Konstrukční vady

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • 00 Reagovat !

    foto

    05.09.01  01:32

    « Lambda

    Mám Octávku 92kW čtyři roky. Právě jsem se vrátil ze servisu, dávali novou lambdu - druhou. Obě samozřejmě za peníze. První po 70 000, teď tam mám 170 000. To prý je naprosto v normě. Ta první mně odešla v Italii v noci a řeknu vám, byl to horor dojet domů 1000 km. Zůstalo tam tak 30 kW a žralo to přes 20. Fakt.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.09.01  00:00

    « (ne)zabepečení oktávek

    tož pánové,
    já parkuji v klidné vilové ulici pod oknem, mám i alarm, ale minulé pondělí byl takový vichr, že ačkoliv manželka slyšela cosi houkat, ani se nezvedla, protože tipovala vítr jako příčinu.
    Jaké překvapení ráno, když bylo auto vykradeno, kompletně, ale nikde ani škrábnutí, ani dírečka, prostě bez sebemenšího náznaku poškození, jako by měli klíče. Navíc byl neznámým způsobem odblokován alarm na řidičově dveřích, prostě profi práce, nebyl jsem ani naštvanej, spíš překvapenej, jak lehce se dá do oktávky dostat.
    Když jsem s tím dojel do servisu, byl tam ještě jeden maník s Fábií, ten samej problém, přes alarm kompletně vykradený auto bez sebemenšího škrábnutí a poškození a navíc rovněž vyřazenej alarm na předních dveřích. Jak to dělaj, nevím, ani v servisu z toho nebyli moudrý.
    Policajti taky koukali a technik jen pokrčil rameny, že je prej toho hodně, zámky nezámky, krytky nekrytky, alarm nealarm, no a speciálně tu bouřlivou noc bylo hodně krádeží, protože ve vichru se to ztratí, déšť vše přikryje.
    Jediný co mi policajti doporučili, je nedávat nikdy z ruky klíčky, zejména na ručních myčkách, kdy necháváte auto třeba hodinu dvě, většinou je totiž provozují maníci napojení na místní darebáky, nejsouli sami těmi největšími darebáky. Takže nemusí jít jen o rádio.
    Mě to stálo nový rádio i ovládání, zaslepení zámku u řidiče, nový zámek zapalování a kufru, a pro jistotu i nový Construct, protože já magor nechával na myčce komplet klíčky k dispozici. No a jako sichr ještě koupě zabezpečení pedálů Bullock, protože jsem měl pocit, že to rádiem jen začalo.
    Přesto že mám oktávku pojištěnou, nemíním mít starosti po její krádeži, která je vzhledem k tomu, že mám combi tdi v plný výbavě velmi pravděpodobná, jak mi předpověděla kamarádka, co dělá ve škofinu. Říkala, že se kradou strašně moc, přes všechna zabezpečení elektronická i zámky řadících pák, který je tak snadný obejít.
    Chtěl bych taky všechny varovat před pískováním skel, jsou to vyhozený peníze, měl jsem tu čest komunikovat přímo se společností FLY při prodeji auta. S větším bordelem, neoperativností, neprofesionalitou a nezájmem o cokoli, jsme se dlouho nesetkal. Trvalo jim 3 měsíce, než mi byli schopni přepsat majitele auta. A všichni, kdo jezdí ven víme, že o nějakých kontrolách noname kódů na hranicích nemůže být ani řeč.
    Po všem, co jsem s auty prožil, mám pocit, že nebát se o auto, znamená koupit si nějakej korejskej ultrahnus, po kterým neštěknou ani cikáni.
    U celýho VW group mám pocit, že zabezpečení aut je to poslední, co jim dělá starosti, jako kdyby jim častý krádeže zvyšovaly nejen odbyt, ale i prestiž, jelikož, co se moc krade, je zřejmě ceněný. Co na tom, že podle všech mě známých testů, patří auta od VW mezi velmi lehce odcizitelný, na rozdíl třeba od Fordu.
    Takže nám všem přeju, aby alespoň zloději vychcípali na tyfus nebo aby alespoň každýmu, kterýho chytnou, usekli obě ruce pro výstrahu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.01  11:41

    « Re: Zabezpečení Octávie??

    Ale i kdyby to pasovalo, proti cihle pomuze jen pancir, a jeste zlodeje natolik naserete, ze budete te v lepsim pripade stat na prazdnych gumach, v horsim pripade bez kol a objetym lakem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.01  11:39

    « Re: Zabezpečení Octávie??

    jak to ma vyresene Fabie, nejde to vzajemne nahradit ? Fabie je podle testu dobre zlodejumodolna.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.01  08:14

    « Re: Zabezpečení Octávie??

    Já sice v noci mám auto zaparknuté v garáži,ale když pak jedu po ostravsku...Mámobrovský strach...,již jsem mněl "návštěvníka".Chtěl jsem se zeptat (příspěvek 330-marcels) jaká že to je ta sada...?,určitě to stojí zato+ten epoxid...+bezpečnostní fólie na okna(jdou rozbít,ale se nevysypou,tak jako výlohy v obchoďácích).Inu krásně to mají v koncernu "vychytané...,jen co je pravda!A to jsem fanda do značky škoda...(felda a výšší modely...)Pavel
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.01  09:33

    « Lambda a vibrujici vyfuk

    Panove, vracim se jeste k problemu s vibrujicim vyfukem na 1.6 55kW. Po 3 navstevach v autorizovanem servisu, po nekolika telefonatech do MB, jsou ochotni vymenit zdarma predni cast vyfuku. Tzn. cca. 25 tisic Kc muzete usetrit, platit budete jen praci. Nejdrive se servis vymlouval na vsechno mozne, ze potrebuji vyjadreni oblastniho technika, ze nevedi jak to preuctovat, at si zavolam za 3 tydny ap., ale nic z toho neni potreba. Staci jen mit servisni knizku, nemit v aute plyn a mate vyhrano. Proto, volejte, navstevujte, ptejte se, toto se stava maximalne jednou za deset let.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.01  10:28

    « Re: Zabezpečení Octávie??

