Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
Jen tak jsem cetl sobotni Pravo a v clanku o zdrazeni PR i sami policajti kroutili hlavou nad argumenty pojistoven pro zdrazeni. Pojistovny mj. uvadeji argument o vyssim poctu nehod. Jenze podle policejni evidence je v porovnani se stejnym lonskym obdobim letos o zhruba 7 500 nehod mene .... Se skodou nepatrne vyssi ( odhad policie ). -
« Re: povinné ručení + 30%
Nemam v ruce zadne statistiky, co se tyce toho, z ceho se sklada tech 800 000 nepojistenych "osobnich vozidel". Nemyslim si, ze pojisteni neplati jen par tisic lidi, myslim si ze to jde do statisicu, 800 000 to ale nebude, je bordel v databazich. To bylo kecu, ze se to bude v lednu porovnavat a vyvozovat dusledky. *. Najezdil jsem 9 000 km za pul roku a policajty jsem videl jen pri mereni rychlosti, zadna kontrola, zadna represe nepojistenych. Nerikam, ze by to vedlo k razantnimu snizeni vyse pojistneho, pojistovny by si hospodareni upravily jinak, aby pakovaly. Jinak te logine zeru, prispevek 139 je skvely. No, byl jsem taky dealer, udelal jsem 14 smluv, delal jsem vsechny, krome snad Chmelarske, Union, Zurych, Cesko rakouske a strukturalne to vypadalo takto: Komercni 7 smluv ( 2040 Kc - kvuli cene ), Kooperativa 4 ( 2376 - kvuli bonusu ) a 3 Ceske podnikatelske ( 2124 - kvuli havarijnimu pripojisteni ). -
« Re: povinné ručení + 30%
Jeste jednou zduraznuju!!!!! Zadnych 800 000 neplaticu neexistuje!!!!! To se jenom ti * snazi proti sobe rozestvat lidi! Neplatit je spravne a je to jedina obrana proti tem parchantum, bohuzel to loni (letos) udelalo jenom max. par tisic lidi. (Je potreba uzavrit smlouvy, a pak hromadne neplatit pojistovnam penize.) Z tech udajnych osmi set tisic, je asi 600 000 motorek starych prumerne ctyricet let - to jenom tak na okraj!!!! -
« Re: povinné ručení + 30%
Tohle me fakt extremne sere. To je proste neuveritelny. Nejde ani tak o to, ze CP nejdriv zverejnuje, jak je PR o miliardy v plusu a nakonec prohlasi, ze do fondu prevedla minus nekolik miliard, ale o to, ze se drtiva vetsina lidi pojistila u nejdrazsich pojistoven. Tim totiz dali najevo, ze jim pripadne zvyseni vubec nevadi a situaci vubec nesleduji, resp. nejsou schopni rozeznat, co je vyhodne.
Bylo to jasne videt - ty svine to neprozretelne zduraznovali (ze prumerna pojistka 1000-1350 byla asi o dve stovky vyssi, nez nejnizsi zakonna - o 350 nez nejnizsi mozna). V pripade, ze by se vsichni pojistili na co nejnizsi sazby, tak by se pojisteni nezvysilo nebo ne o tolik!
