Konstrukční vady
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« kvalita octavie
Kedysi sa tu objavil prispevok typu Skoda=*.
Asi sa zacinam k tomu priklanat po mojich skusenostiach s autom, ktore som kupoval pred necelymi 2 rokmi a najzdil som na nom asi 44 000 km doteraz. Nebudem uz dalej pouzivat citoslovcia, napisem len ake problemy som doteraz mal.
Mimochodom, je to vybava s climatronicom, 2.0 motor.
1. hlucnost pri vybranych otackach, najma pri brzdeni motorom - nakoniec uznane ako reklamacia a vymena kolena vyfuku + katalyzator.
2. postupne vymena stahovania okien na vsetkych 4 oknach (3 v zaruke, stvrte teraz v zime, ked som sa pokusil stiahnut okno, ktore, ako som zistil, bolo primrznute, v momente sa utrhol drziak lanka - musi byt obrovskej kvality)
3. uz asi 5x dezinfikovana klimatizacia - naposledy pred styrmi dnami - a viete co, uz opat smrdi!!!!!!!! )
4. spotreba oleja - naposledy takmer 2 litre!! na 15000 km a Skodovka sa tvari, ze sa nic nedeje - to je jak v stredoveku - mimochodom, uz som to reklamoval este pocas zaruky, odpoved vsak bola, ze je to OK.
5. prave mi odisla (asi) lambda sonda, co sa prejavilo nastavenim riadiacej jodnotky do nudz. rezimu, co znamena spotrebu zvysenu o 50% oproti normalu! - a to po 44 tis. km - najlepsie je, ze v ziadnom servise ju nemaju na sklade a dodanie vraj bude trvat od stredy (bol som v servise) v lepsom pripade do pondelka, resp. dlhsie (co dufam nebude).
Vrzgajuce sedadla uz ani nespominam.
Urcite zo mna hovori zatrpknutost, avsak uz hodne lutujem, ze som vobec na Octaviu niekedy pomyslel ako auto, ktore kupit.
Na buduce to bude radsej hoci aj DAEWOO, kde je zaruka 3 roky, co by si Skoda pri takejto kvalite nemohla dovolit, nakolko by urcite skrachovala.
Mimochodom, nenapadlo vas este, preco Skodovka dodnes nezverejnila vysledky CRASH testov - no mozno preto, ze su tak super, ze by si uz nikto ine auto ako Octaviu nekupil (alebo zeby to bolo opacne). Len tak uvadzam, ze som cital, ze niekto na otazku priamo do Skody ohladne Crash testov dostal odpoved, ze to nemozu zverejnit, lebo je to predmetom obchodneho tajomstva. No to je genialne!!! Nech zije SKodovka - mna osobne Skoda presvedcila, ze jej nazov je fakt vystizny... -
« Ložisko ???
Nějak mi to jaro nesvědčí :-))) Jen jsem trochu stáhnul okýnko, už slyším, jak mi něco vlevo popískává, když se dotknu brzdy , tak to sice přejde ale zase se to objeví......A navíc občas při rozjezdu se ozývá nějaká " rezonance", jako by mi chtěl upadnout výfuk . Ložisko, nebo tlumič ?? Neznáte to někdo ??? Mám tam 85 tis km. -
« Re: Posilovač
.....no, možná že jo, ale jestli něčemu nevěřím, tak jsou to díly za 1/3 ceny :-))) A ještě k tomu brzdy ......asi jim raději dám na nový, a když to tím nebude, tak je budu mít na lopatě :-))) Nejhorší je, že teď to zase nedělá, tlak vydržel přes celou noc ( ta nová hadice tam ještě není...) , tak už jsem z toho Janek....... -
« Posilovač
Autokomplexi, byl jsem v tom servisu s tím posilovačem, a nakonec mi nabídli, že mi tam dají novou hadici i s ventilem zadarmo, že jinak tam nic viditelně špatného nenašli - resp. že tam nic nesyčí nebo tak :-))) Když to tou hadicí nebude, tak pak už prý jenom posilovač - cena 11 300,- kč............+ práce :-(((( Je k tomu co dodat ????? Díky. -
