Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: rozdeleni pojisteni
Rozdělovat ručení podle výkonu, na to musel přijít zase najeký pablb. Je naprosto logický, že při bouračce má na následcích havárie nejvyšší vliv hmotnost auta, která přímo odpovídá i třídě auta. Dělají jen to, co se jim hodí. Když je to ručení tak prodělečný, tak proč ho dělá cca 12 pojišťoven a proč se o ty zákazníky tak perou. -
« Re: rozdeleni pojisteni
Do 30.cervence 2002 se nebude s kategoriemi nic delat. Nyni je model kategorizace podle kubatury dan zakonem a to proto, aby se udajne umele drzely podobne ceny. V zakone je treba, ze pojistne pro novy rok muze byt vetsi max o 30 % nez v uplynulem roce a pojistovny toto jimi stanovene "minimalni" pojistne nemohou podlezt. Zakon zakazuje bonus za bezskodny prubeh vice jak 5 % a malus se kazda pojistovna boji davat. Pritom si myslim, ze by aspon malusem melo byt kompenzovano zvyseni pojistneho. Cetl jsem, ze nektera pojistovna uvazuje po roce 2002 o kategorizaci podle vykonu motoru ( ! ), jina kategorizaci podle vlastnika vozidla ( asi nejlepsi ). Fcera na CRO 1 mluvil nekdo z KPV a rikal, ze se ceny musi pojisteni musi srovnat s Evropskymi, protoze tu nova auta stoji stejne ( !!!!! ) jako na zapade. No to byl hlod. Ze na zapade je zhruba 4 x mladsi a drazsi vozovy park, ze polovina aut u nas je z domaci produkce ( levnejsi ), ze cena prace u nas je mnohem mensi ... Pravdu mel, kdyz rikal, ze zatim muzeme byt radi, ze 1 bod ( kazdy uraz je "ocenen" body ) stoji zatim 30 Kc, a proto jsou ceny za ujmy na zdravi zatim "male". Az bod zdrahne na 60 Kc ( neco podobneho ma v planu reforma zdravotnictvi ), budou vydaje na ujmu 2 x vetsi a pak se teprv z vyse povinneho ruceni poserem ... -
« rozdeleni pojisteni
To jsem fakt nepochopil ty kategorie podle objemů motorů. Kdyz budu mít např. auto s motoremm o objemu 2l a s menší celkovou hmotností než např. Koktávka s 1.4 a potkám se s ní, tak budu na hadry. Hlavně, že solím víc. Jediné, podle čeho by se daly kategorie alespoň trochu spravedlivě dělit je podle celkové nebo pohotovostní hmotnosti, jenže to by se těm * nehodilo. -
« Re:
No a kdyz se podivas na vyrocni zpravu CP za rok 1999 (jina neni, [odkaz] tak "Pojisteni zodpovednosti z provozu motorovych vozidel" skoncilo ziskem 141 mil Kc. Je pravda ze rok predtim byla ztrata 26 mil Kc, ale jsou tam "prilis" velike naklady na provoz. Mimoto bylo v tom roce vybrano 9,5 mld Kc a vyplaceno 6,1 mld Kc. Kde jsou ty 3,4 mld Kc nevim (urcite to v te zprave je, ale uz me to nebavi), ale tato cisla mne presvedcuji, ze to zase tak ztratove neni...
