Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.00  12:58

    « Re:

    Budu cachrovat, protoze letos nepojistena auta a motorky pojistim sezonne (viz. 182) a Kom. p. musim vypovedet smlouvu, protoze mi motorku (za kterou ja vul poctiva zaplatil) pojistili na jednu smlouvu. Pri te prilezitosti si i vyberu pojistovnu pro auto, kterym skutecne (denne) jezdim a dale budu muset promyslet, jak nejlepe sfalsovat potvrzeni o pojisteni pro ta sezonni auta. Potiz je v tom, ze ta prava potvrzeni vypadaji jako falesna, takze fakt nevim, jak to udelam. :-) Jo, jo, nejlepsi byly slozenky s vytistenym potvrzenim o zaplaceni na poste. :-) Kamos si ji na Volhu dokonce tiskl na inkoustovce a pul dne mu trvalo, nez namichal verohodnou barvu. Ale to uz je vlastne jina pohadka. :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.00  12:42

    « Re: ad 188

    Bohuzel to takhle neni a ani nejde. :-) Potiz je v tom, ze by ten, co boural musel platit malus do konce zivota, aby prispival na pomernou cast bonusu ostatnim (dalsi rok by 18 nebourajicich dostalo bonus uz 10%, na 5% by jim prispel nove bourajici v minulem roce a na 5% ten puvodni bourajici). Vysledek by byl, ze by si vlastne ti, co bourali, tu skodu postupem casu uhradili sami a nebylo by to pojisteni, ale bourani na splatky se zapujckou penez od ostatnich ridicu nebo predplaceni potencialni bouracky. Sedmdesatilety nebourajici ridic by pak dostal od pojistovny hodinky a kazdy kdo se vyseka by mu musel zaslat dekovny dopis. :-))) Navic, kdyby byly malusy nejak extremne nevyhodne, tak by se vyplatilo napsat auto na nekoho jineho.

    Jak spravne rekl Ruprecht, je to nechci slevu zadarmo. Jestli nekdo boura kazdy mesic, tak at mu seberou ridicak a napari pokutu, pripadne zavrou do blazince. Proste uz z principu je bonus jenom reklamni hra a vodeni pojistencu za nos. Mj. se pak taky dost tezko prepocitava, jaky je cele pojisteni podvod a jenom na nem rejzuji pojistovny. (Jak se jmenoval ten *, co vymyslel stetistiku? :-)

    Ty udaje, co uvadi Mfilip, jsou dobre akorat tak ke spocitani, jaky jsou pojistovny *, ale ne ke stanoveni bonusu (resp. jeho nesmyslnosti). K tomu je potreba jenom procento bourajicich, za zbytek se mohou dosadit libovolne hodnoty. Jak by rekl basnik: Tim, ze jsme ted na nule a bonusy teprve zacinaji (nejsou ustaleny na pevne hodnote) se projevila jejich nesmyslnost v cele sve nahote. :-)))
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.10.00  12:13

    « Bez nadpisu

    Budete nejak cachrovat s pojistenim, tzn. vypovidat letosni smlouvu a jeste tento rok za letosni cenu se pojistovat na pristi rok ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.00  12:11

    « ad 188

    o jsem mel na mysli, kdyz jsem ve 184 psal:"Malus bych postihoval tvrdeji tak, aby se bonus zaplatil.". Pro logina: mne pro posouzeni chybi treba prumerna skoda havarie, treba prumerna cena havarek nepojistenych ridicu je ( 8 000 000/ 273 = 27 000 Kc/ havarku ). Jen z techto udaju vyplyva, ze 100 lidi zpusobi skodu 135 000 Kc, k cemuz bohate staci prumerne pojistne 2000 Kc k primerenenmu zisku, pokryti nakladu, reklamy, a k motivacnim bonusum( a ne dnesnich cca prumernych 4 000 Kc ). To byl jen priklad cisel, ktere potrebuji znat. Vim co chces rict bonusem, zaplatime stejne protoze pojistovny vyberou bonus navysenim pojistneho. Jen opakuji, ze pokud by vsichni meli platit stejnou castku, ktera by se mela stejne zvysovat, je pro mne lepsi, kdyz diky bonusum zustanou nekteri zhruba na stejne castce. A aby bonusy mohly byt vyplaceny, musi se odpovedne zvysit malusy, ktere stejne jako bonusy musi pojistovny uznavat. Z jejich navyseni by se mely kompenzovat bonusy. Nemelo by se stat, aby nekdo z malusem u jedne pojsitovny byl normalne pojisten u jine.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.00  09:34