Diamant 28.03.01 20:08
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Napájanie po kábli znamená, že už nepotrebuješ ďalší vodič, ale sa napätie je privádzané po tienenom vodiči, ktorým sa smerom naspäť vedie signál. Čo je podľa mňa rozumné riešenie. Akurát k tomu potrebuješ napájaciu výhybku (teda ak ju nemá rádio). Tá výhybka má za úlohu do rádia pustiť len signál a napätie nie. U predzosilňovačov v TV anténach sa to robí jedine takto (kto by ťahal ešte jeden vodič, že). -
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Pozri sa na ten test na webe a pochopis, ze neni co chapat. Vysledkova tabulka neobsahuje nic! Taketo testy su na milu Jarmilu :-) Nastastie to napisali hned na zaciatku, ze s tymi autami jazdili ako k***ti a stale brzdili. Mozte mi napisat viacej detailov o tom teste? Diky -
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Ak máš prípravu na montáž rádia, tak tam máš konektor, ktorý je unifikovaný. Každé slušné rádio má pribalenú schému zapojenia konektora - tak sa stačí trochu v tom vyznať. Ja som kupoval Pioneer v Rakúsku a podľa návodu tam bolo upozornenie, že je možno potrebné prehodiť dva vodiče - boli na to pripravené... Montáž do Octavie MR2001 trvala 5 minút (a bolo treba dokúpiť koaxiálnu prechodku (50 Sk), lebo tam dávajú v škodovke takú "fajku")... Hraje to obstojne ... -
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Máš pravdu ten předzesilovač tam je a napájení je opravdu tím kabelem co vede s kolaxiálem.
Rádio jsem si zapojoval sám a hrálo..... no hrůza a přitom ve fáčku šlapalo bezvadně(grundik). Na internetu jsem se dočetl o tom předzesilovači. Stačilo propojit s vedlejším kolíkem(z hlavy nevím s kterým ale můžu se podívat) a teď hraje a chytá stanice bezvadně. V servisu vědí jak to zapojit a tak je to možná chyták pro ty co si chtějí rádio zapojit sami. -
Diamant 27.03.01 23:18
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Aha, na to som úplne zabudol. Ja mám tiež SONY (s MD) a mám taký silný dojem, že anténa má vlastný predzosilňovač. Ale to na 100% neviem. Iba sa domnievam, nakoľko na obvode koaxiálneho kábla ku anténe je ako keby nalepený vodič očividne napojený na výstup autorádia určený na napájanie predzosilňovača. Inak ešte z doby štúdia viem, že predzosilňovač má význam pri anténe a nie v rádiu. Jeho úlohou je kryť straty na vedení. Rádio si už so signálom poradí. -
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
nevim lufe, ale byly to presne definovane podminky pro 10 aut, viz [odkaz] rubrika SERVIS, kolonka Velky test brzd, ja to cetl v casopise (ne na webu), bylo to cislo 2/2001. Asi to je ono, co rikas, protoze Scenic RX4 sice neuvaril kapalinu, ale odpalil oblozeni, takze pak rucni brzda ani nebrzdila 9jestli si dobre pamatuju). Zda se mi to docela odpovidajici, co se podminek tyka .... -
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
