Konstrukční vady

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • 00 Reagovat !

    foto

    22.11.99  10:06

    « spotreba oleja?

    V juli som kupoval Oct. Combi 2.0, Az doteraz som bol spokojny, lenze minuly tyzden mi zrazu zacal hucat motor (alebo prevodovka?). Bol som s tym v servise, tvrdili, ze je vsetko OK. Podla mna vsak nie. Zdalo sa mi, ze hluk narasta, tak som skontroloval olej a zistil som, ze mi motor po 12 tis. km a 4 mesiacoch pouzivania zozral asi 1 liter oleja. Je to podla vas v poriadku?Podotykam, ze to nie je diesel. Okrem toho, na spodnej strane vieka a na hrdle otvoru, kde sa nalieva olej, sa mi tvori zvlastna emulzia, ktora vyzera ako maslo. Takisto je tam voda a spodna strana veka je zhrdzavena. Som dost nastvany, lebo to auto nestalo 100 tis. korun a mam pocit, ze kvoli zvysenemu hluku by som si mal kupit traktoristicke sluchadla na usi. Dnes to idem znovu reklamovat. Mal som dost problemov s Feliciou (hlucna prevodovka, stale mi odchadzal silenblok - klepanie pri rozbehu, stale problem s geometriou) a tusim zacinam lutovat, ze som opat kupil Skodovku. Totiz od auta za takmer 3/4 mil. sa da ocakavat snad trochu pohody. Co vy na to? Mate niekto skusenosti so spotrebou oleja?- podotykam, ze som malokedy jazdil nad 150 a takisto velka vacsina bola po dialnici. A takisto, spozoroval niekto z majitelov Oct. vyraznejsi narast hlucnosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.99  02:43

    « Re: Palivova nadrz

    Tak jsem tu zpatky,vyjel jsem nadrz na pisknuti,a docerpal naftu.Najelo ji tam 45 l.Hybal jsem ventilem,a vsiml jsem si,ze je na nem nejake smeti.Vytahl jsem odtud nejaky zmolek,snad hadru ci co,ventil zasycel,vypustil vzduch.A ja jsem dotahl nadrz na 52 litru!Tak jsem zase tam,kde u puvodniho auta,kde se mi pohnula rafika az po 100-120 km jizdy.
    Diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.99  14:40

    « Re: Palivova nadrz

    Kalibrace palivoměru se dá udělat pomocí přístroje VAG. Stejně tak palubního počítače - spotřeby...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.99  12:07

    « Re: Palivova nadrz

    Když jsem tankoval do sveho TDI (66kW) přímo u prodejce při přebírání vozidla tak se tam věšlo pouze 42 l. přičemž kontrolka na přístrojovce před tankováním samozřejmě již signalizovala rezervu - pod 9 litrů - kolik tam ale bylo přesně nafty nevím. 1. vypnutí pistole bylo něco kolem 40 litrů a to mi ten chlápek od pumpy ještě dva litry dolil. Takže jaký je pravý objem nádrže je tak trochu ve hvězdách nebo měli špatně zkalibrovaný stojan :-)))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.99  23:07

    « Palivova nadrz

    V mnoha jinych diskusich si stezuji lidi na mnozstvi benzinu nebo nafty.kterou vmacknou do nadrze,dokonce v televizi to nejaky paka demonstrovali na 2 litr.odm.valcich.Ukazuje vam dobre-presne palivomer,nebo jste meli problemy.Ja jsem tam drive narval palivo "na hladinku" a dost dobre 150 km se rucicka ani nehla.Ted uz to nejde,mam novou Oktavku,hladinka stejna,rucicka se hybe po 20 km.I ten dojezd se mi zda takovy kratsi.Pritom spotreba podle palub.pocitace zhruba stejna.Hledal jsem,jestli se to da vyregulovat-Passaty mely kdysi korekci napeti pristroju pristr.desky.V dil.prirucce se dily uvadeji jako vymenne-no jak jinak.Bubliny v nadrzi nemam,odvdusnuje se to z mista nejvyssiho bodu a dalsi jsou propojeny,ventil se da pri cerpani otevrit.
    Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.99  06:26

    « Re: Je to normální?

