Konstrukční vady

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.99  14:13

    « Re: Možná to patřilo spíše sem

    To JKL: Ano, tak to je, ale co naše něžnější polovičky??Pro ty je tento vytříbený způsob běžné jízdy zřejmě nemožný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.99  16:55

    « Re: Možná to patřilo spíše sem

    S tím docela souhlasím, ale pokud motor zdechne navíc nejde posilovač řízení a to je taky problém protože se najednou nedá utáhnout. Na kluzku zdechne, protože ho lechce přebrzdíš a nebo když ne protože nezabrzdíš tolik nebo pustíš brzdu a on si pak přidá sám je to taky nepříjemný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.99  13:12

    « Re: Možná to patřilo spíše sem

    Skoda,ze se dobre minena rada setkala s nepochopenim.Dulezitejsi je,ze majitele TDI koncernu VW takovy zpusob jizdy nepouziji.Kontakt na brzde prerusi jakekoliv nastaveni pedalu akcelerace pri sebemensim pribrzdeni.Ve svem dusledku-pokud draze neupravime ridici jednotku motoru-pak styl leva noha brzda,prava davkuje plyn na tomto dieslu neuzijeme.Mozna je to skoda,pro ostatni spise dobrodini,on ten motor ani pri panice ridice opravdu "nezdechne".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.99  07:58

    « Re: Možná to patřilo spíše sem

    Jo a ještě mám volnej vocas a tim bych mohl řadit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.09.99  09:58

    « Re: Možná to patřilo spíše sem

    Můžeš ještě zkusit pravačkou brzdit i přidávat plyn, většinou patou brzdit a špička přidává. Pak ti levá zůstává volná pro spojku, ale řadit jde i bez spojky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.09.99  09:22

    « Re: Možná to patřilo spíše sem

    Tak to jsem bohužel vůbec nepochopil. Není náhodou lepší pustit pedály než tam machrovat pravačkou na plynu a zároveň levačkou na brzdě???
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.09.99  22:06

    « Možná to patřilo spíše sem

    No ruční brzdu jsem se naučil používat záhy po tom co jsem začal jezdit s auty s předním pohonem. Je to totiž opravdu jedna z mála záchran když v zatáčce auto jede rovně třeba na náledí, na sněhu.
    A použil jsem to mockrát myslím, že je rozumné si to v zimě nacvičit. Dostse to hodí. Jestli zůstává u Octávky ruční brzda v ruce tak je to opravdu nebezpečné a na rozdíl od losího testu nejdete na budku, ale točíte se bez výběru.
    Jinak když jsme v rubrice Turba tak tady už asi máte pod pedálem dost výkonu abyste mohli jezdit s levou nohou na brzdě nejen v mězních situacích jako u slabších vozů, tam musíte být opravdu na hranici a velmi citlivě dávkovat.
    Celý princip spočívá v tom, že z nedotáčivého auta uděláte přetáčivé. U vozu s předním pohonem přidání plynu a zároveň přibrzdění znamená, že přední kola můžete dostat do rovnováhy ani nebrzdí ani neakcelerují a tedy lépe drží směr.
    Zadní kola jsou naopak přibržďována a nedrží tedy tolik směr a začínají ujíždět a vůz se stává přetáčivým. Tak můžete docela jednoduše regulovat přetáčivost a nedotáčivost vozu. Dokonce ani nemusíte moc točit volantem. To jak auto moc zatáčí brzdí či ujíždí regulujete jen plynem a brzdou. Výhodou tohoto stylu jízdy je především to že se můžete tzv. o docela dost splést při nájezdové ryhlosti do zatáčky a brzdit natočením vozu ještě v ní. A kdo už chce úplně upalovat může si na sněhu nebo šotolině pomáhat při brždění před zatáčkou střídavými smyky s tím, že poslední navede vůz do zatáčky. Tuto techniku asi moc lidí neovládá ale pro toho kdo ano a setká se s ní poprvé je vysazení plynu nepříjemné, ale věřím že zkušený člověk tak nezačíná hned naplno i ten "závodník" někde trénoval. Horší je ale možnost nechtěného sešlápnutí obou pedálů nebo i to náhodné přibrždění a chcípnutí motoru to se rovná zatažené ruční brzdě ale na předních kolech zvláště na nižší rychlost na kluzkém povrchu motor znobu nenaskočí a kola zůstanou zablokovaná a jede se rovně. Na křižovatce paráda. Ale tohle zachrání většinou spojka. Sám to považuji také za konstrukční chybu, hlavně u sportovních variant.
    Další lahůdkou, ale to je spíše vlastnost větších motorů je samovolné přidávání plynu v oblasti volnověžných otáček. Když se auto samo od sebe rozjede z 800 na 1200 ot/min.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.09.99  18:58

