Pojišťovny - zkušenosti s povinným ručením a hav.pojistkámi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: RE: Změna systému zákonného pojištění
Hele, lidi, mám špatnou zprávu. Dneska jsem byl trošku "lobbovat" v senátu. Můžu vám říct, že někteří senátoři se neuměj ani vymáčknout, natožpak snažit se jim něco vysvětlit, to je ztráta času. Pochybuju o tom, že by se někdo z Českých zákonodárců vůbec podobným návrhem zabýval nebo ho snad nedej Bože pochopil (pokud by si ho vůbec přečetl :o((( -
« Re: RE: Změna systému zákonného pojištění
Podle mě by změna na systém "pojištění majitele řid. průkazu" byla prostě moc velká a jako takové je to jistojistě neprůchodné. Myslím, že by proto bylo rozumější se soustředit na změnu systému "pojištění aut", aby to nebylo tak nesmyslné (podle objemu) jako doposud. Zřejmě to ale změní pojišťovny sami od sebe, až skončí ta státní regulace. -
« Re: RE: Změna systému zákonného pojištění
ace: S ČPP už ikdy nechci nic mít. Zkus vypovědět pojistku dřív, než sama skončí. No, a pak jenom čekej, jak dlouho z nich ty zbylý prachy budeš tahat. Mě to trvalo půl roku, než se uráčili mě je a to jsem tam byl dost často. Kdybych se o to nestaral, tak je mají do dnes. -
« Re: RE: Změna systému zákonného pojištění
bych to nevidel tak černě. Nové pojištovny jsou OK, za nehorazny prachy lobuje ČP. Jinak ja jsem u Podnikatelský a tam je vidět, že se snažej jednat ferově. Třeba jako jedinná v ČR nedobírala doplatky za pojišnění. Ostatní to nehorázně smlouva nesmlouva udelali. Tím si mě zacháčkovali a i druhé auto jsem k nim dal. -
"-- skrytý --" 11.11.01 21:19
« Re: RE: Změna systému zákonného pojištění
prof: řekl bych, že toho jeden člověk s dostatečným volným časem schopen je. Jen není schopen vymyslet to, co pojišťovny potřebují - aby se při mírumilovně a dokonale vyhlížejícím systému ještě nekale a zatraceně napakovali. -
« Re: Změna systému zákonného pojištění
No s tím rozdílem, že u nás by to dopadlo, tak že by se logicky ty dva spojili a byla by vlastně jen jedna strana. Tady by to nefungovalo :-) Pravda nikoho nevolím, neb mám dojem, že ať bych si zvolil kohokoliv tak bych z toho neměl dobrý pocit :( -
« Re: RE: Změna systému zákonného pojištění
ace: Ten návrh se musí dát nejdřív dohromady a jeden člověk toho není schopen. Není toho schopen ani velký tým, pokud je v časovém presu. Já žádnej tým, kromě vás kteří jsou ochotní o tom debatovat nemám a dokonce nemám ani žádnej termín, takže ten systém bude asi opravdu dokonalej, až bude hotovej. :-)))) Ale i přesto díky a díky taky všem, kteří sem píšou, proč si myslí, že by to nešlo a tím pomáhají takový systém zdokonalovat a přibližovat jeho podobu k opravdu možné použitelnosti. -
« RE: Změna systému zákonného pojištění
Prof: Až budeš chtít podepsat návrh, tak se mnou můžeš počítat. Je to to nejspravedlivější co se dá vymyslet. Povinný ručení na auto je totiž hovadina na n-tou. Tohle je jednoduchý a fér tal co řešit. Problém bude v tom že nikokou se nebude chtít zevdnou rypak od koryta a začít přeorganizovávat systém, který je tu od roku 189x :) -
« Re: RE: Změna systému zákonného pojištění
Je to krásný číst si tady o těch všech trucks a muscle cars, ovšem méně krásný už bude, když zjistíme, že žijeme v realitě ČR, kde nejde taková kára legálně provozovat a v případě, že ano, tak na povinným ručení vykrvácíš, jak podříznutý jehně. Děkuju všem za podporu mojí myšlenky. Romanovi bych ctěl říct, ať o pojištění moc neuvažuje a počká, až to dáme dohromady. Pořád sem tahá nějaký hmotnosti, jak má kdo dlouho auto nebo doby, jak dlouho má kdo řidičák. Nic takovýho! Výhradně pouze skupina řidičáku a kázeň řidiče = karta řidiče, se zaznamenanejma přestupkama, která existuje již nyní, ale co do prevence a výchovy řidičů a praktickému využití údajů v ní obsažené je zcela nefunkční a zbytečná. Jestli má důchodce 80 let řidičák a neboural, plným právem si