Konstrukční vady
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
wolff 30.10.01 12:41
« Bez nadpisu
No vzhledem k tomu co zde uvedl kolega, tak to asi ATX nebyla chyba ve mne, i když musím uznat (každý usuzuje podle sebe), že předpokládám, když si někde něco zadám, že ta dotyčná osoba tu práci udělá dobře a že ji při tom nemusím kontrolovat. Řekl bych, že na vyvážení kol nemůže být nic ke zkažení. Jak vidíš, tak je. Bohužel i ve značkových servisech pracují jen lidé a ti jsou leckdy horší než v servisech značkových neboť: Ve značkových servisech týpek spoléhá výhradně na techniku a elektroniku a v momentě, kdy se mašinka potento, tak tenhle člověk není schopen svým málo analytickým myšlením tuto chybu rozpoznat. Na toto jsou celé sociologické studie, ale tady není prostor o tomto diskutovat...Princip je v tom, že obecně nemusí značkový servis fungovat lépe než neznačkový. Rozdíl je pouze v ceně, případně vybavení a v záruce(kterou mnohdy nevymůžeš ani na značkovém servise), kterou oba mohou poskytnout. -
"-- skrytý --" 29.10.01 04:18
« Re: Service INSP
Ne vzdy Vam prodaji auto,nebo event.vrati po vymene oleje v servisu se spravne nastavenymi servisnimi intervaly.
Servisni interval OIL - 15.000 km, INSP1 kontrola po 12 mesicich a INSP2 jsem mel u prvni Oktavky(ted tam uz neni).
Serizuje se jednoduse(nebo kontroluje).Pred zapnutim klice v zapalovani mejte pootocene vlevo tlacitko pod palubnim pocitacem(displayem).
Naskoci Vam na druhem displayi napis OIL.Mackanim tohoto tlacitka(normalne nuluje denni pocitac km)nastavite 15.000 a postupne po krocich 500 km ubirate a stale dokola.Vytazenim klicku se programovani ukonci.
Totez pro INSP,pootocenim vlevo prepnete na INSP a stlacujete po 1 mesici dobu z 12 mesicu.
Tot vse,zadne pretaceni budiku neni nutne.
U poslednich modelu,kde je jen jeden display,je to stejne,jen se Vam budou stridat informace na jedne obrazovce.
Nijak to nezasahuje do motormanagementu,jen technik pozna,ze s tim nekdo hybal.Ke kontrole nastaveni ale nemusite hybat s nicim.
Hlasi to prumerne 1000 km pred vymenou oleje nebo 1 mesic predem,podle toho,co nastane drive. -
"-- skrytý --" 23.10.01 10:56
« Re: Bílý a syn
mě stála firma Bílý a syn: 7000.- nové zimní gumy + seřízení geometrie na nové stolici 1000.- = za měsíc bylo po gumách. Když jsem jim to jel druhý den reklamovat, že ty gumy "nějak moc hvízdaj" dělaly si ze mě prču. A já blbec všechno zaplatil... -
« to ATX
Ano, mohlo by tomu tak být, ale asi bych předpokládal rozdíl v "neznačkovém pneuservisu" při vyvažování pneu a "značkovém servisu" při opravě auta po havárii. Pokud by tomu tak nebylo, ať jdou radeji prodávat na trh zeleninu. P.S. I ta záležitost v tom pneuservisu mě v dnešní době překvapuje, asi jsi měl smůlu, když měli rozseřízenou vyvažovačku, nebo jsi vzbudil dojem u lempla mechanika, že to tak stačí... -
wolff 22.10.01 14:04
« to ATX
Poznal, pokud by to opravdu udělal tak jak to říkáš. Ale stolice nemusí fungovat jak má, toť za prvé a co se týká toho kšeftu, tak je to sice pravda, ale v tomto případě hraje spousta faktorů. Jako, že nemají lidi, kteří by to měnili (v tom okamžiku) a nebo mají jiné (výnosnější) kšefty. Mimochodem, pokud jde o tu techniku. Teď nedávno sem si byl vyvážit kola u Bílý a syn. Výsledek byl ten, že za 150 Kč to beztak nevyvážili. Ani jedno kolo (bylo to horší než předtím). týden na to sem to musel jet vyvážit jinam. A řekni mi kde je teď chyba? V člověku, nebo ve stroji? -
