Konstrukční vady
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Chrastění v přístrojové desce
KE CHRASTĚNÍ: Sice jsem octavii po 2 letech prodal, ale ve dveřích jsem měl stejný problém. Takže: po 1/2 dne v servisu a mé neústupnosti se zjistilo, že to dělá ukápnutý a ztvrdnutý kus lepidla ve vnitřní části dveří. Bylo to na straně řidiče a dost nepříjemné. Sedačka mi taky vrzala. Panebože hnus. Už takový starosti nemám. Nový auto nerachtá a drží. A já vám držím palce. -
« Ad: Chrastění v přístrojové desce
Chrastění v přístrojové desce se mi objevilo po montáži alarmu. Nové kabely (přístupné za schránkou před spolujezdcem) byly vedeny zcela "divoce". Zakápl jsem je proti vibracím silikonem (vůči sobě, jiným kabelům, přístrojovce). Pak to přestalo. Takže já bych zkusil jít po nově tahaných a nijak nezajištěných kabelech, pokud tam taky takové máte. -
« Kravál
No, chrastění v převodovce sice občas slyším, ale přisuzuji to asi nějakému volnému drátku od rádia který ve vyšších rychlostech "rezonuje" o nějaký plast.
Ale zkusili jste si někdo otevřít mezi 80-100km/hod zadní okénka? Najednou máte plné auto nepříjemného pulzujícího hluku, který v rychlostech nad 100km/hod zmizí. -
« Re: vrzganie sedadla
No bol som dnes v tom servise so sedackami. Uz viem, preco ma poslali z inych servisov prec - odstranit sa to da, avsak je to dost pracne - treba komplet royobrat sedacku - calunenie a potom aspon u mna jednoducho premazali nejakym spec. mazivom casti z plastu (teda z plastu je to cele), ktore sa o seba tru a tym vrzgaju. Jedna sedacka tak trvala asi 2.5 hodiny, a to to robili po prvy krat. Takze realne tak 1.5-2 hodiny na 1 sedacku. Zda sa mi, ze ti ludia v servisoch su dost lenivy (az na velmi malo vynimiek). Radsej ta odprasknu, lebo sa im prave nechce. Len predat auto a potom si uz nula.
Caute. -
« Chrastění v přístrojové desce
V mojí Octavii Kombi (r.v. 99) při rychlosti asi od 80 km/h do 160 km/h a při silnějším větru zprava něco chrastí někde v oblasti stěrače nebo zrcátka u spolujezdce. Je to zvuk jako by se tam něco třepalo. Nesetkal se někdo s podobným zvukem? -
« vrzajici sedacky
Panove,neberto toto prosim jako universalni radu, ale po podobnych zkusenostech s povrzavajicimi sedackami jsem zkusil nasledujici. Na spodni cast sedacek {mimo calouneni} jsem nastrikal WD-40. Vysledkem je, ze vrzani prestalo a uz se cca. 3 tydny neozvalo. Takze to asi pomohlo. Problem je, ze tam neni dobrej pristup.
Kdyztak dejte vedet, jesti vam to taky zabralo. -
"-- skrytý --" 13.03.00 11:02
« Re: Zadni svetla
řekl bych, že je to v žárovkách. I u Felicie jsem měnil celkem 3x v brzd. světle během půl roku. Potom jsem se nasral, prohlédl staré zásoby a narval jsem tam nějaké historické(min 10let staré) a byl pokoj. Dalším důvedem může být gulátor napětí. -
« vrzganie sedadla
Caute, chcel by som sa spytat, ci niekomu z vas tiez vrzga sedadlo v Octavke (v SLX standard vybava, pre GLX priplatkova) - konkretne tzv. bederna opierka - (vysuvacia cast sedadla v oblasti krizov, je na to extra ovladac na boku sedadla-tiez kolecko). Cital som to uz tusim niekde, neviem to vsak najst.
Bol som s tym v servise - z jedneho ma poslali prec, ze nemaju calunika a odporucili mi iny, kde mi vsak calunik oznamil, ze 1. je to bezny problem, ktory sa vsak neda odstranit ??? 2. Skoda to nechce uznavat ako reklamaciu a po 3. vraj to uz preto ani nerobia (a na dokaz mi ukazal Oct. GLX bez bedernej opierky ...).
Z toho vsetkeho vsak neverim nic, a preto ak mate niekto skusenost, ci uz ako to odstranit, resp. ste uspeli s reklamaciou a potom vymenou sedadla, napiste prosim sem. Dohodol som sa sice v inom servise, ze to predo mnou rozoberu a skusia to opravit, avsak ze to este nerobili.
Dik, Grandson -
« Re: to: grandson
nie, ten zvuk je uplne nieco ine, podobne ako rachot EDS...
Ta brecka sa proste zachytava okolo vyfuku az sa medzera okolo a medzi sil. blokmi, vyfukom a podvozkom upcha uplne a potom to produkuje zvuk ako ked sa vyfuk opiera a bucha o kovovu cast karoserie - vertem, je to hodne neprijemne. A somozrejme, ked uz brecka na ceste nie je, tak sa scasti ta brecka roztopi a rachot prestane. Inak pozerali sme inu Oct. (1.6) a uchytenie v tom mieste bolo prakticky rovnake - jedine ta priecka mala mierne iny tvar, ale to by snad nemalo byt pricinou zachytavania snehu. A riesenie ? Neviem. Mozno sa mi tam zachytila predtym nejaka spina, ktora teraz branila odpadavaniu tej brecky... -
« Re: to: grandson
Chcem len doplnit, ze nastastie to hucanie a drncanie, co som naposledy opisoval, nebol sposobeny prevodovkou a pod. a ani EDS, ale dost zvlastne - snehom - a to asi v prostriedku podvozku je rura vyfuku prichytena medzi podvozkom a takou prieckou v gumovych silentblokoch - a prave tam sa neviem preco zachytavala snehova brecka a nasledne vyfuk potom sposobil ten hluk a rezonovanie celeho auta. Takze super, len teraz sa mi zda, ze moje auto je urcene len na letnu prevadzku (zatial som totiz este od nikoho o tomto probleme nepocul). Dobre, nie? -
Diamant 03.01.00 22:40
« Pochvala
Fakt teraz budem vyzerať ako zarytý priaznivec Škody (tak trochu aj som :o), ale čo sa týka drnčania plastov vo Felicii a v Golfe, tak verte alebo nie, Golf je na tom o niečo horšie. Chodil som aj s autobusom a tam drnčalo snáď všetko. Preto som už na rôzne pazvuky alergický. -
« Re: Problémy?
