Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Změna systému zákonného pojištění
Velmi jednoduše. Pojištěnej je každej řidič, přitom na výši pojistného ma vliv především tvůj věk, jak jezdíš, kde pracuješ a jestli pracuješ vůbec, jaký máš konto v bance a kolik na něm, dokonce i jestli včas platíš účty. To celé se násobí koeficientem, jakým autem budeš jezdit. Pokud to bude nový Lincoln Town-car, o nic nejde, ale když by to bylo 10 let staré Camaro, počítej se zvýšením až 2 krát. Důvod je, že se předpokládá, že staré (a tudíž méně kvalitní a hůře servisované) ale výkonné auto, je mnohem nebezpečnější než fungl nová limuzína. Když potom uděláš nějaký dopravní přestupek, nemusíš dostat ani pokutu, třeba jen varování a tvoje pojistka jde okamžitě nahoru, naopak když jezdíš bezchybně, tvoje pojistka pomalu (ale jen velmi pomalu) klesá. Protože mi ještě nebylo 25, což je v některých státech USA minimální věk pro půjčení auta v půjčovně, musel jsem mít pro jeho řízení pojistku. Naposledy jsme měli půjčený BUICK LeSabre 2000 (vloni v létě, byli jsme tam asi šest tejdnů)(pak jsme jezdili dva týdny s EXCURSIONEM, to bylo něco). Agent z AllState (pojišťovna s podílem na trhu asi jako u nás ČP) mi vyměřil roční pojistku ve výši 2000USD (a v tom je sleva 800 USD za to, že mám kreditní kartu VISA, vízum na deset let, atd...). Jenom pro srovnání, můj otec by měl roční pojistku cca. 500USD. Jednou, před třemi lety, jsem jel rychle, bylo to v nějakém národním parku, zastavil mne Sherif a promluvil mi do duše a protože to bylo v národním parku, napsal mi "Warning notice", něco jako důtka. Ještě týž večer mi volal do hotelu můj agent z pojišťovny, že se mi moje roční pojistka zvyšuje o 100 USD, což v případě mého tehdejšího pobytu v USA znamenalo posun z 140USD na 150USD. V USA jsem byl s našima celkem pětkrát, dohromady skoro rok a tohle je jediná "nepříjemnost", která se mi tam stala (myslím, že jsme tehdy jezdili s Regalem, jo panečku, od tohohle auta by se měli u BMW přiučit a udělat podle něj svoji pětku!). -
« Re: Prof
Jo to je jasny. To same jako povinne ruceni dle maximalni rychlosti. Octavka 1.8T elektronicky omezena na 180km/hod.... asi bych si zalozil firmu na chip tunning. Jedno clicknuti do noteooku a vida maximalka kolem 230, ale v technicaku napsano 180 takze male povinne ruceni :o) No ruceni na ridice je nejspravedlivejsi. Na auto je to nesmysl. -
« Re: Prof
Je to všechno hezký, ale spíš jenom tak pro zasmání... Jediný řešení je - všichni stejně. Ale to zas úplně odepíše drtivou většinu manželek atd... Dobře, tak když ne výkon x hmotnost. Tak teda jenom podle toho výkonu auta. Je mi jasný, že to ideální zdaleka není... Ale rozhodně ideálnější a spravedlivější než objem. To se pak začnou ale vyrábět auta s nižším výkonem a pojede tuning a vůbec, našlo by se spoustu způsobů "jak to přečůrat" -
Saab 09.11.01 14:06
« Re: Prof
Koef. by byl podle věku a u důchodců by opět stoupal, protože důchodce za volantem je rizikovější. A ten 40letý vnouček by to mohl třeba vyřešit tím, že by mohl platit pojištění odpovědnosti z provozu cizího vozidla (třeba 500,- kč ročně) a to by se mu mohlo počítat jako odježděné roky. Stále to ale není dokonalé (sváteční řidiči), dokonalejší systém by se počítal podle odježděných km, ale to určit nejde. -
« Re: Prof
"Délka ježdění by se určila podle vlastnictví auta" - to bude asi kámen úrazu tvého systému :o). 80ti letý stařík vlastnící 60 let auto a lezdící příležitostně jednou za pět let kamsi.....(by v tvém modelu neplatil asi nic) a oproti němu jeho 40ti letý vnouček nemající vůbec vlastní auto, ale jezdící každý den autem svého dědečka (by chudáček platil pořád těch 10tisíc :o)))) -