« Service INSP
Dnes se mi na budiku sve Octavky MR 2000 objevil napis "Service INSP". Do rocni mam jeste mesic cas, olej je taky v pohode. Nevite nekdo podle ceho se tato vystraha pocita (probeh km nebo cas)? Vynulovat budik by asi nebyl problem (V.A.G nebo pres tocitka na budiku), ale pripada mi to tochu divne, ze se mi to objevilo uz ted. Diky. Jarda -
wolff 09.10.01 13:11
« Bez nadpisu
U toho Crashe s tou mazdou...On zásadní rozdíl je v tom, že on šel do tebe předkem, který je podstatně lépe naprogramovaný k deformaci(teoreticky se dá říct, že kdyby se neskrabatil, tak to ani není v pořádku), kdežto zadek každýho auta má hned za nárazníkem prkticky ocelovou traverzu(na kterou mimo jiné dáváš tažný zařízení). mimochodem bych jim nevěřil, že to auto není hlý, i když je to RSko. Určitě je hlý, ale oni sou blbci, kteří nemají možnost to nějak srovnat. Asi kdyby se o to pokusili, tak by to zdrbali ještě víc, než to je. To pravděpodobně zjistíš v momentě, kdy ti do auta začne zatíkat... -
Howard 09.10.01 00:00
« Re: Crash test Octavia
Myslim, ze Octavka na tom zas tak spatne nebude. Minuly tyden jsem nechtene absolvoval jeden crash test "live" a v pohode jsem vyvazl. Auto nema pohlou karoserii, aspon to tvrdi v servisu, a odnesl to jen blatnik, kolo, poloosa a dalsi prislusenstvi (presny rozsah jeste neznam). Sedan 323 mel totalne hotovy predek a je na odpis, Octavka vypadala, ze by jeste jela (ale nejela :-) a v servisu rikaji, ze je to neuveritelne, ale auto je v pohode.
Mozna je to trosku i tim, ze to je RSko, ktere je vic zpevneno nez normalni, ale rozdil oproti Mazde to byl opravdu velky. Holt jsem mel kliku.
Jako PS: Nikomu se nic nestalo a tak to ma byt... -
« Crash test Octavia
Skutečně nejde o test NCAP. Při pozorném pohledu na průběh deformace zespodu je vidět jakési lanko, které je nataženo přesně v půli a překážka zasahuje také do poloviny předního nárazníku (podle NCAP by to mělo být pouze 40%). Pokud by ale Škodovka měla s bariérovou zkouškou původního provedení nějaký problém, tak by asi modernizace MR2000 vypadala asi jinak. -
« Crash test Octavia
Ano to jsou ty movíčka co jsem včera psal. Až na to že tuto stránku vidím poprvé a je jich zde dokonce 6. Včera jsem se ještě podíval u těch mých do vlastností souboru a jsou z roku 1996. Jde tedy asi o homologační zkoušky. Takže nemusím nic posílat. Zde si může každý stáhnout sám. -
« Re: Crash test Octavia
kim - ten test nie je NCAP, ale nejaky interny test Skodovky a videl som tie videa, dokonca som videl aj video, kde bol zaber na podvozok auta, ako pracuje pri tomto naraze. Nikde ale k tomuto testu nie je napisane, ako dopadol interier auta a kolko miesta zostalo na prezitie posadky. Ten test uz je niekde na webe, ale neviem si spomenut kde. Kby ste ho niekto nasiel, nemusel by kim posielat maily. -
« Crash test Octavia