Ty problémy o kterých píšeš - hlučnost a jakoby zadírání na sněhu fakt vypadá jako EDS !! Jinak je fakt, že má Octávia je v zimním oblečení také hlučnější, ale přičítám to zimním gumám a ocelovým ráfkům. Ale jinak si myslím, že na každém autě najdeš něco, tak jak už to tady zaznělo. Člověku by se chtělo nadávat na české auto až na to, že tyto " nadnárodní komponenty " používají koncernová auta i v cenách mnohem vyšších. Zkus se povozit v něčem jiném podobném, třeba se ještě rád ke svému auto vrátíš :-))) -
Diamant 02.01.00 23:33
« Problémy?
Ono je to tak, že aj tak veľká väčšina ľudí má Škodu (predá sa ich okolo 50% z celkového predaja). Preto sa aj o chybách Škodovky píše najviac, lebo sa k tomu najviac ľudí vie vyjadriť. Je to úplne normálne. A s tou chybovosťou to bude skutočne tak, že to bude asi rovnaké. Inak malý postreh. Keď som začal jazdiť s Golfom, tiež mi to malé pravé zrkadlo vadilo. Nie však pri jazde, ale ono nejako narúša vonkajší vzhľad auta. Ja viem, že ani tvár človeka nie je súmerná, ale ten sa nevyrába vo fabrike! Inak keby som to bral z hľadiska užívateľa, tak ten Golf je viac poruchový, ako Felicia. Na Felicii som okrem bežných výmien oleja nemenil nič. Na Golfe nám už sneh odtrhol spodný kryt motora, obrubník polámal extrémne nízky čierny pruh predného spoilera a menilo sa už 5 žiaroviek (z toho krátko po sebe dve predné). Myslel som si, že ak má hlavný svetlomet 2 žiarovky H7, tak to bude lacnejšie, než meniť jednu H4. Opak je však pravdou. Dvojvláknová žiarovka je lacnejšia a aj napriek neustálenu prepínaniu tlmených/diaľkových svetiel viac vydrží. -
"-- skrytý --" 31.12.99 13:05
« Re: to: grandson
S duverou ve Skodovku uz se to asi nespravi,i kdyby auto cele vymenili.Ale prehledem ve vsech rubrikach jsem nenasel ani JEDNU znacku,na kterou by si nikdo nejak nestezoval.Je to marne,je v nich vic elektroniky,vice zatracenych plastu,tak se to kazi.To,ze Toyota je na tom nejlepe bohuzel jeste neznamena,ze nekdo nemel tu smulu a nenarazil na takovy kus taky.Musi byt i trocha stesti.No a mit svuj servis,kde jsem zakaznik,taky neco znamena.
Ja to mam trochu od veci,kdyz jsem vetsinu roku mimo republiku a znam servis,jen kdyz mi auto technik odveze a priveze.Ale jeste jsem nezapomnel.Uz jsem jednou radil,pujde-li do tuheho,soudni znalec a posudek(stoji to v CR asi 5000 Kc).Vetsinou se ale s Boleslavi jednat da. -
« prave zrcatko
Za naprosto "genialni tah" od koncernu povazuji zmensene prave zrcatko u Octavek model. rok 2000. Takze po kritizovani koncernovych protejsku (Toledo, Golf IV, Bora) jsme se konecne dockali i my "stastlivci". Duvod proc je prave zrcatko mensi, opravdu nechapu, ze by usporne opatreni u auta za 600 tisic?????? Nebo si vedeni firmy mysli, ze chybejici centimetry u zrcatka opravdu nejsou potreba??? -
« Re: ABS a světla
To není pocit to je fakt. Jednoduše řečeno
zabere ABS, EDS, zapne chlazení prostě nepatrně klesne napětí než to alternátor dorovná.
Tohle dělá sposta aut TOYOTA Carina E,
MERCEDES 280 E, MITSUBISHI Eclips.......
Třeba na Toyotě když na volnoběh zapneš ventilátor
slyšíš, že se nepatrně zvednou otáčky-
(klesne napětí- sepne dobíjecí relé- alternátor zatíží motor-řídící jednotka zvedne otáčky).
Prostě (chytrý) auto, ale ta prodleva tam je.
Nepatrná ale je. -
« Re: Nepodarok to:DIAMANT
Ano je to tak a konečně to někdo připustil. Ano i Škodovce (resp.VW), stejně jako každé jiné automobilce se podaří vyprodukovat totální zmetek. Pořád tvrdím jedno: technologie výroby v evropě (a nejen tady) je v podstatě stejná u všech výrobců.....vždyť například dodavatelé lakoven jsou dva v evropě a je jim jedno jestli staví lakovnu pro VW, SEAT, FORD, OPEL nebo FIAT.... a tak je to se vším...... -
« Combi 2.0 - len smola alebo auto na h....