Byl to takovy test demence obyvatelstva. Jasne se ukazalo, ze tech demonizovanych setrilku, kteri driv padelali ustrizky a nic neplatili, se blizi nule, tj., ze drtiva vetsina lidi jsou hovada, kterym bud prijde jakakoliv slozenka od CP nebo je ukeca teticka s vymytym mozkem a nejake hromadne vysrani se na placeni, pripadne pojisteni u tech nejlevnejsich, nehrozi. Zapojit do takoveho podvodu jeste normalni lidi (jako dealery) je osvedceny tah. V tomhle totiz nejde o zadnou logiku, rozum ap. -
« Re: povinné ručení + 30%
Ono je prece jako vzdycky jednodussi vytriskat vice penez z poctivcu, kteri PR plati, nez z nepoctivcu, kteri na to serou ( 800 000 nepojistenych aut ). Plati to same o vymahatelnosti dani financnich uradu. bob_ : mam to pochopi tak, ze uz jis pro pojisteni ridicu a ne pojisteni aut treba podle hmotnosti ? Pokud te s tou hmotnosti spojuju a psal o tom nekdo jiny, omlouvam se. ladao: je to tak, ta informace uz zaznela v MF Dnes, je to spravne pojistovny se musi o podle mne "umele vytvorene manko" podelit, podle rozdeleni trhu. Furt beru pojistovny ( a vsecko kolem aut ) jako obrovske podvody. Pojistovny nemaji zadny zajem, aby snizovaly plneni, treba duslednou kontrolou oprav. Dost pripadu, kdy poskozeny mel skodu par tisic a od pojistovny dostal pres 30 000 Kc, tu uvadel login nebo pohoda ( furt si ty dva pletu ). Proc taky, lepsi je proste umele navysovat skody, s vetsim balikem penez se lepe pracuje a vic se vydelava. Kdyz se muze dohodnout nekolik desitek pumparu na zhruba stejne cene, proc by se nemohlo dohodnout 12 pojistoven. Myslim si, ze skutecna vyse vyplacenych skod je nizsi nez uvadena pojistovnami, ale nikdo to nemuze zkontrolovat. Zkuste nekdo spocitat, kolik je prumerna skoda bouracky, kdyz boura 10 % aut ( kdyz 90 % ridicu bude mit bonus ). Zbyva jen doufat, ze budou podobne akce jako u tusim Ceske podnikatelske: sleva na pojisteni u auta r.v. < 1996 ( kez by vcetne ) -
« Re: povinné ručení + 30%
no ona Česká pojišťovna prodělala v IPB, tak jí to musí někdo zaplatit, že... A znáte snad jednodušší způsob zvýšení příjmů z pojistného? Klienty mají připoutané nějakou tou kartou, nablbli jim do hlavy, že je to pro ně výhodné, udělali podvod totiž akci "Až korunu za litr", takže je blbli dál, no a teď si Kočárník prosadil tady to; a ostatní přece nebudou odporovat - svezou se a pro ně je to navíc změkčení konkurenčního prostředí vůči nejsilnějšímu na trhu, takže teď si spočítají, co můžou nabídnout k pov.ručení za asist. služby atd. a za několik málo týdnů nás zaplaví reklamou, kterou si my z toho pov. ručení zaplatíme taky - je to přece absolutně sqwjelé! nebo snad ne? :-((! -
« Re: povinné ručení + 30%
Vec je to znama. Vyvoj vypadal asi nasledovne. Prohlaseni CP:
1. PR je ziskove, zisk si nenechvame, jsme jenom spravci tohoto pojisteni, prevadime ho do statniho rozpoctu.
2. PR je ziskove, zisk si nenechavame, jsme jenom spravci tohoto pojisteni, prevedeme ho do fondu, ktery vznikne a prave proto se vyse PR zvysuje, aby ve fondu byly nejake prachy do zacatku.
3. Za posledni roky vznikla pri sprave PR ztrata, kterou nam musi nekdo zaplatit.
Tj. - nejenze nekdo ukradl cca 5 miliard, ktere majitele aut preplatili v PR za posledni roky, ale jeste udelal par miliard sekeru. :-)
To me pripomina, jak v jednom filmu Vlasta Burian vyhral padesatikorunu. Padesat a kolik je ctyricet sedm? A tri je ctyricet sedm, takze pani domaci jeste dluzim tri koruny... Teda vlastne neee - ona mi dluzi tri koruny. :-)
Jak se mluvi o tom, ze zaplatime xy miliard za ten a ten podvod, tak tohle je konkretni priklad! -
« Re: povinné ručení + 30%
No ono to s těmi +30% ještě nebude tak jednoduché.To bylo uvedeno jako průměrné zvyšení.Ale věc se má i tak,že ve fondu pojištění vzniklo manko ve výši asi 5-6 miliard Kč.Jednotlivé pojišťovny dostanou z tohoto dluhu takové % podle toho jaký mají podíl v %pojištěných aut.Takže se můžeme dočkat za pár dní nemilého překvapení u některých pojišťoven, až pojišťovny zveřejní své částky . Tato informace myslím nikde nezazněla, ale mám ji z dobře informovaných zdrojů. -
« Re: povinné ručení + 30%
Souhlas, ale co s tim udelame? Nic. Ja mam taky dvoulitra a budu platit 6000 Kc. Kolega tu ma filcku a bude platit 2400 Kc. Proc? Za to ze je to dvoulitr uz snad platim u pumpy. Nicim snad vic silnice (je to tezsi), nebo snad dvoulitr pri bouracce zpusobi vetsi skodu? Taky ne. To ze to ma vetsi vykon automaticky predikuje vetsi skodu? Snad, ale neni starsi dvoulitr jako nova japonska vyhonena 1.6 16V. A co teprve majitele naftaku.