zaslouží neplatit téměř nic i když jeho rizikovost začíná být značnou. Za celý ty leta totiž na povinným ručení (dále jen OP) zaplatil tolik, že by si mhl dovolit štrejchnout i vesmírnou loď :- ). Ale stejný metr na všechny, ať je jim 20 nebo 100 let. Nejsem ani pro diskriminaci mládeže jen kvůli tomu, že jsou mladí, PROTO NECHˇT ZAČÍNAJÍ SE STEJNÝM KREDITEM UKÁZNĚNÉHO. Alespoň budou zrychlovat obezřetněji a možná s větším pocitem zodpovědnosti! Takže, naboural jsi? OK, příští 3 roky platíš Xnásobek ! Ten důchodce to asi přehodnotí a už toho nechá a floutek to buďto pochopí, nebo bude bourat tak dlouho, dokud mu na to budou stačit prachy. Až jeho pojistka bude dělat půl mega ročně, tak to snad začne chápat, že je lepší ty prachy probendit s holkama, než se o nich dohadovat s pojišťovákama, potažmo policistama. Pokud na tu pojistku nebude mít, bohužel nebude moci jezdit tak dlouho, dokud si na ní neušetří, aby mohl prokázat, že už se uklidnil. V případě, že pojede i bez pojistky, bude to znamenat flastr, kterej asi těžko zatáhne bez vydatnýho úvěru od rodičů, nebo lidí, který mu ještě věří. Pokud na takovej flastr nesežene prachy, musí do kryminálu, ovšem né do takovýho relaxačního sanatoria, jakým jsme svědky nyní, ale do takovýho, kterej koresponduje se zásadama uplatňovanejma v DD (Demokraticko diktaturním) uspořádáním státu. A to by v tom byl čert, aby někdo vůbec přemýšlel, jestli zaplatit, nebo riskovat takovej DDkriminál! Saab: Sazby nechme na pojišťovnách, to je přeci jejich parketa. Jestli že bude základní sazba každý jiná, tím líp. Alespoň budou mít programátoři zase o kšeft víc. Sestrojej nám jednoduchej generátor výhodný pojišťovny a bude to. Konkurenční prostředí bude dokonalý a přispěje jedině k tomu, že taková základní sazba se bude počítat když hodně, tak na stovky. Věřím, že i hranice 144 Kč, jako kdysi, by to dlouho nepřežila. Rozlišení profi a ama řidičů není nic složitýho. Máš koncesi na automobilovou přepravu? OK. Kdokoliv pojede s některým z tvých aut, bude mít zaplacený profi OP. Je možný mít i tzv přenosný profi karty na jednotlivý skupiny, který by měl zaplacený zaměstnavatel. V případě, že nepravidelně zaměstnáváš jen příležitostný šoféry, dáš jednoduše na cestu s sebou šoférovi , kterej má skupinu C, přenosnou Cprofikartu, a je to. Potom prakticky nebude nutno, aby tví příležitostní šoféři měli profiOP, když jedou 2x do roka, ovšem ty je k tomu budeš nutit, jelikož taková univerzální profi karta na skupinu C tě přijde na 3 násobek, než zaplacení profiskupiny C pro jednoho šoféra. Tady je zase jeden pozitivní účinek navíc. Jelikož šoférovi připlatíš profiOP, budeš si ho snažit udržet a budeš se proto víc snažit shánět mu kšefty, aby se ti to zaplacení profiOP vyplatilo. Když bude víc jezdit, budeš mu i možná trochu slušněji platit. Zas bude o jednoho nezaměstnanýho míň a o jednu dobře fungující autodopravu víc, jelikož dobrý * pojede ten, kdo pojede spolehlivě, rychle a pohotově. Zadek: Ptám se: Stane se něco, když se odepíše drtivá většina manželek? Pokud ano, tak jedině kladnýho. Chlapi si daj majzla, aby někde chlastali a pak riskovali jízdu domů s “nepojištěnou” manželkou. Místo toho nechaj svoji popelnici doma a vyrazí na flám rovnou taxíkem = vyšší zaměstnanost taxíkářů a všech, co se jim o jejich drožky starají. DieselPower: Díky za tvoje postřehy a vědomosti o systému v USA. Je zcela jistě vymyšlen byznysmeny, zároveň však schopnými logicky uvažovat, kterým jde opravdu o něco víc, než oškubat zákazníka na pojistným. Samozřejmě, že o to jde každý pojišťovně kdekoliv na světě, což je vidět i v rozlišení na druh aut, kterými začínáš jezdit. (proto jsou tedy pickupy nejprodávanějším druhem aut ve státech :- )). Důležitý je hlavně to, jestli nad těma pojišťovnama bdí dostatečně autoritativní stát, aby je v případě uzákoněných plateb a snaze o lichvu ve stanovování výše jejich sazeb včas praštil přes prsty. V takový DD však žádný takový snahy pojišťoven nepadaj v úvahu. :- ) Jestliže se poučíme ze všech informací, který nám DP poskytl, vyjde nám z toho jediné: Amerika není to, co bývala, nebo co vidíme v televizi. Nezbývá nám tedy nic jiného, než vytvořit si ji tady ještě dokonalejší a spravedlivější :-) Sorry za tu dýlku příspěvků. Až vás začnou nudit, tak mi dejte vědět. Hluboce se pak nad sebou zamyslím. Zatím ale doufám, že to nejsou jen planý tlachy. -