    Proč by sis ty, teoreticky jako vykradač, vybral auto s alarmem, když vedle stojí auto bez alarmu..... Jasně že je to odvaha jít někoho chytat, ale zase nikdy nevíš, jakému cholerikovi do auta lezeš. Já mám Octávku, manželka Formana, oba s alarmem, stojíme na jednom z největších ostravských sídlišť a zatím si těch aut nikdo nevšímá, a to tam parkujeme už několik let......Naopak kolegovi bez alarmu vybrali Octávku i přímo na zahradě jeho rodiného domku a několikrát před kanceláří, a i když parkujeme vedle sebe, já sbírků klik na stole nemám :-)) Zatím..........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.01  09:59

    « Re: Zabezpečení Octávie??

    Když vyndají vložku zámku, tak před zaslepením strčí dovnitř do té "roury", co vede k táhlům, hroudu rozdělaného epoxidu, který uvnitř ztvrdne na kámen. Teoreticky by se nikdo neměl dostat k mechanismu zámku. Násilím to samozřejmě jde odstranit, ale je to podstatně obtížnější, než když je tam normální zámek. V servisu to mají za pět minut hotové, celé se to dělá zvenku vozu a za těch pár korun, co stojí práce, se to myslím vyplatí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  15:52

    « Re: Zabezpečení Octávie??

    To je sice pravda, že na sídlištích bývá spousta oken, ale kdo najde tu odvahu do toho jít, když tam ti gauneři řádějí. Zavolat policii je k ničemu, protože oni moc dobře vědí, že do příjezdu policie mají minimálně půl hodinky čas. Abych vás utěšil, u nás jsou taková odstavná parkoviště, kde se každou noc něco přihodí. Otevřena již byla auta nejen koncernu VW, ale i Fiat, Ford, Hyunday, Opel. Přesně dobytkové znají slabinu vozu. Pochopil jsem, že jedinou možností jsou hlídaná parkoviště a to hned ze dvou důvodů. Mám auto hlídané i mám kde zaparkovat. Bohužel za šestikilo měsíčně. Když jsem si spočítal škody na autě za rok, byly jen o jednu splátku nižší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  14:24

    « Re: Zabezpečení Octávie??

    Po odstranění krytky nebo vložky zámku jsem to auto - nejen Octávii ale také Golfa - otvíral normálně prstem ! Stačí do otvoru vsunout prostředníček, přitlačit na drážku centrálu a otočit správným směrem..... a potom třeba zase zamknout. Takže když si kolega myslel, že když tam není zámek není co vylomit a už se tam nikdo nedostane je nesmysl.....Já bych neodpojoval táhla.Já bych díry zaslepil bez vložky a vrzil dovnitř dveří za otvor kus plechu nebo něčeho. Nic těžkého. Jenže pak přijde ta cihla..... Já tvrdím, že alarm je velké odstrašení a že ten človíček půjde raději na auto bez alarmu, protože když na sídlišti večer houkne alarm, jsou kolem stovky oken.......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  13:51

    « Re: Zabezpečení Octávie??

    Ja som si preventivne dal namontovat taku Safe sadu pre Octavie - zosilnenie zamkov. Stalo ma to aj s pracou okolo 1000Kc. Sice mi v servise hovorili, ze nech si to nedavam, ze potom mi rozbiju okno, ale to by som mohol rovno nechavat otvorene dvere, nie? :-((.

    Inak tam mam aj alarm pre pokoj duse. Takychto fetakov, co to robia, by som rovno strielal... Marcel

  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  13:20

    « Re: Zabezpečení Octávie??

    Záslepky mi právě v servisu namontovali. Puvodne na normalni zámky jim to otevření chvíli trvalo (klika viditelně několikrát poškrábaná šroubovákem), teď s tou záslepkou to byla naprosto čistá práce, prý stačí nějak zastrčit, propíchnout nějaký silikon který tu záslepku drží a jste v zámku - přál bych Vám to vidět, téměř bez jediného škrábnutí. A to se bavíme o partě zfetovanejch výrostků, žádný odborník v servisu. Odpojední táhla je možná dobrý nápad. Na autoalarm moc neveřím, pořád někde něco houká a že by se šel někdo podívat nebo volal policajty?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.08.01  10:08

    « Re: Zabezpečení Octávie??

    Nemám sice octavku, ale vylomené zámky jsem už řešil taky. Díry ve dveřích jsem nechal zavařit a odemykám pouze dálkou. Proti cihle do okna to ale není nic platné, tam pomůže jen hlídané parkoviště nebo garáž, a nebo pager + ČZ75 + dva plné zásobníky, nejlépe v kombinaci s dobrým právníkem :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  09:07

    « Re: Zabezpečení Octávie??

