Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: u??
walther, mracek: No vida, už se to s váma lepší. Je vidět, že o tom začínte přemýšlet:-) To, že někdo jede 2x za rok, je opravdu fakt. Systém osobního povinného ručení zde působí tak, že pokud někdo jezdí 2x za rok, je opravdu na zvážení, jestli se mu vyplatí vůbec jezdit a platit si osobní pojistku. Vím, že se walther potřebuješ dostat nějak domů z chalupy. Je otázka, co je nebezpečnější, jestli když ty pojedeš připitej, nebo pojede dcera s velmi malou praxí. U tohoto nového systému samozřejmě každý narazíme na nějaký jeho vliv, který nám zrovna nebude vhod, avšak bylo by krátkozraké a sobecké ho kvůli tomu zavrhnout. Možná by nám jeho "výchovná funkce" v lecčems prospěla. V případě lidí, jako je tvoje dcera, je samozřejmě možno počítat s tím, že bude li o víkendu pravděpodobné, že se přivedeš do stavu, kdy není vhodné sedat za volant, zaplatíš dceři povinný ručení na tyto dva víkendové dny a je to. (Částka by mohla odpovídat tak dvěma Fernetům) Jednodušší by však bylo, kdyby měla se svou pojišťovnou sepsanou jednoduchou smlouvu, podle níž je možné zaplatit povinné ručení až v okamžiku, kdy ho bude potřebovat a dobu, po kterou by platilo, by určila pouze výška částky, která by byla se na kterékoliv poště, v kterékoliv bance, či prostřednictvím mobilu odeslána. Je logické, že toto nárazové pojištění by nebylo tak výhodné, jako celoroční "předplatné", ale možnost nepřekročit zákon by tu byla a pojišťovna by opět vydělala tam, kde si to zaslouží. Na tvé otázky ohledně počtu lidí na jedno auto odpovídám ano, všichni, kteří jezdí by si platili povinné ručení. Znovu opakuji, částka za rok by v žádném případě u obyčejných soukromých osob nemusela vůbec dosahovat takových astronomických čísel, které zde uvádíš. Zkus si jen spočítat, kolik je 2 mil. lidí x 500 Kč a už ti vyjde taková cifra, že ti nebude stačit displej. Celým principem pojištění je to, že lidi platí a přitom se sami snaží předcházet pojistným událostem.mracek: Tvoje argumenty s převráceným autobusem a cisternou benzínu jsou popět zavádějící. Já ti dám zase jiný případ: Pojede mladá, sličná řidička Fiátku, která se jenom na okamžik mrkne na dokonalost svýho make-upu do zpětnýho zrcátka a přitm omylem sprasí autobus, kterej se skutálí ze stráně, a jako napotvoru dopadne na silnici, kde právě projíždí cisterna s benzínem. Jakej vliv na následky takovou a milion ostatních nehod má objem, výkon, hmotnost či délka toho Fiátku? Všichni si konečně musí uvědmit, že pokud se vydají na silnici, berou na sebe obrovskou zodpovědnost nejen za svoje blatníky a patníky kolem silnice, ale i za životy druhejch. A znovu zdůrazňuju: Osobní povinné ručení běžného občana vůbec nemusí dosahovat částek, které i sociálně slabí jedinci nejsou schopni platit! Nerad to zde uvádím, ale tedy jen pro představu, tento systém povnného ručení by se dal nazvat také jako : daň z vlastnictví řidičského průkazu. Každý, kdo vlastní řidičské oprávnění, je pro pojišťovnu a nejen pro ni potencionálně nebezpečný (jako například waltherova dcera nebo jiní lidé, kteří sice řidičák mají a nejezdí, ale nikdy nelze odhadnout okamžik, kdy budou nuceni za ten volant sednout) Zkusme si zde dál psát argumenty, v čem by takový systém nebyl spravedlivý, koho by poškozoval, komu by prospíval. Nechceme přeci nikoho "oškubat", ani sebe, ani pojišťovnu, avšak nelze dál akceptovat stav, kdy to s námi pojišťovny dělají naprosto samozřejmě za přihlížení dementních politiků, kteří tomu sice nerozumí, ale jsou, bohužel, kompetentní o tm rozhodovat. Hezkou neděli všem! -
« Re: u??
