Konstrukční vady

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.00  22:24

    « Re: cukani oct. 1.6.

    At skontroluji obtokovy ventil volnobehu,mozna je tam necistota.Pak se uvidi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.08.00  11:00

    « Re: cukani oct. 1.6.

    Sorry, ten mail je pro Rovera a ne Rogera :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.08.00  10:56

    « Re: cukani oct. 1.6.

    To Roger: muj mail je rageh@iname.com
    Jinak auto je ted v servisu, reklamace minule opravy a i pro to, ze vcera jsem v pohode dojel do prace, ale v poledne neslo nastartovat. Starter se tocil bez problemu, ani nepomohla ani vymena baterky... Tak jsem jim to tam dotahli... Jestli to ma souvislost s tim cukanim netusim... Jimak zatim diky vsem za rady. O tech kabelech jsem jim rekl...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.08.00  00:00

    « Re: cukani oct. 1.6.

    Po vlastni zkusenosti muzu rici, ze dily, ktere ti v servisu vymenili jsou zcela zdravy.
    V ramci experimentovani "proc auto jede po vymene vadne lambdasondy hur nez s vadnou" jsme vymenili "ochipovanou" rid. jednotku za "neocipovanou" a ejhle auto zacalo obcas skubat jak bez plynu , tak i pod plynem.
    Tudiz dle myho je budto vadna konkretni ridici jednotka, nebo soft v ni.
    Mas - li zajem nejak bliz se o tom pobavit nech tu kontakt.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.08.00  00:00

    « Re:

    Jinak u to, ze felicie 13 BMM zapalovaci kabely brzy odchazej, je znama vec.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.08.00  14:20

    « Re:

    Mně to u Feldy taky cukalo, v servisu nezaváhali a vyměnili kabely k zapalování a od té doby OK!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.07.00  11:45

    « Re:

    Ja som mal podobny problem na Felicii. Mal som dva prerusene kable ku svieckam. Ked to bolo studene (hlavne rano, ked padala rosa), tak tam bola nejaka ta vlhkost a iskra skakala, ale akonahle sa to zohrialo....karamba...a zaujimave je, ze ked som mal plyn na podlahe, tak to necukalo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.07.00  11:16

    « "cukaní" motoru - Never end. story

    Ahoj vsichni,
    pred casem jsem sem psal o mem problemu s cukanim motoru 1.6 55kW. Protoze jsem byl fakt bezradny (a i v servisu) poslal jsme mail do MB. Prekvapive ochotne mi odpovedeli a domluvili kontrolu ve znackovem servisu (zamerne nenapisu ve kterem, jen to ze je v Brne). Tam to ze zacatku vypadalo taky slibne... ZAvolal mi reditel toho servisu, domluvil si se mnou schuzku. Tam jsem mu vse dopodrobna popsal, on si delal poznamky - zdalo se vse na dobre ceste. Shodou okolnosti jsem odjizdel na dovolenou a tak jsem jim tam auto na bezmala 2 tydny nechal. Vratili ho s tim, ze je to v pohode (pry spinavy snimac otacek). Bohuzel po ujeti par set kilometru je to stejne jako driv... Budu to pochopitelne reklamovat, ale nemate nekdo tuseni co tomu muze byt? Za jakoukoliv odpoved moc diky.
    P.s. Rekapitulace: pri zahratem motoru a zarazene rychlosti (libovolne), motor pri jizde jakoby na okamzik (cca 0,5 - 1,5 s) vynecha. Podle budiku se nic nedeje, ani vlastni diagnostika nehlasi zadny problem. Navic to nikdy nedela pokud jedu s plnym plynem (ale jezdete s plnym plynem porad, ze). Servis menil lamdu a svicky, kontroloval skrtici klapku, snimac teploty, rozdelovac,cistic paliva, rele cerpaci jednotky, el. instalaci motoru...
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.07.00  10:34

    « Dvere

    Kazde vrzani dveri zastavi - silikonem ve spreji nastrikani ! Lepsi to ale je normalne namazat hadrikem se silikonovym olejem, protoze to vydrzi dyl. Delalo mi to kazde auto.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.07.00  01:24

    « Dveře

    Jezdil sem na štyrech Octáviích a na každé vrzgají dveře na přejezdu nerovností.Je to detská nemoc Octavie.Inak sem maximálne spokojen.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.00  09:37

    « Huceni

    Mozna,ze by jste se oba meli podivat na stav zadnich tlumicu a pravidelnost sjeti zadnich kol, protoze jestli jsou tlumice spatne, mate nepravidelne sjete pneumatiky a to zpusobuje to huceni - proste jen ma zkusenost...
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.07.00  13:00

