Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: ???
Vy myslite, ze diesel je v dnesni dobe min vykonny nez benzin? To si delate srndu, ne, ze by jste chteli na naftu mensi pojisteni? To by se mohli ozvat majitele starsich 2litru, ze maji stejny vykon jako dnesni 1,4! Podle ridice je to taky blbost, jedine, pokud by se vychazelo z poctu zavinenych nehod! Nejspravedlnejsi by byl system pojistneho podle vykonu auta, na nej by si nemohl nikdo stezovat! -
« Re: ???
Shodněme se na tom, že nejspravedlivější je povinný ručení na osobu šoféra. I když má na sebe napsanejch 10 aut, tak se všema naráz jet nemůže a pokud se mu některý samovolně rozjede, je za něj jako majitel plně zodpovědný. Pokud máte někdo nějaký lepší řešení, sem s ním, ať to můžeme prozkoumat a vymyslet nejlepší systém, kterej by se pak dal společně prosazovat. -
« Re: ???
To asi máš nafťáka, takže by ti to pomohlo, ale už vidím těch příspěvků majitelů výkonných benziňáků, jak v tom vidí diskriminaci uplatnění jejich vyspělé japonské a jiné špičkové techniky a chtěli by sazby třeba podle krouťáku. Já bych spíš udělal hustší rozdělení tzv. tříd dle objemu a možná i rozdílné sazby v rámci třídy pro naftu a benzín. Ale stejně by se našel někdo, kdo by to kritizoval. -
« Re: ???
ve svete se plati pojistka primo podle auta, motoru, maji tabulky na kolik prijde pripadna prumerna skoda podle jednotliveho auta, takhle si to pamatuji z nejakych novin, u nas udajne chybi ona databaze, kdyby ji chteli mit tak si ji vytvori ale takhle jim to * vyhovuje vice, kdyby to bylo aspon podle vykonu motoru... -
« Re: ???
ruprecht: Pokud nechce žádná pojišťovna přistoupit na systém, který je oproti stávajícímu mnohem spravedlivější vůči nevinným a přitom zajišťuje pojišťovnám stejné, ne li vyšší zisky a v konečném důsledku působí preventivně na výchovu řidičů, potom to není pojišťovna, ale banda zlodějů a vyděračů a tak se s ní taky musí jednat. Jsem pro jakoukoliv formu protestu, stejně jako u přihlašování a schvalování aut již mám představu, jakmile bude v předkladatelné formě a bude mít hlavu a patu, dám ji sem. Vyjadřuji zde však stejnou obavu z toho, že se na tut akci "nabalí" i živly, které neumí nic jiného, než se zviditelnit a tím vlastně celý snaze udělat negativní reklamu. -
« Re: ???
Prof: no mas pravdu, jenze na tohle ti zadna pojistovna nepristoupi a uz vubec ne ten jejich kartel zvany Ceska kancelar pojistitelu. Ze je vubec nezavrou, na to uz tu paragrafy mame ze? To rozdeleni podle hmotnosti jsem uvadel pouze proto, ze je dle meho nazoru rozumnejsi, nez to co je ted. Jen by me zajimalo, nakolik jsou velka auta drazsi nez mala? Stejne je to jen vsechno marketingovy trik, chces velke auto - plat vic, vyrobni cena o tolik vyssi zase nebude. Nejakej system v PR musi byt, jak rikam je to otazka statistik, jestli by doplacela ta ci ona kategorie na jinou. Nejake rozdily mezi kategoriemi byt musi, ale ne tak velke! Nejvetsi podil by mely mit bonusy-malusy podle nehodovosti a jak spravne pises rizikovost ridicu :-) -
« Re: ???
