Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Neplatici
K těm neplatičům je třeba ještě dodat, že pokuta nejde pojišťovnám, ale je příjmem státního rozpočtu. Jestli ti neplatiči to skutečně zaplatí je ve hvězdách, protože z valné části jsou to příjemci sociálních dávek a i když je soud odsoudí k náhradě škody, není z čeho to zaplatit. Pojišťovny to samozřejmě vykáží jako ztrátu. -
« Re: Login se mnou mozna nebude souhlasit
Souhlasím. Je tu ve hře ještě jedna možnost a to ta, že pojišťovny se chystají zvýhodňovat tzv. dvojkombinaci a to havárku a PR. V rámci havárky, která je plně v jejich moci mohou poskytnout i jiné slevy než jim umožňuje zákon o PR. Bonus by měl být převoditelný, jde jen o to v jaké výši jej uznají. -
« Neplatici
Jeste neco k mym oblibenym neplaticum (bojovnikum za snizeni pojistneho, rozvracecum podvodneho systemu :-).
Tusim, ze za prvni pololeti (osm mesicu?) jsme zpusobili smesnych 273 nehod za pouhopouhych osm milionu korun. Chudaci, co si zapomneli doklad o pojisteni zaplatili neuveritelnych 1,27 milionu na pokutach. Neplatici tu skodu nakonec stejne uhradi, dostanou pokutu (20 000,-) a seberou jim ridicak (na rok), tak v cem je problem? To, ze nekdo neplati je jenom jeho vec. Kdyz neboura - v poradku. Kdyz se naboura, ma pekny pruser (poskozeny to dostane zaplaceno tak jako tak).
P.s.: Nevite nahodou nekdo neco o tom, ze Ceska podnikatelska s vami uzavre smlouvu (nahlasi kancelari, ze jste pojisten), ale ta plati, jenom kdyz clovek zaplati na dane obdobi? Rozumej: Kdyz nejezdis, neplatis, ale nemusis davat znacky na DI? -
« Re: Login se mnou mozna nebude souhlasit
Nevim sice v cem konkretne, ale v kazdem pripade je jedina zajimava vec, kolik opravdu zaplatm. Jakekoliv vyhody a bonusy jsou podvod, kterym se pojistovny snazi obelhat pojistence. S tim bonusem se to ma tak, ze pojistovny muzou dat bonus max. 5% pod nejnizsi zakonou sazbu!
Priklad: Minimalni sazba ze zakona je 1000 (max 1300, minimalni mozna 950 - bonus 5%). Pojistovna muze nabizet treba pojisteni za 1300 a bonus 27%, tj. stejnych 950 jako pri 1000 minus bonus 5%. Vetsina lidi totiz nezvlada procenta - to neni vtip(!) - a nedojde jim to, ani kdyz procenta jakz takz zvlada.
Mimoradne dulezita je ale vec, ktera se bude libit zejmena mfilipovi :-) je, ze v podstate neexistuje malus, ale jenom ztrata bonusu (je to zase takova hra s cisly). Nemyslim ted, ze ho pojistovny nebudou davat, aby se na ne pojistnici nevysrali a nepojistili se jinde. Ve vseobecnych podminkach ma snad kazda pojistovna sice napsan malus 30%, ale pojistne nesmi presahnout 30% z minimalni sazby, jestlize tedy loni bylo tzv. realne pojisteni o 14,8% vyssi, nez minimalni, tak prumerny malus mohl byt maximalne 15,2%. -
« Login se nou mozna nebude souhlasit
Kdyz se vykaslu na ruzne vyhody ruznych pojistoven ( slevy v obchodech, asistence ), tak mne zaujaly 2 pojistovny: Kooperativa ( bonus ) a Ceska podnikatelska ( 2 x vyssi ruceni a o par stovek nizsi cena ). Snazim se nyni zjistit jak to je s bonusem u Kooperativy. Bylo receno ze lze usetrit az 60% ( 6 x 10 % ) v 6 letech na pojistnem, ale maximalni vyse bonusu je nyni do roku 2003 dana zakonem: 5%. U Kooperativy mne zajima, jestli po 3 letech v roce 2003 budu mit bonus 30% anebo bonus 10% ( z PR 2 x snizeneho o 5 % ). Dale mne zajima