    Jiz nekolikrat jsem videl Oktavku se zaslepkama (ze zadnich dveri) misto vlozek zamku. Zkusenost s vytazenim zamku mam z Felicie stejnou :o( Odpojeni tahel centralu je fajn, ale musi se to zaslepit aby po vytazeni vlozky nebylo tahlo pristupne(byt odpojene). Ted jsem si nandat sadu od f. HT Centr ([odkaz] a stejen mam cukani ty zamky uplne vyndat, ale co mne zajima je, co NATO pojistovna, kdyz nebude vozidlo zabezpeceno bezp. vlozkou???? Ptal se nato jiz nekdo v poj?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.08.01  07:53

    « Re: Zabezpečení Octávie??

    tak konečně se tady rozvine diskuze na to to téma!Už jsem myslel,že jen já mám ten to problém.:-(

    Mám stejnou skušenost,bohužel.:-(( Šrobovákem mi vylomili zámek a přes kontakt,který tam je (prý...nevím)tak otevřeli dveře a ... Tak jsem zajel na opravu do servisu-auto ještě v záruce (2 měsíce staré...a hned trochu promáčklé dveře u klik),tak mi jsem to nechal upravit.
    1. Odpojit táhlo ve dveřích(všech-u řidiče a zadní od kufru mám kombika),ale vložka tam zůstala (pro zpevnění),jde to odemknout tedy jen dálkačem...
    2. Dál nevím...
    Asi půjdu do toho,že nechám na všechny skla nalepit bezpečnostní fólie pro auta(dělají to v Praze fy Glassgrant) Jo,psal jsem do Š.M-B a ti mi odpověděli,že se stím moc dělat nedá...-(Moooooc hezké,teda solidní přístup...jen coje pravda.V servise mi řekli,že jsem první co tím to způsobem mněl návštěvu v autě...Nejvíc mne mrzí,že je to nové auto(model.r.2001,z března toho roku),hned jsem se jich při přejímání toho vozu ptal zda existuje nějaká úprava či nějaké bezpečnostní zámky ...
    Pavel
    P.S. Jestli má někdo nějaký nápad,nebo že by se zapojil výrobce...,jak tu to vadu odstranit...
    P.P.S. Také jiní výrobci mněli podobné vady,ale ty to vady odstranily tak,že povolali všechna auta s tou to vadou a na své náklady to dali do pořádku...,tady to bude asi jen sen...Škoda...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  13:37

    « Re: Zabezpečení Octávie??

    M.Boleslav s tím moc neudělá, je to problém koncernových zámků. Já tam mám všemi podceňovaný alarm a zatím mi tam nikdo nelezl. Kolega bez alarmu má už sbírků klik a zámků a v poslední době už odemyká central přes zámek kufru a na opravy kašle, sebrat už mu není co. Ale rezervu samozřejmě ano....... Jenže přece jen rádio se dá schovat pod bundu, ale kolo?? Zabezpečit zánky zas není tak velký problém, třeba zalepit, přidat boční šroubek - červík do tělěsa vložky, případně tam žádné vložky nedávat, zaslepit ty díry umělohmotnými kryty a před drážku centrálu ve dveřích dát pancéřovaný plech :-))) Ale pak dojde na variantu cihla......Radím ten alarm.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  12:58

    « Zabezpečení Octávie??

    Pánové,měl bych dotaz. Za poslední 2 mesíce mě již 3x vylomili dveře a ukradli rezervu (Praha, sidliště, feťácké bandy, policie bezmocná)=2x šroubovákem vypáčené dveře, 1x cihla do zadního okna. Nově jsem si nechal dveře zaslepit a centrál na dálku. Bohužel na nic, strčili tam šroubovák a tu krytku opět vypáčili. V servisu se tváří že s tím nic nejde dělat, když prý důkladněji zabezpečím tak mi ten zámek akorát víc roztrhají včetně dveří, podle mě spíše jejich alibismus (je to pro ně samo lukrativnější když tam pořád někdo chodí). Všichni ví, že to je konstrukční vada Oktávek, v Boleslavi se však tváří že nic. Máte někdo zkušenosti, jestli se s tímto dá něco dělat, nějak ty dveře zabezpečit??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  11:24

    « Re: Lambda a vyfuk

    nO TAK TO NIESO SAM CO MAL PROBLEM SO SERVO NA ZADNYCH DVERACH ,ALE PRI SEDANE. MAL SOM TO ROZOBRATE,BOLO TO LEN VYSKOCENE Z PREVODOVEHO OZUBENIA ,CHCELO BY TO ZAPUZDRENIE,MATO VOLU. OD ROZOBRATIA A POSKLADANIA SA MI TO VIAC NEZOPAKOVALO CC 2ROKY.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  14:35

    « Re: Lambda a vyfuk

    Presne tak. Lambdu mi menili v autorizovanym servisu. Vyfuk ve SPEIi. Bylo by docela fajn, kdyby to zpetne proplaceli. To ale asi nehrozi :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  13:41

    « Re: Lambda a vyfuk

    Jo, na ty zvuky při akceleraci jsem se ptal já. Mám 1,8 T Combi, najeto bez 72 km 100 tis. A to mám původní vše kromě zadních destiček. Ale kryt jsem pod motorem urval hned za novoty a teď mám klid. Ale měl jsem asi druhou závadu : pokažený motorek centrálu zadního víka. Údajně nic divného. Co váš centrál ?????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  12:31

    « Re: Lambda a vyfuk

    A to ještě snad jen těch prvních.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  11:50

    « Re: Lambda a vyfuk

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  11:50

    « Re: Lambda a vyfuk

    [odkaz]


    oficialne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  10:22

    « Re: Lambda a vyfuk

    To je hezke ze ma TDi. Ono se to s tim vyfukem tyka pry jen 1.6/55 kW, vis?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  08:45

    « Re: Lambda a vyfuk

    hmm to mas blby. Tata ma Oktavku 99 TDI 66kw , ma ji ted 2 roky a cca 100tis.Km krome nejakyho vadnyho preplnovaciho ventilu nemel jedinou poruchu a to tam ma prvni tlumice a jednou se mu podarilo tam natankovat pul nadrze specialu a na to jeste dojet do servisu... :-) takze ja mam o Oktavkach jenom nejlepsi mineni :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.08.01  11:16