Caute, takze som tu opat so svojim prispevkom plnym optimizmu (mozno moja dalsia otazka bude ako sa predavaju jazdene Octavie a aka je asi ich strata na hodnote - keby sa mi nezdalo skoda vyhodenych penazi, tak som uz moju karu asi davno predal)
Pre tych, co zaujima, ako som pochodil v servise s predchadzajucimi reklamaciami hlucnosti a spotreby oleja, tak nasledovne - spotreba oleja OK, hlucnost - po obrateni sa na importera mi nakoniec vymenili koleno vyfuku a kat. - cenim si to, ale pomohlo mi to len na polovicu - odstranili tym zavijanie nad 4000 ot. (konecne mozem jazdit aj rychlejsie ako 150), ale hlucnost, ktora je vyrazna okolo 2200 ot. zostala - dost ma nastvalo, ked mi povedali, ze si mam "vysoko cenit, ze mi tak vysoko financne zainvestovali do auta vymenou vyfuku a kat. a ze mam byt spokojny s tym, ako to je - dost svojsky argument, este sa rozhodnem, ci sa neobratim priamo na Ml. Boleslav - lebo radi maju byt oni, ze som kupil ich vyrobok a ten nestal 5 korun!!!
> No povedal som si, ze trochu na tom pojazdim, uvidim reku, ci sa zhorsi, ved zaruka je az do jula 2000...
> Avsak, cuduj sa svete, vcera, ako bola na ceste brecka od topiaceho sa snehu, mi zrazu zacalo nieco pri pridavani (aj miernom) nieco z predu tak zvlastne rezonovat - najprv som si myslel, ze mi hrabali kolesa, avsak po chvili to preslo. Lenze sa to ozvalo opat, trochu vyraznejsie a potom este viac. Mne to pripomina zvuk, ako by sa nieco v rotujucich castiach zadieralo, dostala sa tam nejaka spina, resp. sa rozpadava prevodovka a ozubene kolieska do seba zle zapadali...dokonca sa tam ozyval buchot, ako by tam bol nejaky kamen a vsetko mi vo vnutri z toho rezonovalo a drncalo??? Blbe ( a mozno aj dobre, aspon som dosiel domov) bolo, ze to vzdy po chvilke prestalo. Zvlastne bolo, ze to bolo vzdy len na takom useku, na ktorom bola na ceste snehova kasa - na ceste bez snehu mi to uz nerobilo. Pochopitelne, nerobilo mi to ani ked som prisiel do servisu a darmo sa snazil im vysvetlit, co to bolo - ich kralovska reakcia bola taka, ze nech pridem, az ked mi to bude znovu robit, ze oni nevedia, na co sa pozriet. Riadne ma to napalilo, reku ci mam na tom aute jazdit, kym sa mi nerozpadne ? - Oni na to ved to mate v zaruke, tak klidek a pridite s tym ...dobre ze mi nepovedali ze len s odtahovou sluzbou. Nakoniec navela to auto navela zdvihli na zdvihak a skonstatovali po 5 minutovej obhliadke, ze tomu nic nie je. Takze moc sa tesim na dovolenku do Tatier a na to, ako mozno zostanem niekde vo fujavici visiet v aute s tehotnou manzelkou len za to, ze som sa nechal zlakat vidinou "perfektneho" auto za "malo" penazi. Vrele odporucam kazdemu, kto sa nudi so svojim bezproblemovym autickom, aby skusil napr. auto zn. Skoda. - no, mozno zacina zo mna hovorit riadna davka nechuti k tymto autam, pravda vsak je, ze som cakal ovela viac spokojnosti (teraz uz asi o nijakej hovorit nemozem).
> Mimochodom, ak mate niekto podnu skusenost s Oct. pri snehu na ceste, dajte mi vediet, moc ma to ukludni, resp. privitam vase podnetne navrhy, co by som mohol mojim odbornikom v servise poradit, na co sa maju pozriet.
Caute a vsetko dobre kazdemu do Noveho roku a najma vela zdravia.
Grandson.
(ozaj, opravovali mi aj vrzganie sedadla - pred 2 tyzdnami a uz to vrzga opat - pohoda zvezenie) -
Diamant 25.12.99 08:47
« Climatronic
Tiež mám tú česť užívať Climatronic a ovládanie je skutočne dosť nešikovné. Keď si chcem zmeniť napríklad teplotu, tak musím chvíľu pozerať dole a keď sa zorientujem, tak to nastaviť. Aj ja som sa pokúšal ovládať to hmatom (podľa tých pásikov na dvojici tlačidiel) ale neuspel som. Takže je to zase po starom. U Fabie to snáď bude lepšie. Okolitú teplotu nájdete na palubnom počítači (nie som si celkom istý, či tam je) a nastavovanie otočnými gombíkmi považujem za omnoho jednoduchšie, než stláčať nejaké tlačidlá "nahádzané" v jednom rade. Veď aj u Sony pochopili, že je lepšie nastavovať hlasitosť autorádia otočným gombíkom. A je to fakt lepšie než tlačidlami. -
"-- skrytý --" 23.12.99 05:44
« Serizeni zamku dveri
Podle dilenske prirucky se ma nastavovat podle pritlaku na tesneni,spar dveri a licovani s okolnimi plochami.Sami podotykaji,ze to plati pri serizeni vsech dveri.Ridicovy dvere jsou nejvice pouzivane,tam se to projevi nejdrive.Na stojine dverniho slouku profil U povolit Torxem 40 a seridit na dosednuti podle znacek-staci tak 1, max 2 mm dovnitr.Pokud se spolehlive zavira a otevira,vymacknout zaslepku pod zamkem(na dverich,je z plastu),opet Torx 40 a jemnym pohybem v rozsahu asi 45 stupnu pootocit serizovacim sroubem.Vymezi se vule v zamku.Nesmi jit ztuha.Funguje to bez sebemensi stopy tuku(dokonce tam jakekoliv mazani primo zakazujou).