    tak jsem si zalistoval v dilenske prirucce Oktavky,byl to celkem cvrkot,je toho 8 tlustych samovazacu.Tucne je tam zdurazneno NEMAZAT NICIM MECHANISMUS ZAMKU,a protoze mam stejne problemy,odstranil jsem je serizenim stojiny,jinak receno zvysenim pritlaku obvodu dveri.Zmizel klepavy zvuk,a zmizelo hvizdave snad profukovani vzduchu ve sterbine pri jizde.Prirucka dale doporucuje prekontrolovat vuli zapadky,ktera ma byt 0-1 mm.Vytlacit plastovou zatku na spodnim okraji zamku,do otvoru vlozit jistici 3 mm kolik,zvedneme aretacni packu do 1 polohy,az zaskoci.Zajistime 3 mm trnem a seridime spodnim sroubem Torx.Po uvolneni zapadky trnem uz nic neutahovat.Jak jsem precetl a napsal,tak pisu.Problemy s klepajicimi zamky ted nemam.Ja vim,ze to ma umet delat servis,ale to byste jim museli stat za zadkem a radit-to je dost podivna predstava. Jeste k razeni - pokud jde o lankove razeni,u novejsich typu je kloub,predchozi typy mely jen pricne uchyceni saltru a tim padem po urc.dobe provozu dost velke vule.Da se odstranit nastavenim lanek,ale nejde to dost dobre doma,lanko se musi predepnout a nastavit podle sablony,dala by se vyrobit,ale asi by bylo levnejsi nechat si to seridit.Konstrukt,pokud je montovan spravne,drive seshora,nyni zboku,pri razeni neprekazi,teda pokud byl montovan spravne.
    Zdravim
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.10.99  10:43

    « A co na to Skoda auto?

    Vazne by mne zajimalo, jestli panove ze Skodovky vedi o nekolika zda se notoricky znamych vadach octavie. A hlavne co delaji/nedelaji pro jejich pokud mozno rychle odstraneni. Skodovakum zdar.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.99  08:18

    « Re: Problémy

    U mne jednicka a ostani kvalty bez problemu, lehce, problem byva pouze ze zarazenim zpatecky. Nekdo tady kdysi rikal, ze to muze byt Construktem. Ma nekdo podobne problemy ? Jinak zatim za pul roku zadne problemy, musim to zaklepat. Akorat do te nadrze se mne porad nechce (po pipnuti) vlizt vic nez neco pres 40 litru. Coz mne hrube stve.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.10.99  14:04

    « Re: Dneska na rovině

    Lyzinu pod motor jsme schopni udelat i u nas. Materialem je dural, sily 5mm. Cena 2500 - 5000 korun podle velikosti [vcetne montaze a DPH]. Problem asi bude v tom, ze jsme z Roznova pod Radhostem, tedy Severni moravy. Moje adresa je: d9chovan@ite.fme.vutbr.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.99  14:34

    « Re: Problémy

    Už dříve jsme tady s někým rozebírali mé drobné problémy sřazením ( 1,8 T ) . Má ještě někdo podobnou zkušenost ?? Mě se to zatím spíš horší ( mám necelých 30 tis). Jedničku tam občas dostávám tak napodruhé......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.99  07:33

    « Re: Problémy

    To jo, ale za kolik ? A kolik stojí hodina v servisu ? K tý ližině - zkus napsat to RSD.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.99  21:37

    « Problémy

    Zdravim.
    Nerad bych pomlouval Škodu Octavii, ale kdyby jste si koupili Nisana, Toyotu nebo Hondu, neveděli by jste co je to závada. S těmito auty by jste prostě jen jezdili a jezdili ....
    Mějte se.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.99  20:29

    « Dneska na rovině

    Dneska jsem drhnul asfalt na rovině, jen takovej propadávák ani nebyl skoro znát zhruba ve 100 km/h. Tak mě napadlo kolik cm pod asfaltem nebo nad asfaltem je spodek vozu, když jsou a péra na doraz. Co sleduji oktávky tak jich jezdí hodně s plápolajícím plastem pod motorem. Kdo dělá ližinu pod motor nevíte a za kolik?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.99  15:46

    « Re: Je to normální?