    « Re: ad 181

    To je jasný že neušetří. Je to stejný jako s "nechci slevu zadarmo". Jako když je na krámu s hadrama napsaná sleva 50%. Dělají to tak, že tam nasaděj normální cenu a nad ní napíšou úplně nesmyslnou cenu, jen aby to dobře vypadalo. Stejně tak s PR: dají ti bonus, ale stejně ti nepokreje zdražení. Myslím že je ale pořád lepší platit míň než víc. Já osobně bych bonus/malus zavedl daleko přísnější. Tvůj příklad předělán: vyberu 100.000, pojištěných 100, bourá 5%, nebourá 95%. Výchozí pojištění tedy 1.000. Bourající zaplatí malus 200% tj 5*2000=10.000, nebourající bonus 95% tj 95*950=90250. Suma=100.250. Pojišťovna dostane nakonec ještě o něco málo víc, nemusí se teda zdražovat. Ve velkém by to bylo ještě výraznější. Bourat může každý, to se stane, malus 200% není katastrofa a je to cena za chybu. Když je někdo ale * a bourá každý rok, ať solí třeba 1000% nebo nejezdí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.00  09:08

    « Re: ad 181

    Asi jsem to nejak spatne podal... Udaje pro (ne)vyhodnost bonus jsou zname. Je to tech 5% ridicu, co kazdorocne bouraji (tiskova prohlaseni nekolika pojistoven a i to vcelku odpovida - 250 000 bouracek). Zbytek se da lehce dopocitat, jine udaje nejsou potreba.


    To co pises, je prave ten podvod a sprosta psychologicka cislohra s lidmi (tak to totiz ve skutecnosti neni). Je to strasne jednoduche - jestlize se jeden ridic z dvaceti kazdy rok vyboura, tak 19 nebourajicich mu to zaplati. Paklize ale dostanou na dalsi rok vsichni bonus 5% a ten jeden malus 30%, tak na pristi rok pojistovna vybere malo (19x2850+1x3900=58050 proti 60 000 z minuleho roku) a musi tedy zvysit pojistne. To uz tedy neni 3000, ale cca 3100 (po bonusu 2945, tj. realny bonus ve srovnani s minulym rokem je 1,85% a malus 35%).

    Po urcitem case se to ustali na max. moznem bonusu 40%. Pojistne bude ale o tech cca 40% nadsazeno a je to tudiz jako s limonadou - 2,5 litru za cenu 2, ap. Je to jenom hra cisly, nebourajici ma pocit, ze usetri, ale neni to pravda.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.00  08:47

    « Re: ÚOHS

    No, on konkretne do tohohle nema UOHS moc co mluvit a kdyz, tak na tom nemuze nic moc zmenit. Ovsem, kdybych ja byl na jejich miste, tak bych vsem velkym (ty co se dohodly) pojistovnam prdnul pokutu 10% z obratu (celkoveho, nejen z PR) a on by je presel humor. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  15:28

    « Re: ÚOHS

    Taky jsem dost dobře nepochopil k čemu jsou ty lemry dobrý, snad leda tak na uplácení lobujícími firmami, ať už jsou to pojišťovny nebo ditributoři pohonných hmot. Ještě jsem neslyšel, že by někdy něco vyřešili, prostě vše je v pohodě. Ale to je jasný státu monopoly a netržní prostředí vyhovuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  15:09

    « ad 181

    Napsal jsi to hezky, ale pro presne dukazy o vyhodnosti realizace bonusu nemam ani ja ani ty. dane udaje. Myslim, ze uz i pri dnesni vysi PR a prumerne ceny havarie pokryje vybrana suma nehody 5% ridicu. Prumerny ridic, treba najezdi treba 40 let a mel by platit 40 x stalych fixnich 3 000 Kc = 120 000 Kc. To da pojistovne za svuj motoristicky zivot. Mozna nezpusobi ani jednu havarku, nebo jednu nebo deset. Proc mu nedat slevu a platil by 3000,2700,....,1500,1200,1200 ( 60% bonus). Zaplati 54 300. Je to cena prumerne havarie prumerneho ridice ? Samozrejme neberu v potaz inflaci, navyseni urazneho. Pises: "Bude platit min, nez kdyby boural.". O to prece jde. Pokud tu je neco, co umozni platit co nejmin, libi se mi to. Malus bych postihoval tvrdeji tak, aby se bonus zaplatil ( i mne ale pripada 60 % bonus velky ).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  14:34