fija, neviem ci hovorim o rovnakom teste, ale ja som nedavno videl nejaky test, kde zjazdovali kopce a na Audi A2 uvarili kvaplinu a napriek tomu dostali brzdy vyborne hodnotenie, na R Scenicu sa nic take nestalo, ale dostal nevyhovujuce hodnotenie. Mas pocit, ze su objektivni? Ten, kto uvari brzdovu kvapalinu je bud pretekar so seriovymi brzdami alebo uplny *, co nevie jadit. Taketo pseudotesty su nahovno, brzdy treba objektivne a presne merat. V jednom nie teste, ale merani VU, namerali Fabii dlhsie brzdne drahy ako vacsine konkurencie. A skodovka sa chvali super brzdami. Zase len marketingovy tah zo strany skody, a nemecke casopisy svojich vyrobcov tvrdo podporuju. -
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Caro, to mas tezky, pokud nemas zesilovac v antene ani v radiu. To pak ten signal stoji zaho... zahouby, na radiu nezalezi. Je to Grundig, ty antenni zesilovac nemaji v sobe. Ten zesilovac stoji asi 400Kc (max.). Anebo moje SONY ho ma primo zabudovanej. Ale nejsem HiFista, jsem obycejnej manik a tak mi staci i to ubohy SONY a repraky original vpredu + dvoupasmove Pioneer vzadu (do original mista, ne do plata, nenecham si znicit auto :-))). K ABS, mozna mas prehustene gumy, proto to maluje prerusovanou caru ? V systemu to neni. Jo a ted jsem cetl test brzd v AutoMotorASport, nejhur dopadly VW Sharan, Scenic RX4 a ten mestskej Chrysler s kapotou v retro stylu. U tech pri sjezdu nejakeho velkeho kopce uvarili kapalinu a spalili oblozeni. Naopak nejlip brzdilo Porsche ... -
Diamant 26.03.01 22:15
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
To "muzeální ABS" by zaujímalo aj mňa. Mám tú česť so sebou voziť ABS vo Felicii. Neviem, aké muzeálne je, ale iste viem, že rázy do pedálu sú o čosi silnejšie ako v Golfe IV, mali by sa opakovať 12x za sekundu. Auto za pomoci ABS brzdí na suchu skutočne veľmi intenzívne a nie som si vedomý, že by auto za sebou zanechávalo nejaké čiary na ceste. Skúšal som ho aj v rýchlosti niečo cez 100 km/h na mokrej vozovke za dažďa. Vozidlo išlo rovno ako podľa pravítka. Skúšal som aj vyhýbací manéver pri rýchlosti okolo 70 km/h (opäť za dažďa) a auto pekne reagovalo na volant. Tak neviem, čo by som si od ABS mal viac želať. Snáď len to, keby mi bolo zachránilo okrem predku aj zadok. A to bohužiaľ to moje ABS (podľa teba Čára tiaž archaické) nedokáže.
P.S.: Nevypadol ti anténny konektor z rádia? -
Saab 26.03.01 21:42
« Re: Pravé zpětné zrcátko
to Čára: to zrcátko je menší kvůli úspoře nákladů. Když na každém zrcátku ušetří 1,- DM a vynásobí to počtem prodaných kusů aut, tak jsou z toho velké úspory. Tvrzení, že to je pro lepší aerodynamiku a tím pádem má auto nižší spotřebu je blbost. U těchto aut je díky tomu zrcátku zvýšeno riziko havárie, tudíž je to přípsěvek koncernu VW ke zvýšení nehodovosti, navíc to auto po designové stránce pěkně zmrší, obzvláště to naštve u Audi za 1.000.000,- kč. Její majitelé by jistě rádi přispěli 1.000,- kč za pořádné zrcátko, ale koncern VW nehodlá svoji blbost přiznat, takže mají smůlu. Jsem zvědav jak dlouho jim to vydrží. V této době se všichni snaží dělat auta bezpečná, jen VW jde jinou cestou :-) -
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Čára> K tomu ABS, nevím, jestli by to mělo nechávat černé čáry na cestě, ale já bych to bral. Někdy se mi zdá, že některá auta mají ABS nastavené příliš měkce a tudíž se aktivuje příliš brzo. Je evidentní, že u te Tvé Octavie se aktivuje na limitu a tak to má být. Já mám zkušenosti se svou bývalou 20V turbo a s nynější otcovou 20V turbo Laurinem a můžu říct, že ABS bylo a je úplně v pohodě.