Pokud je ulozeni zamku volne a klepe,pak je treba povolit o 1 otacku srouby zamku,nechat dvakrat po sobe doklapnout dvere a dotahnout srouby.Ustredeni probehne podle voditka dveri. -
« Re: Climatronic
S tym Climatronicom uplne suhlasim - vcera na dialnici som pri asi 130-140 skusal, kolko (odhadom) prejdem, kym sa na displeyi zorientujem (t.j. vonk. teplota, vnut. teplota, fukanie, najst potrebne tlacitko-inak snazim sa to naucit hmatom, zatial nic moc-teda to nastavovanie), no a potreboval som na to asi usek cesty dlhi aspon do 100m, mozno aj viac (bez pozerania na cestu) - a to je prilis vela pre bezpecnu jazdu.
Co sa tyka toho ostrekovaca, niekto tvrdil, ze keby to striekalo zhora, je to kvoli zaoblenemu sklu to iste - nesuhlasim, pretoze v sucasnosti to dostrieka tak max. do 2/3 a potom voda stecie dole - keby ostrekovac bol hore, potom aj keby dostrekol max do 1/3 - 1/2, tak by voda krasne stekanim dole napravila aj otazku zahnuteho okna.
>
To Honza > prosim Ta porad, kedze nemam dielensku prirucku, kde sa ta skrutka nachadze, aby som si mohol zamky nastavit sam - ako som pochopil, v servise mi ich akurat namazali "spec. vazelinou", takze ocakavam, ze asi o mesiac-dva mi to zacne vrzgat opat.
Diky. -
"-- skrytý --" 20.12.99 10:28
« Re: Climatronic
Me se libilo v jinem tematu,jak nekomu ukradli Climatronic,vyrvali ho ven,asi radio-kdyz ma display.
Jinak je to trochu uhozeny,nepristupny tlacitka,maly pravy zrcatko a nez si vzpomenu,jak byl nastavenej sibr,tak vetram jak magor.
Problemu se stiracem jsem zaplatpanbuh usetren,doby kdy slibovali stirac u sedana jsou pryc.Jen si to matne pripomenu,kdyz pokropim na krizovatce pres strechu auta lidi prede mnou u manzelciny Ibizy,ze chyba je jinde.Tam to ostrikuje taky zespoda,ale po dvou kyvech je po vsem.
Jinak je to dobry.Vrzajici zamky jsem s pomoci dilenske prirucky seridil serizovacim sroubem(Torx 40),je na kazdem zamku jeden,a nesmi se to udajne mazat.Dvere sedi lip na tesneni. -
« Re: Climatronic
Já sice nemám Climatronic, ale i otočné knoflíky jsou stejně schované za řadící pákou. Asi to bude proto, že kdyby byl ten panel o patro výš, tak by byla ta malá schránka o patro níž a pletla by se s popelníkem, pokud se používá. Jinak si to neumím vysvětlit.... -
« Re: Emulze na viku
Emulze na viku je u skodovackejch motoru (vc Felicie) naprosto normalni zalezitost, hlavu bych si s tim nedelal v pripade ze po delsi jizde (<50 km) sama zmizi. Za normalnich okolnosti se jedna o vodu vstrebanou ze vzdusne vlhkosti a objevuje se to pri kratsich jizdach v chladnejsim pocasi. Pokud je a)emulze prilis mnoho, b)oleje v motoru "pribyva", c)voda se dostava do chladici kapaliny - je lepsi podivat se pod hlavu......muze to byt tesneni nebo hlava.... Ja mel sam na sluzebnim Favoritu stejnej problem - byly to moc utopeny vlozky valcu..... -
« Re: Stierače a ostrekovač
Na feldě ten zadní ostřikovač fungoval lépe, ale znovu připomínám, že tak prohnuté zadní sklo jako na Octavii Combi by člověk u jiných aut pohledal !! Už jsem uvažoval, že na zimu bych na ten stěrač přidělal hadičku s dírkami a že by to pak teklo přímo pod tu gumu stěrače. To už kdysi někde někdo použil, mohlo by to být řešením..... -
« Dvířka přihrádky před spolujezdcem
Když začaly mrazy, před asi měsícem, přišel jsem ráno do auta a otevřel přihrádku u spolujezdce, abych si vyndal stěrku na okna, zabouchnu ji, a ona se zase otevřela, znovu a zase, tak jsem ji chvíli přidržel v zavřeném stavu a ona už zůstala zavřená. Po bližší kontrole jsem zjistil, že pomalu vyjíždějí boční plastové lyžiny, které zapadají do zámků. Namazal jsem je silikonovým olejem a zatím to funguje. Jeden můj známý měl obdobný problém, v servisu mu na záruku vyměnili dvířka, s tím, že to je závada v zámku, který se nedá rozebrat, a měnili jich desítky, za měsíc mu to dělalo zase... -
« Re: Emulze na viku
Me se taky zacla delat emulze na vicku a ubyvat olej. Tak sem doleval a dolaval az to bouchlo - doslova.Ten olej totiz frcel do vody a hadice ke chladici uz to nevydrzela. Pricina byla v praskla hlava motoru (220.000km).Muze to ale byt jenom tesneni. V kazdym pripade se to na novym aute nemuze objevovat. -
Diamant 09.12.99 23:40
« Stierače a ostrekovač
Musím sa pripojiť k Vašej diskusii. Podobnú skúsenosť mám s Golfom IV. Zadný stierač (a predné tiež) maú úplne nedostatočný prítlak. Porovnával som to s Feliciou a je to obrovský rozdiel. Na Golfe sme za 1,5 roka menili gumičky stieračov už 3x, kdežto Felicia ich má ešte z fabriky. Ostrekovač je na Felicii skutočne lepšie vyriešený. Zaprvé strieka do dvoch miest a hlavne zhora. Takže keď sa to správne nastaví, je to paráda. Na Golfe to strieka zospodu a je to celkom nanič. Predpokladám, že je to presne tak aj na Oct.C. A to ani nehovorím o neskutočnom zanášaní celého zadku blatom a špinou. Len pre srandu sa pozrite na Feliciu, tá sa zanáša len odspodu po to malinké plechové "krídelko" (pod zadným oknom) a vyššie je to už menej špinavé. To sa Škodovákom fakt podarilo. -