prof: Nezbývá mi, než souhlasit. Všichni asi budeme souhlasit s tím, že by byl takový způsob nejspravedlivější a co se týče pojišťoven, tak by přesně odrážel situaci na silnicích a tím pádem by pokrýval jejich náklady:Bourá se víc? Platí pojišťovna víc pojistných plnění? Žádné obavy, příští roky to dostane zpátky na pojistném od viníků nehod. Bourá se málo? Pojišťovna vyplácí málo plnění? V takovém případě z nás nebude permanentně a zbytečně vysávat prachy do vlastní kapsy, ale musí snížit sazby.Existuje ale v tomhle státě reálná šance na změnu toho systému? V televizi politici pořád opakují: "Když chcete něco změnit, když se vám něco nelíbí a myslíte si, že by jste to dělali líp, běžte do politiky a pokuste se o to." Bezvadný. Asi si na tom povinným ručení postavím předvolební kampaň a pudu do toho. Ale nevím, na co tady ti politici teda jsou. Já myslel, že na to, aby nás a naše názory a požadavky zastupovali a ne aby řekli, že jestli se ti něco nelíbí, dělej si to sám.Jestli se ale rozhoupem a půjdem blokovat ministerstvo, tak jdu do toho. Naposled jsem si zazvonil klíči v '89 a docela bych si to za posledních pár let rád zopakoval. -
« Re: ???
ruprecht: Zas by to podle kil bylo nespravedlivý. Vezmi si, že velký auto nabourá do malýho. Oprava toho malýho přijde na míň peněz, protože je malý, takže je tu zase výhoda pro pojišťováky, jelikož viník nehody, řidič velkýho auta by platil vyšší pojistný a přitom rozmastil "jenom" malý a tudíž levnější auto. Jestliže malý nabourá do velkýho, velkýmu se toho moc nestane a zas tak moc peněz to nestojí. A že je v tomhle případě malý na hadry? To je přece problém viníka nehody, řidiče toho malýho auta. Takže je na tom pojišťovna zase relativně dobře. Jednoznačně nejspravedlivější je placení podle kázně řidiče. Klidně bych souhlasil i s tím, aby si někdo vzal ty slavný statistiky a aby si z nich vytáhl nejrizikovější věkový skupiny řidičů, přihlédl i na toto hledisko a přizpůsobil by tomu i část sazby nejrizikovější věkové kategorie. Dám příklad: Věk 18-25 let, tedy rizikový, je základní sazba dejme tomu 500 Kč a v případě zaviněné nehody se následující rok zdvojnásobuje na 1000,- . V případě, že tento následující rok bude bez problému, opět se vrací na původní hodnotu až do 25 let, pokud nebude řidič chybovat. Pokud v příštím roce způsobí takový řidič další nehodu, potom se sazba na následující rok znovu zdvojnásobuje, tedy na 2000 Kč atd. Můžete namítat, že za ty divoký mlaďochy to zatáhnou stejně rodiče. Ano, správně, alespoň bude něco rodiče motivovat k tomu, aby již od malička vedli svý potomky ke kázni a ochotě dodržovat důležitá pravidla. Pokud by věk 25-45 let byl méně rizikový, mohla by sazba dělat např. 300 Kč s tím, že za každý beznehodový rok jdoucí po sobě by se mohla několikaprocentním bonusem ještě snižovat, v případě zaviněné nehody zvyšovat stejným principem, jako u předešlé skupiny. Prostě postavit to podle reálu tak, aby se to blížilo co nejvíce skutečný situaci, kdy neukáznění platí sami za sebe a ukáznění platí jen symbolicky. Žádnej průvar pojišťoven i tak nemůže hrozit, jelikož chytrá pojišťovna okamžitě zavede nový produkt "pojištění nekázně v silničním provozu" :-))) -
« Re: ???
NO kdyz se potkaji 900kg a 1700kg auta, tak bych chtel vydet jakou kdo bude mit ujmu. Tipuju ze z toho 900 kg zbyde pulka. Ze lepe sedi (malej sportak bude lehkej a sedet bude taky jak pribitej) a maji obecne lepsi brzdy bych si netroufal tvrdit, zrovna tak jako ze vetsima autama jezdej vetsi prasata. Rozhodne by vsak ty kategorie nemeli byt tak rozdilne, aby nekdo platil za osobak treba trikrat tolik. Videl bych to spis na platbu za kila * nejaky koeficient +/- bonusy za nehodovost a net ten vysmech podle ktereho se ruceni ridi ted :-) -
« Re: ???