Podle objemu je to blbost. Snad podle vykonu...
Jestli to chti diferencovat podle skody pusobene autem, tak at daji vetsi ruceni tem, co maj nova auta -- tem muze byt zpusobena vetsi skoda. Pak ale budou oni zase brblat "proc bych ja mel platit vic jenom proto ze mam nove auto?". Coz je samozrejme take nesmysl.
Resenim je to, ze si lidi budou bud sporit, nebo budou platit hotove. K tomu jsou ale nutne rychle pracujici soudy, ktere by vinnikovy nehody prikazali zaplatit, jinak exekuce majetku.
No a dalsi nesmysl je pojisteni auta. Proc auto a ne ridic? Ja pujcim nekomu auto a ono to pujde z me pojistky? To ze jsem mu pujcila auto a on mi ho naboural je jedna vec, druha vec je ale to, ze skodu pusibi on jakozto ridic a ja nejsem zodpovedny za jeho ciny (i kdyz jede v mem aute). Maximalne tehdy, byla-li nehoda zpusobena technickou zavadou na vozidle. To je jako pujcit nekomu moji zbran, on s ni nekoho zastreli a ja jsem zodpovedny za jeho ciny?
Jak tak posledni dobou koukam na sve prispevky, tak bud se tu musi rychle zmenit vlada, nebo emigruji a nebo se ze me stane anarchista. -
« povinné ručení + 30%
Ať žijou lichváři! Stále si myslím, že určovat pojistku pouze podle obsahu motoru je blbost. Vlastním 3 vozy nad 2.0l a v životě jsem neboural. Jen platím a platím....Taky mi nepřipadá, že peníze, které platím v rámci silniční daně, jdou opravdu na údržbu silnic. Beztak jsou to prostředky, které lepí díry v chatrném Zemanově rozpočtu ! -
« Nové povinné ručení
PRAHA 11. října (ČTK) - Minimální sazby pojištění
odpovědnosti za provoz vozidla, tzv. povinného ručení, stanovila
Česká kancelář pojistitelů (ČKP) na příští rok v průměru o 30
procent výše, než byly minimální průměrné hodnoty letos. Při
porovnání minimálních sazeb pro rok 2001 a reálných průměrných
sazeb v letošním roce činí nárůst 13 procent. Vyplývá to z
materiálu, který ČKP zveřejnila na dnešní tiskové konferenci.
Hlavním důvodem zvýšení sazeb byl odhadovaný nárůst výplat
škod za nehody téměř o 30 procent, což výrazně převýšilo růst
inflace a podle zákona mělo za následek růst sazeb povinného
ručení, uvedl výkonný ředitel ČKP Jakub Hradec.
U nejpočetnější skupiny aut s objemem motoru od 1000 do 1350
kubických centimetrů zaplatí řidiči bez bonusu minimálně 2682
korun, zatímco letos byl nejnižší tarif 2124 korun.
ČKP nastavila hodnoty, pod které nemohou základní ceníky
pojišťoven klesnout, růst je omezen stropem 30 procent. Loni bylo
průměrné reálné pojistné 2590 Kč, což bylo o 14,8 procenta více,
než průměrné minimální pojistné. Sazba ve výši minimálního
pojistného byla u pojišťoven ojedinělá.
Proto se ani na příští rok nepředpokládá, že pojišťovny
většinou zůstanou na minimální ceně. Vedle zkušenosti z letošního
roku k tomu vede informace o nepokrytých závazcích ve výši 2,56
miliardy Kč, jež musejí promítnout pojišťovny do účetnictví.
Konkrétní plány všech 12 pojišťoven s licencí teprve připravuje.
"I po zvýšení patří sazby povinného ručení v ČR k nejnižším v
celé Evropě," připomněl prezident České asociace pojišťoven
Vladimír Mráz.