    « karoseria - chybne zvary

    Caute, chcel by som poprosit niekoho z vas, kto sa trosku vyznate v konstrukcii karoserie Oct. Combi, keby ste mi vysvetlili jej konstrukciu, uchytenie (je tam pouzity nejaky pomocny ram, alebo je napr. priamo na karoseriu uchytena naprava a pod.)
    Pytam sa preto, ze mi nieco zacalo hrkotat v karoserii niekde nad pravym zadnym kolesom, neskor sa mi rovnaky zvuk objavil aj na lavej strane a najnovsie sa mi zda, ze ho pocujem aj niekde dalej zo zadnej casti karoserie. Bol som s autom v servise, kde mi po dlhom skumani a rozobrani celej zadnej casti oznamili, ze zial su chybne bodove zvary (myslim ze spomenuli nieco ako "uchytenia karoserie") avsak nevedeli zistit, ktore presne zvary su chybne - a asi ze sa to stalo pri zvarani karoserie zrejme tym, ze elektrody uz mali byt vymenene alebo tesne pred vymenou. Tiez mi oznamili, ze sa jedna o vacsiu opravu a ze kvoli tomu budu musiet kontaktovat Skodu a zrejme sposob opravy by mohol byt taky, ze kazdy bodovy zvar (asi na konkretnom mieste) sa musi prevarit.
    Podla informacii, ktore som si zohnal, vsak vraj to nejde, nakolko - 1. technologia bodovych zvarov neumoznuje ich rucne opravy (a mozno ani strojove) a dalej korekcia spravneho sposobi jeho prehriatie a poskodenie, 2. karoseria je cela pozinkovana a teda najprv by bolo nutne odstranit nejakym sposobom tuto vrstvu, co prakticky nejde, 3. ked su chybne zatial takmer 100% minimalne 2 zvary, kde je istota, ze postupne sa neuvolnia aj dalsie?
    No a dostal som odporucanie (nie zo servisu) nepovolit takyto zasah do vozidla ale ze by som mal ziadat bud vratenie penazi alebo aspon vymenu auta.
    Viete mi niekto dat nejake info, ktore by uvedene bud potvrdilo alebo vyvratilo? Tiez ma jeden mechanik varoval, ze problem zvarov moze mat vplyv aj na jazdne vlastnosti. Mimochodom, to by mi mohol povedat iny majitel Combi, ci si nevsimol, ze Combi sa v zakrutach naklana viac ako sedan Octavia - ja som si to totiz na svojom aute vsimol, ale az doteraz som bol presvedceny, ze je to sposobene inym tvarom karoserie.
    Dakujem za reakcie.
    Grandson
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.00  08:43

    « Re: Jízda na dálnici

    Hrrr na ne! je asi nejlepsi LP od JS.Bez debat. Ale co by mohlo hucet to nevim, ale vzhledem k ty rychlosti bych tipoval aerodynamickej hluk.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.07.00  15:33

    « Jízda na dálnici

    Pánové, jel jsem takhle se svojí Octavií 1,6 74kW po naší super dálnící D1 z Brna do Prahy asi 200 km/h a vzadu, nevím kde, mi tam něco začalo hučet.Kolega ve předu vedle mne si ničeho nevšimnul a já taky ne-(poslouchali jsme Jirku Schellingera "Hrr na ně"), ale kámoška seděla vzadu a po příjezdu do Prahy mi to oznámila.No nevím co s tím? Stává se Vám to taky? To jsou cesty!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.07.00  21:42

    « Re: Požár motoru u Octavie

    :-) To s tim pozarem motoru bych nevidel hned jako konstrukcni vadu :-) Muze to byt take vada ridice -- jako jednou v mem pripade. Kontroloval jsem olej, pak ho dolival a zapomel jsem zavrit nalevku. Po peti kilometrech jsem se divil, co se o za mnou line za kour. Zastavil jsem, otevru haupnu a ... Jeste ze byl snih -- tak tak jsem ten ohen uhasil. Fuj :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.06.00  10:05

    « Re: ztahování oken

    Zpet. Pri Ztahnutych oknech ti to pojede pomaleji ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.06.00  10:04

    « Re: ztahování oken

    Ale pri Ztahnutych oknech ti to pojede rychleji ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.06.00  09:35

    « Re: ztahování oken

    Ja okna vetsinou Stahuju, a proto se mi to nestaVa....
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.00  00:00

    « ztahování oken

    K té 1.6 SR nic Víc než smůla ale možná bys udělal líp u slabší. Jinak zase se projevu teď v létě když se hodně otvírají okna se mi několikrát za sebou vrátí okno zpátky dolů při vytahování a dost mě to štve. Už to dělá dva roky sem tam do měsíce. Stábá se to někomu????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.06.00  20:54

    « Re: Rez ?

    Promiň,
    dlouho jsem tu nebyl, ale musel jsem si koupit dost drahou leštěnku na odřený lak a stejně už jsem to moc nezachránil ... 8-((

    Karel

  • 00 Reagovat !

    foto

    05.06.00  09:14

    « Požár motoru u Octavie

    V pátek jsem na Mladoboleslavské výpadovce viděl Octavii stojící u krajnice s otevřenou kapotou a dýmajícím motorem. Okolo pobíhal řidič a pokoušel se uhasit na zemi ležící další dýmající kus motoru (asi plastový dekl). Docela mě to vzalo: vypláznout půl melounu a pak za rok dva zažít požár motoru za jízdy - brrr... Je fakt, že jsem podobnou scénu viděl i u jiných značek, ale to byl vždy jen 15-20 let starý střep. Setkali jste se s něčím podobným u stejně starého auta v obdobné cenové kategorii?
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.06.00  13:15

    « První z motorů 1,6-100PS

    Mě už asi nikdo nepomůže, ale vykeceat se prostě musim. Vlastním Octavii r.v.1997 s hliníkovým motorem 1,6l. Je to jeden z prvních motorů montovaný do tohoto modelu a to je zřejmě jeden z důvodů nevalné kvality motoru. Proměnná délka sání, u které jsem zjistil , že nefunguje, sice asi měsíc po návštěvě mateřského závodu v Ml.Boleslavi opět šlo, ale to bylo vše. A s tímto jistě souvisí můj problém, který se týká spotřeby. průměrně jezdím za 10,5l. Mimo město je to asi 9,5 a ve městě kolem 13 - 15 litrů a to vše při dodržení rychl. limitů. Můj styl řízení s tím asi nesouvisí, protože jsem se svezl s dalšími asi pěti stejnými vozy a spotřeba o 2 - 3 litry nižší. V M.Boleslavi změřili spotřebu starou metodou při 90 a 120km/h, ale udržet auto na rovině při 90km/h za 6litrů neni žádný problém i s výkonnějšími automobily.Přístup zástupců automobilky je velice chladný a já již zvažuji nápad příbuzných zkusit štěstí u VW. Já vim, je to nuda číst, ale mě už více nudí čumět na stojany u pump, kde ceny stále rostou a mě připadá, že moje spotřeba souměrně s tím také.
    Čao
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.00  20:08

    « Re: Vysoký zadek Octavie - ať žije bezpečnost!