K tomu rádiu nevím, protože tata tam má tu Gammu za 32.000Kč v ceně a hraje fajn. Rovněž standartně montovaný CD changer v kufru boduje. Faktem ale zůstává, že kdyby ten komplet nebyl v ceně, tak tam asi dám Alpine, Becker nebo při nejhorším nějaký High end od SONY. Nikdy Pioneer, to je out. -
« Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
S tím SDI máš pravdu, dusit se v kopci v pravém pruhu za Avií, kterou nedokážeš předjet, to je docela vopruz, ale v Praze mi zase tolik minivýkon toho vrčítka nevadí. K tomu ABS - několikrát jsem se na býv. letišti v Panenském Týnci vyřádil s BMW 735, při zašlápnutí brzd. pedálu reagoval bavorák mohutným zhoupnutím a bušením pedálu do nohy,(stejně tak třeba ten zmíněný Peugeot 505), oktávka reaguje tak, že na silnici maluje pneumatikama přerušovanou černou čáru, což asi úplně v pořádku není - ? No a rádio, to je skutečně ubohost, patnáctiletý (i tehdy spíše levný) Pioneer v mém nezničitelném Golfu Zwei má příjem stejný (tj. nic moc), mnohdy ale spíše lepší, např. u Kiss nebo Country. Nevím, za 8.500,-Kč by to snad mohlo hrát a hlavně přijímat trochu líp... Napadá Tě nějaký důvod pro to menší zpětný zrcátko? Že by výrobní náklady? Nebo je to proto, abys mohl jet blíž vpravo jedoucímu autu a pokecat si lépe s jeho sličnou řidičkou? Ale stejně jsem rád, že mám čas starat se o takový ptákoviny :-) Měj se -
« Re: To mfilip
Jeslti jsem mluvil o nějakém autě, tak to byl MATIZ TURBO za předpokladu, kdybych měl dceru.
Moje auto je bílé a není vůbec ospojlerované a ani nemá 4 oči. Má jenom všechno v barvě, snížený podvozek, kola a hodně Nm. (od Kameie bych nechtěl ani přívěšek na klíče od sklepa. Když už tak projekt zwo a 19" kola, ale na druhou stranu moje auto není salonní princ, ale drtič kilometrů postávající na ulici).
P.S. Mám 192cm a s 95kg jsem celkem štíhlý, měl jsem i 112kg.
-
« Re: To mfilip
Ne, to jsem tipnul. Neco se mi jen vybavilo, ze si o nejakem aute rikal, ze by to bylo auto pro manzelku. To tve auto si predstvuju pekne ospojlerovane, nejlepe v uprave Kamei, 4 hranate oci, zbytek v cerne nebo modre barve. Predstavoval jsem si te jako stihleho mladsiho chlapika a ty nekde povidas neco o 95 kg .... -
« Pravé zpětné zrcátko
Ahoj oktávisti! Zaměstnavatel mi laskavě svěřil do užívání nejslabší dýzlovou Octavii Ambiente, černou, naštěstí s klimatizací. Jak jsem ji tak se zalíbením obcházel, jak rána pěstí mezi oči na mě zapůsobilo pravé zpětné zrcátko, které je snad o polovinu menší, než levé a symetrii designu to vcelku hovadsky narušuje. Znáte někdo důvod, proč je lepší mít jedno zrcátko menší, nebo se jedná jen o tupě importovaný germanismus? Poplakat by šlo nad více věcmi - třeba takový tapecírunk, na první pohled působí dobře, ale po měsíci používání je znát, že jde o nekvalitní látku, která toho moc nevydrží, ale co bych chtěl od škodovky za 452.000,-Kč, že... Kdyby to někoho z vás zajímalo, můžu takto ještě nějakou dobu poplakávat, třeba na téma muzeálního ABS nebo ještě muzeálnějšího tranzistoráčku s nápisem Škoda Auto za cenu pouhých 8.500,-Kč. Ještě, že je to služební, sám bych si něco takovýho za téměř půl milionu opravdu nekoupil. Zlatý Peugeot 505 Evolution 1, jak se mu velice omlouvám za všechna křivá slova o něm kdy pronesená! I po šestnácti letech služby se před ním musí zkroutit závistí všechen plastik v každý Octávii Bambiente! To jsem se zase rozkecal - pardon :-) Mějte se pěkně. -
« Bez nadpisu
a ja mozna vim, je to auto s nazvem hodicim se i pro bojove vozidlo ? Pokud ano, rikal jsi to v rubrice, ale v jine souvislosti, beru jej jako pracovni auto, co jsi koupil manzelce ? BTW, proc ty lidi pri tech maximalkach nenechate, vzdyt bych taky po jejich uvedenych udajich se svou 1.8 jezdit dveste v meste, trista z mista, na dalnici z kopce i 250 km/h -
« Re: AUTOKOMPLEX a posilovač...... to DIM
1. Seber odvahu a udělej to sám, je to práce na 20 minut a nic na tom není. Věř, že pokud máš už auto mimo záruku, budou vyměňovat posilovač, hadici i ventil a s prací za to vyhodíš 15-20tis. jen to hvízdne.