    « Re: Lambda a vyfuk

    Měl jsem služební Octavii 1.6/55kW. První výměna výfuku byla po velkých tahanicích ještě v záruce (uvolněná přepážka a koroze (po 10ti měsících provozu!!). Po cca 15ti měsících to začalo cukat a chcípat studený - klasika, výměna lambda sondy - to už se o těch problémech s výfukem obecně vědělo - autorizované servisy měly podle mých informací "neoficiální" pokyn tyto závady uznávat i po záruce jako "záruční". Lambda sondy tam byly za 3 roky provozu (najeto cca 110000km) celkem 3, kompletní výfuky 2 a díly výfuků se měnily snad každých 20000km (příruby, uvolněné přepážky, vlnovec, katalyzátor). Po třech letech šla Octávie z "domu" (konec leasingu).
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 21.08.01  10:33

    « Bez nadpisu

    vcera ma predbiehala nova SLX kombi TDI, a visel jej ten spodny kryt motora. ja to nechapem, preco to nevymyslia nejako lepsie, ved sa na ten neustale odpadavajuci kryt stale stazuju...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.08.01  09:47

    « Lambda a vyfuk

    Jo tak to jsem asi vedle, na ty zvuky se ATX ptal DIM, ktery myslim 1.6 55kW urcite nema, takze beru zpet. Nicmene Vase nazory a zkusenosti ohledne techto problemu me zajimaji. Dik Martin V.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.08.01  09:35

    « Lambda a vyfuk

    Slysel jsem vcera ze sdelovacich prostredku vyjadreni tiskoveho mluvciho Skody ohledne Octavii 1.6 55kW a jejich dost omilanych problemu s lambdou a vyfukem. Docela by me zajimalo co si o tom kdo myslite ci co o tom vite. BTW v Octavianove foru se nekdo ptal ATX na urcite zvuky ozyvajici se pri akceleraci z predni casti na jednicku a nekdy i na dvojku. ATX samozrejme zcela logicky odpovedel, ze by to musel videt. Nicmene u meho auta se presne takhle projevuji ty vibrace vlnovce ve vyfuku, kterych se tykala ta informace ze Skodovky. Ten clovek, ktery se ptal ATX, neuvadel, co ma za motor. No to jenom mimochodem. Spis by me zajimalo, jestli jiz nekdo z vas treba nezkousel v ramci tohoto pristupu Skody tyto zavady reklamamovat a jestli treba jiz nahodou neuspel. Diky Martin V.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.01  10:14

    « Re: klepot

    Klepání...byl jsem v servisu a tam mi technik rikal, ze znaji mista, kde nejcasteji palubovka klepe a podkladaji je molitanem. Me osobne klepala palubovka za vydechem ventilace na predni okno. Jsou tam takove ploska na kterych ta deska sedi. Pod nedali molitan a je klid. Jiak jsem rozebral temer celou palubku a vsechna mista, kde neco mohlo klepat jsem "odizoloval". ted mam klid i kdyz je pod nulou...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.01  15:18

    « klepot

    Čo s tým? Na mojej Octávii r.v. 2000 sa pri rozjazde a pri prechode cez nerovnosti neustále ozýva klepot a škrípanie z palubnej dosky
    (čo s tým robiť?) je to TDI 81 a už nie je v záruke.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.01  23:01

    « Re: Otáčky

    klapku a cidla
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.01  15:15

    « Re: Otáčky

    Zkus tu klapku, jak jsem psal!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.01  12:30

    « Re: Otáčky

    Ty otáčky mi zlobí u octavie za studena i za tepla. Ale když řadím při vyšších otáčkách (cca od 4000), tak je to OK (nedojde k jejich krátkodobému zvýšení).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.01  18:08

    « Re: Otáčky

    Mám zkušenost s Feldou 96 50kW BMM, naposled mi studený motor i chcípal. Stačilo to dát na diagnostiku a udělat základní nastavení škrtící klapky a je to OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.01  11:00

    « Re: Otáčky

    Mám pocit, že je to horší když je venku tepleji.........to by mohlo ukazovat na snímač teploty nasávaného vzduchu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.01  10:45

    « Re: Otáčky

    A sam to tezko vymenis, protoze se to programuje!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.01  10:41

    « Re: Otáčky

    Ta Felda je MPI a klapku tam ridej servomoturky-znamy v servisu rikal, ze je to komplikovanejsi nez treba u Forda, nejdriv vsechno rozebral, promazal(coz ti v servisu neudelaji), pak ty otacky byly v pohode a po 10000km to zacalo delat znovu, tak se dala nova a uz to krasne funguje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.01  08:38

    « Re: Otáčky

    No u Feldy je plynove lanko pripojene na skrtiacu klapku na ktorej je snimac polohy otvorenia klapky a podla toho ake hodnoty tento snimac dava, tak podla toho dava jednotka bud menej alebo viac paliva. Takze teoreticky, ked ten snimac polohy otvorenia blbne, tak to moze zblbnut jednotku. Ale je to len teoria. A este nieco na Felde BMM je volnobech rieseny tym, ze si jednotka servomotorom priotvara alebo zatvara klapku a to robi podla snimaca otaciek, ktory je na prevodovke. Takze opät teoria. Ak jednotka na volnobehu otvori klapku a dostane zle info od snimaca polohy otvorenia, tak moze zblbnut a zacat otvarat a zatvarat..........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.04.01  23:22

    « Re: Otáčky

    jaky el. plyn? jaky elektromoturky? snimac polohy skrtici klapky snima polohu mechanicky prestavovane klapky. mel jsem za to, ze tim el.plynem myslis reseni pri kterem neni plynovy pedal mechanicky spojen s tou klapkou, ale prestavuje ji elektromotor. jen se mi to nejak nezdalu u feldy :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.04.01  21:41