    « nádrž a nárazník

    měl jsem 1.6 a tam se po pípnutí vešlo přesně 9l, teď mám 1.8T a po pípnutí se tam vejde 11l. co ještě zkusím je ten čudlík jestli ho najdu. jinak ten "háček" pod nárazníkem jsem si ostříhal nůžkama na plech. opravdu nevím jaký to tam mělo význam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.99  16:29

    « Re: Objem nadrze

    K tomu objemu nádrže :ja keď natankujem po písknutí tak sa mi tam zmestí necelých 50 litrov asi to záleží na nastavení nejakého komparátoru,ale raz keď som tankoval na AVANTI tak sa ma obsluha opýtala koľko si želám.Ja som len zo srandy povedal "Čo sa dá" a ďalej som sa rozprával po chvíľke som si všimol stojan a s hrôzou som zistil že baba mi už 58 litrov natankovala a veselo tankuje ďalej (je síce pravda ,že som mal úplne prázdnu nádrž najazdil som asi cca 200 km po písknutí (chcel som aj ja vyskúšať aká je tam tá rezerva) no nakoniec som obsluhu zabrzbil pri 60 litroch .Potom som sa jej (tej baby ,čo mi natankovala) pýtal na ten fígeľ ,ako tam tých spomýnaných 60 litrov dostala? Povedala "jazdili ste ozaj už nie na naftu ,ale len na výpary ato mám diesel nie benzín a nafta strašne pení oproti benzínu nepoužíval som vtedy žiadny protipenivé aditívum (Castrol TDA, Slovnaft DIESELEX......). No ,ale už aby som sa konečne dostal k tomu lebo sa tu rozpisujem. Tak ak otvoríte nádrž na ľavom boku vo vnútri v otvore je taký čudlík (po česky) ten treba vraj mať stále zatlačený keď tankujete potom sa nádrž priebežne počas tankovania odvzdušňuje ,inak natankuješ cca 50 litrov a nad palivom ostava vzduchová bublina takto zostáva taktiž ,ale podstatne menšia. Tak to od tej doby prevádzkujem ja takto tankujem normálne tank. pištol nevypne automaticky (priznám sa neviem to počas tankovania držať zatlačené) potom jemne auto pohúpem zatlačím čudlík počuť ,ako sa odpustí vzduch a natankujem ďalej cca 2 litre.Toto spravím cca 3 až 4 krát natankujem 60 litrov a spokojme jazdím 1000 až 1200 km podľa toho či jazdím viac po diaľniciach alebo po normálnych cestách (po normálnych cestách jazdím skôr na spotrebu,ale vôbec sa nedá povedať že pomaly jednoducho asi som sa naučil využívať finesy toho to motoru TDI/81kW.Všimol som si , že motor musí byť dosť ťažký lebo auto má ozaj veľký dojazd ak sa dobre rozbehne.Ďalej auto ak je motor zahriatý rozbehnem trochu rýchlejšie ako je moja klasická požadovaná rýchlosť uvolním úplne plyn. pedál a potom jemne pridávam ak idem po rovine a nechcem obiehať tak rýchlosť sa ustáli na čas asi o 10km/hod nižšia ale spotreba sa podstatne zníži, atď.......a iné taktiky ,ale o tých až na budúce ,lebo som nečítal nikde tuná dlhší príspevok ,ako sa mne podarilo a veľa z Vás odradí od čítania už ten siahlodlhý text, - funguje to aj u Vás takto???????? ) Po diaľniciach sa aspoň vždy vtedy ak vstupujem na diaľnicu snažím dodržiavať rýchlosť ,ale podarí sa mi to málokedy obyčajne sa zavesým za niekoho kto ma obehne a potom to už začne rýchlosť cca 170-180 km/hod. nie je výnimkou 200km/hod ale to len ozaj výnimočne.Potom je spotreba trochu iná a tankujem asi po 1000km.Po písknutí computeru na tankovanie najazdím teda asi cca 100 - 200km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.99  14:27

    « Re: Taky vám vrže aje bez laku

    To vrzání je opravdu způsobeno třením mezi mechanismem zámků a uchycovací podkovou nebocotoje. Po promazání se mi to na nějakou dobu ztratí. Co se týče laku pod klikami, kryty - takové misky- existují ( např. Makro ). Spíš než o lak tam asi jde o trochu nešťastně umístěné kliky. A v myčce je dobré používat vždy a zásadně tvrdou polituru, tím se při dalším mytí kartáče až k laku tak lehce nedostanou...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.99  13:47

