom uděláš nějaký dopravní přestupek, nemusíš dostat ani pokutu, třeba jen varování a tvoje pojistka jde okamžitě nahoru, naopak když jezdíš bezchybně, tvoje pojistka pomalu (ale jen velmi pomalu) klesá. Protože mi ještě nebylo 25, což je v některých státech USA minimální věk pro půjčení auta v půjčovně, musel jsem mít pro jeho řízení pojistku. Naposledy jsme měli půjčený BUICK LeSabre 2000 (vloni v létě, byli jsme tam asi šest tejdnů)(pak jsme jezdili dva týdny s EXCURSIONEM, to bylo něco). Agent z AllState (pojišťovna s podílem na trhu asi jako u nás ČP) mi vyměřil roční pojistku ve výši 2000USD (a v tom je sleva 800 USD za to, že mám kreditní kartu VISA, vízum na deset let, atd...). Jenom pro srovnání, můj otec by měl roční pojistku cca. 500USD. Jednou, před třemi lety, jsem jel rychle, bylo to v nějakém národním parku, zastavil mne Sherif a promluvil mi do duše a protože to bylo v národním parku, napsal mi "Warning notice", něco jako důtka. Ještě týž večer mi volal do hotelu můj agent z pojišťovny, že se mi moje roční pojistka zvyšuje o 100 USD, což v případě mého tehdejšího pobytu v USA znamenalo posun z 140USD na 150USD. V USA jsem byl s našima celkem pětkrát, dohromady skoro rok a tohle je jediná "nepříjemnost", která se mi tam stala (myslím, že jsme tehdy jezdili s Regalem, jo panečku, od tohohle auta by se měli u BMW přiučit a udělat podle něj svoji pětku!).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  15:37

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    Jo, jak to vlastně funguje ve Státech ? To by mohla být zajímavá inspirace.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  15:26

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    ace2: Já jsem to pochopil, neboj, a pak, Audi TT bych nikdy nechtěl, byla to jenom taková "metafora" ;o))) Jinak, s pojištěním řidičů to funguje v USA naprosto super, všichni jezdí podle předpisů a skutečně ohleduplně!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  14:37

    « Re: Prof

    Už sem na to přišel - platilo by se jen za dvě skupiny aut - soukromé - 2000Kč a služební - 20000Kč. Na řidiči totiž až tak moc nezáleží :o))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  14:35

    « Re: Prof

    BTW všechny maximální rychlosti jsou koncipovany s ohledem na "nemoderni auta" takze 130 u Škodovek 105-130 + Junior je maximalní konstrukcí rychlost :o) Kdezto jsou taci u kterych je rozumna cestovni rychlost kolem 160
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  14:33

    « Re: Prof

    Coz o to, ja jezdim 110 na cruise control :o) Pravda se sluzebnima kolem 140 (Felda) 160-170 (Octavka)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  14:24

    « Re: Prof

    A vůbec - jezdit se má max. 130 :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  14:22

    « Re: Prof

    Jo to je jasny. To same jako povinne ruceni dle maximalni rychlosti. Octavka 1.8T elektronicky omezena na 180km/hod.... asi bych si zalozil firmu na chip tunning. Jedno clicknuti do noteooku a vida maximalka kolem 230, ale v technicaku napsano 180 takze male povinne ruceni :o) No ruceni na ridice je nejspravedlivejsi. Na auto je to nesmysl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  14:18

    « Re: Prof

    NE NE NE - výkon ne. Hmotnost :o)))). třeba 2 Kč za kilo celkové hmotnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  14:14

    « Re: Prof

    Je to všechno hezký, ale spíš jenom tak pro zasmání... Jediný řešení je - všichni stejně. Ale to zas úplně odepíše drtivou většinu manželek atd... Dobře, tak když ne výkon x hmotnost. Tak teda jenom podle toho výkonu auta. Je mi jasný, že to ideální zdaleka není... Ale rozhodně ideálnější a spravedlivější než objem. To se pak začnou ale vyrábět auta s nižším výkonem a pojede tuning a vůbec, našlo by se spoustu způsobů "jak to přečůrat"
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 09.11.01  14:06