Uf, tak jsme si to rekli a dem zaplatit zvysene pojisteni... :-( -
« Bez nadpisu
Jen tak jsem cetl sobotni Pravo a v clanku o zdrazeni PR i sami policajti kroutili hlavou nad argumenty pojistoven pro zdrazeni. Pojistovny mj. uvadeji argument o vyssim poctu nehod. Jenze podle policejni evidence je v porovnani se stejnym lonskym obdobim letos o zhruba 7 500 nehod mene .... Se skodou nepatrne vyssi ( odhad policie ). -
« Re: povinné ručení + 30%
Nemam v ruce zadne statistiky, co se tyce toho, z ceho se sklada tech 800 000 nepojistenych "osobnich vozidel". Nemyslim si, ze pojisteni neplati jen par tisic lidi, myslim si ze to jde do statisicu, 800 000 to ale nebude, je bordel v databazich. To bylo kecu, ze se to bude v lednu porovnavat a vyvozovat dusledky. *. Najezdil jsem 9 000 km za pul roku a policajty jsem videl jen pri mereni rychlosti, zadna kontrola, zadna represe nepojistenych. Nerikam, ze by to vedlo k razantnimu snizeni vyse pojistneho, pojistovny by si hospodareni upravily jinak, aby pakovaly. Jinak te logine zeru, prispevek 139 je skvely. No, byl jsem taky dealer, udelal jsem 14 smluv, delal jsem vsechny, krome snad Chmelarske, Union, Zurych, Cesko rakouske a strukturalne to vypadalo takto: Komercni 7 smluv ( 2040 Kc - kvuli cene ), Kooperativa 4 ( 2376 - kvuli bonusu ) a 3 Ceske podnikatelske ( 2124 - kvuli havarijnimu pripojisteni ). -
« Re: povinné ručení + 30%
Jeste jednou zduraznuju!!!!! Zadnych 800 000 neplaticu neexistuje!!!!! To se jenom ti * snazi proti sobe rozestvat lidi! Neplatit je spravne a je to jedina obrana proti tem parchantum, bohuzel to loni (letos) udelalo jenom max. par tisic lidi. (Je potreba uzavrit smlouvy, a pak hromadne neplatit pojistovnam penize.) Z tech udajnych osmi set tisic, je asi 600 000 motorek starych prumerne ctyricet let - to jenom tak na okraj!!!! -
« Re: povinné ručení + 30%
Tohle me fakt extremne sere. To je proste neuveritelny. Nejde ani tak o to, ze CP nejdriv zverejnuje, jak je PR o miliardy v plusu a nakonec prohlasi, ze do fondu prevedla minus nekolik miliard, ale o to, ze se drtiva vetsina lidi pojistila u nejdrazsich pojistoven. Tim totiz dali najevo, ze jim pripadne zvyseni vubec nevadi a situaci vubec nesleduji, resp. nejsou schopni rozeznat, co je vyhodne.
Bylo to jasne videt - ty svine to neprozretelne zduraznovali (ze prumerna pojistka 1000-1350 byla asi o dve stovky vyssi, nez nejnizsi zakonna - o 350 nez nejnizsi mozna). V pripade, ze by se vsichni pojistili na co nejnizsi sazby, tak by se pojisteni nezvysilo nebo ne o tolik!
Byl to takovy test demence obyvatelstva. Jasne se ukazalo, ze tech demonizovanych setrilku, kteri driv padelali ustrizky a nic neplatili, se blizi nule, tj., ze drtiva vetsina lidi jsou hovada, kterym bud prijde jakakoliv slozenka od CP nebo je ukeca teticka s vymytym mozkem a nejake hromadne vysrani se na placeni, pripadne pojisteni u tech nejlevnejsich, nehrozi. Zapojit do takoveho podvodu jeste normalni lidi (jako dealery) je osvedceny tah. V tomhle totiz nejde o zadnou logiku, rozum ap. -
« Re: povinné ručení + 30%
Ono je prece jako vzdycky jednodussi vytriskat vice penez z poctivcu, kteri PR plati, nez z nepoctivcu, kteri na to serou ( 800 000 nepojistenych aut ). Plati to same o vymahatelnosti dani financnich uradu. bob_ : mam to pochopi tak, ze uz jis pro pojisteni ridicu a ne pojisteni aut treba podle hmotnosti ? Pokud te s tou hmotnosti spojuju a psal o tom nekdo jiny, omlouvam se. ladao: je to tak, ta informace uz zaznela v MF Dnes, je to spravne pojistovny se musi o podle mne "umele vytvorene manko" podelit, podle rozdeleni trhu. Furt beru pojistovny ( a vsecko kolem aut ) jako obrovske podvody. Pojistovny nemaji zadny zajem, aby snizovaly plneni, treba duslednou kontrolou oprav. Dost pripadu, kdy poskozeny mel skodu par tisic a od pojistovny dostal pres 30 000 Kc, tu uvadel login nebo pohoda ( furt si ty dva pletu ). Proc taky, lepsi je proste umele navysovat skody, s vetsim balikem penez se lepe pracuje a vic se vydelava. Kdyz se muze dohodnout nekolik desitek pumparu na zhruba stejne cene, proc by se nemohlo dohodnout 12 pojistoven. Myslim si, ze skutecna vyse vyplacenych skod je nizsi nez uvadena pojistovnami, ale nikdo to nemuze zkontrolovat. Zkuste nekdo spocitat, kolik je prumerna skoda bouracky, kdyz boura 10 % aut ( kdyz 90 % ridicu bude mit bonus ). Zbyva jen doufat, ze budou podobne akce jako u tusim Ceske podnikatelske: sleva na pojisteni u auta r.v. < 1996 ( kez by vcetne ) -
« Re: povinné ručení + 30%
no ona Česká pojišťovna prodělala v IPB, tak jí to musí někdo zaplatit, že... A znáte snad jednodušší způsob zvýšení příjmů z pojistného? Klienty mají připoutané nějakou tou kartou, nablbli jim do hlavy, že je to pro ně výhodné, udělali podvod totiž akci "Až korunu za litr", takže je blbli dál, no a teď si Kočárník prosadil tady to; a ostatní přece nebudou odporovat - svezou se a pro ně je to navíc změkčení konkurenčního prostředí vůči nejsilnějšímu na trhu, takže teď si spočítají, co můžou nabídnout k pov.ručení za asist. služby atd. a za několik málo týdnů nás zaplaví reklamou, kterou si my z toho pov. ručení zaplatíme taky - je to přece absolutně sqwjelé! nebo snad ne? :-((! -
« Re: povinné ručení + 30%
Vec je to znama. Vyvoj vypadal asi nasledovne. Prohlaseni CP:
1. PR je ziskove, zisk si nenechvame, jsme jenom spravci tohoto pojisteni, prevadime ho do statniho rozpoctu.
2. PR je ziskove, zisk si nenechavame, jsme jenom spravci tohoto pojisteni, prevedeme ho do fondu, ktery vznikne a prave proto se vyse PR zvysuje, aby ve fondu byly nejake prachy do zacatku.
3. Za posledni roky vznikla pri sprave PR ztrata, kterou nam musi nekdo zaplatit.
Tj. - nejenze nekdo ukradl cca 5 miliard, ktere majitele aut preplatili v PR za posledni roky, ale jeste udelal par miliard sekeru. :-)
To me pripomina, jak v jednom filmu Vlasta Burian vyhral padesatikorunu. Padesat a kolik je ctyricet sedm? A tri je ctyricet sedm, takze pani domaci jeste dluzim tri koruny... Teda vlastne neee - ona mi dluzi tri koruny. :-)
Jak se mluvi o tom, ze zaplatime xy miliard za ten a ten podvod, tak tohle je konkretni priklad! -
« Re: povinné ručení + 30%
No ono to s těmi +30% ještě nebude tak jednoduché.To bylo uvedeno jako průměrné zvyšení.Ale věc se má i tak,že ve fondu pojištění vzniklo manko ve výši asi 5-6 miliard Kč.Jednotlivé pojišťovny dostanou z tohoto dluhu takové % podle toho jaký mají podíl v %pojištěných aut.Takže se můžeme dočkat za pár dní nemilého překvapení u některých pojišťoven, až pojišťovny zveřejní své částky . Tato informace myslím nikde nezazněla, ale mám ji z dobře informovaných zdrojů. -
« Re: povinné ručení + 30%
Souhlas, ale co s tim udelame? Nic. Ja mam taky dvoulitra a budu platit 6000 Kc. Kolega tu ma filcku a bude platit 2400 Kc. Proc? Za to ze je to dvoulitr uz snad platim u pumpy. Nicim snad vic silnice (je to tezsi), nebo snad dvoulitr pri bouracce zpusobi vetsi skodu? Taky ne. To ze to ma vetsi vykon automaticky predikuje vetsi skodu? Snad, ale neni starsi dvoulitr jako nova japonska vyhonena 1.6 16V. A co teprve majitele naftaku.
Podle objemu je to blbost. Snad podle vykonu...
Jestli to chti diferencovat podle skody pusobene autem, tak at daji vetsi ruceni tem, co maj nova auta -- tem muze byt zpusobena vetsi skoda. Pak ale budou oni zase brblat "proc bych ja mel platit vic jenom proto ze mam nove auto?". Coz je samozrejme take nesmysl.
Resenim je to, ze si lidi budou bud sporit, nebo budou platit hotove. K tomu jsou ale nutne rychle pracujici soudy, ktere by vinnikovy nehody prikazali zaplatit, jinak exekuce majetku.
No a dalsi nesmysl je pojisteni auta. Proc auto a ne ridic? Ja pujcim nekomu auto a ono to pujde z me pojistky? To ze jsem mu pujcila auto a on mi ho naboural je jedna vec, druha vec je ale to, ze skodu pusibi on jakozto ridic a ja nejsem zodpovedny za jeho ciny (i kdyz jede v mem aute). Maximalne tehdy, byla-li nehoda zpusobena technickou zavadou na vozidle. To je jako pujcit nekomu moji zbran, on s ni nekoho zastreli a ja jsem zodpovedny za jeho ciny?
Jak tak posledni dobou koukam na sve prispevky, tak bud se tu musi rychle zmenit vlada, nebo emigruji a nebo se ze me stane anarchista. -
« povinné ručení + 30%
Ať žijou lichváři! Stále si myslím, že určovat pojistku pouze podle obsahu motoru je blbost. Vlastním 3 vozy nad 2.0l a v životě jsem neboural. Jen platím a platím....Taky mi nepřipadá, že peníze, které platím v rámci silniční daně, jdou opravdu na údržbu silnic. Beztak jsou to prostředky, které lepí díry v chatrném Zemanově rozpočtu !
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!