    « Re: Objem nadrze

    Mám problém přesně opačný, když to pískne a rozsvítí se oranžová, tak načerpán do nádrže kolem 50(spíš víc) litrů, takže buď je rezerva jen 5 litrů nebo je špatná signalizace.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.09.99  11:49

    « Objem nadrze

    V papirech se uvadi 55 litru, vcetne 9 litru reservy. Kdyz hned po zapiskani natankuju, vejde se mne tam neco tesne nad 40 litru. Takze bud je vetsi rezerva, nebo mensi nadrz, nebo spatna signalizace. Mate nekdo podobny problem ? Meril jste to nekdo ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.99  10:03

    « Re: Vada umístění lambda sondy

    Ta lamda sonda je známá, to je opravdu konstrukční vada. Jenom k tomu laku někdo tady popisoval, že mu lak po docela dlouhý době uznaly na reklamaci.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.09.99  19:42

    « Vada umístění lambda sondy

    Nejen já ale spousta dalších mají u 1.6 problémy z lambdasondou, která je umístěná tak, že čidlo je umístěno zespodu, takže je na ní všechen bordel a pak brzy odchází. Poznat je to na výkonu.
    Nezbývá než ji vyměnit. Jo a Bumbu, samolepky na střešní sloupky existujou a na prahy lze dát chromové lišty s nebo bez nápisu Octavia, obojí ti mohu poslat na dobírku. Lak u každého auta, které budeš mýt v myčce častěji zmatní, doporučuji ti mýt auto Wapem, nebo ho nechat mýt ručně ale rozhodně to není výrobní vada.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.09.99  21:35

    « Taky vám vrže aje bez laku

    Mám najeto 50 000 na Octavii a vrže jak kdyby byla zlomená, v servisu tvrdili že to jsou zámky, ale po opravě to vrže dál. Co lak už máte u dveří prodřený na kov? Na to by se měla zaměřit nějaká firma a udělat kryty nebo samolepky. O tom jak je lak za rok zhuntovaný od myček ani nehovořím základovka vypadá líp.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.99  15:38

    « Re: Octavia TDI 66 kW

    Tady nejde o ježdění ale o krizové situace jako byl třeba losí test u Mercedesu stát se to může každému zvláště v zimě. Mírně přeženeš v zatáčku nebo tě koleje táhnou rovně a to co jsem popisoval jsou vlastně jediné dva způsoby jak z toho ven. V ostatních autech to běžně jde a osobně mi to několikrát pomohlo v Octávce máš prostě smůlu, ještě snad vyšlápnout spojku a čekat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.09.99  12:56

    « Re: Náraznik

    Mne se zase ta plastova cast predniho narazniku uvolnuje pri sebemensim tuknuti. Staci pri parkovani drcnout do obrubniku nebo do zabradli a uz sroubuju.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.09.99  12:01

    « Nárazník

    Já mám zase problémy se spodním dílem předního nárazníku. Je na něm hrana která při najetí k chodníku působí jako zpětný háček a občas odtrhnu celý spodní díl. Zvláště když přijedu sám a odjíždí nás víc. Většinou se to ale dá nasadit i když některé úchyty se utrhnou. To je ale asi vada všech Octavií.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.99  10:51

    « Re: Octavia TDI 66 kW

    Da se to odstranit: Nauc se normalne jezdit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.09.99  10:32

    « Octavia TDI 66 kW

    Včera bylo tochu oslizlo po dešti tak jsem tochu zkoušel na volné ploše chování v extrémní podmínkách na zimu.
    Zažil jsem pěkný šok při bždění levou nohou zhasne motor nebo přejde do volnoběžných otáček a hodnou chvíli mu trvá než se vzpamatuje. Místo kontrolovaného smyku následují hodiny nebo pořádné přetočení. Zkusil jsem jít na podobnou situaci jinak (příliš rychlý nájez a nezatáční) použil jsem ruční brzdu bylo to ještě efektnější téměř bez řešení ruční brzda při razantnějším zatažení totiž zůstává v ruce a zadní kola zablokované, hodiny jak vystřižené. Chce to natrénovat ji ryhle nasadit a nebo přiepit či přišroubovat.
    Dělají to i ostatní Škodovky? Jak to odstranit?
    Stane se to sice v mezní situaci ale jinak si myslím, že je to nebezpečné jak losí test u Mecedesu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…