« Re: Emulze na viku
Ke kauze zadní ostřikovač: Už v tisku někdo kritizoval slabý přítlak zadního stěrače a je to pravda, přítlak by mohl být větší. A co se týče ostřikovače tak to byla první věc, na kterou jsem musel šáhnout, když jsem přivezl Oktávku domů - seřízení zadní trysky. Jinak Grandsone držím palce, aby to dobře dopadlo......Nejdříve jsem také uvažoval o dvoulitru, ale nakonec jsem šel do TDI a zatím je spokojenost veliká, zvlášť když vidím ty ceny benzínu....... -
« Re: Ruční brzda
.jo a ten zadní ostřikovač má problémy, ale hlavně to asi bude tím, že okno vzadu je hodně prohnuté a ten ostřikovač neumí stříkat za roh. Takže kdyby byl nahoře, bylo by to asi ještě horší, to by ostříknul jenom asi 20 cm nahoře a pak by už jen kropil cestu. Asi by to vyřešily ostřikovače dva - nahoře i dole, ale zase ta spotřeba vody ..... -
« Re: Ruční brzda
Ruční brzdu nepoužívám téměř nikdy - nejlépe je zařadit. Ale podobnou zkušenost s tím, že by vyskočila slyším poprvé, ale mohlo by to být i tím, že když ji zatahuješ tak zároveň držíš to uvolňovací tlačítko. Pak to nemusí dobře zaskočit.... Jezdil jsem i s Feldou, ale toto neznám. Vrzání dveří už jsem kupodivu dlouho neslyšel, ale zpočátku to bylo běžné. Několikrát se to mazalo a přitahoval se upínací mechanismus. Teď už dobrý. S tou emulzí to určitě souvisí taky s typem a kvalitou oleje, který se použije. Ale z trochy emulze na víčku bych nedělal žádnou vědu....Měnit koleno výfuku ?? To je nějaký divný !! Buď se ti to rozpojilo a pak to stačí zase spojit a nebo jsi to někde utrhl, což by u Octavie nebylo asi nic těžkého :-(( Ale jsem zvědavý, jak to dopadne.... -
« Ruční brzda
Asi na to mám smůlu v mírném kopečku jsem zaparkoval Octavi, zatáhl, zdůrazňuji zatáhl ruční brzdu a šel s manželkou na nákup odešli jme od vozu asi 15m když jsem uslyšel cvaknutí. Napadlo mne otočit se a viděl jsem jak se vůz pomalu rozjíždí okamžitě jsem se vrátil odemkl a zabrzdil. Kopec to byl opravdu nic moc. Kupodivu ruční brzda se sama uvolnila a spadla do dolní polohy. Největší sranda na tom byla ta, že u Felicie kterou jsem měl předtím se mi toto stávalo běžně tak 1-2x za měsíc a bez zařazené rychlosti jsem ji neponechával. Raději jsem ji jistil dvakrát poprvé se mi totiž zastavila o míchačku. U oktávky jsem to nečekal.
Teď už pochybuji i o tom jestli nevyskočí rychlost. Začínám uvažovat pořídit do výbavy vozu cihlu. Ale chvílem si říkám jestli se cihla nepohne. Máte někdo podobnou zkušenost. Jak jsou na tom Fabie? -
« Re: Emulze na viku
Mal som to auto este v dalsom servise, kde mi tiez tvrdili, ze ta emulzia aj ubytok oleja je OK - ze nie su ziadne netesnosti na motori a pod.
To iste mi tvrdil aj technik zo Skoda-Auto, a navyse ze ubytok oleja posudzuju podla instrukcii z Ml.Boleslavi az po 15000 km (ja mam 13t.). Mozno sa k nim s tym este vratim...
> Co sa tyka hlucnosti, nakoniec suhlasili, ze tam nieco je navyse a navrhli vymenu kolena vyfuku (vyvod z motora), mozno aj kat. No uvidime.
Dalsia vec co ma strasne zacina otravovat, je vrzganie zamkov dveri - asi pred 2 mesiacmi som to mierne premazal, avsak je to tu opat. Dam si to pozriet v servise, ale to by urcite mali vyriesit v Skodovke (zial uz nie na mojom aute...).
No a neviem ako Vam, co mate kombika, ale podla mna zadny ostrekovac okna ostrekuje uplne na h.... . Na Felicii to bolo vyriesene aspon o triedu lepsie (ktori neviete rozdiel, tak na Felde to striekalo na okno zhora - teda sa to pekne roztekalo, na Oct. to strieka zo spodu, takze to akurat pekne steka z okna a stierac okno akurat smirgluje)!
Ale inak napr. 4 kotucove brzdy, ABS a ,zdoraznujem EDS su super veci. -
« Re: Emulze na viku
myslim, ze asi mas pravdu, ale posud sam-mam 10let starou Sierru a o emulzi na vicku natoz o uniku oleje se mi ani nesnilo.Pravda menim olej casto{naposledy po 9500}-docela si potvora chrochta.Stejne to furt ale nechapu, uvazuju o koupi Oct. takze to jeste budu proverovat. -
« Re: Emulze na viku
Emulze opravdu vzniká při smíchání oleje s vodou. Po nějaké době však zákonitě nějaká vlhkost do olejové vany pronikne, taky se tam více nebo méně dostávají zplodiny přímo z válců kolem pístů, což nikdy 100% těsné nebude....... Emulze se usazují nejraději právě na tom víčku, proto se dá asi říct, že určité množství usazeniny je opravdu normální. -
« Emulze na viku
Podle mych zkusenosti emulze na olejovem viku znamena vodu v motoru.Kdyz jsem vybiral auto po bazarech tak tohle byl jeden z bodu jak poznat pruserovy auto.Kamosovi u Sierry se zacala delat emulze na vicku a mel praskly tesneni-tekla mu do oleje chladici kapalina.Nechapu jak muze nekdo rict, ze ta emulze je normalni. -
"-- skrytý --" 26.11.99 06:49
« Re: spotreba oleja?