    « Re: Prof

    Koef. by byl podle věku a u důchodců by opět stoupal, protože důchodce za volantem je rizikovější. A ten 40letý vnouček by to mohl třeba vyřešit tím, že by mohl platit pojištění odpovědnosti z provozu cizího vozidla (třeba 500,- kč ročně) a to by se mu mohlo počítat jako odježděné roky. Stále to ale není dokonalé (sváteční řidiči), dokonalejší systém by se počítal podle odježděných km, ale to určit nejde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  13:56

    « Re: Prof

    "Délka ježdění by se určila podle vlastnictví auta" - to bude asi kámen úrazu tvého systému :o). 80ti letý stařík vlastnící 60 let auto a lezdící příležitostně jednou za pět let kamsi.....(by v tvém modelu neplatil asi nic) a oproti němu jeho 40ti letý vnouček nemající vůbec vlastní auto, ale jezdící každý den autem svého dědečka (by chudáček platil pořád těch 10tisíc :o))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  13:51

    « Re: Prof

    Prof: je to jasny.
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 09.11.01  13:45

    « Re: Prof

    A co tenhle způsob:

    Byla by jednotná sazba, např. 10.000,- kč. Pojištění by se počítalo na řidiče, ne na auto. Výpočet by byl kombinací věku řidiče a počtu let, které jezdí a touto kombinací by se každému řidiči určil koeficient. Příklad:

    řidič 26 let, jezdí 5 let = koef. 0,6 = 6.000,- kč

    řidič 26 let, jezdí 2 roky = koef. 0,65 = 6.500,- kč

    A aby v tom nevznikl totální chaos, tak by byli dvě možné varianty. Buď by byla základní sazba pro všechny pojišťovny stejná a každá z nich by měl vlastní tabulku koeficientů nebo naopak. Délka ježdění by se určila podle délky vlastnictví auta, případně by zaměstnavatel vydal potvrzení o tom jak dlouho jezdil řidič služebním. Ani tento systém není spravedlivý, ale vypadá zajímavě :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  12:48

    « Re: Prof

    Podle mě dvoutunové auto při nehodě zpravidla způsobí větší škodu (na ostatních autech a pod.) než auto 800 kilové (ten výkon už to asi moc neovlivní). Je ale samozřejmě pravda, že i děda na babetě vážící 40kg může způsobit nehodu několika kamionů se škodou třeba 100 milionů ...(ale to může koneckonců i cyklista nebo chodec, kterej neplatí ani korunu).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  12:34

    « Re: Prof

    nasrot -- myslis takova predplacena TWIST
    karta na jezdeni autem, jo?

    Vy si vazne myslite, ze to, jestli jedu v aute
    tezkem 2 tuny, s motorem 3.0V6/150 kW, anebo 800 kg tezkym autem
    s motorem 1.0/30 kW, anebo s 1300 kg tezkym autem s 1.8T/140 kw ma
    nejaky vliv na to, jakou udelam skodu?

    Nezalezi na tom, jestli tim autem jedu ja, nebo
    manzelka? Je uplne jedno JAKYM autem, zalezi na
    tom KDO s tim jede. Vsichni maji platit bud
    stejne, nebo se ma platit podle ridice.
    Neskutecne mne sere, kdyz mam platit vic, jenom proto ze jsem schopnejsi, dele jsem studoval a ted beru vice (a mam "lepsi" auto -- pry :-)) nez nejakej lempl, kterej * dela... Proc ho musim sponzorovat?


    Vsichni ste buzici

    Eric Cartman, South park
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  08:03

    « Re: Prof

    To pojištění osob zní sice zajímavě, ale pro praxi je to naprosto nepoužitelný. Kdopak tady brečí nad výkonem 110 k z dvoulitrovýho dieseláka? To je zrovna jeden z nejnadupanějších...! Já tady brečím nad P205, která má těch koníků 60.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.01  22:04

    « Re: Prof

    ufffff... tak jo, na prezidenta se hodíš, ukecanej jsi dost :o)) Je to dobrý, ale jestli jsem to správně pochopil, tak se tomu teď říká pojištění odpovědnosti občana v běžném životě a vztahuje se to bohužel jen na tu paní v krámě, co shodí litr vodky síťovkou.
    Jinak možná by nebylo od věci mít třeba jakési "kasičky na autě", kam bys před vyjetím musel vhodit třeba pětku (jako tvé pojištění následující jízdy) a ti co jezdí denně by měli permanentku a nebourači nějaké ty minuty zdarma (něco ve stylu "volám často") a ty co skoro nejezděj by zase mohli využívat něčeho na způsob "slyším vás" :o). Jenže nevím, kdo by ty kasičky vybíral...