jestli prijimaji bonusy ziskane u jinych pojistoven, nebo jestli se zacina od nuly. Ceska podnikatelska je proti ni v me sazbe o 350 Kc levnejsi a da se od ni ocekavat, ze bude vzdy nejlevnejsi a navic pri vyssim plneni a moznosti slevy na havarijni pojistovny ( uvazuji o tom ). Je dulezite si uvedomit, ze muzete klidne zahodit renome a jmeno pojistoven a klidne se muzete divat jen na financni rozdily. S pojistovnou, u ktere mate pojisteni totiz neprijdete vubec do styku. Prijdete do styku s pojistovnou vinika a jeji vyber nemuzete nijak ovlivnit. -
« Re: Nekdo to zkratka umi napsat lip:
Ja vim, ze si CP nestanovi sazby sama. Ani zadna jina pojistovna. Muj prispevek se spise pozastavil nad tim, ze ackoliv CP mela zajistenou organizaci spravy PR a tudiz do toho nemusela zase az tak investovat jako jine pojistovny a byla vzdy o par stovek nad minimalni povolenou sazbou. Holt kazdy ve svem PR plati nekolik stovek na reklamu. U nektere pojistovny vice nebo mene. -
« Re: Nekdo to zkratka umi napsat lip:
Nemám sebemenší důvod ČP obhajovat, ale pro pořádek je třeba říct, že si určila sazby až pro letošek. To manko PR vzniklo z loňských likvidací v uzávěrce provedené letos. Přebytek (zisk) tzv. ušetřila právě z toho fixního % ze sazby, který měla na zajištění provozu PR. Úroveň bonusu je tuším daná zákonem a to výší max. 5% ročně, takže se to dá do roku 2003 dopočítat. Jinak mám zprávy, že mezi nejnižšími by měly být sazby Komerční poji3ťovny. Jenže dokud to nebude na papíře nebo na displeji hezky vedle sebe, těžko soudit. -
« Re: Nekdo to zkratka umi napsat lip:
To je sice pekne, ale ty sazby si urcovala pojistovna sama, podle svych cisel, ktere nema duvod snizovat. Uvedomme si, ze svymi pojistkami jsme ji uz mnohem drive zaplatili personal, kancelare, PC, a vse co souvisi s PR a ziskala nejdulezitejsi. Adresy a sociograficke udaje vsech ridicu, ktere muze vyuzit pro svoji dalsi cinnost. Ostatni pojistovny si do tohoto vseho musely investovat a zacinaly od 0. Vznikla ztrata 2.3 mld je jenom dukazem jak spatne CP hospodarila, na druhou stranu vykazovala zisk z povinneho ruceni ( viz. 145 ). Na lhutu 6 tydnu je treba si dat pozor, zatim u mne vyhrava Ceska podnikatelska ( predtim Kooperativa ). Libi se mi nejnizsi cena a nejvyssi ruceni ( 10 + 36 mil. ). Musim ale vysondovat na kooperative, jestli v roce 2003, bude bonus za bezskodny prubeh od roku 2000 ve vysi 10% nebo 40%. To vsak ale nebudou vedet. -
« Re: Nekdo to zkratka umi napsat lip:
Z důvodu objektivity je třeba říct, že ČP byla za působení předchozího zákona jen jakýmsi berňákem a likvidátorem státu. Sazby určovalo MF ČR a ČP si z nich mohla odečíst pouze předem určené procento nákladů. Žádná pojistná matematika proto nefungovala. Když byl přebytek, vracel se do státního rozpočtu a v případě nedoplatku byl vyrovnán MF. Tento rok je vlastně první, kdy povinné ručení funguje dle pojistné matematiky jednotlivých pojišťoven. Jak už jsem říkal vloni, teď uvidíme, co nám to přinese. Jenže výpovědní lhůta je 6 týdnů před koncem období a nejsem si jist, jestli do té doby budeme skutečnou výši pojistného znát. Řada lidí si myslí, že koncem roku zaplatí u jiné pojišťovny a má vystaráno. Jenže smlouvy hovoří jinak, je třeba si je přečíst. -
« Nekdo to zkratka umi napsat lip:
Proč mám platit ztráty ČP?