    « ÚOHS

    - tedy Úřad na ochranu hospodářské soutěže - nevíte náhodou, k čemu je to dobrý???? Dneska vydala ČTK zprávu, že ÚOHS zatím nemá důvod zasáhnout, že si musí nechat udělat ještě nějaké expertízy na to 30%ní paušální zvýšení pojistného na pov.ručení u všech pojišťoven. Možná by to měl být spíš Úřad na ochranu před hospodářskou soutěží - zkratky by se nezměnila, předložky se do zkratek zpravidla stejně nedávají a víc by to vystihovalo skutečnost - co vy na to?
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  13:02

    « Sezonni pojisteni u CPP

    Uz jsem si to zjistil – vsechno vim, vsechno znam a vsude jsem byl dvakrat. :-)

    U CPP sjednate tzv. Sezonni pojisteni na dobu neurcitou, s platnosti na jeden mesic (zaplatite 1/10 rocni castky, nezapocitava se bonus). Jste tedy veden v evidenci jako clovek s uzavrenou pojistkou a nemusite nosit SPZ na DI (teoreticky by mohli policajti na podnet Okr. uradu vyradit nepojistene auto z evidence, coz by byl docela pruser). Kdyz chcete jezdit i jine mesice, musite uzavrit smlouvu u jine pojistovny na dane obdobi (u CPP se musi zadat pevne obdobi pri uzavreni smlouvy a nejde dodatecne menit), nebo sfalsovat potvrzeni o smlouve, kterou musite mit u sebe (jakoze plati napr. cely rok) a nevybourat se.

    Kdo ma veterana, ktereho nechce vyradit z evidence, ale obcas se s nim projede, zrovna ho opravuje a nechce chodit na DI, vi o cem mluvim. :-)

    P.s.: Tim padem nepotrebujete technickou, ale jenom samolepky na SPZ.

    P.p.s.: Samolepky vlastne staci tak jako tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  10:47

    « Re: ...

    Ja rikal - nepitvejme to. :-) "Pojištění odpovědnosti se vztahuje na každou osobu, která odpovídá za škodu způsobenou provozem vozidla uvedeného v pojistné smlouvě." Tj. neni to pojisteni auta, ale asi pojistovny s tim infarktem kecaj - ted nemuzu najit, kde to psali. Cetl jsem i, ze pojistovna hradi, kdyz nekomu spadne na hlavu treba naraznik poveseny na pude. :-)))


    Ted ale trochu rozeberu ten kolosalni nesmysl s bonusem a malusem. Takze - pojistovna potrebuje vybrat 100 000 a ma 100 pojistencu. Bonus klasicky - 5/30%. Rocne boura 5% lidi, 95% jezdi bez nehod (to je statisticky podlozeno). Tedy:

    1. rok - vsichni plati 1000 (tj. pojistovna vybere 100 000),

    2. rok - 5 lidi plati 1300, 95 - 950 (tj. 96 750),

    3. rok - 5 - 1300, 5 - 1000, 90 - 900 (tj. 92 500)?

    Ve tretim roce predpokladam, ze tech pet lidi co bouralo v prvnim, nebouralo ve druhem, a pojistovna jim neposkytla bonus, naopak jim jenom zrusila malus a tem co nebourali vubec, poskytla bonus dalsich pet procent (tj. celkem 10%), coz podle me ani nema oporu v zakone (musi to byt porad pet procent).


    Kazdy, kdo umi alespon trochu pocitat, musi byt jasne, ze pojisteni musi byt pro nebourace porad stejne, protoze Ti, co bouraji, nikdy svymi malusy (ani zdaleka) nezaplati bonusy nebourajicim. Pojistne se tedy musi porad zvysovat. Tim se po letech dosahne toho, ze clovek, co deset let neboural bude mit bonus treba 50% (ze 2000) a pripadna bouracka pro nej teoreticky znamena ze pristi rok zaplati malus 30% (tj. 2600). Ve skutecnosti se mu ale z deseti let odectou treva dva roky (tj. bonus pro pristi rok jenom 40%, misto 55).