    TO MIKE T : Momentálně se drkotám v Golfu II, ale předtím s Peugeotem 505 to bylo totéž. Ty skutečně přes zadní sklo Octavie vidíš, co se děje před ní? Mám oči v pořádku, brýle nepotřebuju, ale místo zadního skla Octavie vidím jen cosi jako hliníkovou folii. Pokud se oktávka někde zhoupne, na chvilku přes zadní sklo před ni vidím (i když mizerně přes ten vysoký zadek - víš o nějakém osobáku s vyšším zadkem?), ale za chvíli jedu zase jako za náklaďákem... Přes Vectru 5 dv. je vidět sice mizerně, ale je, u sedanu s tím nejsou žádné problémy. Proč to všechno píšu - pokud s tímto problémkem nejsem sám, bylo by celkem milé, kdyby na "neprůhlednost" svých aut řidiči Octavií mysleli a aspoň trochu tomu přizpůsobili styl jízdy, v Praze by to určitě zachránilo nějaký ten zmuchlaný blatník, příp. i něco horšího. Předem díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.00  15:48

    « Re: Vysoký zadek Octavie - ať žije bezpečnost!

    To Čára: Zajímalo by mě v čem spočívá ta "neprůhlednost" Octavie. V karoserii to asi nebude, když skrz Vectru, která má (zvláště pak zadní partie) s Octavií téměř identické, vidíš dobře. Dnes cestou do práce jsem jel za jednou Octávkou (chtěl jsem si to vyzkoušet) a neměl jsem pocit, že by můj výhled byl nějak omezen. Možná to bude skutečně posazem... Čím jezdíš?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.00  14:16

    « Nové téma

    Už je to tam Autoservisy - pište svoje zkušenosti. Tak se těším, že v tom nejsem sám, kdo s nima bojuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.00  11:46

    « Re: labdasonda 1.6 55 kW

    No moje cesrstva zkusenost je, ze auto bylo v servisu na vymene oleje a ty vylizany prerijni vemena prelili o litr a pul nad horni rysku,
    Jinak jedna zavada co ceka patrne vsechny oktavky je, opotrebeni vlozky zamku kufru(prilis meky material) coz se projevi pri zamykani nebo odemykani protacenim klicku kolem dokola,
    nicmene vzhledem k cene vlozky 90 kc jsem tu starou uz neopravoval a rovnou zahodil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.00  01:40

    « Re: Vysoký zadek Octavie - ať žije bezpečnost!

    TO MIKE T: Ona ta "průhledná" auta skutečně zvyšují bezpečnost provozu hlavně ve městech, pokud jsi někdy jezdil v Praze, jistě jsi poznal, že dodržování bezpečné vzdálenosti je tady přinejmenším problematické. Opel Vectra pro mě není "neprůhledným" autem, snad sedím v autě jinak vysoko, než ty, ale přes ostatní auta vidím v pohodě (pokud si nějaký borec nezatáhne roletky), jen přes ty Octavie nevidím vůbec nic... Netvrdím, že za náklaďákem se nedá jezdit, ale taky náklaďáky nijak zvlášť nemiluju. Sám se snažím jezdit tak, abych okolním řidičům život usnadnil, ne zkomplikoval.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.00  20:28

    « Re: labdasonda 1.6 55 kW

    Zdravím. Protože móje zkušenosti se servisy jsou veskrze špatné, zakládal jsem včera nové téma - Servisy. Webmaster mi ještě neodpověděl, ale doufám že to založí. Myslím, že se tam můžeme vypovídat do bezvědomí. Já osobně, když dávám auto do servisu, trnu hrůzou, co tam na tom zase zprasej. Mám pocit, že tak na dvě odstraněné závady jednu přidaj.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.00  12:52

    « labdasonda 1.6 55 kW

    Nazdar lidi, jsem si poridil vyse uvedene jezditko, nemate nekdo zkusenosti s umiranim lamdasondy u tohodle spratka.
    Docela by me zajimaly vase zkusenosti se servisy,zejmena znackovymi.
    Ja totiz vim ze moje lambda se pripravuje k odchodu do vecnych lovist.
    Vcera bylo auto na prohlidce ve znackovem servisu
    skoda a servis ni muk o zavade.
    Jinak nevim zda je to jenom muj dojem, ale prijde mi, ze cim vetsi servis, tim vetsi kladivo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.00  12:31

    « Re: Vysoký zadek Octavie - ať žije bezpečnost!