Saab 09.11.01 13:45
« Re: Prof
A co tenhle způsob:
Byla by jednotná sazba, např. 10.000,- kč. Pojištění by se počítalo na řidiče, ne na auto. Výpočet by byl kombinací věku řidiče a počtu let, které jezdí a touto kombinací by se každému řidiči určil koeficient. Příklad:
řidič 26 let, jezdí 5 let = koef. 0,6 = 6.000,- kč
řidič 26 let, jezdí 2 roky = koef. 0,65 = 6.500,- kč
A aby v tom nevznikl totální chaos, tak by byli dvě možné varianty. Buď by byla základní sazba pro všechny pojišťovny stejná a každá z nich by měl vlastní tabulku koeficientů nebo naopak. Délka ježdění by se určila podle délky vlastnictví auta, případně by zaměstnavatel vydal potvrzení o tom jak dlouho jezdil řidič služebním. Ani tento systém není spravedlivý, ale vypadá zajímavě :-) -
« Re: Prof
Podle mě dvoutunové auto při nehodě zpravidla způsobí větší škodu (na ostatních autech a pod.) než auto 800 kilové (ten výkon už to asi moc neovlivní). Je ale samozřejmě pravda, že i děda na babetě vážící 40kg může způsobit nehodu několika kamionů se škodou třeba 100 milionů ...(ale to může koneckonců i cyklista nebo chodec, kterej neplatí ani korunu). -
« Re: Prof
nasrot -- myslis takova predplacena TWIST
karta na jezdeni autem, jo?
Vy si vazne myslite, ze to, jestli jedu v aute
tezkem 2 tuny, s motorem 3.0V6/150 kW, anebo 800 kg tezkym autem
s motorem 1.0/30 kW, anebo s 1300 kg tezkym autem s 1.8T/140 kw ma
nejaky vliv na to, jakou udelam skodu?
Nezalezi na tom, jestli tim autem jedu ja, nebo
manzelka? Je uplne jedno JAKYM autem, zalezi na
tom KDO s tim jede. Vsichni maji platit bud
stejne, nebo se ma platit podle ridice.
Neskutecne mne sere, kdyz mam platit vic, jenom proto ze jsem schopnejsi, dele jsem studoval a ted beru vice (a mam "lepsi" auto -- pry :-)) nez nejakej lempl, kterej * dela... Proc ho musim sponzorovat?
Vsichni ste buzici
Eric Cartman, South park
-
"-- skrytý --" 08.11.01 22:04
« Re: Prof
ufffff... tak jo, na prezidenta se hodíš, ukecanej jsi dost :o)) Je to dobrý, ale jestli jsem to správně pochopil, tak se tomu teď říká pojištění odpovědnosti občana v běžném životě a vztahuje se to bohužel jen na tu paní v krámě, co shodí litr vodky síťovkou.
Jinak možná by nebylo od věci mít třeba jakési "kasičky na autě", kam bys před vyjetím musel vhodit třeba pětku (jako tvé pojištění následující jízdy) a ti co jezdí denně by měli permanentku a nebourači nějaké ty minuty zdarma (něco ve stylu "volám často") a ty co skoro nejezděj by zase mohli využívat něčeho na způsob "slyším vás" :o). Jenže nevím, kdo by ty kasičky vybíral...
Ale myslím si, že nějaký systém, který by fungoval na pojištění člověka a platil by v závislosti na počtu způsobených nehod a třeba i nebezpečných přestupků (jako jízda na červenou, přejetí chodce, jízda bez osvětlení apod.) u nás není téměř možný, ne proto, že by neexistovala evidence, ale proto, že je většina těch velmi dobře placených držgrešlí úředníků taky patřičně líná něco dělat a je tudíž pro ně jednodušší každému napařit stejnou výši pojistného, než se jednotlivým řidičům hrabat v "análech" a zjišťovat, na kolik jim tedy letos mají poslat složenku - přičemž všechno tohle by se dalo krásně zautomatizovat, kdyby se nedělaly výběrová řízení na produkty (všeobecně) tak, jak se dělají.
Ty že nejsi parchant ? Ty ? Jezdíš si po Americe tím nejlepším co nabízí a ani se nerozdělíš :))) Ja chci taky.... Kdy tam zase jedeš, že bych se přibalil jako zavazadlo :)