Mám ty testy Octavie uz delší dobu stažené na disku. Budete se divit dopadla velmi dobře. Jedná se o tu horší variantu se 40% přesahem při rychlosti 64km/hod. Jsou to čtyři movíčka, celkem asi 30MB. Nevím odkud jsem to tenkrát stáhnul, takže kdo má zájem mohu po částech poslat(ten nejdelší záběr má asi 10MB, takže běžná schránka to zvládne). Jen pro informaci, dopadla lépe než Golf IV (možná i to je důvod proč je tak obtížné tyto záběry získat). Je to natočeno vysokorychlostní kamerou, celkový pohled zleva. zprava, zezhora a zbízka zprava (činnost airbagů). Je tam velmi dobře vidět průběh deformace. Na levé straně, kde je hlavní nápor na překážku (40% přesah simuluje tu nejhorší variantu nesymetrického nárazu) je předek zničen až ke kolu, to se dokonce krátce pohybuje asi 10cm vzad a potom se vrátí. Zajímavý detail, přední okno se nevysklí, dokonce zůstane po celém obvodu tam kde má být, což svědčí o vynikající tuhosti střední části (doporučuji porovnat s fotkami z testů které jsou bežně dostupné). Napište kdo máte zájem, aspoň to nejkratší movíčko (cca 5,5MB) určitě přežijete. -
« Palubka v Octavii
Zdravim, nevie niekto, ako vysrobovat v Octavii so starou palubkou ten plast, co je okolo pristrojovky (su v nom aj vyduchy ventilacie)? Nasiel som zatial 3 sroby: dva nad pristrojovkou a jeden pod napisom Octavia. Stale ale drzi niekde dole. Nejake sroby su aj vo vyduchoch, ale neviem, ci su to oni.Dovod, preco to chcem, je, ze mi tam za prerusovacom smeroviek nieco rezonuje (asi nejaky drotik alebo co) a v servise mi to nejak nespravili. Dik za rady :)Marcel -
-
« Re: HLAVNI
no, to nevim. Dokud se vozi kocarek s korbou, kterou neslozis, tak je to problem. Pak kdyz uz deti trosku odrostou, vejde vsechno asi i do Yarise, ale zatim ne. S tema penezma mas sakra pravdu ! Asi ji privru kohoutek :-)))) Jinak ja jsem s TDIckem spokojeny az na pudu, na tu spotrebu a hmotnost auto to jede velmi pekne :-))) -
« Re: HLAVNI
Ale znam tvoji zenu :-) je stejna jako ta moje (mozna jenom o trochu hezci), ale jinak je stejna a stejna jako tisice dalsich. Ta moje taky tahala vsechno kdyz jsme jeste meli Micouse Galanta a jen tak tak, ze se ji tam vsechno veslo, myslel jsem, ze budem potrebovat dodavku. Udelal jsem pravej opak. Dnes je spokojena s Toyotou a vejde vsechno taky jen tak tak. Je to jako s prachama. Kdyz ji das 10t. na mesic tak s tim jen tak tak vyjde a kdyz ji das 50t tak s tim taky jen tak tak vyjde. Nyni zalezi na tom, kterou cestu si zvolis. Jelikoz spotrebni dan na benzinu me dost "sere" jsem jiz delsi cas priznivcem malejch aut, ktery nesou uzitkovy prvky a stredni tridy a jizdnima vlstnostma je jiz take dohnaly. Takove auta tady jiz jsou. 7 let jsem to zkousel s naftou a nic moc, takze radeji usporne vozitko s modernim motorem a perfektni kvalitou. TO SKODOVKA neni a tesim se kdy bude. -
« Re: HLAVNI
to ATX - No ak je skoro medzi tlmicmi, tak ju uz fakt nie je kam posunut a moju poznamku ignorujte...
to fija - ked soferuje moja zena, je aj Clio velmi velke, vzadu mam miesto skoro aj na tacovanie. A casom planujem kupit vacsie auto pre rodinu a pre seba (uz to dufam nebude dlho trvat), ja som druhe auto do rodiny kupoval ako prve :-) -
« Re: HLAVNI
jediny informace o SuperB mam z webu - tj. fotky, panorama, technicke udaje, vybavu ... jen cena chybi :-))) Osobni zkusenost budu mit taky, jen co ji budou mit u prodejce k pujceni. Doufam, ze budou mit sestivalcovou verzi :-))) Jedno jeste TDI V6 nebo 2,8 30V :-))) -
« Re: HLAVNI
to jsem urcite nerikal ja, ze problem Thalie je misto vyroby.
