Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Všechny pojišťovny ať jdou do... a ta Česká, ať jde první !
Jen si dobře vzpomeňte, jaký strach měl tunelář SVOBODA, aby se pojišťovny nepodbízeli "nereálně nízkými cenami" pojistného. Ve skutečnosti všem pojišťovnám umožnil pouze uspořádat reklamní gigakampaně, které všichni motoristé platili, až se z nich kouřilo. Tomu se říká tržní prostředí! I malé dítě si dokáže spočítat, jaký je pojišťovnictví byznys, natož když se jedná o povinnost stanovenou zákonem.Současný systém je veřejná a nejbezohlednější zlodějina všech dob. Kancelář pojistitelů není nic jiného, než sebranka parchantů, kterým nestačí příliš a musí mít za každou cenu ještě víc, aby to mohli zase rozházet za hovadiny a idiotský nesmysly. Přesně tak, jako naši milí političtí představitelé. Není divu, že si jdou vzájemně na ruku.Navrhuji naprosto jednoduché a srozumitelné znění zákona o povinném ručení:V případě, že bude při silniční kontrole přistižen řidič s viozidlem, které nemá povinné ručení, bude bez výjimky potrestán:-nenávratným zabavením vozidla-odebráním řidičského průkazu na 5 let-pokutou ve výši 200.000,-Kč (nemůže-li zaplatit, tak půjde sedět na 3 měsíce nepodmíněně)-výše pojistného se stanovuje podle poměru počtu způsobených nehod na počet provozovaných vozidel jednoho typu) Vysvětlení: Výše pojistného nemůže být stejná pro vůz, kterých zde jezdí tisíce (a tedy logicky častěji havaruje), jako pro vůz, jehož je v ČR jen několik exemplářů a tudíž pravděpodobnost jeho nehody je velmi malá. Uv2domme si, že je zcela lhostejné, zda například švestku u silnice přerazíte se čtyřletou Felicií, nebo s tříměsíčním Porsche Boxterem. Způsobená škoda na cizím majetku, která je likvidována právě z povinného ručení, bude vždy jedna a tatáž. Doposud řidič Felicie platí tak málo, že by to nestačilo cestářovi, likvidujícímu následky havárie ani na naftu do jeho Avie, kterou musí na místo dojet, zatímco majitel Poršáku je mnohem štědřejší. Při dobré vůli, možná, i něco zbude.-maximální výše pojistného činí 500,- Kč/ 1 rok (pojišťováci, nechci slyšet žádný protest,původně jsem chtěl napsat 300,-)-maximální výše výdajů na reklamní kampaň pojišťovacího subjektu může činit 1% jejího ročního obratu, maximálně však 1 milion Kč. Vše přes tuto částku si hradíte ze svých zdaněných příjmů, milé pojišťovny!!!Toť vše. Myslím, že se pak státní úředníci nebudou muset strachovat, že těm ubohým a živořícím pojišťovnám ti zlí a nepoctiví řidiči neplatí.Cože! Vy se ještě ptáte, co s dluhy, které Česká pojišťovna v minulosti napáchala? Přirozeně je bude muset uhradit, co jiného !!! Možná by neškodilo, kdyby se na to podíval úřad pana Volejníka. A neobstojí tvrzení, že něco "již dnes někdo těžko prokáže". Konkrétní viníky potrestat, daně doplatit! Naprosto běžná praxe, jako u každého jiného podnikatelského subjektu. Nevidím důvod, proč by měl být na Českou pojišťovnu brán jiný, schovívavější, metr.Abych nezapoměl: Policie by měla mít nárok kontrolovat zaplacení pojistného výhradně při silničních kontrolách, a ne při kažném "právním úkonu", jak to doposud dělá podle jakéhosi svého vnitřního nařízení, které v zákoně nemá žádnou oporu. Pojišťovny tak mají nejen státem stanovené minimální (nesmyslně přemrštěné) ceny, které vůbec mít stanovené nemusejí, neboť se mezi sebou domluví i bez toho, navíc jim platební morálku řidičů pomáhá kontrolovat i další státní instituce, Policie ČR. No není toto již státní diktatura? -
« Tak uz jsem na to prisel, par citaci:
"Ze stareho systemu zbylo kolem 8 mld rezerv v hotovosti, ale odhad budoucich moznych zavazku cini 10,6 mld". A je to na svete. To o kolik priplatime letos ( udajne zavazky z minulosti ), byl jen odhad, a pro pristi rok se ten odhad jednoduse zvedne s tim, ze byl spatne vypocitna a nadale chybi napr. 4 mld. Dalsi pro zamysleni: "Je vsak treba pocitat s tim, ze za skody zpusobene jinym, nepojistenym vozidlem a za skody tykajici se jen jednoho poskozeneho, vznikle poskozenim, znicenim nebo ztratou ci odcizenim veci, a za usly zisk kancelar pojistitelu nic nezaplati, jestlize vyse skody nepresahne 5 000 Kc. V takove situaci musi pripadne vyplaceni skod vyresit poskozeny s vinikem". -
« Bez nadpisu
samozrejme, loni se vubec o nejakem starem dluhu nemluvilo. Pry nebyl znam, protoze vyhodnoceni cinnosti CP slo udelat pouze se znamym vysledkem z roku 1999, ten byl znam az nekde v 2000 .... S jakym duvodem budou argumentovat pro sazby na rok 2002 ? Pokud uz letos splatime tento dluh, mely by pojistky pro 2001 byt o tento "pausal" mensi ..., tudiz pojistne jako pro rok 2000, ale s mirnym navysenim 2 letou inflaci, ale na druhe strane snizene kvuli nizsi nehodovosti. Ha ha ha. Ale sami vime, ze pro rok 2002 budou sazby zase o par stovek vetsi letosnich, ale uz bez dluhu CP. Proste se tak nejak zapomene, proc se zvedaly pojistky. Kdyz si vezmete, ze se dluh na kazde pojistce podili 500 - 600 Kc ... o tolik by letosni pojistky mely byt mensi, tzn. nejlevnejsi za posledni roky. CKP je podle mne tvorena zastupci vsech 12 pojistoven a vzhledem k urvanemu kolaci 2 300 000 pojistitelu, tam bude mit asi CP slovo jako zbytek ostatnich do kupy. -
« Re:
Jeste k tem blabolum o faktickem zvednuti pojistneho o 4,4% Ten co tohle vypocital je peknej suchar - ja bych to spocital tak, ze se prumerne zaplati jeste mene, nez vloni a pojistnik na tom vlastne vydela. :-)
Zajimava je ale jina vec - argumentuje se rustem spotrebitelskych cen a zvysenou skodivosti. Nikde se ale neobjevuje to, ze skodivost se zvedla jen o par procent a skutecne zvyseni je kvuli dluhu, ktery ma CKP a kterou budou muset vsechny pojistovny zaplatit. Proto se take pojistne zveda pausalne a ne jen v jednotlivych kategoriich, jak to narizuje zakon.
Mam pro to dve mozna vysvetleni:
1. Ceska pojistovna nema zajemm, aby se hovorilo o tom, ze prevedla nejaky stary dluh na CKP, a proto se o tom mlci (vyzaduje propojeni CKP s CP).
2. Argument o starem dluhu se pouzije pozdeji, pri dalsim zvysovani. -
« Re:
tak ÚHOS vyzkoumal, že je všechno ohledně cen na příští rok OK; tak to už jsem fakt úplně klidnej a vyrovnanej člověk, nic mě nesere, jsem klidnej, nemám chuť sprostě nadávat a mlátid do klávesnice, do monitoru, do internetu, do úhosu, do ničeho, jsem úplně klidnej.... nasralo mě jenom to, že jsem měl pravdu (že je všechno OK) -
« Bez nadpisu
No to jsem se zase zasmal v sobotu pri cteni Prava v placene inzerci, kdyz nejaky pitomec z CKP zduvodnoval narust cen PR rustem spotrebitelskych cen v CR. Dale uvadel priklad, ze minimalni pojistne do 1350 cm^3 je letos 2680, a kdyz si clovek vezme, ze uz loni mely nektere pojistovny cenu okolo 2350 Kc ( hadejte ktere ), tak letos to je timpadem zvyseni je o 10 % a pri bonusu jen o 4,4 % !!!!!! Pak uz mne vyvadi z miry jen billboardy CP: " Kde byli ostatni, kdyz jsme se cely rok o vas starali" ..... Starostlivost, ze muzete pul roku hrat soutez s Benzinou o sleve 1 korunu na nejdrazsi benzince pri nacerpani vice jak 50 l benzinu je proste dojemna. K placi.