    Přiznám se, že tvůj příspěvek příliš nechápu. Podobný tvar karoserie včetně vysoko položené horní hrany kufru má spousta aut (namátkou mě napadá třeba Opel Vectra). Nikdy jsem neměl pocit, že bych přes (nebo skrz) Octavii jedoucí přede mnou viděl hůře než v případě jiných aut obdobné velikosti. Obecně si myslím, že když jedu za něčím, přes co dobře nevidím, tak si zkrátka udržuji větši odstup, abych mohl včes reagovat. A co se týká trendu dělat auta "přátelská" k ostatním účastníků provozu, nikdy jsem neslyšel, že by nějaká automobilka uvažovala o výrobě "průhledných" aut :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.00  10:37

    « Re: Sedadlo > to DIM

    Honzo díky, Hellera znám, karosáře taky. Kolik to tak asi může stát - myslím to s tím sedadlem. Zatím to není zas tak hrozné, nejhorší to bylo v těch vedrech. Zámky už mi nevržou - (neklepou ?? ). Ale dík za informace, jestli se to zhorší, pujdu tam. Škoda, že už mám po záruce :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.00  00:00

    « Vysoký zadek Octavie - ať žije bezpečnost!

    Myslím, že jste tady ještě nezmínili docela podstatnou konstrukční vadu Octavie - má tak vysoký zadek a tak chytře skloněné zadní sklo, že řidič jedoucí za ní je na tom stejně, jako když jede za náklaďákem - nemá tušení, co se vepředu děje a jízda je pak hodně napínavá. Viděl jsem v Praze na nábřeží dvě zcela zbytečné nehody, kde vysoký zadek Octavie hrál velmi podstatnou roli. On totiž řidič náklaďáku ví, že jede v náklaďáku a chová se podle toho, zatímco řidiči Octavií si tento problém většinou neuvědomují. Současný trend ve světě je dělat auta "přátelská" vůči ostatním řidičům, příp. i chodcům, jen náš Velký Koncern k tomuto objevu ještě nějak nedošel...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.00  13:22

    « Re: Sedadlo > to DIM

    Zdravim po delsi dobe,pojizdel jsem jinde a necim jinym.Z Cadillacu se tezko preseda zpet na sedadylko Oktavky ;-)).
    No alespon nevrze.Ja jsem tady pred casem psal o oprave stejne zavady.U novych typu SLX jsou zesilene U profily,daji se pry vymenit i u starsich typu,seridit vuli operadel a vypnout sedak.
    Na ostravsku to spolehlive dela(a dobre)"Auto Heller".Staci telefon na ing.Hellerovou a domluvit alespon prohlidku.Karosare maji ohromne.
    Navic svedou vymenit klepajici zamky za novy typ(tam uz tu vuli vymezuje nekonecny pruh plastu).Klidne lze vymenit jen u ridicovych dveri,kde to klepe nejcasteji.Neznam ale bohuzel cenu.Prace bude stejna jako u vsech znackovych servisu.
    Zdravim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.00  13:11

    « Re: climatronic - zapach

    To Grandson: s klimou je u Oktavky potiz.U originalne montovane je hadice odtoku skryta pod lepenym odhlucnenim ve stredu na delici stene,temer presne uprostred(da se nahmatat).Pro demontaz je tam pripraveny predriznuty otvor v tom "alobalu".Protoze je hadice dlouha,ma ostre ohyby,neni problem ji castecne ucpat.Voda sice vytece,ale ne vsechna.Nejlepsi je tu hadici prostrcit tim otvorem ven,a zkratit,aby voda kapala pod auto(na konci hadice je VW specialita - sterbinovy zpetny ventil.To si nedelam srandu,tak se to pry jmenuje.Je to na vsech hadickach z okapu od sibru,a od strechy.Neni vetsi hovadina,aby tamtudy zpetne strikala voda.
    A jako neposledni,pres kratkou hadici se da nastrikat do jimky kondensatu obycejny sprej proti plisni(treba nohou :-) ).Pro zvlast dukladnou desinfekci poproste nekoho ze znamych lekaru nebo sester.Zredeny roztok(asi 20 ml 1:50) prostredku k tzv. studene sterilizaci je naprosta bomba.Neni to drahe,nenapada to kovy,plast - (pouzivase k sterilizaci optiky za nekolik set tisic korun ve zdravotnictvi).Na vystavach v Praze nebo v Brne Vam daji vzorky na nekolik let(MEFA,dentalni vystavy - kouknete se na Web).Rozhodne to funguje,a sve vlastni auto si davam takto do poradku uz nekolik let.(jednou za 2-3 mesice).Navic ta desinfekce prijemne voni.A pomerne dlouho.
    Bye
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.05.00  10:45

    « Sedadlo

    Už to tady asi jednou bylo ....ale přesto: víte někdo, co s vrzajícím předním sedadlem ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.00  11:10

    « Re: climatronic - zapach

    Minimalizovat zapach klimatizace se ta zajistit tak, ze 3-5 min. pred zastavenim auta ji vypnes a pustis ventilator na vyssi otacky. Tim by se mel vysusit kondenzat, jehoz "zahnivani" zpusobuje "pach mokreho hadru". Moje zkusenost s timto postupem je velmi pozitivni, ale je to spise preventivni opatreni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.05.00  18:03

    « climatronic - zapach

    Ak mi niekto mozete poradit, tak budem velmi vdacny.
    Nedavno mi zacala smrdiet klima - resp. po vypnuti climatronicu do prevadzky "ECON" mi fuka dovnutra dost smradlavy vyduch (kym to nevyschne)- auto je sice v zaruke, ale ako zaruku t ovraj skoda neuznava ??? a vymena filtra, 3x pouzitie antibakt. spray + kontrola priechodnosti odvodu kondenzu ma stalo uz riadne vela penazi - avsak zapach zostal, pripadne sa opat po miernom ustupe opat zhorsil. V servise si nevedia rady, a ja uz tiez nie. Poradite mi niekto, v com moze byt problem???
    Mimochodom, vsimol som si, ze ani pri horucich dnoch pri zapnutej klime mi vobec neodkvapkava kondenz! - v servise mi to pozreli, naliali niekde vodu a ta normalne vytiekla a vraj tam uz nema ine co byt upchate ze je to OK. Mimochodom, spominam si, ze vlani mi kondenz bezne odtekal - tak preco nie teraz a ako to potom moze byt OK!!
    Prosim poradte.
    Vdaka
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.00  13:06