    Ale myslím si, že nějaký systém, který by fungoval na pojištění člověka a platil by v závislosti na počtu způsobených nehod a třeba i nebezpečných přestupků (jako jízda na červenou, přejetí chodce, jízda bez osvětlení apod.) u nás není téměř možný, ne proto, že by neexistovala evidence, ale proto, že je většina těch velmi dobře placených držgrešlí úředníků taky patřičně líná něco dělat a je tudíž pro ně jednodušší každému napařit stejnou výši pojistného, než se jednotlivým řidičům hrabat v "análech" a zjišťovat, na kolik jim tedy letos mají poslat složenku - přičemž všechno tohle by se dalo krásně zautomatizovat, kdyby se nedělaly výběrová řízení na produkty (všeobecně) tak, jak se dělají.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  21:13

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    DieselPower: ja ten nepoměr myslel právě jako důsledek systému, který je zjevně na konci sil. Ne že by si každej měl kupovat socialistické TTčko :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  21:07

    « Re: Prof

    Je to naprosto geniálni, v zásadě jednoduché, logické, fér a sportovní
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  21:05

    « Prof

    Prof for president !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  19:59

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    ace2: Jo, pak bych rád vyměnil svůj imperialistický diesel za socialistické Audi TT ;o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  19:54

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    HonzaP: Díky, ozvu se. Líbí se mi tvůj postoj a schopnost zůstat "normálním člověkem".

    Zadek: No ty bys tomu dal ! Já se tady unavuju s vymejšlením nejdokonalejšího systému povinnýho ručení, tj. na šoféra, a ty znovu přijdeš s nějakým součinem věcí, který nemají s nehodovostí nic společnýho. Když má někdo papíry ABCDMT, ať si zaplatí povinný ručení jen na ty třídy, který využívá. Pokud má pět lidí v rodině řidičák, tak nejméně jedna manželka a jedna dcera od závěrečných zkoušek v AŠ za volantem neseděla. I kdyby to bylo jinak, tak by platili jen ti, kteří jezdí a opět pouze skupiny, které využívají. Naopak sankce za přistižení za volantem bez zaplaceného ručení, nebo za volantem vyšší skupiny, než na kterou mám pojistku, by byly mnohem vyšší. Samozřejmě, že když má někdo papíry na moto bez omezení objemu nebo výkonu, nebude si muset připlácet povinné ručení na skupinu M -Babeta, stejně tak si řidič tahače nebude muset platit B - osobák. Znovu opakuju: Papíry půjde dát do depozitu, ale zpět si je lze vyzvednout jen po absolvování kondičního výcviku v AŠ a přezkoušení úředníkem magistrátu. Má to dvojí význam. Preventivní zdokonalování znalostí řidičů a zabezpečování zaměstnanosti autoškoláků, úředníků magistrátu, výrobců papíru, na kterej se to bude psát, prodavačů PC, který to budou zpracovávat atd. Ptejte se všichni na různý situace, ať se z toho dá vydedukovat opravdu dokonalá a spravedlivá funkce tohoto systému ve všech možných případech. Hlavně sem netahejte hmotnosti, objemy, tvar blatníků nebo stupeň zakouření oken. To bysme mohli potom dělat povinný ručení podle mraků na obloze a nebo podle směru foukání větru. Je nutný si uvědomit, že stávající systém je od základu a v celém svém principu nespravedlivý, špatný a nefunkční ve všech směrech. Nemotivuje k větší kázni a snaze nehavarovat. Zapomeňte na veškerý bonusy a malusy, to všechno musí do háje a musí nastoupit takzvané Osobní pojištění. Toto pojištění lze dále rozšiřovat pro další oblasti. To, o kterém se bavíme, je Osobní pojištění (dále již jen OP) pro případ nehody v silničním provozu. Stejně tak může existovat OP pro jízdu na kole, lyžích, saních, koních, vepřích, dále lety, skoky, či další formy pohybu, včetně plaveb a zdolávání skalních stěn. Pozor! OP je pouze pojištění škod, které způsobíte vy svým pohybem jiným osobám, či subjektům. Pokud byste si chtěli pojistit i sebe samotné a zmírnit tak vlastní výdaje při likvidaci vlastních škod, museli byste si OP rozšířit. Možná by si některá paní ráda zaplatila pojistku na to, když shodí v sámošce z regálu flašku kořalky. Mám strach to sem napsat, aby se toho nějaký magor pojišťovák nechytl a nezačal tlačit na ty paka ve sněmovně, která by mu to určitě byla schopna schválit. Podle mě by totiž mělo existovat tzv. povinné pojištění občana ČR, které by bylo základní a veškerá další pojištění již by byla pouze rozšířením onoho základního povinného OP. Takovou průkazkou pojištěnce by byl - vida - taky OP, tedy občanský průkaz. Ten, který u sebe nyní nosíme, nám je tak akorát na obtíž. Jo kdyby měl např, i nějaké další, svému majiteli prospěšné funkce, myslím, že by si ho leckdo dal i implantovat pod kůži na čelo. Ale to už je o něčem dalším.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  18:49