Je to divne,po Vasem cudne.Ale nedelam si legraci,to auto je evidentne v neporadku,pokud mi benzin vezme 1 litr oleje,musi to byt slyset na hydraulickych zdvihatkach a rez na krytu rozvodu zevnitr - dival se na to nekdo?Ja,kdyz jsem na dieslu vyjezdil 1 litr oleje a zapomnel dolit(upozornuji na Octavii se 30.000 km),tak mi v Chorvatsku jecel bzucak tlaku oleje jak pominutej pri jizde do svahu a v zatackach.A uz jsem dolival.U mych znamych nikdo ani nevi,kde na benzinu ma olej dolit.Je ale pravda,ze motory jsou koncernove,to neni chyba Skodovky,chybicka se vloudi.Pokud neuznaji chybu,pak sepsani reklamace,informace primo fabrice-doporucene,a nechat si provest soudnim znalcem rozbor oleje a chladici kapaliny.Event.prohlednout vuz.Je to za nekolik dni,stoji to sice par penez,ale dat najevo,ze se nedam,je dulezitejsi i pro reklamaci.
A jen tak na okraj,rady se davaji obecne dobre,nebyl by to prvni vuz koncernu VW s napr.prasklym tesnenim pod hlavou.
Preji pevne nervy. -
"-- skrytý --" 26.11.99 06:33
« Re: Palivova nadrz
Tesim se z reakce,ale fakt to tak bylo.Kdyz si odmyslim objem cerpadla(ma stejne jen benzin),naftova verze ma takovou srandovni dutou trubku,ale siiirokooou,no a plovak.Takze teoreticky 55 l plus privodni kuzel od hrdla i s kapsama.Dival jsem se na podbeh,ono je to dost objemny,netusim kolik.Zajimave taky je,ze po pisknuti a rozsviceni kontrolky jsem byl pred Shopping Centrem v Brne a jel jsem pro naftu k OMV na Prahu(asi tamtez).Pokud je rezerva jen asi tech 2-3 litry,tak to potes panbuh,ale narval jsem to tam az na hladinku.
Diky. -
« Re: spotreba oleja?
Takze v servise mi povedali presne co som ocakaval - teda spotreba oleja je v poriadku, takisto emulzia na veku (vraj mi mozu ukazat x aut s rovnakou emulziou) a co sa tyka hlucnosti - ze preskumali cele auto a nevedia, co by mohlo hucat, vraj je to OK. Ked som dalej namietal, ze to OK nie je, tak sa so mnou (ochotne) previezol hlavny majster. Ten nakoniec suhlasil, ze tam nieco pocuje, ale dodal, ze ine Oktavky hucia aj viac. No lenze tiez povedal, ze este NEMA skusenosti s Oktavkami s motorom 2.0 - takze si nejaku pozicia a prevezie sa s nou a mam sa este teda ozvat. Tak som necakal na tento SUPER TEST HLUCNOSTI a priamo som sa obratil na hlavneho technika SKODA-AUTO Slovensko, ktory mi tiez prezradil, ze zial nema skusenosti s takymito motormi (priznavam, ze ma to dost sokovalo - vyzera to, ze v Skode nevedia, co montuju ?) No tak mi odporucil, aby som dal svoj problem na papier a faxol im to, ze sa uvidi. Takze dalej cakam ako rybar na brehu Mrtveho mora (dufam, ze efekt nebude taky isty)
Pisem to len ako upozornenie pre Vas, ak budete mat tu smolu a budete chciet nieco reklamovat. No ale aspon ze som nemal zatial z ich strany pocit neochoty.
Vela bezproblemovych a bezpecnych kilometrov vsetkym. -
« Re: Palivova nadrz
1.9l TDI 66Kw
To se divím, že jsi tam nalil 52l a bylo to "jen" na písknutí. Normálně se tam po písknutí vejde cca 43l. Nádrž dle manuálu má cca 50l. Já jsem to chtěl vyzkoušet a vyjel jsem nádrž úplně do sucha (na dálnici u Brna mi to prostě zdechlo a to jsem to jel úplně na doraz, až to přestávalo mít záběr, tak jsem podřadil u ujel na ten zbytek v trubkách cca 4km těsně ke stojanu OMV (50m před stojanem mi to zdechlo a i posilovač samozřejmě přestal fungovat, tak si to dovedete představit), jak mi dobře poradil jeden technik z Mladé Boleslavi, jo startovat musíte cca 30s než si to čerpadlo natáhne, pak je to zase OK, ale u benzínu bych to nezkoušel, tam je to prý problém a musíte ručně zaplavovat, diesel má asi silnější čerpadlo). A vešlo mi tam nějakých 53l, to samozřejmě nebylo zaplaveno čerpadlo, takže se tam podle mně vejde takových 54-55l. Když ti to písklo a načerpal jsi po odvzdušnění 52l, tak si myslím, že ti to píská pozdě a ne cca 10l před koncem nádrže, ale tak 1-2l před koncem. Já na písknutí ujedu okolo 200km.
Co se týče toho, že někdo dostal do nádrže po zakoupení 45l, tak se mi stalo něco podobného. Prodejce říkal, že je tam cca 3l, ale ouha bylo tam víc cca 9-10l!
Ahoj a těším se na reakce. -
« Re: spotreba oleja?
Mám 1,8 T, najeto 30 tis. a oleje tam je pořád stejně - v tom termínu 15 tis. Hlučnost asi po nějaké době zvyšuje každé auto......Ale jestli mluvíš o sluchátkách, tak je to divné. Zkus zjistit, jestli je to spíš převodovka nebo motor, příp. něco jiného. Hodně ale dělají také pneumatiky, vnější teplota a pod. -
« spotreba oleja?