    Já osobně jsem měl taky rány v podběhu, a bylo to prasklý oko držáku předního stabilizátoru - mezi stabilizátorem a spodním ramenem, který je do r.v. 8/98 z plastu a praská. Od 09/98 je nahrazen kovovým a světe div se, nepraská.
    Vrzání zámku se mi podařilo odstranit seřízením, tj, dotažením zámků tak, aby dveře lícovaly s karoserií a zatím to přestalo.
    Navíc mi rachtá zadní plato, stejně jako u Favorita, jako u Felicie,...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.99  12:32

    « Re: Je to normální?

    Mne to vrzgalo takisto. Asi pred 3 tyzdnami
    do zamkov nastriekal mazaci a vytesnovaci sprej
    WD40 a zatial je to OK. A ani som sa od toho
    neumazal - doporucujem (ale skor by to mali vyriesit v Skodovke)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.99  06:51

    « Re: Je to normální?

    To smyk - jestli takto projíždíš každou zatáčku z těch 60.000 km, tak je to naprosto normální. Jinak si nech zkontrolovat a seřídit řazení. Rány z podběhu může dělt bordel v brzdách, nebo kuláky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.99  05:38

    « Re: Je to normální?

    No k tomu vrzani. Delaji to opravdu zamky, myslim, ze uz to tu urcite nekdo popisoval. Na cas pomuze, kdyz namazes zapadky hustou vazelinou, nejlepe grafitovou. Ovsem potom musis pocitat s tim, ze se asi nekolikrat umazes. Ja jsem taky zkusil, obalit oka pro zapadky (na karoserii) umelohmotnou paskou. Na cas to pomohlo, ale potom se paska prodrela. Silnejsi pouzit nelze, protoze by se jiz ocko neveslo do zapadky, takze jsem se musel vratil k vazeline, ale mam ticho.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.10.99  23:21

    « Je to normální?

    V ostře jetý klopený zatáčce z kopce a přibržděno promáčku auto TDI 66 kW, až na šusplast pod motorem nebo něco jinýho škrtá, možná rameno. Po přeřazení se ozývá klepnutí spíš je jako cítit nohou v podlaze. Snad závaží na převodovce. Při brždění na nerovnosti něco mlátí buď z levého nebo pravého podběhu nějaká kolize? Celý auto potichu vrže, jak když se houpu na židli najeto skoro 60 000 km. To jsou prý zámky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.99  15:05

    « Re: Velikost vnitrniho prostoru

    Abych vám to trochu objasnil : všehchny vozy maj pro měření vnitřních rozměrů tzv. R-bod. Ten se najde třeba tak, že si strčíte do zadku tužku a R-bod je zhruba na jejím konci. Většina aut má sedačku při max. posunu dozadu umístěnou právě v tomto R-bodu. Octavia však na rozdíl od jinejch aut nabízí posun ještě o dva zuby za tento bod. Proto když chcete srovnávat Octavií, tak si doražte sedačku dva zuby před konec a pak si sedněte dozadu. Jestli je tedy v Octavii málo místa, pak spíše vepředu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.10.99  12:11

    « Velikost vnitrniho prostoru

    Vazeni, chtel bych se vratit k tolik diskutovanemu vnitnimu prostoru a to konkretne, kolik je mista na zadnich sedackach. Nedavno jsem mel moznost porovnat Octavii a Lagunou. Provedl jsem dva testy. Nedrive jsem si nastavil sedlo ridice na moji vysku (176 cm) a potom si sedl sam za sebe. Pro moje nohy tam zbyvalo priblizne 8 cm mista. Potom se prede mne posadil ridic s vyskou 190 cm a nastavil sedlo. V tu chvili se zadni cast sedadla ridice priblizila asi na 1 cm. To stejne jsem ku svemu prekvapeni nameril u Laguny. Oba dva vozy model 99. Podle technickych tabulek ma Octavia rozvor cca 2500 a delku 4500. Ovsem Laguna skoro stejne rozmery, delka je asi o par cm jina. Tak se ptam, proc se vlastne porad tak urputne tento nedostatek u Octavie kritizuje? Neni to spis jenom OSTRE SLEDOVANY VUZ? Ja sam mam Renault 19.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…