Co bych ale udelal ja, tak to ze bych teba rozclenil vic rozdily v platbach za stejnou kubaturu nebo podle ceho se to dela. Tedy v zakladu budou vscihni s 2.0 platit treba 5000 Kc, rok nemas nehodu tak platis 4500 Kc, dvaroky 4000 Kc, 5 let 3000 Kc, 10 let 2500 Kc a konec. A naopak prvni nehoda 6000 Kc, druha 10 000 Kc, treti 15 000 KC a smitec...dal uz bych to nehnal. -
« Re: u??
To je taky prave ta vec. Nekdo jede jednou nebo dvkartat za rok, co ma potom delat? Povinne ruceni se plati proto, aby se zaplatily pripadne skody, jenze je velky rozdil, pokud tu skodu spacha maly vuz nebo velky TIR, ktery veze napr. benzin! Nebo stejny pripad je ridic autobusu, ktery se vyboura, o zivot prijde nekolik lidi. Naklady na jednotlive nehody jsou ruzne. Ted se vzij do role pojistovny, ktera to ma jako vydelecne cinny subject platit! Z ceho to bude platit? Skody za lecebne vylohy+ hmotne skody+ekologicke skody+naklady spojene s odtahem atd.! pojistovna musi vybrat tolik penez, aby neprodelavala! proto je nesmysl, aby kazdy platil stejne nebo +-50Kc! A jestli mi to ted spadne, tak do toho prastim palici a bude klid! :-) -
« u??
No ja mam ted tedy 3 12ctky a nejsem moc zvyklej, takze mi to moc nepali ale jestli to chapu tak rozdil Felda - 6 t IVECO je 50 Kc rocne, pricemz rocne staci 500 Kc (takze Felda 500 Kc, IVECO 550 Kc). Kdyz moje dcera jezdi a autem tak 2x rocne - kdyz se treba moc vozeru na chalupe tak vecer kdyz budu nasavat v hodpode si pujde na obecni urad pro ridicak aby me zitra mohla odvest, manzelka bude platit jak mourovata taky a vsichni tri mame dohromady jedno auto... domov deti a mladeze ma jednoho pick-upa jezdi s nim 6 lidi tak vscihni budou calovat, nebo udelas vyjimky? -
« Re: ???
mracek: Jsi vedle. Musíš si uvědomit, že platit za řidičák s řidičským oprávněním C = NA neznamená platit 10 tis Kč, ale tak maximálně 500 Kč a i to je hodně. Pokud budeš ale profík s dřevákama a šrajtoflí na řetězu, tak ta desítka ročně by to možná spravila. Pokud budeš jen nějakej dealer s dodávkou, 4 - 5 tis. by mělo stačit. Pokud budeš obyčejnej občan, s papírama na náklaďák, není důvod, abys platil jak mourovatej. Pokud chceš platit jak šofér osobáku, (což by znamenalo tak o 50 kč ročně méně), můžeš si náklaďácký oprávnění hodit do depozitu (běda tobě, jak tě chytnou při kontrole v náklaďáku), ale musíš počítat s tím, že ti jeho vyzvednutí přijde podstatně dráž. Bude však odpočitatelnou položkou, takže je předpoklad, že důvod, proč si ho znovu obnovuješ bude asi převážně výdělečnej. Jo, pokud budeš vlastnit soukromý vozidlo, jehož celková hmotnost přesáhne 3,5 t a budeš s ním běžně jezdit jako s osobákem, budeš muset přitlačit, ovšem přimlouval bych se za to, že ne zas tolik, jako když vlastníš koncesi na autodopravu a podnikáš. Pořád sem nemotej situaci, kdy s Fiátkem křápneš do sloupu. Pokud máš na něj řidičák a na sebe zaplacenou pojistku, tak tu barvu, kterou z toho sloupu odřeš pojišťovna zatáhne, pokud ho složíš s tahačem, na kterej máš papíry se zaplacenou pojistkou, tak v tom problém taky nevidím. Jde ti o tu padesátku ročně za to, že máš aktivní soukromý papíry na náklaďák? -
« Re: ???