Proc udelali Octavii tak, jak ji udelali ? To opravdu nevim, mozna by stalo za to se zeptat navrharu - mi vyhovuje presne takova, jaka je :-))) A never tomu, ze by se do Clia vesem nas kocarek. Mel jsem Golfa II, a tam se vesel JENOM ten kocarek, a dal uz nic. Clio ma kufr podobne velky jako Golf, nebo mozna i o kousicek mensi nez tech 300 l. Neznas moji zenu, co ta vsecko s sebou taha :-))) A ja ji to nezazlivam, mam na to auto a jsem s nim spokojeny :-)))) -
« Re: HLAVNI
Co blbnete pořád? Vždyť Octavie je na podvozku A3 nebo Golfa IV. Už tak působí z těch aut největším dojmem a myslím si, že na to z jakého podvozku je postavená, je výborná. Už vidím, kdyby Octávie byla svými rozměry podobná Golfu či A3, jak všichni ohrnují nos nad "malinkým" autem za strašnou cenu. Kam by se ta zadní sedačka měla jěště cpát? Vždyť těď je už v kufru skoro mezi tlumiči. Holt prostor mezi nápravami nikdo nijak nenatáhne, kdežto za nápravami ano. Kdo chce větší auto v vzadu pro pohodlné cestování, ať si koupí Passata nebo teď SuperB. -
« Re: HLAVNI
Postavim sa za danulu - kociar sa zmesti aj do Clia a este k tomu aj par veci navyse :-) Malokedy moj kufor (polovicnej velkosti Oktavie) naplnim. Preco v Skode neposunuli zadnu lavicu o 5cm vzad? Miesta na nohy by bolo dost a v kufri by si to ani nezbadal. A to, ze nezalezi kde auto vyrobili ked ide o VW je fajn, ale ze Thaliu vyrabaju v Turecku je jej najvacsi problem. Mate nerovnaky meter... -
« Re: HLAVNI
no tak prrr, mam pocit, ze ten Madarskyzavod VW ma dle internich zebricku vyssi kvalitu vyroby a mensi zmetkovost nez ten v Nemecku!!! Takze s tim, kde se to vyrobi, nemusis mit nutne pravdu. Nemysli style "co je zapadni, je dobre, co vychodni, spatne". i Rusaci umi nektery veci udelat dobre. Jen je jich pomerne malo ... -
« Re: HLAVNI
Nerikal jsem jenom podle vyrobce, ale jistou vahu to urcite ma. Vyrobci, ktery udelal motor se 44Kw v obsahu 1.4 proste neverim. Vyrobci, ktery tento motor jeste do nebe vychvaluje prestoze, je to v podstate oprasenej 15 let starej konstrukcni model, proste neverim.
A hlavne se velice pletes - vubec neni jedno kde se motor vyrobi, kdo ho vyrobi a zkonstruoval a jake technologie a reseni pouzil. Dokonce ani neni jedno kde je montazni linka.
Me by teda jedno nebylo, jestli me smontovali motor v Budapesti, to bych si taky mohl koupit ruskej a tvrdit, ze je to taky jedno, ale hlavne ze byl desne lacinej. To by si mohl jit pak do extremu a koupit si treba Kiu. Znacka je dulezita, neni to vsak jediny. -
« Re: HLAVNI
Jestlize vezes vzadu jen dite, tak now problem. Ovsem ja jel Octavkou vzadu jen jednou a to pouze asi 20 kylaku a tesil jsem se urputne az budu moc vystoupit. (priste jsem uz takovou blbost neudelal). Velkej kufr se opravdu nekdy hodi, ale bohuzel jenom nekdy. Vyrobci toto dilema nekdy resi promennou zmenou jeho velikosti. Konstrukteri Octavie proste trvale zabrali prostor na ukor interieru pro kufr. Nesmyslne, o nejakej 5-10Cm by kufru neubylo ale v interieru by to bylo sakra znat. Nerikej mi, ze casto jezdis na dovolenou. Na vejkend sebou vsak nemusim tahat "lodni kufry" a kocarek dam na "strechu". Velkej kufr svadi, k tomu nabrat spoustu veci. Moji sousedi byli v Italii vlakem a vsechno si nesli v baglech. Byli tam 3 tydny a vsechno vesli a unesli pesky. My sme tam byli jen tejden a malem jsme to do toho naseho prcka nevesli. Proste je to relativni. Ja uprednostnuji pohodli cestujicich pred "nesmyslama", ktery se manzelka snazi nabrat kamkoliv se hnem. Kdyz mas malej prostor pro veci tak stejne vejdes vse co potrebujes. Ver, ze vim o cem mluvim. Mam 4 deti. -
« Re: HLAVNI
ty ses trouba :-))) Pokud chci konkretni motor - diesel - tak je mi jedno, jestli ho vyradi v Budapesti nebo ve Wolfsburgu, halvne kdyz mi ho za pomerne smesne nizkou cenu prodaji v Octavii, ktera mi povsech strankach vyhovuje. Prece jen proto, ze se do ni montovaly i 1.4 44kW nezacnu tvrdit, ze si to z principu nekoupim. Focus 1.6 16V ma spotrebu 5-6l ? Od kdy ? Jestli vybiras auta jen podle vyrobce a ne podle konretniho modelu, tak mi to prijde hodne ujete ... -
« Re: HLAVNI
Tak prave podle motoru bych bral toho Focuse 16V 100k spotreba 5-6l za prijatelnou cenu, neni co dodat. Znovu upozornuji, ze se nepru o motory, ktery Skodovka nedela, ale o skodovacky motory.