Česká kancelář pojistitelů vymyslela, že zvýší minimální pojistné povinného ručení. Prý je už tak ztrátové, a navíc si z dob monopolu nese dluh nezaplacených škod ve výši 2,6 miliardy korun. Opět začínám mít pocit, že něco není v pořádku. Řidičský průkaz mám od loňského roku a nechápu, proč bych měl přispívat na škody ostatních. Oněch 2,6 miliardy je podle zákona převedeno na Českou kancelář pojistitelů. Kde se však vzaly? Dokazují, že se Česká pojišťovna v dobách, kdy měla monopol, příliš nezajímala buď o pojistnou matematiku, nebo o likvidaci škod. Obojí je smutné, ale proč by na školácké chyby tohoto supersilného soukromého podniku měli doplácet lidé, kteří nikdy neměli havárii, nebo ti, kteří nikdy neměli s Českou pojišťovnou nic společného? Také další argumenty pro zvýšení jsou víceméně k smíchu. Uklidňování, že řidiči, kteří nezpůsobili nehodu, budou platit stejně peněz jako letos díky bonusu, je jinými slovy řečeno: Bereme vám bonus. Se ztrátovostí produktu to asi také nebude tak žhavé, když se o licenci mohly pojišťovny přetrhnout. A na to, že částí zvýšených nákladů byla masivní reklamní kampaň, také nemohou v civilizované zemi doplácet klienti. Další argument o tom, že třeba v Chorvatsku či v Polsku je povinné ručení stejného vozu ještě daleko dražší, je také zavádějící. Pokud pomineme kupní sílu tamních obyvatel, má na jejich ceny vliv poměr mezi vybraným pojistným a vyplaceným plněním - pokud tedy v zemi X mají špatné silnice (jako v Polsku) nebo jsou jejich řidiči horkokrevnější (jako třeba v Chorvatsku), bude pravděpodobně v této zemi více nehod, a tudíž bude třeba na ně sehnat peníze prostřednictvím vysokého pojistného. Nemějme pojišťovnám za zlé, že nás chtějí obrat. Nejsou to charitativní organizace - snaží se vydělat, kde mohou. V takové chvíli je však na ministerstvu financí, aby razantně zasáhlo. Vzhledem k tomu, že počet nehod klesl meziročně o 3,8 procenta a inflace také není, co bývala, nemělo by zvýšení být správně nijak vysoké.
Autor je informační specialista
Autor: Jaromír Kohout
-
« Re: rozdeleni pojisteni
Rozdělovat ručení podle výkonu, na to musel přijít zase najeký pablb. Je naprosto logický, že při bouračce má na následcích havárie nejvyšší vliv hmotnost auta, která přímo odpovídá i třídě auta. Dělají jen to, co se jim hodí. Když je to ručení tak prodělečný, tak proč ho dělá cca 12 pojišťoven a proč se o ty zákazníky tak perou. -
« Re: rozdeleni pojisteni
Do 30.cervence 2002 se nebude s kategoriemi nic delat. Nyni je model kategorizace podle kubatury dan zakonem a to proto, aby se udajne umele drzely podobne ceny. V zakone je treba, ze pojistne pro novy rok muze byt vetsi max o 30 % nez v uplynulem roce a pojistovny toto jimi stanovene "minimalni" pojistne nemohou podlezt. Zakon zakazuje bonus za bezskodny prubeh vice jak 5 % a malus se kazda pojistovna boji davat. Pritom si myslim, ze by aspon malusem melo byt kompenzovano zvyseni pojistneho. Cetl jsem, ze nektera pojistovna uvazuje po roce 2002 o kategorizaci podle vykonu motoru ( ! ), jina kategorizaci podle vlastnika vozidla ( asi nejlepsi ). Fcera na CRO 1 mluvil nekdo z KPV a rikal, ze se ceny musi pojisteni musi srovnat s Evropskymi, protoze tu nova auta stoji stejne ( !!!!! ) jako na zapade. No to byl hlod. Ze na zapade je zhruba 4 x mladsi a drazsi vozovy park, ze polovina aut u nas je z domaci produkce ( levnejsi ), ze cena prace u nas je mnohem mensi ... Pravdu mel, kdyz rikal, ze zatim muzeme byt radi, ze 1 bod ( kazdy uraz je "ocenen" body ) stoji zatim 30 Kc, a proto jsou ceny za ujmy na zdravi zatim "male". Az bod zdrahne na 60 Kc ( neco podobneho ma v planu reforma zdravotnictvi ), budou vydaje na ujmu 2 x vetsi a pak se teprv z vyse povinneho ruceni poserem ... -
« rozdeleni pojisteni
To jsem fakt nepochopil ty kategorie podle objemů motorů. Kdyz budu mít např. auto s motoremm o objemu 2l a s menší celkovou hmotností než např. Koktávka s 1.4 a potkám se s ní, tak budu na hadry. Hlavně, že solím víc. Jediné, podle čeho by se daly kategorie alespoň trochu spravedlivě dělit je podle celkové nebo pohotovostní hmotnosti, jenže to by se těm * nehodilo. -
« Re:
No a kdyz se podivas na vyrocni zpravu CP za rok 1999 (jina neni, [odkaz] tak "Pojisteni zodpovednosti z provozu motorovych vozidel" skoncilo ziskem 141 mil Kc. Je pravda ze rok predtim byla ztrata 26 mil Kc, ale jsou tam "prilis" velike naklady na provoz. Mimoto bylo v tom roce vybrano 9,5 mld Kc a vyplaceno 6,1 mld Kc. Kde jsou ty 3,4 mld Kc nevim (urcite to v te zprave je, ale uz me to nebavi), ale tato cisla mne presvedcuji, ze to zase tak ztratove neni...
Uf, tak jsme si to rekli a dem zaplatit zvysene pojisteni... :-(
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!