prof-problem je ale v tom, ze cim vetsi a tezsi auto, tim vetsi skody! Je to sice dobre mysleny, ale presto to neni idealni! Vem si, ze nekdo bude mit ridicak na vsechno a presto bude jezdit jen autem, tudiz by platit jako za ten nejvetsi nakladak, coz je blbost. ikdyz tohle by se dalo vyresit vymenou ridicskeho opravneni, ale byly by tu dalsi hacky. Dale je rozdil, pokud by jsme zustali jen u osobnich aut, jestli nekdo naboura v 3t Mercedesu nebo 600kg Fiatku, na to ti nekdo tezkou pristoupi, aby platil stejnou pojistku. protoze napr. v pripade narazu Fiatka do sloupu se fiatek rozmlati a sloup zustane cely, pokud do nej vlitne MB, sloup se znici a spadne. Proto se taky musis vzit do role pojistovny, ktera tyto naklady plati. Nejspravedlivejsi je podle mne rozdeleni podle vykonu s podskupinama rozdelenyma dle hmotnosti! -
« Re: ???
walther: Sorry, ale připadáš mi jako malý dítě. Přesto jsem ti vděčný za tvoje otázky, který jsou velmi důležitý, fakt. Je mi jedno, jak to mají v Belgii, ale pokud si tam někdo něco platí podle výkonu v kW, tak je to opět systém na *. Jedinej spravedlivej je na řidiče a je jedno s čím jede. Základem může být to, na co má řidičák. Jestliže má oprávnění jen na to motokolo, beru, že by měl platit míň. V okamžiku, jak má papíry na něco většího, sorry, je to jeho problém, musí platit vyšší taxu a pokud je šofér z povolání, platí nejvíc, jelikož je to odpočitatelná položka ze základu daně, stejně jako dnes různý školení řidičů a pod. a navíc patří k nejrizikovější skupině šoférů, kteří zpravidla způsobují ty největší škody. Jestliže někdo nemá žádný auto, nepotřebuje tedy řidičák a může ho klidně dát do depozitu tak, jak se teď dávají SPZ, čímž by bylo zaručený, že si do ničeho nemůže sednout a něco s tím rozmlátit. Pokud by to udělal, potom 2 roky basy, nebo půl melounu flastr. Stejně tak, byl li by přistižen silniční kontrolou, která by zjistila, že má papíry v depozitu. Pokud by nic neprovedl, mohl by ten trest být nižší, popř. by mohl jít před komisi, která by ho od něj osvobodila, např. vezl by li řidiče se záchvatem slepýho střeva jeho vlastním autem do nemocnice. V případě, že by si ho z toho depozitu chtěl vyzvednout, stačilo by, aby přinesl doklad o svým přezkoušení z kterýkoliv autoškoly, čímž by bylo zaručený, že je odborně zdatnej zase řídit auto. Sleduješ ty preventivní účinky takovýho systému? Když ti někdo bez řidičáku a bez pojistky ukradne auto a něco s ním rozmlátí, je stejný, jako když ti dneska někdo něco rozmlátí s autem, na který neplatí povinný ručení. Těch jezdí v současný době mnohem víc, než by jezdilo těch kradenejch, kde máš navíc mnohem větší pravděpodobnost, že zloděj bude pojištěnej. Opravdu stačí při vývoji toho spravedlivýho systému přemýšlet čistě logicky. Diskusí s mrackem jste mě teda přivedli na myšlenku, že by se to dalo odstupňovat podle skupin oprávnění v řidičáku, že by se řidičáky daly dávat do depozitu a že řidiči z povolání by museli mít připojištění, který by si jako živnostníci ve ve vlastním zájmu platili sami, nebo to za ně platili jejich zaměstnavatelé. Šlo by to ještě rozdělit na čitou autodopravu a obyčejný referentský vozidla. Takže zapomeň na nějaký kilowaty, výkon, dýlku, hmotnosti nebo nespravedlivou Belgii a dále pokračuj ve spolupráci na vývoji unikátního světovýho spravedlivýho systému povinnýho ručení s dokonalejma preventivníma účinkama, jenž vedou k nižší nehodovosti, větší zodpovědnosti každého za svý jednání i k vyšší kvalifikovanosti řidičů.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!