    « Re:

    Ahoj,
    doufam, ze timto prispevkem nevzbudim nejakou velkou nevoli.
    S tim skubanim a vlastne celou problematikou okolo lambda sondy s 1.6 55 kW jsem si zazil sve a nikdo nam nebyl schopen pomoci, spise se tomu kazdy vyhyba a nikdo nevi,co s tim. Takove jsou alespon moje zkusenosti.
    Po mnohamesicnim trapeni a proskubavani se svetem a utraceni mnoha penez,mohu rici, ze neskubu a snad uz nebudu.
    K Tvemu dotazu, jestli to souvisi s kolama, tak teda urcite ne.
    V mem pripade dokonce prestavili lambda sondu ze spoda nahoru, jako je to ted u novych modelu a stejne nic nepomohlo.Lambda vypadavala dal a auto skubalo dal.Az po vymene ovladace skrtici klapky, skubani zmizelo,musim podoknout, ze napichnutim testeru se nic nezjisti,vubec nic to nehlasi, vyjma toho,ze vypadla lambda.
    Snad Ti to pomuze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.05.00  14:57

    « "cukaní" motoru

    Ahoj,
    prosim Vas zkusenejsi o radu. Jednak jsem celkem laik a jednak servis nasich vozu je komplikovany, protoze majitel firmy "setri" a auta se opravuji v neznackovem "domaservisu". (Zadny problem u starsiho favoritu, ale trochu potiz u 1,8 Octavie). Navic je servisem tezka domluva. :(
    Mam sluzebni Octavii 1,6 (55kW). Jezdim na ni jen ja, ma najeto 118tis km. zhruba pri 110tis. kilometrech zacalo v motoru cukat. Cuka to pri libovolne zarazene rychlosti, nejcasteji na dalnici. Vypozoroval jsem, ze v 95% se to stane, kdyz jedu "s lehkou nohou" tzn., ze mam plyn seslapy jen cca 2-4 cm. S plnym plynem jen velmi velmi vyjmecne. Nedela to pri rozjezdu (nikdy) ale pri normalni jizde (nezrychluji, neubiram). To cukani vypada jakoby do motoru prestal tak na 2-5 s jit benzin. Vetsinou to dela az treba po ujeti 60 km. Dela to treba 2-3 km pak 10 km nic a pak zase. Nas "servis" napred vymenil lam. sondu a svicky, nepomohlo to. Tak jsem si to ve znackovem servisu nechal pichnout na kompl a zjistili, ze elektronika je OK a doporucili pozit Velfobin. To jsem udelal, ale nepomohlo to... Nevite cim by to mohlo byt? Diky moc za rady.
    P.S. Nas servis tvrdi, ze to je tim, ze uz nemam 14 kola, ale 15 (vse original Skoda). Neni to trochu blbost?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.04.00  07:18

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Asi je to přece jenom trochu jinak. Včera jsem si všiml fungl nové Octávky Combi s Hagusama (asi přímo z výroby) a jsou cca o 10cm delší a "hezčí".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.00  14:42

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Diky, pisu si... a valim do Lisne... :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.04.00  13:17

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    bylo to Brno-Líšeň Autocentrum KEI (tel 05/44232881-3).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.00  09:38

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Kde to bylo ? V Brne-Lesne (Autonova) mne proste tvrdi, ze namontovat ty delsi hagusy na mou (rok starou) OC nejde. Mam je zabit nebo co ? :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.04.00  08:33

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    v únoru mi na Octávku Combi namontovali 3-bodové Hagusy při prodeji (i s montáží cca 5500.-). Bez problémů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.00  08:04

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Tak uz vim, jak to s tema hagusama je. Mechanik v mem servisu v patek volal primo do MB a tam mu rekli, ze delsi hagusy jsou montovany na OC primo pri vyrobe (pokud si je zakaznik pri koupi noveho vozu preje), zatimco pokud si chce nekdo nechat DODATECNE hagusy namontovat, dodavaji a montuji pouze ty stare, kratke. Osobne nechapu proc, dost mne timto pristupem nas..li.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.04.00  13:32

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Já jsem viděl delší hagusy na úplně nových Octaviích, jednou například při prezentaci dealera Přerost a Švorc v Kotvě a ještě v jednom autosalóně, kde jsem se náhodou zastavil. Viděl jsem je již také v provozu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.00  14:34

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Nepamatuji se přesně, ale mám takový dojem, že ty delší jsem viděl v Praze na Jarově přímo u prodejce v prodejně.A protože tam prodávají i VW, je skutečně možné, že to je původně určené třeba na Golfa či Boru. Venku na ulici zatím všichni měli namontované ty kratší, co mám já. Já osobně, kdybych si mohl teď zvolit, bych šel do těch delších, přece jen je lepší, když "rozchod" příčníků může v případě potřeby být větší. Nedávno jsem vezl delší a poměrně těžkou desku na střeše a ty centimetry mi chyběly.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.00  13:23

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Jedničko, já jsem je taky jenom viděl. začínají tak asi 20 cm od předního skla, jsou uchyceny nesymetricky na třech bodech....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.00  09:21

