Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Zkuste si trochu započítat
ace2 :-) Nesnaz se tady zase rozjizdet debatu
na tem "nespravedlivost soucasneho stavu". Vis
ze jsou na to nekteri jedinci (trebas ja) hooodne
alergicky ;-)
BTW take doufam ze se to zmeni. Uz to, ze jsou
bonusy a malusy vazane na ridice, ale velikost
PR je podle auta je dosti schizofrenni a ukazuje, ze hlavni je tu opravdu ridic (podle nej se sazba upravuje) a ten objem je takovy relikt minulosti, ktereho se ze setrvacnosti drzime (stejne jako ZVS, prestoze vsichni (hlavne ja ;-)) vime, ze profesionalni armada je "lepsi"). Uz aby
bylo za 6 let a mel jsem tu nejakou 50 % slevu ;-) -
« Re: Zkuste si trochu započítat
prof: No a neni v tom snad rozdil? Trebas uz jenom
v tom, ze maji o 50 % vic prace ;-) Nejak nechapu
cos tim chtel rici. Vzhledem k tomu, ze se na
plneni pojistnych udalosti urci cca 30 % vybranych
penez (alespon jak si matne vzpominam), tak je navyseni o 15 % = 45 %.
A i kdyz jim do toho zapocteme jeste to navyseni
poctu pojistenych aut o 2,43 %, tak si stejne moc
nepomuzou...
Takze je to asi muze dost *, ne? Ale co, stejne prd vime, jaka byla absolutni cisla... Ale alepon je o cem povidat ;-) -
« Re: Zkuste si trochu započítat
No já jenom doufám, že až budou pojištovny uplně free, tak si každá vymyslí jiný systém pojištování. V tom bych viděl asi nejdulezitejsi problem. Ted pojištovny počítají s tím, že čím menší obsah tím levnější auto.... tedy menší pojistka. Mno takovej Smart nebo Lupo je docela pěkná rána jako funglovka. A například 5L Caprice stojí nějakých 80-100tis.... -
« Re: Zkuste si trochu započítat
BoB: Teď to přeženu, ale myslíš, že je nějakej rozdíl mezi tím, jestli jim vzrostl počet plnění ze 100 tis. případů na 200 tis. případů? Vím, že ta čísla jsou ve skutečnosti jiná, ovšem znám mnohem více lidí, kteří nehodu neměli, než těch, kteří ji měli. Navíc spousta lidí se plnění z titulu povinnýho ručení brání, jelikož by přišla o bonus. -
« Re: Zkuste si trochu započítat
No jo, ale ja jsem zase cetl, ze jim (nekterym)
az o 50 % narostl pocet pojistnych udalosti.
(To ovsem neznamena ze mne vyse pojisteni tesi
a ze cely system nespatruji jako nesmyslny. Krasna to veta. Zlata anglictina (spisovna) s jednim zaporem ve vete.). Stejne s tim * udelam... -
« Re: Re:
RomaneL, pamatuj si, že není nic jednoduššího, než systém OP! :-) Jak už jsem to popsal ruprechtovi, v tomto systému má všechno řešení a co je hlavní, že podstatně spravedlivější a hlavně v působení na kázeň a prevenci před dopravními nehodami mnohem účinnější, na rozdíl od současného systému, který je pouhou nekonečnou spirálou, jenž je tvořena nulovou motivací nezpůsobovat nehody --> stále se zvyšujícím počtem nehod --> stále rostoucími výdaji pojišťoven na likvidaci pojistných událostí --> z jejich strany trvalý tlak na neustálé zvyšování pojistného. -
« Re: RE: Změna systému zákonného pojištění
ruprecht - 461: Děkuju, tak vysoký ohodnocení si ale zcela jistě nezasloužím :-)) S tím vyšším pojistným pro profi řidiče jsem to myslel patrně ze setrvačnosti. Možná by stálo za úvahu to přehodnotit a ukázat tak národu, že když někdo podniká, pracuje a nefláká se, neznamená, že za to bude potrestán vyšší sazbou všeho, na co se jen podíváš, jako je tomu nyní. Ano, to by mohlo být ono. Podívej se jen na elektřinu, vodu a plyn. Zcela jistě by o tom šlo uvažovat, ovšem teď, takhle na rychlo, nějak podvědomě cítím, že sankce za způsobenou nehodu by měly být přeci jenom odlišné podstatně vyšší sazbou. Vezmi si, jaký by byl mezi cenami autodopravce, jehož šoféři permanentně havarují a dopravcem, který má šoféry slušné a opatrné. Tady nám nakonec vychází opět vedlejší, preventivní a velice kladná funkce, kdy ten, kdo si pečlivě vybírá řidiče, nešetří na jejich odborném zdokonalování, má mnohem lepší podmínky pro výkon své práce, kterou dělá dobře. Proč by tedy nemohl být prostřednictvím nízkého povinného ručení svých šoférů nepřímo podporován, aby svoji firmu dále rozšiřoval a ještě více zdokonaloval. Systém OP má v tomto případě ještě další funkci, to jest i kontrolní a samoregulující. Ne vždy je dobře, když nějaká firma přesáhne určitou velikost a svůj rozsah. Většina příliš velkých impérií skončila právě na problémech, plynoucích z jejich velikosti. Jestli že by si takový podnikatel ukousl již příliš velké sousto a dosavadní kvalitu by již nebyl schopen udržet, okamžitě by dostal varovný signál ve formě několika zásadně vyššími sazbami OP nekvalitních, nezodpovědných, nebo špatně vedených řidičů. Pokud by celou věc okamžitě a reálně analyzoval, měl by šanci přehodnotit kvantitu, znovu podchytit kvalitu a nastavenou laťku ještě včas zachytit. Ruprecht, díky za připomínku a za podnětný dotaz. -
« Re: High society
Jo to je fakt, Novináři se budou znuděně koukat jak tam příjíždí jedna Audina za druhou, občas nějaký BMW a Mercedes a ty největší chudáci se tam k zadnímu vchodu přiblíží Passatem, ale já tam frajersky připluju Caddym a nechám si položit pár dotěrných otázek od novinářů a potom si půjdu zaklábosit se Zemanem :)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!