-
« Re:
To mfilip: už jsem čachroval, ale nuceně, koupil jsem jiné auto, tudíž jsem musel uzavřít novou smlouvu. Mám to za starou cenu. Jestli to nějak pojišťovny budou řešit a budou tak drzý, že by to chtěli doplatit (viz www.ruceni.cz), nedám jim nic a ještě je pošlu do *. To login: klidně falšuj, hlavně se nesmíš vybourat. -
« Re:
Budu cachrovat, protoze letos nepojistena auta a motorky pojistim sezonne (viz. 182) a Kom. p. musim vypovedet smlouvu, protoze mi motorku (za kterou ja vul poctiva zaplatil) pojistili na jednu smlouvu. Pri te prilezitosti si i vyberu pojistovnu pro auto, kterym skutecne (denne) jezdim a dale budu muset promyslet, jak nejlepe sfalsovat potvrzeni o pojisteni pro ta sezonni auta. Potiz je v tom, ze ta prava potvrzeni vypadaji jako falesna, takze fakt nevim, jak to udelam. :-) Jo, jo, nejlepsi byly slozenky s vytistenym potvrzenim o zaplaceni na poste. :-) Kamos si ji na Volhu dokonce tiskl na inkoustovce a pul dne mu trvalo, nez namichal verohodnou barvu. Ale to uz je vlastne jina pohadka. :-))) -
« Re: ad 188
Bohuzel to takhle neni a ani nejde. :-) Potiz je v tom, ze by ten, co boural musel platit malus do konce zivota, aby prispival na pomernou cast bonusu ostatnim (dalsi rok by 18 nebourajicich dostalo bonus uz 10%, na 5% by jim prispel nove bourajici v minulem roce a na 5% ten puvodni bourajici). Vysledek by byl, ze by si vlastne ti, co bourali, tu skodu postupem casu uhradili sami a nebylo by to pojisteni, ale bourani na splatky se zapujckou penez od ostatnich ridicu nebo predplaceni potencialni bouracky. Sedmdesatilety nebourajici ridic by pak dostal od pojistovny hodinky a kazdy kdo se vyseka by mu musel zaslat dekovny dopis. :-))) Navic, kdyby byly malusy nejak extremne nevyhodne, tak by se vyplatilo napsat auto na nekoho jineho.
Jak spravne rekl Ruprecht, je to nechci slevu zadarmo. Jestli nekdo boura kazdy mesic, tak at mu seberou ridicak a napari pokutu, pripadne zavrou do blazince. Proste uz z principu je bonus jenom reklamni hra a vodeni pojistencu za nos. Mj. se pak taky dost tezko prepocitava, jaky je cele pojisteni podvod a jenom na nem rejzuji pojistovny. (Jak se jmenoval ten *, co vymyslel stetistiku? :-)
Ty udaje, co uvadi Mfilip, jsou dobre akorat tak ke spocitani, jaky jsou pojistovny *, ale ne ke stanoveni bonusu (resp. jeho nesmyslnosti). K tomu je potreba jenom procento bourajicich, za zbytek se mohou dosadit libovolne hodnoty. Jak by rekl basnik: Tim, ze jsme ted na nule a bonusy teprve zacinaji (nejsou ustaleny na pevne hodnote) se projevila jejich nesmyslnost v cele sve nahote. :-))) -
« ad 188
o jsem mel na mysli, kdyz jsem ve 184 psal:"Malus bych postihoval tvrdeji tak, aby se bonus zaplatil.". Pro logina: mne pro posouzeni chybi treba prumerna skoda havarie, treba prumerna cena havarek nepojistenych ridicu je ( 8 000 000/ 273 = 27 000 Kc/ havarku ). Jen z techto udaju vyplyva, ze 100 lidi zpusobi skodu 135 000 Kc, k cemuz bohate staci prumerne pojistne 2000 Kc k primerenenmu zisku, pokryti nakladu, reklamy, a k motivacnim bonusum( a ne dnesnich cca prumernych 4 000 Kc ). To byl jen priklad cisel, ktere potrebuji znat. Vim co chces rict bonusem, zaplatime stejne protoze pojistovny vyberou bonus navysenim pojistneho. Jen opakuji, ze pokud by vsichni meli platit stejnou castku, ktera by se mela stejne zvysovat, je pro mne lepsi, kdyz diky bonusum zustanou nekteri zhruba na stejne castce. A aby bonusy mohly byt vyplaceny, musi se odpovedne zvysit malusy, ktere stejne jako bonusy musi pojistovny uznavat. Z jejich navyseni by se mely kompenzovat bonusy. Nemelo by se stat, aby nekdo z malusem u jedne pojsitovny byl normalne pojisten u jine.