    « Re: Re: To DIM a prevodovka

    je to fakt normalne? pretoze i ja som tuto zimu spozoroval na Matizovi, ze ked nastartujem studeny motor, tak par minut nieco v prevodovke "sterka", ked sa stlaci spojka to zmizne, tak isto ked sa prevodovka zahreje. Rozmyslal som, ze to pojdem reklamovat v ramci 2 rocnej zaruky (to je vyhoda, co? ;). Spozoroval som to u viacerych felicii, tak neviem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.00  08:11

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Otazka je, co jsou ty delsi nosice zac. I na obracich na www.skoda-auto.cz jsou v kapitole stresni systemy zobrazeny jen ty kratke (pekne hnusne !), a je mi divne, ze by o tom nevedeli v znackove skodovacke prodejne a servisu. Mozna ze ty dlouhe, cos videl, jsou nejake noname nebo hagusy z Passatu nebo tak (to by konecne bylo fuk, pokud by pasovaly) :-))) Takze, vite nekdo o tech dlouhejch hagusech neco vic a konkretnejsiho nez to, ze jste je nekde videli ? Jeste jednou diky za pripadne info !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.00  16:48

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Už jsem to tu jednou psal, fakt existují dvě verze, já mám ty kratší, starší, které začínají tak 40cm (od oka) od předního skla, ale viděl jsem jiné, které začínají přímo nad sklem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.00  15:34

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Od kdy ? Jak velky je ten rozdil ? Opakuji, v servisu, kde mne je maji namontovat mi tvrdi, ze existuje pouze jeden typ. Otazka ted je, jestli mysli ten delsi nebo ten kratsi... :-(((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.00  14:31

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Opravdu zacali na OC vyrabet delsi hangusy. Uz jsem je videl namontovane (ja bohuzel mam ty kratsi - opticky vypadaji hure) ty novejsi pusobi prijatelnejsim dojmem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.00  13:49

    « Re: Spojka

    Do papiru sem nekoukal, ale byl to dehtak. Mozna 1.8 TD?, ale nic moc dynamika. Ja nevim, jaky se delaj modely v nemcich. A nechytej me na slovickach... :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.00  08:51

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Panove, pisete zde o kratsich a delsich hagusech. Opravdu existuji na OC dva typy ? Mam v umyslu si nechat v patek hagusy namontovat, a kdyz jsem se (pod dojmem zdejsi debaty) ptal v servisu, jestli existuji na OC delsi a kratsi hagusy, bylo mi receno, ze ne, ze existuje pouze jeden typ. Muzete mne tady k tomu nekdo rict neco blizsiho ? Diky !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.00  23:47

    « Re: Spojka

    Mondeo 1,9D se nevyrábí a tuším ani nikdy nevyrábělo......... ty vibrace ve spojkovém pédálu mohly pocházet od "vymletých" silentbloků (bolest většiny dieslů).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.00  12:21

    « Re: Spojka

    O té spojce to slyším poprvé. Ty flíčky na laku nemá jenom Škodovka....mimochodem , ani ten lak ani ty lakovací linky škoda nevyrábí...:-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.00  13:25

    « Re: Spojka

    Meli jsme v Nemecku pujceny Mondeo 1.9D, najeto 7000 a spojkovej pedal pulzoval taky. Pri plnym seslapnuti spojky to zmizelo. Mozna je to normalni(zesilena spojka u dieselu), nebo nejakym zpusobem nacaty vypinaci lozisko u spojky. Nevim presne. Jeste k tem rezavejm flickum v laku, ktery vylezou skrz lak po desti nebo po zime. Treba jsou v laku mikropory(u skodovky se nedivim, kdyz vidim ten pomeranc na kazdym aute),a ty by chtelo ucpat nejakym kvalitnim voskem. Takze voskujte. Komentare vitam. Zdar a silu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.00  07:47

    « Re: Spojka

    Mam taky TDI 81 (asi rok starou), ale nic podobneho jsem nezaznamenal. Takze jestli te fakt brni noha, tak never servismanum, ze "u dieselu je to normalni".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.00  07:45

    « Re: Rez ?

    Mam to tam taky. Co to znamena: "trochu jsem vic pritlacil a lak nedopadl moc dobre" ? To ja jen, abych vedel, jak to svinstvo (ne)dostavat dolu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.00  21:46

    « Re: Rez ?

    Nemám sice škodovku, ale po každé zimě mám tohle na karosérii ve slušném množství taky, hlavně na spodní části auta (stříbrná metalíza), loni jsem bohužel při jarním mytí víc přitlačil a lak nedopadl zrovna dobře. Letos to tam je zas, ale koroze auta to určitě není, je to i na plastech co jsou stříkaný. Nejspíš to bude nějaký svinstvo z posypu nebo pochytaný železný piliny bůhví odkud. Co oděr z předních brzd?
    KB
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.04.00  16:18

    « Spojka

    Zdravim vsechny ! Mam TDI 81kW, 7 tydnu starou, 8tkm. Uz od zacatku mi lehce "pulsuje" spojkovej pedal pokud je selapnuty tak z jedne tretiny. V servisu mi samozrejme rekli, ze je to u dieslu normalni, nejake ty vibrace. Je to neprijemny hlavne pri popojizdeni, brni z toho noha... Pokud je seslapnuto na max, tak nic, pokud jen z kraje, tak taky nic. Mate podobnou zkusenost, jedna se o konstrukcni vadu ? Diky moc za odpovedi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.00  20:36

    « Re: Re:

    asi si měl hodně naraženou čepici...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.00  16:17

