Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: ???
ruprecht: Zas by to podle kil bylo nespravedlivý. Vezmi si, že velký auto nabourá do malýho. Oprava toho malýho přijde na míň peněz, protože je malý, takže je tu zase výhoda pro pojišťováky, jelikož viník nehody, řidič velkýho auta by platil vyšší pojistný a přitom rozmastil "jenom" malý a tudíž levnější auto. Jestliže malý nabourá do velkýho, velkýmu se toho moc nestane a zas tak moc peněz to nestojí. A že je v tomhle případě malý na hadry? To je přece problém viníka nehody, řidiče toho malýho auta. Takže je na tom pojišťovna zase relativně dobře. Jednoznačně nejspravedlivější je placení podle kázně řidiče. Klidně bych souhlasil i s tím, aby si někdo vzal ty slavný statistiky a aby si z nich vytáhl nejrizikovější věkový skupiny řidičů, přihlédl i na toto hledisko a přizpůsobil by tomu i část sazby nejrizikovější věkové kategorie. Dám příklad: Věk 18-25 let, tedy rizikový, je základní sazba dejme tomu 500 Kč a v případě zaviněné nehody se následující rok zdvojnásobuje na 1000,- . V případě, že tento následující rok bude bez problému, opět se vrací na původní hodnotu až do 25 let, pokud nebude řidič chybovat. Pokud v příštím roce způsobí takový řidič další nehodu, potom se sazba na následující rok znovu zdvojnásobuje, tedy na 2000 Kč atd. Můžete namítat, že za ty divoký mlaďochy to zatáhnou stejně rodiče. Ano, správně, alespoň bude něco rodiče motivovat k tomu, aby již od malička vedli svý potomky ke kázni a ochotě dodržovat důležitá pravidla. Pokud by věk 25-45 let byl méně rizikový, mohla by sazba dělat např. 300 Kč s tím, že za každý beznehodový rok jdoucí po sobě by se mohla několikaprocentním bonusem ještě snižovat, v případě zaviněné nehody zvyšovat stejným principem, jako u předešlé skupiny. Prostě postavit to podle reálu tak, aby se to blížilo co nejvíce skutečný situaci, kdy neukáznění platí sami za sebe a ukáznění platí jen symbolicky. Žádnej průvar pojišťoven i tak nemůže hrozit, jelikož chytrá pojišťovna okamžitě zavede nový produkt "pojištění nekázně v silničním provozu" :-))) -
« Re: ???
NO kdyz se potkaji 900kg a 1700kg auta, tak bych chtel vydet jakou kdo bude mit ujmu. Tipuju ze z toho 900 kg zbyde pulka. Ze lepe sedi (malej sportak bude lehkej a sedet bude taky jak pribitej) a maji obecne lepsi brzdy bych si netroufal tvrdit, zrovna tak jako ze vetsima autama jezdej vetsi prasata. Rozhodne by vsak ty kategorie nemeli byt tak rozdilne, aby nekdo platil za osobak treba trikrat tolik. Videl bych to spis na platbu za kila * nejaky koeficient +/- bonusy za nehodovost a net ten vysmech podle ktereho se ruceni ridi ted :-) -
« Re: ???
Můj názor je, že ovce jsme a ovce zůstaneme )o: samozřejmě BOHUŽEL. Povinné ručení je zlodějna, na starší silný auto jsem platil jak mourovatej a když mi ho totálně nabourali, dotal jsem pár koček, protože to auto je přece starý a má nízkou hodnotu.
Koho zajímá, že si ho hejčkáš a staráš se o něj a cpeš do něj nový díly a že si měl novej lak atd.. prostě auto se kdesi např v AAA prodává za třeba za 50litrů, tak takovou takový auto má cenu a ty dostaneš ještě míň, protože Ti přece zbydou díly, které jistě výhodně zpeněžíš, ne!! Hehehheee a že jsem auto přivezl z německa a clo mi vyměřili taky podle porovnání s cenami v bazaru a kecy typu, tohle auto je prodejný za 120000 (hned jsem to tomu celňasovi nabizel, kdyz je to tak super cena za 110000, hehe, ale nechtěl) a podle toho taky vyměřil super clo )o:.. takže auto jsem dovezl za skoro sto litru a jestě jsem do nej rok sazel novy dily treba za dalsi tricku.. to pojistovnu nezaujme (o:
No a teďka mám VR6 2.8 a navíc leasing, takže ľeasingovka si diktuje pojišŤovnu a taky jakej program budeš platit, takže letos jsem to měl za nějakejch tuším 11tisíc (nevím přesně) a to je jen povinný ručení, že jo, navíc mi napálej povinnou havarijní, abych jim ten jejich majetek náhodou nerozšvihal...ale to už je zase jiná kapitola....
Pojišťovací desátek je prostě hnus, kterej by opravdu měli domyslet PRO lidi, ikdyž mne to zdražení asi tak nebere, protože už tak platim neúměrně moc za všecko..takže hrrr do mne, voškubejte mne uplně...(o: -
« Bez nadpisu
Jo taky jsem o tom premyslel. Alo ono zase jsem auta s vetsim objemem v nakupu levnejsi (ojeta) coz je pro me jako pro fanouška amerických aut, dela podstatná záležitost. Nedělám si samozřejmě iluze o tom že by najednou všichni kupovali ameriky :)))) ale mám rád auto s velkým objemem ne pro jeho rychlost (jezdimrelativne pomalu) ale po jeho pohodli a komfort. Takze za rok bych chtel např. jako druhé auto koupil ojetou Opela Omegu V6 3.0 nebo V6 2.5 nějakou dobře jetou z roku 95-?? a docela mi nahrává cena pod 200 kKč díky velkému motoru. Nicméně asi bych pro pojistku dle řidiče a ne podle auta. -
« Re: ???