Nechval stale jen konkretni auto a zamysli se nad znackou. Nejdrive se preci kazdy rozhoduje podle vyrobce (tedy alespon ten kdo dlouho a peclive vybira). -
« Re: HLAVNI
s tim mistem vzadu, to neni konstrukcni vada. Za mnou treba malo mista neni. Uznavam, ze to muze byt problem, kdyz si za volant sedne nekdo kolem 2 metru, ale kdyz sedim za volantem ja, neni to problem. Naopak velmi ocenuju velikost kufru, TO je pro me meritko rodinnosti auta, jestli se do kurf vejde kocarek a spousta dlasich veci. Na zadni sedadlo pak prijde detska sedacka a moje zena s ditetem, predni spolujezdcovo sedadlo byva prazdne. K dieselu - tobe se vyplatit nemuze, ale mi jo, protoze ja najedu za rok asi 2x az 2,5x tolik co ty. Mi uz se rozdil mezi dieselem a benzinovou verzi s odpovidajici vybavou a motorem za 2 roky jezdeni vratil a ted uz vpodstate "setrim". A k motorum a cene - pruser je, ze odborari ve Skodovce si vystavkovali takove platy, ze jsou na asi 70% platu v nemecku - kdyz se VW prisel, byli na myslim 20%. Takze se to ligicky promita do ceny aut, platy uz jsou rekl bych vyssi nez v zavodech, kde delaji treba Renault (Turecko) a dalsi. Coz je problem. Presto jsou skodovky stale kvalitativne stejna auta jako VW, ale za nizsi cenu. A koncernovy marketing pak dohlizi na to, aby mely Skodovky "sve mouchy", protoze jinak by VW nikdo nekoupil. A jestli se tesis na dalsi hezky auto, tak uz brzo se bude prodavat SuperB. -
« Re: HLAVNI
"totální *" doslovne to samozrejme tak neni. Urcite to jezdi, zataci a brzdi. Znas me, ze mam sklon pro prehaneni. Takze to ber s dostatecnou rezervou. Kdyz se vsak zamyslis a proberes Cenu a co za to dostanes, zjistis ze jsou daleko lepsi auto priblizne v teto tride. Napr Ford Focus, Nissan Almera a jine. V tomto obraze ja pak rikam - "totální *", ale nemyslim tim doslova nepouzitelny auto, jenom si tak proste ulevim jak sem nasranej s produkce Skodovky. -
« Re: HLAVNI
Nevim co maz za auto, uz si to davno nepamatuju. Ja take nepomlouvam konkretne tvoje, ale proste jak si rekl "pausalne" skodovky. Mam k tomu sve duvody. Oktavka ma konstrukcni vadu - presto ze je pomerne velka vzadu je malo mista pro cestujici. Sedet vzadu na delsi trase je horror, neni to tedy rodinne auto, spis pro podnikatele. Neni to zrovna usporne auto. Nebudu tady polemizovat o dieselu, tam jsou zase neskutecny porizovaci naklady a dva by se pak hadali jestli se to nekdy zaplati. Vzhledove se vsak urcite zdarila, ale mohli ji taky dat pozink, v dnesni dobe je to uz normalni. Zato Fabije, to je hnus, fakt je hnusna, ale co je vubec nejstupidnejsi, je ten staronovej motor, "nastavovana kase". Skodovaci zaspali dobu a proc? protoze hresej na tradici cechu a nic je nenuti poradnej motor udelat. Vyvoj noveho auto a na modernim podvozku urcite neco stoji a strcit do nej pres deset let starej motor a udelat to auto jeste skaredy - tak za to jim tedy obdiv naprosto neprislusi. Co se tyce vad a reklamaci a tom tady bylo hodne, staci se bavit s lidma ktery s tim jezdej nebo si tady precist nektere starsi prispevky. Nediv se, ze sem nasranej, rikal jsem si, ze uz konecne budou Cesi delat fakt dobry a pekny auta, a zatím me nezbejva nic jinyho nez obdivovat ty ostatni. -