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    Proč ? Protože socialismus před 89 rokem. Větší motor byl imperialistický luxus a ten se musel řádně zdanit. System pro svojí nepopiratelnou jednoduchost přetrvává do dnešních dnů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  17:02

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    ace2: Souhlasím s tebou!!! Proč mám s dieselovým dvoulitrem, co má 110koní platit víc, než nějakej magor v Oktávce RS, nebo nedejbože v Audi TT?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  16:28

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    Sice by to byla taky hovadina, ale 2x lepší než platit podle objemu motoru... Na druhou stranu jsou diky povinemu ručení americké vozy levnější :-) I když naštěstí si každej myslí že strašně žerou. Liberec-Praha 9,4/100 u 4.5 V8 :-) juchů :)))) můj record. Se služební octavkou 1.6 55kw 9,5/100 :-) pravda nejel jsem 110 na tempomat :-) no to je off topic, ale pochlubit jsem se musel to uznate :-) ze jo ?



    Tak kdo má Jeepy, Bronca, Suburbany, Hummery atd. zabarikadujeme magistralu :-) Tuším že služební policejní Felicia si to nebude s Broncem dokazovat :-) A samotní policajti se to Hummeru nedostanou a prosřílení gum (jestli je jejich pistolky prostřeli, a když jo tak se zapne dofukování :-) ) jim nepomůže. Začínám být zase radikální, takže převezměte někdo za mě iniciativu, děkuji
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  16:13

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    Je to jasny, smysl ma pouze ruceni na ridice. Kdyz uz by nekdo chtel delat ruceni na auto, tak lepsi nez nic bude hmotnost a nic jinyho.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  15:59

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    Sepsat by se to mohlo, otázka je jakou formou to podat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  15:04

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    Tak to mame tak nejak dohodnuty, jenom to teda sepsat a dohodnout si schuzku s ministrem a potom budeme opěvováni a vynášeny do nebe :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  14:50

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    Pánové Vaše argumenty mi moc nesedí - Pokud má 20 romale 1 žiguli, nebo piano, ať si pro ten šrot, nebo starej nábytek
    s kradikárou jezdí vždycky jeden, nebo platěji všichni. Mně se taky nikdo neptá, kolik mám zrovna amerik. A pokud mám papíry na náklaďák a služí mi k živobytí ať platím, protože si to odečtu z daní - pokud jesem sběratel a mám 4 Tatry
    111, erenu a robura, tak s nima jezdím a platím taky, možná míň. Pokud s náklaďákem nejezdím, nechám si platnost pozstavit a až nastoupím na Ifu do kolchozu při žních, budu hold muset na přezkoušení. Co si budeme povídat, všichni kdo mají papíry z vojny, v náklaďáku dvacet let neseděli a pak si vezmou tyráka - to může bejt taky dobrý.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  14:28

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    No asi se shodnem, že podle obsahu je to ta největší hovadina. (i když kdybych měl Matize - nevím nevím - asi by se mi to moc líbilo :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  14:20

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    Jo všem se nikdy nic nezavděčí to je pravda, vždy to bude pro někoho nefer. Moje auto má hmotnost bez niceho 1500kg pri plném zatížení 2t motor ma 188HP takže bych platil snad mene nez platim ted pri jakekoliv zmene od objemu motoru. Tento výkon ma treba Octavka 1.8T RS ktera ma stejny vykon, ale je vybuseny turbem ze zahradni sekacky. Mam temer stejny vykon, ale u 4,5 tak proc bych mel platit vice. Jenom kvuli motoru ? Spotrebe paliva (emisim) Nebo jsem snad nebezpecnejsi nez clovek co si leci komplexi v RS ? To snad ne. Tak proč ? Proč ? Proč ? * to mě to sere :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  14:11