« RE: Změna systému zákonného pojištění
ace2: Na Floridě jedině Stang Vert. (samozřejmě Mustang Convertible), neboť Florida je Mecca Mustangů! Koukni třeba na www.steeda.com Tomuhle se říká TUNING, né to co předváděj ti blázní s žlutou zimnicí a časovačem turbodmychadla!!! Jo, taky zajímavej web pro mustangy je: MustangWorld.com, StangNet.com, z úpravců samozřejmě Saleen.com (Californie)(jeho 2002 281-E je skutečně "something special")(ikdyž jeho S7 by mu mohli závidět i u McLarenu!!! ;o))), případně RoushPerf.com (tahle firma je spíše past na peníze, kvalita jejich dílů a zpracování je přinejmenším "questionable"). Jinak z Cadillaců jedině DeVille model 97 Concours v červené perleti a bílé kůži. (Ikdyž černý 2002 DeVille DTS s bílou kůží by mě zlákal mnohem víc)...ehm, to už je zase jiná story... -
« RE: Změna systému zákonného pojištění
Jo o tom se vseobecne vi. Japonci jsou v automobilovem prumyslu jako mor... I kdyz na druhou stranu chapu jejich postoj. Asi bych byl tak unaven vsema tema V8 big blockama a podobne. Pro ne bude asi R4 Turbo (ev. twinturbo) neco tak exotickeho jako pro nas cistokrevna bublava V8. Tezko rict, ale podivej se na Floridu98 ten do nebes vynasi svoji Acuru... a to zije na Floride. Kdyby tam sidlila ma malickost, tak tak uz se davno prohanim v nejakem velkem convertiblu (nebo targou) nejlepe s V8 (Eldorado 1977), eventualne V6 (Chrysler Sebring 2001), ale urcite bych si nekoupil Japonce abych s nim jezdil po Floride... :( -
« Re: RE: Změna systému zákonného pojištění
ace2: Promiň, ale asi jsi mne zcela nepochopil. Cílem Amerického systému není umožnit mladým klukům, aby začínali v Camarach a Mustangách, právě naopak. V Americe platí, že když si jde kluk koupit své první auto, sní o tom, že to bude muscle car, ale domů si často přiváží pick-up, neboť to je nejlepší poměr užitné hodnoty a ceny (především nákladů na provoz, pojištění, atd...). Pojistka 2000USD ročně není malá, ale pro 17-náctiletého kluka s Z-28 z roku 95 by byla za ideálního stavu zhruba 3200USD. Naproti tomu u Fordu Ranger, resp. F-150 stejného roku výroby bude jenom 1800USD. Má to samozřejmě i svoje skryté paradoxy, jako například když pár kluků s F-350 čekají večer u suepermarketu a shánějí, kdo jim koupí pivo. V USA je sice prohibice, zato už nikomu nevadí, že sedmnáctiletí kluci jezdí klidně v pětitunových náklaďacích, kde stačí málo a i zcela střízliví mohou zabít několik lidí. To je samozřejmě problém systému jako celku, je to však paradoxní. Druhá věc, která ti asi zlomí srdce je, že díky rostoucí imigraci z Jižní Ameriky a Asie, se enormně zvyšuje obliba japonských pekáčů, jako Acura/Honda Integra, Mitsubishi Eclipse apod. Jde to dokonce až tak daleko, že v jednom článku v USA TODAY v roce 1999 napsali, že si mladí v USA myslí, že není nic lepšího, než pořádná přeplňovaný čtyřválec z Japonska. Bohužel, ať už v USA TODAY vychází stran motorismu samé "perly", tohle je smutná pravda. Vzápětí na to reagoval Car and Driver uveřejněním testu nazvaného "Keepers of the flame", testu tří pony cars, Camaro SS, TransAm WS6 a Cobra. Najdeš ho na stránkách www.caranddriver.com . To, že současná populace v USA se stává více "barevnou" (to není projev rasismu, jenom fakt, že přistěhovalci z JA a A mají více dětí) má přesně tenhle následek: úpadek pony cars a vzestup tzv. žluté zimnice. Amerika už není to, co bývala a už vůbec není taková, jako v televizi!!!