Konstrukční vady
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Trhavý rozjezd
Dobrý den. Mám Octavii Combi TDi66kW Ambiente RV2004 - najeto 31tis km. Je ještě v záruce. Při studeném motoru - a při "opatrném rojíždění" má auto tendenci trhaného rozjezdu. Je to normální? Pokud přídám více akcelerace tak to není tak znatelné ale při rozjezdu bez akcelerace je trhaní velmi znatelné. Pokud je motor zahřátý je vše OK. Na auto mám už jen měsíc záruku , tak nevím jestli to mám reklamovat. -
« TO MFILIP
No ak ti to pomoze mal som raz na VW Jetta 1.6TD podobnu zavadu. A teda, v predu bolo strasne pocut hucanie typ: hu-hu-hu-hu a cim rychlejsie som isiel tym boli tie medzery uzsie. Ked si si vsak presadol do zadu, tak si to takmer vobec nepocul. Takze prislo vyvazovanie kolies, problem samozrejme neprestal, potom vymena prednych lozisiek (uz som si trhal vlasy) potom vymena zadnych a zrazu klud a pohoda. Najzaujimavejsie bolo, ze si to pocul viac v predu ako vzadu. Ale ci je to tvoj problem, to netusim. -
« Re: to DIM
ja bych jen potreboval nekoho, kdo by mi rekl, ze se mu lozisko projevovalo podobne, uz jsem kvuli toho zalozil rubriku. Nechci jit nanejisto do vymeny za 3 tKc, potrebuji alespon jedno potvrzeni. Na druhou stranu, co by to mohlo jineho delat, nez lozisko, kdyz bych na 99% vyloucil aerodynamicky hluk, protoze to ted slysim jemne huhulahat uz pri 40 km/h -
« Re: to DIM
ja uz mam taky po vymene ( 1100 ( 900 bylo bez DPH ) + 1400 za praci ( 4 hodiny )), ale ten zvuk ktery mne trapi se neodstranil, spise naopak, je diky celkove mensimu hluku slyset vic. Tak jsem tam, kde jsem byl. Muze se lozisko v zadnim kole projevovat takovym prerusovanym kolisavym tichsim hucenim ( neco jako vitr v komine ) ? Projevovalo se to pri 80 km/h a vic, ted to obcas zaslechnu uz pri 40 km/h, ale v trosku jine forme. Svezl jsem dneska technika, a jemu se to jevilo jako aeordynamicky vzduch, ale to se mi nezda, protoze ten zvuk kolisa. A ted vycet veci, ktere na to nemaji vliv, nebot se zvuk neustale projevuje: pneumatiky, zapnuty/vypnuty motor, zarazena/nezarazena rychlost, predni zasterky, spodni kryt motoru, vitr/protivitr, zatacky nebo rovna cesta, furt ten pitomy zvuk. Budu muset asi jeste zdemnotovat takove plastove *, co jsou pred zadnimi koly. Asi to prodam :-) -
« Re: to DIM
.........a nenechá a nenechá mě ten Michal chvilku v klidu..........Já to samozřejmě vím :-)), ale mě to HOMO nejde nějak přes klapky......:-))Taky by se mohl jmenovat kuličkové stejnoběžné klouby, no to už je přece skoro ložisko !! :-))Jinak opravdová ložiska v kolech mi vyměnili za pár hodin za avizovaných bezmála 8 tis kč., ale mám klid. -
« Re: Hukot kol aložiska.
......ono sned není tak drahé to ložisko samotné ale taky ta výměna.......ale pokud se pamatuji, tak jsme se o ložiscích na Octávku bavil s někým od ložisek, že v předních kolech Octávie díky požadavku na malý poloměr otáčení jsou ložiska , které musí zvládnout velký úhel naklápění v krajních polohách - a že to ložisko je poměrně unikátně " tvárné " . -
« Re: Combi - střikovač zadního skla
Brunox> 1 praminek
Jinak mam ze vcerejska jeden poznatek, treba se to bude hodit i nekomu jinymu. Pri rychlostech nad 100 km/h mi zacalo vibrovat rizeni a cely auto se chvelo. Tipnul jsem si na upadly zavazicko. U pumpy jsem obhlidl kola a ejhle - v pravym prednim (plechace) byl docela slusnej kus ledu - to je to parkovani venku :o) - po odstraneni pohoda -
« Re: zamrzlé stěrače
V pátek jsem se pokusil je nastříkat glykosolem a po jízdě začaly jít, ale v sobotu ráno zase nic. Ani se nehly, tak jsem je vytáhl z auta a rozdělal. Ten glykosol jim nepomohl a ani nemohl, protože na čepech jsou nejen ty gumové krytky ale i gumové O kroužky. Tak jsem ty čepy vytáhl, vyčistil, namazal, vyměnil O kroužky za nové a celé znovu složil. Teď už budu mít od stěračů klid, už šlapou tak jak mají.