    « Re: Změna systému zákonného pojitění

    Dik ace2, aspon to nemusim psat :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  14:09

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    No máš pravdu - svojí logiku to určitě má. Ale problém je právě v těch řidičských průkazech - co když má někdo řidičák A B C D E T a já nevím co ještě, ale z 99% jezdí jenom osobákem. Oproti tomu někdo jiný jezdí s kamionem každej den. Podle mě to bude nespravedlivý vždycky, ale to pojištění aut se mi zdá přece jenom nespravedlivý o trošku méně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  13:32

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    Už to tady někdo navrhoval a tedy to není z mé hlavy a docela se mi to zamlouvá. Auto za nic nemůže zaleží na řidiči. To máš jako s autem proč platit povinné ručení když mi bude stát pres zimu v garazi ? Nebude platit povinne ruceni (uz se nemusi davat SPZ do depozitu) To same s ridicakem, kdyz ho nebudu potrebovat tak ho odhlasim a kdyz me chytnou ze ridim bez ridicaku tak to je to same jako kdyby jezdil bez pojištění. Pojištuju sebe před možným způsobením škody. Když budu * budu 5x ročně bourat, tak
    at platim 30 tis ročně (kdybych teda měl ještě řidičák) a je jedno jestli jedu ve Ferrari nebo Š120. Když nebudu 15 let bourat tak at nic neplatím neb jsem nic nezpusobil, nebo at platim nejakou udžovací částku. A taky bude jedno jestli si vozim * ve Š120 nebo Cadillacu. To auto opravdu za nic nemůže. Je pravda že těžší auto může způsobit větší škodu, ale stejně za to může řidič a ne to auto. Za způsobenou škodu bude platit zvyšené pojitné dalších X let.(krom mechanickeho selhani samozrejmě)Co se týče firemních aut, tak vlastník je firma a pokud budou zaměstnanci prasit tak at to firma zacvaka ve zvysenem pojištění jakožto majitel. To by byla odlišnost od osobního vlastnictví. Firma má páky jak získat prachy zpět. Jsi prase ? OK zaplat 3000 že jsi firmě způsobil nehodu... A je to je to spravedlivé a v zásadě jednoduché. Jenom se musí dopilovat evidence řidičského opravnění.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  13:08

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    Když by se teda platilo za řidiče, jaký pojištění by měl platit řidič, kterej auto vůbec nemá? To pojištění aut se mi zdá přece jen sociálně únosnější. Představ si 20ti členou rodinu, kde má každej řidičák, ale dohromady maj jednoho starýho Medvěda :o). Kolik by pak chudáčci zaplatili a to by se některý z nich třeba ani za celej rok nedostali za volant :o). Když má jeden řidič 20 aut je to přesně naopak.......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  13:02

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    No jo OK, ale hmotnost a výkon neřeší nehodovost. Eventuálně cenu nehody. Když je řidič pako, tak mu nepomuže ani 1.0 Fabia Junior...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  12:42

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    Maximální rychlost je 130 :o) a to jede každá plečka. Ty auta co uvádíš, to je extrém - a stejně málokdo s tím jede přes 200 a to jede taky skoro všechno. Takže v tomhle ohledu záleží opravdu spíš na řidiči (a jeho síle v pravý noze :o). (mimochodem to Ferrari neni o moc lehčí než ta amerika - kdyby mělo vážit půlku, muselo by být nejmíň 5x dražší než je :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  12:35

    « Re: Změna systému zákonného pojištění

    No vono je rozdil jestli mas 5 litrovou ameriku, ktera 90% jizdy nepřekročí hranici 120km/hod a važí 2t, nebo SuperSport typu Lambo Ferrari a pod, který jsou 2x lehčí, ale se stejným motorem, ale jezdí pravděpodobně rychlejí než cokoliv na silnici. Takze riziko nehodovosti je vyšší. Třeba dle statistik každé 4. vyrobené Ferrari skončí svůj život díky nehodě. Co se týče statistik v ČR tak se u nás vysekala více Ferrari než se prodalo :o) No to je jedno. Prostě já jsem pro platit povinné ručení za řidiče nikoliv za auto.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…