« Re: HLAVNI
no, ja si hlavne vsim, zes napsal "totální * Octavii" - a tos trosku prepisk. Vis co, nemusime se hadat tady, beztak na mne mas mail - tak mi mailni nejaky pokus o argumenty pro tohle tvy hloupy tvrzeni a ja te obratem roznesu na kopytech jak Sokrates plebejce :-))))
Pruser je v tom, ze pausalizujes. To je k *. Bud konkretni, v cem jsou ty Octavky takovy * ? Ale splhnul sis, ze pises, ze Octavka je hezka. Ona az tak hezka treba neni, ale mi a spouste dalsich lidi se libi. Jento to je vec vkusu, o tom se hadat nelze. Hadat se lze o konkretnich vecech. A vis, co mam presne za auto, tak mi presne rekni, co je na nem spatneho ..... -
« Re: to HUF
To huf co to tu placas???? nikdy sem nenapsal, ze by Yaris jezdil 200 - muzes dat odkaz na to kde sem to udajne napsal? Ja popisuji "trpelive" nevyhody "poridit si skodovku". Zatimco me i dost majitelu prave skodovak dava za pravdu, ty se uchylujes ke lzim a blbymu blaboleni. -
« Re: HLAVNI
fuj... ty si ale vulgarni - ostatně to já unesu, ale vzhled Fabie to nezmění a totální * Octavii to na kloudný auto nepředělá, hahaha... Nadávejte si blbečci a dál si jezděte těma žíznivejma křápama co by měly dostat první cenu za debilizmus a ujetiny. Když vás to baví, já si raději koupím pořádný auto a nemusím polemizovat o konstrukčních vadách TROUBO. Fuj.... -
« to ppoul
1. My už jsme spolu komunikovali, že?
2. To, že je "turbo" hlasitější je normální. Není to dílo turba, ale dílo proudícího stlačeného vzduchu. Dráha vzduchu od turba k sání je složitá a onen zvuk udělá nepatrný plastový nedolisek v sacím vedení nebo nějaká křivá voština v intercooleru, či dotyk těchto součástí s karoserii. Jestli je turbo OK či ne, se dá jednoduše zjistit změřením plnícího tlaku. -
« Re: Hlasité turbo
ppoul> Nejsem oktávista, nicméně jsem si všimnul, že některé škodovky hvízdají víc a některé méně ... mně osobně ten zvuk nevadí :-), spíš mi přijde hezkej, ale jestli je to vada Ti neřeknu :-). Vzhledem k tomu, že ty rozdíly jsou patrné auto od auta, tak bych řekl, že je to běžná věc ...
Pokud tedy Tvoje turbo nehlučí jak siréna :-) -
« Hlasité turbo
Turbo u mé 66kW TDI (18tkm) se (již od začátku provozu auta) projevuje poměrně hlasitým "pištěním" v porovnání s jinými 66kW TDI.
Ona hlasitost je můj subjektivní názor, přesto - může jít o "výrobní toleranci", která je OK nebo se mám pokusit reklamaci ?
(Rád bych tak učinil dříve, nežli ho "čipnu".)
-
« Re: Zabezpečení Octávie??
ODDIE:
K tvému: "Proti cihle do okna to ale není nic platné, tam pomůže jen hlídané parkoviště nebo garáž, a nebo pager + ČZ75 + dva plné zásobníky, nejlépe v kombinaci s dobrým právníkem :))" dodávám jen
SOUHLAS!!! Jen si myslím, že taková 44" Magnum by udělala lepší práci :-)








damil