2. Odpojíš kleštěmi na sacím potrubí sponku hadice do posilovače a vytáhneš ji. Z posilovače ji jenom vytáhneš (jako špunt kývavým pohybem). Podívej se na konec hadice, co byl v sacím potrubí, jestli není popraskaný a stejně tak se podívej na celou hadici. Potom do hadice foukni, musí to jít jenom směrem z posilovače k sání. Pro jistotu ji můžeš zkusit profouknout kompresorem tak s 1 atmosférou. Potom se podívej na konec hadice k posilovači a na T nátrubek. Je tam kruhové, gumové těsnění a může být steřelé. No a nakonec otestuješ posilovač buď tlakem nebo podlakem, to je jedno. Tou dírou po T nátrubku tam pusť tlak 1 atmosféry a pozoruj sičení nebo pokles tlaku. Z toho všeho poznáš kde je chyba. Buď hadice nebo jednosměrný ventil nebo posilovač nebo gumové těsnění na T nátrubku u posilovače.
3. Když by se Ti to stejně zdálo nerealizovatelné, dej to do servisu i s mým návodem a buď u toho.
-
« AUTOKOMPLEX a posilovač......
Děkuji za ten návod k odstranění závady na posilovači, ale jak jsem tu kapotu otevřel, tak jsem ji zase rychle zavřel :-))). Posilovač, ventil a trubky jsem tam sice zahlídl, ale představa, že bych tam měl něco montovat a hlavně nějak to potom zkoušet mě při tom prostoru, který tam je, rychle odradila ........ Takže to zkusím v nějakém " odborném " servisu :-))) Mám jim tam půjčit ten tvůj návod ???????? :-))))) -
"-- skrytý --" 20.03.01 04:28
« Re: Oct. 1.6 74kW vs. Fabia TDI
Chytrej!.. a vtipnej.Osobne se mi tipy AUTOKOMPLEX(u)CZ libi uz dlouho a navic to ma v maliku.
Prave jsem se vratil z cest,bavorem jezdim slusne(jsem predjizdenej),at na me nejsou lidi moc nasrani(no stejne asi jsou).Neumite si predstavit tu radost kolemjedoucich,kdyz znamy skocil pres prikop do pole s bavorakem(jinak by to uz nerozchodil)... Octavkou TDI 81 kW jsem schopen jet kazdy kopec na D1 (nahoru) neco malo nad 200 km/hod.Dolu me to safra nenapadlo merit.
Ale normalne tak jezdit nehodlam,skodovka reaguje normalne,brzdi normalne,neplave.Co vic od solidniho auta(predchozi mi dokonce zrejme zachranila zivot,pomackalo se kde co,jen ja ne).
Zdravim Vas vsechny.
-
« Oct. 1.6 74kW vs. Fabia TDI
To záleží na tom, co preferuješ.
1.Octavia 1.6 74kW má větší charisma a kufr, slabší, motorce podobný motor a vyšší spotřebu.
Co se týče tuningu motoru, dle mého názoru, moc peněz za málo muziky s omezenými možnostmi.
2.Fabia TDI má mladší design, menší kufr a image malých aut. Na druhou stranu má super motor s nízkou spotřebou, kterému s váhou Fábie je úplně jedno, když se zapomene podřadit o dva stupně dolu. Co se týče tuningu motoru, dle mého názoru, hodně muziky za málo peněz.