Motorkem to naštěstí nebylo. K ozubenému kolečku se nedá dostat aspoň u mé Octavie. Je totiž v zanýtovaném pouzdře.
> -
« Re: Combi - střikovač zadního skla
Mně asi před rokem zatuhla tryska zadního ostřikovače v otočném čepu stěrače a začala se točit společně s ním - a vznikl skvělý efekt, kdy voda stříká před stěrač v půlkruhové křivce . Od té doby stírám i zaschlou špínu mnohem snadněji. To by snad byl typ i pro výrobce.....i když teď už jsou vlastně trysky ostřikovače na střeše, já jsem mluvil o těch starších provedeních...... -
« Re: Combi - střikovač zadního skla
Na Brave mam na hadici k prednimu a zadnimu ostrikovaci takovy jednocestny ventilek s membrankou, ktery vlastne ma udrzovat neustale vodu v hadickach k tryskam. Uz se mi staly 2 zavady. Poprve mi voda nesla k ostrikovaci vubec - ventilek byl nepruchodny, a protoze jsem do te doby nemel o jeho existenci a umisteni ani paru, opravil to servis za 25 Kc za novy ventilek. Podruhe mi se voda jen tak slabe curala na sklo a to uz jsem do ventilku vlezl, zjistil jsem ze v membrane je dirka a pres otvor ve ventilku mi voda misto na sklo chcala na tapecirunk kapoty. -
« Combi - střikovač zadního skla
Jak vám u kombíku funguje ostřikovač zadního skla?
Já když ho pustím, tak z trysky jen vytéká pramínek vody jedním směrem. Myslím, že je to nějaká vada. Vždyť i u Feldy to mělo trysku s 2 pramínky a ostřikovalo to, ne že z toho jen vytéká voda. -
« Re: piskani po startu
Diky za reply, i kdyz musim rici, ze jsi me moc nepotesil :o) Zajimave je, ze to dela casteji v tech dnesnich mrazech. Asi pockam do jara a kdyz se to nezlepsi, tak to hodim do servisu. Kazdopadne jeste jednou dik. Aspon vim, co jsem si koupil... -
« piskani po startu
Panove, stalo se mi jiz nekolikrat, ze v octavii se mi po nastartovani ozve 3x pisknuti. Je to to same pisknuti, jako kdyz dochazi benzin, ale s tim rozdilem, ze se 3x opakuje. K tomu se jeste rucicka tachometru vymrsi az na maximum a hned jde zpet na nulu. Netusite, cim by to mohlo byt? Je to asi nejaky servisni kod. Neni to pokazde, jen nekdy. V servisu ze me delali blbce, ze pry jsem se musel preslechnout. ATXi, pomoz...!! Diky. -
« Re: Pocení čelního skla
Ja mam automat, pri rezimu Auto si to dela vse samo a AC se nyni nezapina, pokud ji zapnu rucne, vypne se nyni Auto(v lete se AC zapina spolu s autem, zalezi na venkovni teplote), ale v normalnim rezimu ji mohu zapnout nebo pokud zapnu tlacitko odmlzovani oken, AC se rozsviti sama!Zajimave je jak Auto funguje, kdyz nastartuju, tak se rychlost ventilatoru temer zastavi, az se motor zacne zahrivat, zapne se vnitrni cirkulace vzduchu, zvysi se rychlost ventilatoru a vzduch zacne do auta proudit a vsak ne aby mne studene ofukoval, zkratka vsude jinde, jen ne na pasazery, az se motor ohreje na zhruba 2/3, tak se prepne na venkovni cirkulaci a ohraty vzduch proudi inside... :-) -
« to novak
Ta fligno, vypadá to, že ti odešlo nějaké čidlo teploty, které co vím, pracuje na principu nízká teplota-značný odpor, vysoká teplota-nízký odpor, a klimatronic si myslí, že je v autě zima a topí a topí. Napoj to na diagnostiku, klimatronic se rád vyzpovídá, co mu nefunguje, a poté se jen vymění ono čidlo... -
« Re: Pocení celního skla
Jestli to je napsane v manualu (ze ma vypinat pod +4), tak je to slusny spek :-)). Vzdyt proboha nejvic se okna mlzi prave kolem nuly (mirne nad), pri takovem tom slizkem vlhku! V manualu od Renaultu je napsano, ze pri velmi nizkych venkovnich teplotach se klimatizace nezapne ani pri stlaceni tlacitka AC. -
"-- skrytý --" 14.12.01 07:25
« Re: Pocení čelního skla
pánové neznáte nějakou flignu na Klimatronik? Topí to jak o život (nereguluje). Teď s tím nemám čas jet do servisu a řeším to tak , že přepínám neustále mezi režimem Lo (jde chladný vzduch) a 18 st. (začne topit). Mírně nepohodlné.. Dík LN -
« Re: Pocení čelního skla
No jo, AC ti sice sviti, ale klimatizace nebezi kvuli nebezpeci zamrznuti - ja tam protimrazova ochrana. Ono to ani neni potreba, protoze pri teplote -20 je tak suchy vzduch, ze to odmlzuje topenim docela fajn. Ja jsem to ze zvedavosti zkousel vloni v zime a pri -5 jeste bezela, pri -10 uz ne (AC svitilo furt jak o zivot). -
« to grandson
1. Vlastní diagnostika řídící jednotky není dokonalá. Sice uloží do paměti závadu, ale nedovede přesně specifikovat její původ a někdy ji omylem přiřadí k něčemu úplně jinému nebo uvede jako závadu nějaký větší montážní celek.