-
« Re: ad 181
To je jasný že neušetří. Je to stejný jako s "nechci slevu zadarmo". Jako když je na krámu s hadrama napsaná sleva 50%. Dělají to tak, že tam nasaděj normální cenu a nad ní napíšou úplně nesmyslnou cenu, jen aby to dobře vypadalo. Stejně tak s PR: dají ti bonus, ale stejně ti nepokreje zdražení. Myslím že je ale pořád lepší platit míň než víc. Já osobně bych bonus/malus zavedl daleko přísnější. Tvůj příklad předělán: vyberu 100.000, pojištěných 100, bourá 5%, nebourá 95%. Výchozí pojištění tedy 1.000. Bourající zaplatí malus 200% tj 5*2000=10.000, nebourající bonus 95% tj 95*950=90250. Suma=100.250. Pojišťovna dostane nakonec ještě o něco málo víc, nemusí se teda zdražovat. Ve velkém by to bylo ještě výraznější. Bourat může každý, to se stane, malus 200% není katastrofa a je to cena za chybu. Když je někdo ale * a bourá každý rok, ať solí třeba 1000% nebo nejezdí. -
« Re: ad 181
Asi jsem to nejak spatne podal... Udaje pro (ne)vyhodnost bonus jsou zname. Je to tech 5% ridicu, co kazdorocne bouraji (tiskova prohlaseni nekolika pojistoven a i to vcelku odpovida - 250 000 bouracek). Zbytek se da lehce dopocitat, jine udaje nejsou potreba.
To co pises, je prave ten podvod a sprosta psychologicka cislohra s lidmi (tak to totiz ve skutecnosti neni). Je to strasne jednoduche - jestlize se jeden ridic z dvaceti kazdy rok vyboura, tak 19 nebourajicich mu to zaplati. Paklize ale dostanou na dalsi rok vsichni bonus 5% a ten jeden malus 30%, tak na pristi rok pojistovna vybere malo (19x2850+1x3900=58050 proti 60 000 z minuleho roku) a musi tedy zvysit pojistne. To uz tedy neni 3000, ale cca 3100 (po bonusu 2945, tj. realny bonus ve srovnani s minulym rokem je 1,85% a malus 35%).
Po urcitem case se to ustali na max. moznem bonusu 40%. Pojistne bude ale o tech cca 40% nadsazeno a je to tudiz jako s limonadou - 2,5 litru za cenu 2, ap. Je to jenom hra cisly, nebourajici ma pocit, ze usetri, ale neni to pravda. -
« Re: ÚOHS
No, on konkretne do tohohle nema UOHS moc co mluvit a kdyz, tak na tom nemuze nic moc zmenit. Ovsem, kdybych ja byl na jejich miste, tak bych vsem velkym (ty co se dohodly) pojistovnam prdnul pokutu 10% z obratu (celkoveho, nejen z PR) a on by je presel humor. :-) -
« Re: ÚOHS
Taky jsem dost dobře nepochopil k čemu jsou ty lemry dobrý, snad leda tak na uplácení lobujícími firmami, ať už jsou to pojišťovny nebo ditributoři pohonných hmot. Ještě jsem neslyšel, že by někdy něco vyřešili, prostě vše je v pohodě. Ale to je jasný státu monopoly a netržní prostředí vyhovuje.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!