Čili, když to sečtu a podtrhnu, rozhodování je v rovině jak moc potřebuješ velký kufr a pseudoimage vozu střední třídy vykoupené malým výkonem s velkou spotřebou s omezenými možnostmi tuningu nebo prferuješ new design a dynamiku jízdy s výkonným a spořivým motorem, podbízícejím se k tuningu. -
« Re: Jízda na dálnici
To bohuzel nevim, trasy do Brna jsem moc casto nejezdil.Tu Oktavu jsem pred nejakym casem prodal.
Ted bych chtel koupit zas auto, rozhoduji se mezi you co jsem mel (1.6/74kW) - prave protoze dobre jela a Fabii 1.9TDI.Vzhledem k tomu, ze bych rad pozdeji sel do tuningu tak vypada ta fabie perspektivnejsi...v tomhle bys asi nejlepe poradil ty Michale. -
"-- skrytý --" 19.03.01 06:42
« Re: Výfuk rezonuje těsně nad 2000 ot.
Kulance - i když už máš po záruce tak ti to opraví zadarmo - seriozní firma uzná výrobní vadu i po záruce - to je kulantní jednání - jinými slovy řeknou - jsme * , montujeme do toho šmejd , tak ti to vyměníme zadara . Otec to měl u 1.6 74kW , po 2 letech bez problému vyměnili. -
« Re: cukani oct. 1.6.
Díky všem za dobře míněné rady. Souhlasím , že v servisech chtějí ze zákazníka sedřít kůži. Kouknul jsem se na to sám a za půl hodiny jsem to opravil. Koupil jsem azbestový provaz na izolaci výfuků a omotal "šrouby" držící vlnovec. Byly totiž unavené "silentbloky z kovové síťoviny". Auto už nerezonuje cena opravy cca 25,. Kč bez práce. Otázka je trvanlivost opravy ?! Jeste se ozvu. -
« Re: Výfuk rezonuje těsně nad 2000 ot.
Za prve stare provedeni vyfuku u 1.6 ma debilne ulozenou sondu, za druhe nema kloub, jako TDI a ostatni, ale jenom clen s vlnovcema.
Nove provedeni uz ho ma.
Za druhe, vyrobce v ramci nizsi ceny u 1.4 a 1.6 nemontuje protihlukovou izolaci na stenu mezi motorakem a prostorem pro cestujici smerem z motoraku.
Mozna ma vliv i silentblok na prave strane motoru, ktery pochazi z felicie, nebo odkud. -
« Re: Výfuk rezonuje těsně nad 2000 ot.
Pokud vim, tak skodovka v ramci kulance do 36 mesicu meni predni cast vyfukoveho potrubi zdarma, teda jen za praci.
V rade servisu jsou * vsech kurev, a asi stahnou jak zakaznika, tak skodovku,
nebo jsou liny podivat se do kulancniho katalogu.
Nejlepsi odpoved na otazku, jestli by neco neslo vymenit na kulanci byla "Co je to kulance ?"
-
« Re: Výfuk rezonuje těsně nad 2000 ot.
Ano, měl jsem ten samý problém, bylo to nesnesitelné. V servisu mi řekli, že mám špatný katalysator a přední díl výfuku, chtěli po mě 20000,- (jen za materiál). Navštílvil jsem firmu SPEI servis (zabývající se výfuky), kde to opravili za 3800,- A kat. mám prý v pořádku. Od té doby nemám problém. -
« Výfuk rezonuje těsně nad 2000 ot.