2. Ta tvoje závada je nejhorší, protože se jedná o sporadickou závadu, která se dle libosti projeví či nikoliv.
3. doporučuji digitální osciloskop a proměřit vstřokování a zapalování. Je možné, že v řídící jednotce je nějaký přechodový odpor, nebo jsou vadné koncové zesilovače... -
« kontrolka "CHECK"
potreboval by som poradit od odbornika - mam 2.0 motor a zacala sa mi objavovat nasledovna chyba - rozsvieti sa oranzova kontrolka "CHECK", pricom mi sucasne, a to najma na kratko po nastartovani stupne okamzita spotreba na uroven okolo 40-50 litrov. Po chvili sa upravi na normalnu, no kontrolka mi zostane svietit aj po dalsom nastartovani. V servise mi diagnostikou odcitali vyskyt chyby - "prilis bohata zmes, nieco so vstrekovanim...", no po vymazani sa chyba nezopakuje, a teda vraj diagnostikou nevedia zistit skutocnu pricinu, test vzdy prebehol v poriadku. Nasledne sa mi to znova stalo asi po 2 tyzdnoch, v servise opat rovnako - v pamati chyba sice bola, no po vymazani zhasla aj kontrolka a pokial bolo auto v servise, chyba sa neobjavila. No dnes (vcera som s tym bol v servise) mi kontrolka zasvietila opat, pricom, ako sa mi zda, spotreba bola zatial OK. Zrejme ide o nejaku jednorazovu chybu, ktora sa zatial nevyskytuje stale, avsak rad by som ten problem odstranil este pred vianocami, lebo zrejme cez sviatky nikto robit nebude. Neviete mi poradit, na co by sa mali v servise zamerat ? Vdaka za radu. -
« Re: Pocení čelního skla
marson> No vždyť jo. Já mám vypozorováno, že po 15.000km je na vyhození. Já ale jezdím moc, takže možná ostatním bych doporučil tak maxilálně rok a pryč s ním. BTW, hodil jsem do Fabie ten aktivní filtr (s aktivním uhlím) a je to celkem fajn věcička. Když venku pálí listí, nevím o tom. Avii to zvládne tak na 60% a i ostatní smrady ve městě to velmi dobře filtruje. A co víc, umí to přefiltrovat i nesnesitelný smrad z Otrokovické Kafilerie a to už je co říct. -
« Re: Pocení čelního skla
Už jsem na to přišel. Kromě toho, že se potila skla jsem cítil i divný puch. Přišlo mi divný, že při vntřní cirkulaci větrák fučel jako o závod, a na okna skoro vůbec. Topení fungovalo normálně. Odpoledne jsem se na to mrknul a zjistil, že je totálně hotovej pylovej filtr. Tak jsem ho vyhodil. Větrák už zase fučí ve všech pozicích.
Je pravda, že by se ten pylovej filtr měl po čase vyměnit... -
« Re: Pocení čelního skla
Zkus jestli ti fouka teply vzduch na skla, jestli jo, tak zkus jestli ti nezustava viset klapka vnitrni cirkulace. Jestli mas klimatizaci a odmlzujes s ni, tak pri nizkych venkovnich teplotach se mozna nezapina (nevim jestli u Octavie to takhle je nastaveny, u Renaulta ano)