    « Re: Otáčky

    To je to, co rikam-skrtici klapka! Musel jsem ji vymenit!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.04.01  17:00

    « Re: Otáčky

    a co snimac polohy skrtici klapky? nevim teda jak je to u tohoto auta reseno, ale pokud tam ten snimac je, a je spatny, tak se to pak chova taky tak. blbne to i za tepla nebo jen za studena? mimochodem teplotni cidlo muze byt i na vstupu vzduchu, ale pokud uz tam nejake cidlo bylo vadne tak nepredpokladam, ze by se jich seslo vic :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.04.01  11:51

    « Re: Otáčky

    Mel jsem podobny problem s Feldou, bylo to docela dost neprijemny a delalo mi to i ve stojicim aute, nakonec(po dlouhy dobe) se prislo na to, ze to dela el. plyn, ten se dal jinej a uz to bylo ok. Delaly to servomoturky!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.04.01  11:10

    « Re: Otáčky

    Teplotní čidlo bylo opravdu vadné........jenže to už je nové, a stejně to nepřestalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.01  21:36

    « Re: Otáčky

    auto se mi chovalo stejne (nejde o oktavii a je jedno o jake auto jde), ale po vyhrozovani servisu, ze to bude vstrikovani, ridici jednotka, lambdasonda atd., to bylo nakonec cidlo teploty vody, takova "prkotina", ale rozhodilo to ridici jednotku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.04.01  15:50

    « Otáčky

    No, já jak už jsem několkrát uvedl, mám problémy s 1,8 i s turbem. Otáčky si občas dělají v rozmezí 800 - 1500 co chtějí. A někdy drží jako přibité. Nasáváním falešného vzduchu z posilovače brzd to nakonec nebylo. Tak fakt nevím, na co napřed sáhnout, bojím se , že servis to celé rozebere za majlant a pak řeknou, že těžko říct :-((( Zdá se však, že nejde o otáčky volnoběhu, protože to je znát i u jízdy v hodně nízkých otáčkách, kdy poznám, že si auto samo přidalo, a to je i tak nízko u 1,8T znát........
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 17.04.01  23:29

    « Re: 2.0 88kW ?

    Nakoľko sledujem nábehy výroby u Škodovky, zistil som, že motor 2,0/88 nie je iba novinkou u Fabie, ale dokonca sa o ňom písalo už aj u Octavie (asi v polovici roka 99). Ale ani raz z toho nič nebolo. Takže asi s ním boli problémy, alebo je to len nejaký marketingový ťah.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.01  18:06

    « Re: záhada otáček

    Taky jsem o tomto problému slyšel, jedná se o motor 1.8 20V bez turba. V mém případě to bylo zdůvodňováno nikoli plynulostí při ubrání plynu, ale emisemi, které by v případě okamžitého snížení výkonu měly stoupnout snad nad nějakou limitní hodnotu. Co je na tom pravdy nevím, prodávám jak jsem nakoupil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.04.01  14:19

    « 2.0 88kW ?

    Pred nejakym casom sa hovorilo, ze Skoda sa chysta nahradit 85 kW dvojliter nejakym prerobenym s vykonom 88 kW.
    Nejak vsak zostalo ticho - upustilo sa od toho ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.04.01  12:46

    « Bez nadpisu

    To je divné a asi bych v tom musel jet.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.04.01  11:25

    « záhada otáček

    Dobrý den, obracím se na odbornou veřejnost s prosbou o radu při řešení následujícího problému, kterým mě trápí octavia 1,8 S (r. v. 5/1997): Při řazení se běžně postupuje tak, že uvolním spojkový pedál a skoro zároveň sešlápnu spojku a následně zařadím požadovaný rychlostní stupeň. Když toto provedu u té mé potvory, tak se vždy zvýší otáčky o cca 500 ještě před vlastním přeřazením. Důsledkem je po přeřazení škubnutí auta (otáčky motoru jsou vyšší než u kol). Takže toto řeším tak, že nejdříve uvolním plynový pedál, počkám, až se otáčky srovnají (vlastně brzdím motorem cca 1 s), poté sešlápnu spojku a přeřadím. Umí mi někdo poradit s odstraněním popsaného problému? V autorizovaném servisu mi vyčistili škrticí klapku, prý by to mohlo pomoci (ani se o tom nepřesvědčili), zaplatil jsem 760 Kč a výsledkem je tato prosba... Budu vděčný za každou radu či pomoc.
    Dotazoval jsem se na toto i přímo ve Škodovce. Dle dotázaného konstruktéra byl od určité doby výroby přidán na spojkový pedál snímač polohy. Ten má sdělit řídicí jednotce, že dojde k přeřazení a ne k brždění motorem. Vlastní uvolnění plynového pedálu prý řídicí jednotka chápe jako brždění motorem a proto přidá krapet otáčky, aby bylo brždění plynulé. Dostane-li zároveň info o sešlápnuté spojce, otáčky nezvýší. V případě, že je tomu skutečně tak, bych asi měl nějak (ale jak) zjistit, jestli i ten můj bobánek má toto čidlo a je-li funkční. Ale nevím, nevím...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.01  11:17

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Panove, mel jsem ten samy motor, ale pod kapotou VW Passatu, r.v.91. Najel jsem s nim 40kkm a za tu dobu mi sezral minimum oleje (par deci). Jezdil jsem s nim po dalnici v rozmezi 130-180 km/h, ale oleje se to opravdu ani netklo. A hlucnost? Nemohl jsem si stezovat. Kdyz jsem ho vloni prodaval, tak mel najeto 193kkm. Ted na nej vzpominam jen v dobrem...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.01  11:03