V juli som kupoval Oct. Combi 2.0, Az doteraz som bol spokojny, lenze minuly tyzden mi zrazu zacal hucat motor (alebo prevodovka?). Bol som s tym v servise, tvrdili, ze je vsetko OK. Podla mna vsak nie. Zdalo sa mi, ze hluk narasta, tak som skontroloval olej a zistil som, ze mi motor po 12 tis. km a 4 mesiacoch pouzivania zozral asi 1 liter oleja. Je to podla vas v poriadku?Podotykam, ze to nie je diesel. Okrem toho, na spodnej strane vieka a na hrdle otvoru, kde sa nalieva olej, sa mi tvori zvlastna emulzia, ktora vyzera ako maslo. Takisto je tam voda a spodna strana veka je zhrdzavena. Som dost nastvany, lebo to auto nestalo 100 tis. korun a mam pocit, ze kvoli zvysenemu hluku by som si mal kupit traktoristicke sluchadla na usi. Dnes to idem znovu reklamovat. Mal som dost problemov s Feliciou (hlucna prevodovka, stale mi odchadzal silenblok - klepanie pri rozbehu, stale problem s geometriou) a tusim zacinam lutovat, ze som opat kupil Skodovku. Totiz od auta za takmer 3/4 mil. sa da ocakavat snad trochu pohody. Co vy na to? Mate niekto skusenosti so spotrebou oleja?- podotykam, ze som malokedy jazdil nad 150 a takisto velka vacsina bola po dialnici. A takisto, spozoroval niekto z majitelov Oct. vyraznejsi narast hlucnosti?
-
"-- skrytý --" 22.11.99 02:43
« Re: Palivova nadrz
Tak jsem tu zpatky,vyjel jsem nadrz na pisknuti,a docerpal naftu.Najelo ji tam 45 l.Hybal jsem ventilem,a vsiml jsem si,ze je na nem nejake smeti.Vytahl jsem odtud nejaky zmolek,snad hadru ci co,ventil zasycel,vypustil vzduch.A ja jsem dotahl nadrz na 52 litru!Tak jsem zase tam,kde u puvodniho auta,kde se mi pohnula rafika az po 100-120 km jizdy.
Diky. -
« Re: Palivova nadrz
Když jsem tankoval do sveho TDI (66kW) přímo u prodejce při přebírání vozidla tak se tam věšlo pouze 42 l. přičemž kontrolka na přístrojovce před tankováním samozřejmě již signalizovala rezervu - pod 9 litrů - kolik tam ale bylo přesně nafty nevím. 1. vypnutí pistole bylo něco kolem 40 litrů a to mi ten chlápek od pumpy ještě dva litry dolil. Takže jaký je pravý objem nádrže je tak trochu ve hvězdách nebo měli špatně zkalibrovaný stojan :-))))) -
"-- skrytý --" 14.11.99 23:07
« Palivova nadrz
V mnoha jinych diskusich si stezuji lidi na mnozstvi benzinu nebo nafty.kterou vmacknou do nadrze,dokonce v televizi to nejaky paka demonstrovali na 2 litr.odm.valcich.Ukazuje vam dobre-presne palivomer,nebo jste meli problemy.Ja jsem tam drive narval palivo "na hladinku" a dost dobre 150 km se rucicka ani nehla.Ted uz to nejde,mam novou Oktavku,hladinka stejna,rucicka se hybe po 20 km.I ten dojezd se mi zda takovy kratsi.Pritom spotreba podle palub.pocitace zhruba stejna.Hledal jsem,jestli se to da vyregulovat-Passaty mely kdysi korekci napeti pristroju pristr.desky.V dil.prirucce se dily uvadeji jako vymenne-no jak jinak.Bubliny v nadrzi nemam,odvdusnuje se to z mista nejvyssiho bodu a dalsi jsou propojeny,ventil se da pri cerpani otevrit.
Diky -
"-- skrytý --" 31.10.99 06:26
« Re: Je to normální?
tak jsem si zalistoval v dilenske prirucce Oktavky,byl to celkem cvrkot,je toho 8 tlustych samovazacu.Tucne je tam zdurazneno NEMAZAT NICIM MECHANISMUS ZAMKU,a protoze mam stejne problemy,odstranil jsem je serizenim stojiny,jinak receno zvysenim pritlaku obvodu dveri.Zmizel klepavy zvuk,a zmizelo hvizdave snad profukovani vzduchu ve sterbine pri jizde.Prirucka dale doporucuje prekontrolovat vuli zapadky,ktera ma byt 0-1 mm.Vytlacit plastovou zatku na spodnim okraji zamku,do otvoru vlozit jistici 3 mm kolik,zvedneme aretacni packu do 1 polohy,az zaskoci.Zajistime 3 mm trnem a seridime spodnim sroubem Torx.Po uvolneni zapadky trnem uz nic neutahovat.Jak jsem precetl a napsal,tak pisu.Problemy s klepajicimi zamky ted nemam.Ja vim,ze to ma umet delat servis,ale to byste jim museli stat za zadkem a radit-to je dost podivna predstava. Jeste k razeni - pokud jde o lankove razeni,u novejsich typu je kloub,predchozi typy mely jen pricne uchyceni saltru a tim padem po urc.dobe provozu dost velke vule.Da se odstranit nastavenim lanek,ale nejde to dost dobre doma,lanko se musi predepnout a nastavit podle sablony,dala by se vyrobit,ale asi by bylo levnejsi nechat si to seridit.Konstrukt,pokud je montovan spravne,drive seshora,nyni zboku,pri razeni neprekazi,teda pokud byl montovan spravne.