Můj názor je, že ovce jsme a ovce zůstaneme )o: samozřejmě BOHUŽEL. Povinné ručení je zlodějna, na starší silný auto jsem platil jak mourovatej a když mi ho totálně nabourali, dotal jsem pár koček, protože to auto je přece starý a má nízkou hodnotu.
Koho zajímá, že si ho hejčkáš a staráš se o něj a cpeš do něj nový díly a že si měl novej lak atd.. prostě auto se kdesi např v AAA prodává za třeba za 50litrů, tak takovou takový auto má cenu a ty dostaneš ještě míň, protože Ti přece zbydou díly, které jistě výhodně zpeněžíš, ne!! Hehehheee a že jsem auto přivezl z německa a clo mi vyměřili taky podle porovnání s cenami v bazaru a kecy typu, tohle auto je prodejný za 120000 (hned jsem to tomu celňasovi nabizel, kdyz je to tak super cena za 110000, hehe, ale nechtěl) a podle toho taky vyměřil super clo )o:.. takže auto jsem dovezl za skoro sto litru a jestě jsem do nej rok sazel novy dily treba za dalsi tricku.. to pojistovnu nezaujme (o:
No a teďka mám VR6 2.8 a navíc leasing, takže ľeasingovka si diktuje pojišŤovnu a taky jakej program budeš platit, takže letos jsem to měl za nějakejch tuším 11tisíc (nevím přesně) a to je jen povinný ručení, že jo, navíc mi napálej povinnou havarijní, abych jim ten jejich majetek náhodou nerozšvihal...ale to už je zase jiná kapitola....
Pojišťovací desátek je prostě hnus, kterej by opravdu měli domyslet PRO lidi, ikdyž mne to zdražení asi tak nebere, protože už tak platim neúměrně moc za všecko..takže hrrr do mne, voškubejte mne uplně...(o: -
« Bez nadpisu
Jo taky jsem o tom premyslel. Alo ono zase jsem auta s vetsim objemem v nakupu levnejsi (ojeta) coz je pro me jako pro fanouška amerických aut, dela podstatná záležitost. Nedělám si samozřejmě iluze o tom že by najednou všichni kupovali ameriky :)))) ale mám rád auto s velkým objemem ne pro jeho rychlost (jezdimrelativne pomalu) ale po jeho pohodli a komfort. Takze za rok bych chtel např. jako druhé auto koupil ojetou Opela Omegu V6 3.0 nebo V6 2.5 nějakou dobře jetou z roku 95-?? a docela mi nahrává cena pod 200 kKč díky velkému motoru. Nicméně asi bych pro pojistku dle řidiče a ne podle auta. -
« Re: ???
Aaaa, kazdorocni debata na tema "povinne ruceni z odpovednosti skod vzniklych provozem motorovych vozidel" nebojaksetooficialnenazyva. Uf
Proc by melo 900 kg auto zpusobit mensi skodu nez 1700 kg? Ano, jista korelace tu je, ale mnohem
spravedlivejsi je pojistit ridice, ten dela chyby. Tezsi auta maji zase lepsi brzdy, lepe sedi, proste ta zvysena potencionalni vetsi skoda diky vetsi hybnosti (kvuli hmotnosti) je kompenzovana lepsimi prvky, ktere tuto pravdepodobnost vetsi skody snizuji (trebas kotoucove brzdy na vsech kolech). No a ruceni podle objemu je dalsi *. Proc platim vice nez Octavie 1.8T?
Proc to neni jako jine pojisteni, napriklad zivotni?
Ten co ma novy ridicak, zaplati vyssi, ten co jezdi dele bez nehody, zaplati nizsi.
Mas rizika, ktera zpusobuji vetsi pravdepodobnost,
ze nabouras a pojistovna to bude platit (ridic z povolani, "zelenac"...)?
Pojisteni bude vyssi. Jezdis bez nehody? Pojisteni bude nizsi...
Chtelo by to nejakou "akci", abychom nebyli jako ovce.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!