Pod hranici minimálních sazeb se dostanou řidiči, kteří jezdí
bez nehod a budou mít nárok na bonus. Podle odhadu ČKP je
takových zhruba 90 procent. U osobních vozidel v nejčastější
kategorii do 1350 kubických centimetrů, kam patří například Škody
105 až 120, Favorit, Forman, Felicia, Lada 2101 nebo 2102, uspoří
plátci pojistného 134 Kč, což představuje pět procent z minimální
sazby 2682 Kč. Řidiči, kteří naopak nehodu již měli, zaplatí více
o takzvaný malus.
Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla
je nutné uzavřít za každé používané motorové vozidlo. Bez ní
hrozí pokuta až 20 tisíc Kč nebo zákaz řízení až na jeden rok.
osobní vozy (kubatura cm3)
do 1000 1000-1350 1350-1850 1850-2500 nad 2500
----------------------------------------… /> Minimální zákonné sazby:
----------------------------------------… /> 2000 912 2124 2952 4524 7128
2001 1188 2682 3837 5950 9063
----------------------------------------… /> Vybrané pojistné na rok 2000:
----------------------------------------… /> Allianz 1020 2376 3300 5064 7980
Č.podnikatelská 912 2124 2952 4524 7128
Česká poj. 1022 2380 3308 5075 7998
Generali 1020 2372 3292 5080 7952
Kooperativa 1020 2376 3300 5052 7956
----------------------------------------… /> Tomáš Zimmermann nol -
« Re: Kde pojistit?
Jestli sis pojistil auto na povinné ručení u 4eský pojišťovny, tak bůh ať stojí při člověku kterýho sestřelíš (nejlépe bude když nikoho nesestřelíš). Já mám velmi špatné zkušenosti s likvidací z pov. řuč. u ČP. Nebo pokud má člověk na tučné úplatky...... -
« Re: Kde pojistit?
U České podnikatelské pojišťovny,a.s. je to u zahraničního auta 12 390,- a u českého 8 190,-.samozřejmě ročně. K tomu musíš přičíst cenu povinného ručení, které ale stejně musíš mít v každém případě.Tato super cena je právě možná pouze s povinným ručením dohromady. Povinné ručení se počítá podle obsahu motoru,to asi víš. Znovu odkazuji na můj předchozí příspěvek. -
« Re: Kde pojistit?
Dost pochybuju.... v ČP mě velice nedávno vypočítali havar pojistku na Toyotu 13 tisíc a nějaké drobné. Na celou Evropu to pak bylo přes 14 tisíc. Zatímco v Koopeativě jsem na to samé dostal 6300Kč - tak kde maj ty výhody??? jsou to zloději - ještě jim nedošlo, že už nejsou monopol - stále se tak chovaj. Jako když před dvěma lety všem jednostranně vypověděli smlouvy a nutili zákazníky uzovřít nové s trojnásobkem ceny. Rozhodně jim už nevěřím. -
« Re: Kde pojistit?
Spojte se s kteroukoliv pobočkou České podnikatelské pojišťovny,a.s. Jinak internetové stránky WWW.CPP.CZ. Tato pojišťovna skutečně nabízí vzájemně svázanou kombinaci povinného ručení a havarijního pojištění .Pojistka kryje riziko havárie,živelní škody a odcizení na území celé Evropy.Tento produkt nemá pokud se týká ceny pojištění na našem pojistném trhu konkurenci.U českých aut se pojišťuje s pevnou spoluúčasti při havárii a živlu 5 000,- Kč a odcizení 5%.U zahraničních je to 10 000,- a 10 %. Takto však nelze pojistit značky Audi, MBW a Mercedes.Vychází se z aktuální ceny vozidla,kterou si určuje pojištěný sám.Opravy se hradí bez amortizace v nové ceně, pouze při odcizení nebo totální havárii se s amortizací počítá.Tento princip je ale samozřejmý u jakékoliv pojišťovny v ČR. -
« Re:pro mfilip
myslim,ze allianz nyni nabizi celkem zajimavou variantu pojisteni pro starsi vozy 3let.Vypocet maji na svych intern. strankach.Podminkou vsak je zakoupeni vozu v CR.Pojisteni se vztahuje na kradez a popr. na zivel.V tvem pripade by pojistka pouze proti odciz.vychazela pri 10%spoluucasti pod 7000Kc.
Jinak jeste prosim o radu jestli nekdo nevite kde je mozne nejvyhodneji(nebo spise nejlevneji) pojistit novou Fabii.Poriz. cena bude kolem 270 000. (omlouvam se ze pisu bez carek a hacku - nemam na to klavesici)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!