    « Re: Dizajn Octavie

    No právě ta šířka se mi líbila. Ty budíky jsou fakt otporné.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 12.04.01  22:09

    « Dizajn Octavie

    Mne sa Faceliftovaná Octavia páči viac ako tá stará. Hlavne predok je teraz taký kompaktnejší a veselší. Ten starý na mňa pôsobil príliš širokým dojmom. Len mi je ľúto, že Combi nedostalo zadné svetlá s dvoma čírimi pruhmi a'la Fabia ale hlavne tie otrasné "budíky".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  15:31

    « Re: Motor 2.0 atd.

    jestli se nemenily v posledni dobe ceny, tak TDI/66kW je levnejsi nez 2.0MPI ... alespon v Cesku ... a po chipu ma TDI 85kW a vyrazne lepsi kroutak, myslim, ze se to da s 2.0 srovnavat ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  14:46

    « Re: Motor 2.0 atd.

    To Slovnaftar - este tam ta rozbita Oktavka stale je - fakt si neviem predstavit, ci tam niekto mohol prezit.
    Mimochodom, mne sa zvuk 2.0 motora paci, je tichy az do tych 155, potom ho je uz viac pocut, avsak nie je to moc tragicke. (az na ten olej). Inak ja mam priemerku (spotrebu) o dost lepsiu - mimo dialnice pri ozaj sviznej jazde medzi 6.8-7.5, na dialnici pravda viac (tam sa da lahko dostat na 9 litrov).
    Este jeden postreh - neviem co to sposobuje - ci konstrukcia motora, odhlucnenie alebo co, ale ked dam v zime plechove disky namiesto povodnych hlinikacov, tak hlucnost auta fakt stupne mozno 3x (to sa potom naozaj trochu podoba na diesela) - nikto mi neveri, ze je to tymi diskami, uz som skusil aj vymenit gumy, avsak hluk sa vobec nezmenil - dokonca sa aj v servisoch technici dusovali, ze to diskami byt nemoze - nastastie ale je, takze vzdy sa neviem dockat jari, aby som zhodil plechace.
    Mate niekto obdobnu skusenost aj s inymi motormi? (opakujem, hluk nie je sposobeny gumami).
    A preco som sa rozhodol pre tento motor ? Tdi 66 kW je vyrazne hlucnejsi, slabsi a pritom drahsi o 10tis., 1.8T bolo pre mna uz moc drahsie (tusim + 45 tis.) a TDI 85kW este viac - no a chcel som viac ako 1.6. Takze jediny zostal 2.0 - iste, nema parametre inych automobiliek, no mne sa 85 kW, nizko polozeny krutiak zdali dost dobre. Ak by som bol v rovnakej situacii, asi by som vybral rovnako, no po mojich trampotach ho nabuduce (ak kupim vobec skodu) asi nezvolim - najma kvoli tomu oleju. Dufam tam zacnu davat aspon ten 96kW z Audiny - snad.
    Inak dost ma prekvapuje (alebo uz mozno nie), ze za 2 roky montaze tohoto motora do Oct. v Skode uz spominane problemy este neodstranili. Este jedna pikoska na zaver - v servise som sa dozvedel originalne vyriesenie problemov so splnanim emisnej normy tohoto motora - je tam zabudovany doslovne maly "fen na vlasy", ktory fuka cisty vzduch do vyfukoveho potrubia, a tak sa riedenim dosiahla potrebna "cistota" vyfuk. plynov - nie som odbornik, takze nevysvetlujem riesenie, len podavam tak, ako mi bolo povedane.
    Caute
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  14:25

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Taky to tak beru (s humorem).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  14:21

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Koldo šak ti nikdo kurňajz nenadává, jenom se tě ptám co máš nebo nemáš. Ber to z humorem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  14:04

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Bohuzel nemam garaz a jsem pohodlny.Nemam motor 2.0, ale mam zadni sterac - ten mi ale k výkonu moc nepomůže. Přiznávám že jsem trochu mimo téma.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  13:57

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Koldo v čm si na tom stejně s fijou - máš či nemáš motor 2,0 ? nemáš garáž a máš či nemáš stěrač ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  12:18

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Tak to jsme na tom stejně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  11:27

    « Re: Motor 2.0 atd.

    za priplatek je u Sedanu, ale i sedan ho potrebuje ... da se jezdit i bez nej, ale kdo se ma pres kufr na zadni okno naklanet a pri parkovani v desti to stirat rucne ? :-))))) Bohuzel nemam garaz a jsem pohodlny :-)))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  08:00

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Zadní stěrač se vyplatí, ale je za příplatek (u všech modelů) tuším že jsem za něj dal 2900 Kč. Měl by ale být ve standartní výbavě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  07:49

    « Re: Motor 2.0 atd.

    no prave, davidzi, od tebe bych se nedockal :-)))))))
    Hufnagl> jasne, myslel jsem si to, ale proc se nezeptat ;-)))) Mi se libi ten novy "usmev", taky se mi libi zadni svetla, ale zase mne serou chybejici zasterky a hnusne nove budiky. A jako plus pocitam moznost ASR a zadniho sterace pro sedan v Ambiente.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  22:40

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Fija: to víš, když se člověk nepochválí sám, nikdo jinej to za něj neudělá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  22:24

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Fijo, to víš že kvalitně chipnutý 90PS TDI, jako máš Ty, je vhodný. Jak jsi ale jistě pochopil, psal jsem o originální (katalogové) motorizaci oktávky a sám víš nejlíp, jak Ti to jelo před tím. BTW, Laurini měli čirou optku od počatku výroby.