Aaaa, kazdorocni debata na tema "povinne ruceni z odpovednosti skod vzniklych provozem motorovych vozidel" nebojaksetooficialnenazyva. Uf
Proc by melo 900 kg auto zpusobit mensi skodu nez 1700 kg? Ano, jista korelace tu je, ale mnohem
spravedlivejsi je pojistit ridice, ten dela chyby. Tezsi auta maji zase lepsi brzdy, lepe sedi, proste ta zvysena potencionalni vetsi skoda diky vetsi hybnosti (kvuli hmotnosti) je kompenzovana lepsimi prvky, ktere tuto pravdepodobnost vetsi skody snizuji (trebas kotoucove brzdy na vsech kolech). No a ruceni podle objemu je dalsi *. Proc platim vice nez Octavie 1.8T?
Proc to neni jako jine pojisteni, napriklad zivotni?
Ten co ma novy ridicak, zaplati vyssi, ten co jezdi dele bez nehody, zaplati nizsi.
Mas rizika, ktera zpusobuji vetsi pravdepodobnost,
ze nabouras a pojistovna to bude platit (ridic z povolani, "zelenac"...)?
Pojisteni bude vyssi. Jezdis bez nehody? Pojisteni bude nizsi...
Chtelo by to nejakou "akci", abychom nebyli jako ovce. -
« Re: ???
Jediny smysluplny rozdeleni povinneho ruceni je podle pohotovostni hmotnosti automobilu. Jak asi dopadne bouracka napr. dvoulitrove 205ky a 1.2 litrove Astry. Rozdil v ruceni je o dva rady. Nic proti ani jednomu auto, je to jen priklad, ale ta 205ka bude na hadry. -
« Re: ???
PODLE MNĚ SE MÁ VÝŠE POVINNÝHO RUČENÍ ŘÍDIT POČTEM ZÁZNAMŮ O PŘESTUPCÍCH V KARTĚ ŘIDIČE !!! Vztahovat povinný ručení na auto, který za nic nemůže a navíc to lišit jeho objemem, je krajně nelogický. V Čechách je stále těžkej problém nazývat věci jejich pravými jmény. Tak, jak to teď je, by se to mělo nazývat "daň z objemu motoru". -
« Re: ???
člověče chlape, sem ted neco podobnyho uz taky psal. Jen jsem tam dodaval pro ja ktery, má řízený katalizator, el. vstřikování, ABS, Airbag mám platit víc jen že mám 4.5, bych se na to fakt vykaslal, je to nefér. Když vidím tu kupu rezu co někdy bejvala skodovkou... špatně svítí, smrdí, je nebezpecná svému okolí ale i svému řidiči, hlavně že tam má 1.2 která ekologicky vydá za 50 aut s katalizatorem :( -
« Re: ???
presne tak lenine. nevim, proc mam platit 6000 rocne za 10 roku stary auto s motorem 2l. A kdyby mi ho nekdo naboural dostanu na ruku maximalne 80000. Nejradeji bych zdvihl povinne ruceni skodovkarum, protoze je jich na silnici moc, zdrzuji a svym smradem linoucim se z prorezlych vyfuku nuti ostatni ridice k riskantnimu predjizdeni a naslednym dopravnim nehodam. -
« Re: ???
Jo zase ty k...y zdražily. Ať i s tím svým populismem ve stylu "zdražení se nejvíce týká velkoobsahových automobilů, největší část našich motoristů tedy nepostihne" jdou do háje. Nevím proč bych měl platit za všechny ty podělaný škůdkaře škody, který oni napáchají.
No nic, jen jsem si potřeboval ulevit... -
Saab 02.01.01 09:24
« Re: Allianz pojišťovna
Já mám u Allianzu povinné ručenní 2000 i 2001. Zatím jsem s nimi přišel do styku jen při vyplnění a podpisu smlouvy. Jednání bylo velmi seriozní, ale to je spíše v lidech než v pojišťovnách. Jinak zatím je celkem jedno kde se pojistíš (povinné ručení), protože když do tebe někdo napálí, tak se na tebe stejně vykašlou, vždy si musíš sám zjistit pojišťovnu toho co nehodu způsobil a pak musíš jít sám na jeho pojišťovnu a sám to musíš vymáhat. Na tohle jsem se u Allianzu ptal a řekli mi, že se pokoušeli o to aby za klienta převzali zodpovědnost s vyřizováním, tzn. že bys neměl žádné starosti - Allianz to zařídí, ale bohužel tento návrh hlavní vedení neschválilo, takže jedinou výhodu kterou u Allianzu můžeš využít je jejich asistenční služba. Všem přeji aby jezdili bez nehod a pokud už k něčemu takovému dojde, tak aby byl vyník pojištěn u Allianzu - mají rychlé pojistné plnění (dle kamaráda který už u nich využil havarijní pojistku a je velmi spokojen). -
« ČPP - to je opravdu něco
Zde, jak se zdá, mají času dost. Zelená karta k pojistce, uzavřené v prosinci 1999 mě přišla, přátelé, tento týden!!! Nedej bůh, způsobit někomu škodu. Pakliže by k její likvidaci postupovali stejným tempem, lituji upřímně poškozeného. Ne, ČPP jsou jen tři písmena, co nedávají smysl, nic víc!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!