Octavie 1997, 55kw, rezonuje výfuk těsně nad 2000 otáček hlavně při brzdění motorem. Dle servisu vadný vlnovec.Výměna přijde kolem 8000 Kč !!!!! Nezná někdo levnější rešení. Dle názoru některých automechaniků jde o výrobní vadu!? Co s tím? -
« Re: vibrace přední kapoty
Ja pri svych ujetych 24200km od prevzeti nove Octavie nemuzu rict, ze bych kdy videl "tresouci se predni kapotu". Pravda, nejezdim rychle. Ale prece mi to parkrat nedalo a zkusil jsem z auta vyzdimat 200km/h - to se o chloupek nepovedlo (taky uz je to o strach, bez kotoucu vzadu a ESP v pripade nutnosti prudce brzdit). Ale kapota nevibrovala. Mozna jsem vyjimka potvrzujici pravidlo, ale ani kolegove s Octaviema nemaji "vibracni zkusenosti" - pritom maji jinou motorizaci - 1.8/20V a 1.6/55kW. A oba jezdi mnohem rychleji nez ja... -
« vibrace přední kapoty
Po prvních celkem pozitivních dojmech po přesednutí do Octavie jsem se za jízdy rychlostí asi 160 km/h mírně zděsil při pohledu na přední kapotu. Její vibrace mně přinutili zbytečně zastavit, protože kapota byla zavřena. Prodejce Škody mě s důvěrou ujistil, že jeho Octavie to dělá taky. Jste na tom taky tak , že se snažíte nastavit si sedačku tak, aby jste radši na okraj kapoty nedohlédli? -
« Zajíždět
No to by mě zajímalo proč někdo začne zrychlovat s 1900 otáček z benzinŃákem na plno a ještě se diví že mu tam něco vibruje!!!., Tak jestli jsi i podobnými kousky zajížděl tak se nediv. Jo a jen tak v návodu píšou zajíždět do 1500km ale to znamená točit jen do 3/4 otáček TAKŽE POKUD JSI JEZDIL 3000 KM JEN KOLEM 2000 OTÁČEK tak si ho nezajížděl ale DOST POKAZIL A BUDE ŠPATNĚ ZAJETÝ!!
ps: Myslím že ti to potvrdí i ostatní -
« Vibrace
Zdravím všechny a rád by se zeptal na váš názor. Mám Octavii GLXi 74kW, najeto cca 3500 km. Motor jsem zajížděl velmi opatrně asi 2000 km. Poslední dobou jsem si všiml, že pokud motor točí 1800 - 1900 ot. a přidám plyn, při zrychlování proběhou motorem kolem 2000 ot. slabé vibrace, které jsou cítit ve volantu. Projevuje se to hlavně při jízdě do kopce, mnohem méně po rovině a nikdy při jízdě z kopce. Čím silněji se přidá plyn, tím jsou vibrace znatelnější. Při jiných otáčkách to nedělá.
1.) Potahy na sedadlach - auto ma najazdene 14400 km, (90% jazdim sam s plnym kufrom) a na sedaku soferovho sedadla je latka uz uplne zvlnena - skratka totalne vysedena.
2.) Climatronic - bud som uplne blby a neviem ju nastavit, alebo nieco nie je v poriadku, ale teraz v zime som mal problem zo zamlzovanim okien. Teraz ako je vonku uz teplo, uz sa okna nezamlzuju.
3.) Spotreba oleja :((((( - minuly tyzden pocas jazdy zapipala kontrolka oleja a zostala svietit. Myslel som, ze je to len blbost, tak som zastavil a znova nastartoval. Vsetko bolo ok, ale na druhy den zasa. Tak som sa nastval, nechal som vychladnut motor a skontroloval som olej. Ked som vytiahol odmerku, neveril som vlastnym ociam - po oleji ani stopa. Tak som rychlo dolial 2 litre GTX3-ky a cakam co bude dalej.
4.) Hlucnost - pri beznej jazde zo zadnej casti auta pocut dunenie. Mal som moznost vyskusat L&K na trase Bystrica-Bratislava a to auto sa mi zdalo byt lepsie odhlucnene. Ze by bol naozaj rozdiel medzi beznou oktavkou a L&K?
Takze tolko k ku kvalite Octavie. Nevravim, ze je nekvalitna. Ako som uz spominal, najde sa zopar detailov, ktore by stalo za to este vylepsit. No a preco som zvolil ja 2.0? 1.6 74kw sa mi zda na plne zatazeny kombik malo, takisto ako TDI 66kw. Horna hranica pre nakup auta bola 700tisic, cize 1.8T ani TDI 81kw by sa nezmestila :(( A nemam pristup k 'lacnej' nafte.
V priebehu 1-2 tyzdnov idem na prvu prehliadku, dam vediet, ako dopadne najma ten olej.