    Mě vadí na nové oktávce ty větší světla. Mám rád užší (např. poslední facelift 7reihe von BMW).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  21:59

    « Re: Motor 2.0 atd.

    po faceliftu se mi libi vic, ale L&K snad mely cirou optiku uz pred nim ... a chipnuty TDI 66kW neni vhodny motor Hufnagle ? :-))) A opovaz se rict "ne" :-))))))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  20:30

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Pouze 2 motory jsou dobré pro oktávku: 20V turbo a TDI 110PS.

    A k faceliftu. Mě se líbila víc ta poslední předchozí. Nechci, aby to vypadalo, že chválím to co mám doma, ale L&Kčko na 16" s chromovanou maskou, křídlem a pár jinýma vychytávkama se mi zkrátka líbí víc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  20:04

    « Grandson - servis

    Auto Bors nie je zly servis, bol som tam uz asi 3 rat. Naposledy s kamaratovou fabkou - dokrutil si brzdove trubicky a nacal hadicky (zle nasadene retaze) :))) Paci sa mi tam ta rodinna atmosfera, co tam vladne. Odporucam v servise rozpravat po slovensky aj ked vies madarsky, pretoze mechanici ak vidia bratislavsku spz, rozpravaju 99% po madarsky a podozvedas sa zopar zaujimavych informacii nielen o skodovkach :-)

    Ja preferujem mensi servis na ukor velkeho. Nevyhodou malych servisov je, ze niektore veci nemaju na sklade (napr. brzdove hadicky a trubicky :)), vyhodou je, ze mozes byt pri aute. Do velkeho servisu by som na odporucanie svojich znamych auto nezobral, hlavne v Blave. Neviem, ci v Blave vobec je servis, kde mozes zostat pri aute...

    Inak ked som bol naposledy u Borsa, mali tam na dvore desne rozbitu novu (2-3 mesiace staru) modru oktavku, bola este tam? Urobil som zopar fotiek digitalom, ak mate niekto interes, mozem dat na web. Stoji to za to:)

    Co som spominal minule suseda (ale to asi bolo v inej teme) s tou Alfou 156 - najnovsie sa mu olupuje farba z krytu nadrze - je to obycajny biely plast :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  19:43

    « Motor 2.0 atd.

    Neviem komu mala patrit otazka, ale odpoviem aj ja. Na motor 2.0 ma nahovaral najma predajca, ktory tvrdil, ze to je idealny motor pre oktavku. No a ja som sa nechal ukecat :-( Najprv auto slubovali do 8 tyzdnov, nakoniec sa to natiahlo na neuveritelnych 13 (!!!) tyzdnov kvoli kombinacii 2.0 Elegance Combi, strieborna metaliza, cierny bamboo interier, a Climatronic. Ze vraj kvoli tomu motoru... Prve, co na tom motore zaujme je jeho zvuk - neviem si pomoct, mne pripomina skor traktor alebo diesel. Ma skratka taky drsnejsi zvuk, da sa na to ale zvyknut. Tah ma dobry, takisto aj tah benzinu z nadrze :). Ak si nedas pozor na nohu (je to tazke, lebo to docela laka), tak dokaze nadrz poriadne zcucnut. Jazdim tak 50% mesto/50% mimo, a dlhodobu spotrebu mam 9.8litra. No a na dialnici by sa hodila 6-ta rychlost... Jo a vseobecne znama vec - zere olej :(( Neviem si predstavit, ako bude behat vo Fabii - ta s nim bude lietat 15cm nad zemou (a zrat olej :).

    Minule som zabudol spomenut dalsie veci, co mi este vadia: Klasika, male prave zrkadlo a ta odkladacia diera (nenapada ma ine prirovnanie) pod radiom je vystlana takou semisovou latkou a hocico tam das, tak sa to klze jak hokejista na lade. A ked odtial idem nieco vybrat, tak stale zavadim prstami o tu priecku co je tam vo vnutri. Grrrrr.

    Inak ked som nedavno porovnaval Fabiu s Octaviou pri jednej navsteve predajne, tak na Octavii uz zacat badat, ze uz nastal ten pravy cas na zmenu - facelift to uz nespravi. Davam oktavke 2 roky, a pride nova (alebo aspon by mala, podla mna).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  16:53

    « Re: kvalita octavie

    Že by byl mechanismus stahování jiný než u VW ?? Je tam sice trochu jiný tvar dveří, ale že by kladky, motorky apod. nepoužili z koncernového základu ?? To se mi moc nezdá , to je trochu proti filozofii...... Ale možné to je. Já jsem to zatím utrhl jednou, když jsem po mytí v -10 °C pokoušel ďábla :-))) Nechápu, proč nefunguje zátěžová pojistka i pro stahování dolů :-((( Ale doporučuji jedno zdokonalení zadního stěrače na kombíku ( jestli už jsem to tady nepsal ). Tryska ostřikovače - u staršího modelu - vede středem osy otáčení ramínka, a při nejlepší vůli ostřikovala jen spodní polovinu okna, pak už díky zakřivení skla stříkala do nebe. A teď se mi po zimě zřejmě díky soli a svinstvu zadřela a otáčí se společně s ramenem stěrače- a tudíž ten paprsek chodí po tom okně tam a zpátky a stříká pořád pár centimetrů před ten stěrač. Kvalita ostřikování se tak zvedla asi na dvojnásobek :-)))) Asi budu aspirovat na cenu bastlíře roku :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  15:36