    Bonus a malus je proste kravina na entou. V zadnem pripade to neznamena, ze nekdo bude platit min, protoze neboura. Bude platit min, nez kdyby boural. Zjednodusene receno - kdo neboura, plati v idealnim pripade porad stejne, kdo boura, o neco vic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  07:40

    « ...

    No, pánové, ono je to všechno trochu jinak:

    Z "povinného ručení" se platí škoda způsobená provozem mot. vozidla - tady se o zavinění neříká nic, měly by se z toho platit i škody vzniklé bez zavinění - např. lavina ti shodí auto sousedovi na střechu

    zavinění řidičem může mít vliv na jeho bonus-malus, plátce pov.ručení (PR), ze kterého se škoda platí však nemusí být řidič - to je snad jasné, pojištěn není řidič, ale provozovatel resp. majitel auta

    Pokud vše bylo v 1 pojišťovně, byly její náklady 7 %, dneska je to 25 %, a to je počítáno z podstatně jiného základu - tudíž náklady na PR stouply asi tak na 4 až 7 násobek (možná i o dost víc), což mi dost hodně vadí, ale zase se tím zvýšila zaměstnanost v pojišťovnách a rekl.agenturách - potom mě ale se*e debilní úroveň jejich reklam a to, že z lidí dělaj blby (viz např. akce ČP - až korunu za litr - v tom je ČP těžko překonatelná!), ale zvýšilo to zaměstnanost a národní důchod (ze služeb) s debilním argumentem, že takto je to levnější; kdyby se to dělalo z 1 místa, mohlo by pojistné klesnout aspoň tak o pětinu - u zdrav. pojišťoven je to podobné - všechny smějí dělat to stejné (tak proč jich je potom tolik?), zaklínadlo o tom, že stát je neschopnej *, kterej jenom plýtvá penězi, je z hodně velké části jenom dobré pro ty, co si chtějí lépe pro sebe! "nahospodařit"; je skutečně pikantní, jak se tihle kritici státního hospodaření rvou o údajně ztrátové a nevýhodné činnosti - známe to všichni - a všichni to taky zaplatíme; protože nejlíp se okrádá velká neorganizovaná skupina lidí (např. daněmi nebo pov. ručením nebo jinými povinně vnucovanými cenami; vždyť z celé asociace pojišťoven si udělali akorát zástěrku pro polooficálně deklarovanou kartelovou dohodu - účetně se přece dá doložit spousta věcí, kdo znáte účetnictví, tak to víte taky)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  16:14

    « Re: ad 171, at je prehled

    Rikam, ze to nebudeme pitvat - cerpam z materialu pojistovny, kde to uvadi jako duvod pro havarijni pojisteni (nedostatecne kryti PR), jestli na ten infarkt (bouracku), clovek zemre nebo ne je jedno. Jestli se nekomu kousl diferak vinou vyrobce, tak opet neni vina za nehodu na jeho strane, tudiz pojistovna nemusi nic platit.


    Jak umi hospodarit soukromi vlastnici, se ukazalo a ukazuje napr. v IPB (sorry uz CSOB), ap. Proste je obdobi rozkradani, bez ohledu na to, kdo je majitel. A jestli je sekera jenom 2,5 miliardy z dob hospodareni statu, tak v roce 2003 sice zadna nebude, ale pojistka bude tak kurevsky draha, ze by se z ni zaplatilo kazdemu poskozenemu nove auto, vybudoval se palac se zlatymi klikamy pro deset tisic kontrolnich statnich uredniku a jeste by zbylo. Jo a ty kliky, by se tam rozdavaly vsem, co by si prisli na neco ztezovat. :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  15:44

    « Re: ad 171, at je prehled

    Ja nevim, kde je pravda, jeste se mi nestalo, ze by me naboural mrtvy ridic, ale i v tomto pripade je vinik nehody jasny. Je to uplne same jako s technickou zavadou. Kdyz mi prdne guma a ja nekoho poskodim, sice to neni moje chyba, ale jsem vinik a muzu akorat podat trestni oznameni na neznameho pachatele, kteremu ta zkurvetna špona spadla z korby. Kdyz se napriklad pri jizde nejakemu chlapkovi kousl na Favoritu diferencial a on neovladatelnym autem znicil znacku a svodidla, chtela po nem sprava silnic nahradu, protoze byl policii oznacen za vinika. Chlapek si nechal soudnim znalcem udela potvrzeni, ze se jednalo o vyrobni vadu a ted se soudil se Skodou o nahradu skody ... Vyhral. Neverim, ze stat dokaze neco delat levneji a uz vubec ne, ze by to bylo mozne v Ceske republice. Jak umel a umi i dnes hospodarit stat, jasne dokazuje v Ceske pojistovne, Ceske sporitelne ( sorry uz Erste ), Komercni bance,.... Dluh Ceske pojistovny pres 2 mld vznikl prave hospodarenim monopolu, statu. Kdo ty fixni naklady bude kazdym rokem stanovovat, kontrolovat ? Zase nejaka nova banda statnich uredniku, pro ktere se bude muset s nakladem xyz Kc vybudovat pracovni prostredi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  15:06