Zdravim -
« Re: Problémy
U mne jednicka a ostani kvalty bez problemu, lehce, problem byva pouze ze zarazenim zpatecky. Nekdo tady kdysi rikal, ze to muze byt Construktem. Ma nekdo podobne problemy ? Jinak zatim za pul roku zadne problemy, musim to zaklepat. Akorat do te nadrze se mne porad nechce (po pipnuti) vlizt vic nez neco pres 40 litru. Coz mne hrube stve. -
« Re: Dneska na rovině
Lyzinu pod motor jsme schopni udelat i u nas. Materialem je dural, sily 5mm. Cena 2500 - 5000 korun podle velikosti [vcetne montaze a DPH]. Problem asi bude v tom, ze jsme z Roznova pod Radhostem, tedy Severni moravy. Moje adresa je: d9chovan@ite.fme.vutbr.cz -
« Dneska na rovině
Dneska jsem drhnul asfalt na rovině, jen takovej propadávák ani nebyl skoro znát zhruba ve 100 km/h. Tak mě napadlo kolik cm pod asfaltem nebo nad asfaltem je spodek vozu, když jsou a péra na doraz. Co sleduji oktávky tak jich jezdí hodně s plápolajícím plastem pod motorem. Kdo dělá ližinu pod motor nevíte a za kolik? -
« Re: Je to normální?
Já osobně jsem měl taky rány v podběhu, a bylo to prasklý oko držáku předního stabilizátoru - mezi stabilizátorem a spodním ramenem, který je do r.v. 8/98 z plastu a praská. Od 09/98 je nahrazen kovovým a světe div se, nepraská.
Vrzání zámku se mi podařilo odstranit seřízením, tj, dotažením zámků tak, aby dveře lícovaly s karoserií a zatím to přestalo.
Navíc mi rachtá zadní plato, stejně jako u Favorita, jako u Felicie,... -
« Re: Je to normální?
No k tomu vrzani. Delaji to opravdu zamky, myslim, ze uz to tu urcite nekdo popisoval. Na cas pomuze, kdyz namazes zapadky hustou vazelinou, nejlepe grafitovou. Ovsem potom musis pocitat s tim, ze se asi nekolikrat umazes. Ja jsem taky zkusil, obalit oka pro zapadky (na karoserii) umelohmotnou paskou. Na cas to pomohlo, ale potom se paska prodrela. Silnejsi pouzit nelze, protoze by se jiz ocko neveslo do zapadky, takze jsem se musel vratil k vazeline, ale mam ticho. -
« Je to normální?
V ostře jetý klopený zatáčce z kopce a přibržděno promáčku auto TDI 66 kW, až na šusplast pod motorem nebo něco jinýho škrtá, možná rameno. Po přeřazení se ozývá klepnutí spíš je jako cítit nohou v podlaze. Snad závaží na převodovce. Při brždění na nerovnosti něco mlátí buď z levého nebo pravého podběhu nějaká kolize? Celý auto potichu vrže, jak když se houpu na židli najeto skoro 60 000 km. To jsou prý zámky? -
« Re: Velikost vnitrniho prostoru
Abych vám to trochu objasnil : všehchny vozy maj pro měření vnitřních rozměrů tzv. R-bod. Ten se najde třeba tak, že si strčíte do zadku tužku a R-bod je zhruba na jejím konci. Většina aut má sedačku při max. posunu dozadu umístěnou právě v tomto R-bodu. Octavia však na rozdíl od jinejch aut nabízí posun ještě o dva zuby za tento bod. Proto když chcete srovnávat Octavií, tak si doražte sedačku dva zuby před konec a pak si sedněte dozadu. Jestli je tedy v Octavii málo místa, pak spíše vepředu. -
« Velikost vnitrniho prostoru
Vazeni, chtel bych se vratit k tolik diskutovanemu vnitnimu prostoru a to konkretne, kolik je mista na zadnich sedackach. Nedavno jsem mel moznost porovnat Octavii a Lagunou. Provedl jsem dva testy. Nedrive jsem si nastavil sedlo ridice na moji vysku (176 cm) a potom si sedl sam za sebe. Pro moje nohy tam zbyvalo priblizne 8 cm mista. Potom se prede mne posadil ridic s vyskou 190 cm a nastavil sedlo. V tu chvili se zadni cast sedadla ridice priblizila asi na 1 cm. To stejne jsem ku svemu prekvapeni nameril u Laguny. Oba dva vozy model 99. Podle technickych tabulek ma Octavia rozvor cca 2500 a delku 4500. Ovsem Laguna skoro stejne rozmery, delka je asi o par cm jina. Tak se ptam, proc se vlastne porad tak urputne tento nedostatek u Octavie kritizuje? Neni to spis jenom OSTRE SLEDOVANY VUZ? Ja sam mam Renault 19.
Zvuky v motoru starsiho typu Octavie-obcas rezonovalo vse.Manzelka ted jezdi 4 mesic s novou Oktavkou,a svete div se.Ohromny dotaznik od firmy,co se Vam libi,co byste chteli zmenit,dali Vam na vuz vsechno co jste chteli? - vyzkum pro vozy z ledna 2000.Za 3 dny telefonat z Fabriky,domluvena schuzka zastupce firmy(protoze zene jsem to musel chudere napsat sam,vcetne vrzajicich sedadel,klepajiciho zamku).
Auto je nove podotykam,a se svym servisem jsem nadmiru spokojen,ale co se delo pak,jsem u nas jeste nevidel.Cekali na nas 4(slovy ctyri) jejich mechanici a sef a na miste vymenili SEDADLO !,ukazali mi zesileni v miste,kde se vetsina ostanich s tim trapi(vcetne me u sveho vozu).Seridili dvere pomoci stojiny s takovym malym cudlikem a Torx klicem.Zadne omotavani izolepou.(Na sve auto,paac je jeste v zaruce jsme se domluvili uz s sefem servisu na podobnem postupu.)
Asi to byla reklamni akce,ale pokud byla,klobouk dolu.Slusne jsem podekoval i mailem do fabriky,poslali mi celou hromadu materialu vcetne CD ROMu,doporucili pneumatiky,olej,jak chranit turbo.
Jsem dost casto venku,znam jiny zpusob jednani nez je zazity u nas,ale tohle mi ukazalo,ze to zrejme musi jit.