    « Re: kvalita octavie

    No, k plusu Skody (resp. servisu, kde som bol-auto-bors) musim povedat, ze chybnu lambda-sondu zohnali do 48 hod. (2 prac.dni, zial medzi tym bol aj vikend, za co vsak nemohli), pricom v inych servisoch mi tvrdili, ze skor ako za 10 dni to nebude - a navyse vdaka ochote a zasahu sefa servisu mi Skodovka uhradila 50% ceny (aj ked viem, ze interny limit je asi 75%). Lent teraz dufam, ze som si svoj podiel poruch uz vybral.
    Este k tym oknam - aj po vymene mechanizmu stahovania okien uz po par pouzitiach sa mi vo dverach ozyvaju rozne pazvuky, klepnutia apod. Takze urcite s ich kvalitou nie je vsetko v poriadku. Z prispevkov, co som tu cital od majitelov 2.0 Octavii a z vlastnej skusenosti usudzujem, ze ten motor pri vyssom zatazeni (napr. rychlost na 5. stupni mozno viac ako 140 alebo 150) vyrazne zerie olej. Na druhej strane pred nedavno som hovoril s clovekom, kt. za dva roky na Oct. 2.0 najazdil asi 75tis. km a nemal s autom ani so spotrebou ziadne problemy...
    Caute
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.01  21:01

    « Re: kvalita octavie

    to DIM, nemáš až tak úplně pravdu. U těch Octavii ty okna fakt odcházejí často, což u VW a AUDI nedělá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.01  09:18

    « Re: kvalita octavie

    Jen tak mimochodem, vše co kritizuješ na Octávii je v podstatě shodné s celým koncernem VW, stahování oken má stejné i např Audi........Až najdeš auto, na kterém se nikdy nic nepokazí, dej vědět. S těmi crash testy naprosto souhlasím, asi tam nějaký problém byl ale spíš mě překvapuje, že crash test neudělaly jiné země nebo konkurenční automobilky ??? Já jsem fakt žádný nenašel. Jinak mám skoro 90 tis km, a auto tomu podle mě tak akorát odpovídá. Občas se už někde něco ozve, hlavně od pérování nebo tlumičů, a pořád mi občas kolísají volnoběžné otáčky a fakt nevím, co to je. Jinak motor šlape a olej nebere.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.01  13:26

    « Re: kvalita octavie

    davide Z odněkud ( ty jseš asi ten z Hradce ? ), asi to bude tím, že nejezdíš jako ten starosta co udělal na tu cestu o vzdálenosti 190 km do Prahy z toho 150 po dálnici průměr 13,1 L u Octávky a u Feldy přes 10 L . Opravdu se po takových jeho jízdách olej ztratil, vypařil, či co já vím, ale prostě tam nebyl. Nebo ho spíše tedy sežral-spálil motor v podobě olejové mlhy. Kdo nevěří ať tam .... Už jsem to níže psal, normálně se neztrácí olej ani u jednoho z obou aut, ale u té feldy jsem dolíval 4-5 l oleje od výměny k výměně a teď nic. Tak čím to mohlo bejt ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.01  10:47

    « Re: kvalita octavie

    Asi si starota ten olej někam odlejvá, jak můžou najednou zmizet 2 litry? Moje drahá Felicia 1.3 má přes 210 tisíc a dva litry nesežere ani mezi výměnami oleje za 15 tisíc km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.01  08:01

    « Re: kvalita octavie

    slovnaftar> stejný problém s olejem u naší služební Octavie 2,0. Kontroluji olej celkem pravidelně a zjistil jsem , že olej neubývá rovnoměrně - tedy víceméně neubývá vůbec , ale zničehonic se ztratí pravděpodobně po divoké jízdě našeho starosty, jako kdyby se vypařil. Poprvé se to stalo při 5500 Km - chybělo taky 2 L , chtěl jsem auto zavést na reklamaci, jenže potom se olej přestál ztrácet.To samé se stalo kolem 21 tis. a zase po divoké jízdě - opět asi 2 L. Takže jsem nabyl dojmu, že se ten olej vytratí jen někdy ?? Mimochodem to samé s olejem se stávalo i u starostovy Felicie 1,3 po divoké jízdě.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 08.04.01  22:13

    « Re: kvalita Octavie

    Klima smrdí aj na Golfe IV. Ale to snáď u každého auta, keď sa tam nazbiera dostatok prachu, aby zapchal odtokovú hadičku. Dezinfikáciu mi tiež urobili až na druhý pokus. Nevýhodou je, že VW servis je len jeden. Servisy pre škodovky (autorizované) máme tuším aspoň 4. Plasty rezonujú, predný panel dosť drahého autorádia Kenwood (ktorému už raz vyhorel motorček zakápania) asi najviac. Pravé zadné okno ani po niekoľkých opravách nebehá a nebehá. No a pri vyššej rýclosti stieračov sa vo vodičových dverách ozýva rytmické puknutie.


    Napíš niečo bližšie o motore 2,0?

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.04.01  09:29

    « Re: kvalita octavie

    slovnaftar> Nemyslím, že je Laurin lépe odhlučněný, ale vyloučené to není. Spíš je to tím, že 20V turbo je nejtišší motor pro Octávii. Točíš 7.000 otáček a ani o tom neviš. Sám jsem tomu nevěřil. Navíc na něm pořád pracují. 98´ turbo jela huř a byla kapánek hlučnější, než 00´. Já bych se asi pro 2.0 nikdy nerozhodl. Né, že bych byl takový závodník (i když...), ale ten motor má zkrátka po sezóně. Škoda, že se nemontuje ten nový 2.0 96kW. Prý je dost povedený.
  • « 00 Reagovat !

    foto pallas

    pallas 08.04.01  02:26

    « Re: kvalita octavie

    to grandson: "Na buduce to bude radsej hoci aj DAEWOO, kde je zaruka 3 roky, co by si Skoda pri takejto kvalite nemohla dovolit, nakolko by urcite skrachovala." Ako keby Daewoo nekrachovalo :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…