    « Re: ad 171, at je prehled

    Tu mrtvici jsem psal spis jako perlicku - nema cenu to pitvat. Tohle je prave pripad (infarkt - vyjeti do protismeru, nehoda), kdy zadny vinik neni.

    Ale ano, stat by to provozoval levneji. Kdyz uz by to melo byt nutne nestatni, mohl by to mit nekdo ve sprave s regulovanou cenou a fixnimi naklady na provoz, pripadne fixnim ziskem. Stejne by to melo byt s plynem, elektrinou, vodou, telefonem, zdravotnim pojistenim, atd. Neni duvod, aby si na tom nekdo mastil kapsu.

    Ze je stat spatny vlastnik (provozovatel) je stejna demagogie, jako ze by mel stat vsechno vlastnit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  14:16

    « Re: ad 171, at je prehled

    To uz je neco jineho, s tim souhlasim, zisky pojistoven jsou druhou strankou veci. Stat by to ale neprovozoval levneji, na tom se snad shodnem. A kdo to provozuje, zadarmo to delat nebude..... Vzdy musi byt urcen vinik, minimalne hodi policie na krk nedostatecnou vzdalenost od vozidla ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  13:42

    « Re: ad 171, at je prehled

    Omyl - v tomto pripade neni vinik jasny, ale vinikem neni nikdo. Ridic, ktereho ranila mrtvice totiz nic neporusil, tudiz nehodu nezavinil a pojistovna nemusi nic platit. Je to tak a ne jinak. :-)


    Pokud ma byt PR povinne, tak proc na nem ma nekdo vydelavat? Uz ted je priznana rezie pojistoven 25%! Bez zisku!!! To neni povinne pojisteni proti zadluzeni na cely zivot, ale povinny odvod penez pojistovnam a poskytovatelum reklamy. Samotna filozofie PR urcitou logiku ma, ale to, co je ted, je jenom podvod a zlodejina.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  13:16

    « ad 171, at je prehled

    Ja doufam, ze mluvila pravdu, ale nepredpokladam, ze se bude ruceni u kooperativy pro rok 2003 tak dramaticky lisit od ostatnich pojistoven, aby 40 % bonusu neudelalo nejlevnejsi pojisteni. Proc by vsichni meli platit povinne ruceni ? Protoze jsme lide a delame chyby a ja sam o sobe nemuzu nikdy rict, ze zitra neprejedu nejakeho pitomce a jeho rodina na mne nevysoudi 2 mil. V tomto pripade budu moc rad, ze jsem byl pojisteny, protoze krom ztraty svobody by mne taky sralo celozivotni zadluzeni. Jsem rad, ze je toto uzakonneno a neni to na vuli vlastniku aut. Dale, v cem maji ucastnici hromadne havarie smulu ? Vinik je jasny, jestli vinik pri nehode zemre, je jedno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  13:14

    « Re: login ad 161

    Ha, ha, ha - no to jsem se zase zasmal. :-)


    Z porovnání databází mezi Českou kanceláří pojistitelů (vede pro pojišťovny evidenci pojištěných motorových vozidel) a Centrálním registrem vozidel ministerstva vnitra (vede evidenci přihlášených motorových vozidel) k poslednímu červnu vyplynulo, že pro 1,1 milionu motorových vozidel nemají jejich majitelé sjednáno zákonné pojištění.


    Česká kancelář pojistitelů eviduje 5 018 051 vozidel s platným pojištěním odpovědnosti. Centrální registr vozidel Ministerstva vnitra má záznamy o 5 450 053 provozovaných vozidlech.


    Muzete mi nekdo vysvetlit, jak se tohle muze dostat do jednoho clanku? ([odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…