    « Re: Re:

    Zajímavé je, že já to nejvíc slyším, když je takové to vlezlé zimovlhko. Při velkých mrazech to tak slyšet nebylo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.00  15:22

    « Re: Re:

    To drnceni z prevodovky u 1.6 by melo bejt kolecko 5.prevodovyho stupne. Je mazany rozstrikem oleje, ale pokud je zima a olej ztuhlej, nemaze se a drnci. Po zahrati je vse OK. V servisu to meri pri dany teplote 60C a nic samozrejme nedrnci. Mam to od jednoho skodovackyho technika, kterej mi to dost podrobne popsal. Sikovnej kluk.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.04.00  07:09

    « Re: for DIM

    ja jsem tu psal o dotazniku a nasledne akci servisu.Poslali mi doporuceni pro olej(od noveho typu uz bude doporuceni vymeny po 30.000 km,chce to ale indikator vysky olejove naplne,jiny filtr).Oleje pro turbo jen plne synteticke,s normou 503.00 pro benzin a 506.00 pro TDI,5W/40 pro oba typy.Zatim tam lijou TITAN FUCHS,doporuceny jsou Castrol,Aral,OMV,Mobil.Jine neuvedli,nevim proc.Nikdy nevypinat motor z tahu,nechat bezet alespon minutu az dve naprazdno.
    Pri servisnich kontrolach je pry urcena kontrola turba- dostava se tam olej z odsavani klikovky pres ventil,ma se to cistit.Byla to celkem novinka i pro servismany.Casto nefunguje cidlo teploty nasavani vzduchu,oxydace kontaktu,to je tak to nejzajimavejsi z tech materialu.
    S prevodovkou jsem zazil u prvni Oktavky sve.Odesel synchron petky,neslo to tam dostat nez s dvojim vyslapnutim spojky a to jeste pomalu.Byla to tehdy jedna z prvnich prevodovek,ktere rozebirali a prijel na to servisman.Tak ten synchron jsem videl,zadna slava,praskly - a ted si vzpominam,ze to delalo na volnobeh divny zvuky.Takovy selest,nez se to zahralo.
    Zdravim
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.00  17:29

    « Re: Re:

    něco podobného mi dělalo na F 1.6 a řekli mi, že je to synchron kde vlivem nízkých teplot dochází ke zmenšení jakéhosi dílu a tím pádem ke chrastění. je to prý celkem běžná závada, která je neškodná, ale buduli chtít tak pokud ho budou mít skladem, že ho potom vymění .... oteplilo se a závada byla na nějaký čas zase skrytá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.00  11:01

    « Re: Re:

    No to mě dost zajímá !!! Mě se ozývá kovový šramot na neutrálu především první 2 minuty po ranním startu. Nejvíc je to slyšet , když je zima a vlhko ......po sešlápnutí spojky to ale mizí. Servis reagoval tak, že každá škodovka štěrká :-)))) Jako by to bylo jedno, Favorit nebo Octavia 1,8 T.......:-)))) Ale co s nimi chcete udělat, jedině si musíme otevřít nějaký servis sami, Octavie bude public relations, ten by přesvědčil každého, že tady jsou ti praví servisáci :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.00  10:50

    « Re:

    Pro DIM: Ložiska mi mění proto, že se s převodovky ozýval při neutrálu kovový zvuk, který sice nebyl příliš výrazný, ale dal se rozlišit. Servis si na to pozval lidi z MB, kteří si to poslechli, týden to v MB analyzovali a pak sdělili servisu, že je třeba převodovku rozebrat a vyměnit ložiska (je jich tam asi pět nebo šest). Servis na tom stále pracuje. Až to dokončí, dám vědět, jak to dopadlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.00  02:20

    « Re: 1,8 20V slx

    To Davidoff: to drnceni motoru (zvonici zvuk)pri urcitych otackach zpusobuje uvolneny sroub, ktery drzi sani. Zkus primacknout sani k motoru a uvidis, ze to prstane. Kdyz jo, tak hledej kde to je prisroubovany k motoru a ten sroub dotahni a mas pokoj. Musim rict, za zavady jako drnceni dveri, pristrojove desky a vrzajiciho sedadla uz jsem mel taky. Ten problem, ktery tady popisoval Grandson (drncejici vyfuk pri jizde ve snehove brecce)se u meho auta taky objevoval, kdyz bylo jeste celkem nove, ted to uz nedela, ale reknu vam kdyz se mi to stalo poprve tak jsem myslel, za mi chce snad upadnout motor i s vyfukem nebo co. Dalsi problem ktery jsem mel a na ktery vam v servisu zarucene neprijdou je uchyceni stabilizatoru na predni naprave. Pri jizde po nerovnostech se ozyvaji takove tupe razy. Staci vymenit ty gumy v uchytech a je to v pohode. Moje zkusenosti se znackovymi servisy Skoda jsou proste hrozivy. Kdyz maji najit nejakou zavadu, tak to je pro ne neco nemozneho. Ja kdyz tam jedu, tak si nejdriv sam zjistim, kde je problem reknu jim co maji vymentit a pak to je OK. Ale jinak to je banda neschopnejch idiotu, ktery kdyz mate nejaky problem s autem tak na vas cumi a nevedi co s tim. Vyzkousel jsem uz tri servisy a vsude je to stejny. Pokud se vam nezadre motor nebo neupadne kolo, tak je podle nich vse OK. Ale abych vas uklidnil, mel jsem uz i OPELa a FORDa a jsou to jeste daleko vetsti srace nez auta z produkde VW. Hlavne ten opel to je horor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.00  14:49

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Mám střešní podélníky už asi rok, ty kratší, a prohlížel jsem si tu černou lištu a nemám pocit, že by se nějak vlnila. Když mi to montovali, tak ji celou vyloupli, zkrátili, nasadili ty podélníky a lištu po částech zase vrátili zpět. Fakt je, že v zimě na bednu na lyže je to super a i na kolo je to fajn, ale dnes bych volil tu delší variantu, co začíná až u předního skla, protože jsem musel navrtat do bedny na lyže nové otvory, jinak překážela vzadu anténa.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.04.00  14:19

    « Bez nadpisu

    Honzo, co ti poslali ohledně olejů a turba ??? To by mě fakt zajímalo. Ten dotazník jsem dostal taky a zapomněl ho vyplnit, resp. odeslat. Teď mě to teprve mrzí ...:-))) Jak to bylo s tou převodovkou ?? Měl jsem s ní taky trochu problémy, auto má skoro přesně rok, asi 40 tis ......proč ti měnili ložiska a jak jsi je k tomu donutil ??? Stříbrné tečky mám na mém autě taky !!! Měl jsem za to, že to jsou normálně zrezavělé částečky kovového prachu z cest se solí. Zvlášť v Ostravě při průjezdu areálem Vítkovic mě to už nepřekvapovalo....
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.04.00  12:48

    « Poruchy

    Lepsi je koupit si kvalitnejsi auto nez SKODA :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.00  11:41

    « Re: 1,8 20V slx > to davidoff

    Já jsem si koupil novou oktávku 1.8 T v pátek před velikonocema před rokem. Ten samý den večer jsem jel večer z Prahy na Moravu k rodičům manželky, a za Olomoucí na dálnici se vysypala převodovka a nešlo se rozjet. Zavolal jsem na nonstop dispečink Škody v rámci záruky mobility, a asi za hodinu přijela odtahovka od firmy Pilař Drahotuše. Naložili auto, ale náhradní dopravu do cíle zajistit odmítli a náhradní auto také neposkytli, ačkoli to záruka mobility Škody slibuje. Tak musel pro nás přijet tchán. Teprve po sedmi dnech u Pilaře zjistili, co s převodovkou vlastně je (oprava celkem trvala 14 dní). Opravili to špatně, za dva měsíce mi začal z převodovky téci olej a převodovka byla hlučná. Únik oleje mi odstranili v rámci záruky v servisu, kde jsem to koupil. Zítra mi v rámci záruky budou měnit všechny ložiska v převodovce a tím snad peripetie s převodovkou skončí.
    Praktické doporučení: V případě, že je vaše auto nepojízdné mimo sídlo servisu, kde jste nový vůz koupili, je lépe se nespoléhat na jiné servisy Škody, ale nechat vůz odtáhnout do vašeho servisu (je-li to technicky možné). Tam se budou vašemu vozu věnovat lépe.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.00  11:21

    « Re: Hagusy a stresni nosice vubec

    Před několika měsíci jsem si nechal namontovat hagusy (původní kratší typ, dnes jsou už k dostání delší). Vše bylo v pořádků, aerodynamický hluk se nezvýšil, pouze černá lišta mezi předním sklem a počátkem hagusů na obou stranách se pořád nějak vlní (jakoby byla příliš dlouhá). Všiml jsem si toho i jiných kombicích s hagusy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.00  11:18

    « Re: Rez ?

    Mám taky jednoroční oktávku (kombi) a tyhle rezaté tečky mám u pantů pátých dveří. Vypadá to jako rez nebo jako pyl z nějakých stromů. Ten prostor se zřejmě neumývá, proto tam pyl mohl zaschnout.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.00  10:59

    « Re: Rez ?

    To: Top. To vypadá zřejmě na nějaké exhalace buď průmyslového charakteru, nebo stání pod nějakým rezavým předmětem (okap apod.). Šudlání ti usnadní, když použiješ nějaký prostředek na WC mísy, ty umějí odsranit i úsady rzi. Stoprocentně to nebude rezavěním karoserie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.04.00  09:42

    « Hagusy a stresni nosice vubec

    Slysel jsem, ze prej jsou nejake problemy s monotovanim hagusu na Octavky (Kombi). Mate nedko zkusenosti ? KOlik takove dodatecne namontovani stoji ? Taky jsem slysel, ze firma Thule stahla vsechny pricne nosice zakoupene pro Octavky, ze tam neco nesedelo. Jake nosice doporucujete ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.04.00  09:38

    « Rez ?

    Na jednorocni octavce (metaliza) nachazim takove malinkate jakobyrezave tecky. Nevite nekdo, co to je ? Opravdova rez to byt prece po jednom roce nemuze, navic kdyz takovou "rezavou" tecku dostatecne dlouho sudlite, tak nakonec - zda se - zmizi. Mate nekdo podobne zkusenosti ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.00  18:06

    « Re: 1,8 20V slx > to davidoff

    Uvodem, osobne si skodu asi nikdy nekoupim...:-)
    Rodice si ji koupili, na felicii diesel jim po 200 km prasklo tesneni pod hlavou.V servisu rikali, ze na to nic nemaj` a at to zkusime nekde jinde nebo jindy, tak jsem zavolal do fabriky, rekl jsem to tam dvema lidem a prask` telefonem za 30 mi volal majitel servisu s omluvou a za dalsich 30 min stala pred domem odtahovka a druhy den to bylo OK. Pristup lidi na salonech a v servisech neni na odpovidajici urovni....bohuzel.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…