Konstrukční vady

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.99  17:14

    « Re: Emulze na viku

    Emulze na viku je u skodovackejch motoru (vc Felicie) naprosto normalni zalezitost, hlavu bych si s tim nedelal v pripade ze po delsi jizde (<50 km) sama zmizi. Za normalnich okolnosti se jedna o vodu vstrebanou ze vzdusne vlhkosti a objevuje se to pri kratsich jizdach v chladnejsim pocasi. Pokud je a)emulze prilis mnoho, b)oleje v motoru "pribyva", c)voda se dostava do chladici kapaliny - je lepsi podivat se pod hlavu......muze to byt tesneni nebo hlava.... Ja mel sam na sluzebnim Favoritu stejnej problem - byly to moc utopeny vlozky valcu.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.99  10:24

    « Re: Stierače a ostrekovač

    Na feldě ten zadní ostřikovač fungoval lépe, ale znovu připomínám, že tak prohnuté zadní sklo jako na Octavii Combi by člověk u jiných aut pohledal !! Už jsem uvažoval, že na zimu bych na ten stěrač přidělal hadičku s dírkami a že by to pak teklo přímo pod tu gumu stěrače. To už kdysi někde někdo použil, mohlo by to být řešením.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.12.99  09:58

    « Dvířka přihrádky před spolujezdcem

    Když začaly mrazy, před asi měsícem, přišel jsem ráno do auta a otevřel přihrádku u spolujezdce, abych si vyndal stěrku na okna, zabouchnu ji, a ona se zase otevřela, znovu a zase, tak jsem ji chvíli přidržel v zavřeném stavu a ona už zůstala zavřená. Po bližší kontrole jsem zjistil, že pomalu vyjíždějí boční plastové lyžiny, které zapadají do zámků. Namazal jsem je silikonovým olejem a zatím to funguje. Jeden můj známý měl obdobný problém, v servisu mu na záruku vyměnili dvířka, s tím, že to je závada v zámku, který se nedá rozebrat, a měnili jich desítky, za měsíc mu to dělalo zase...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.99  14:31

    « Re: Emulze na viku

    Me se taky zacla delat emulze na vicku a ubyvat olej. Tak sem doleval a dolaval az to bouchlo - doslova.Ten olej totiz frcel do vody a hadice ke chladici uz to nevydrzela. Pricina byla v praskla hlava motoru (220.000km).Muze to ale byt jenom tesneni. V kazdym pripade se to na novym aute nemuze objevovat.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 09.12.99  23:40

    « Stierače a ostrekovač

    Musím sa pripojiť k Vašej diskusii. Podobnú skúsenosť mám s Golfom IV. Zadný stierač (a predné tiež) maú úplne nedostatočný prítlak. Porovnával som to s Feliciou a je to obrovský rozdiel. Na Golfe sme za 1,5 roka menili gumičky stieračov už 3x, kdežto Felicia ich má ešte z fabriky. Ostrekovač je na Felicii skutočne lepšie vyriešený. Zaprvé strieka do dvoch miest a hlavne zhora. Takže keď sa to správne nastaví, je to paráda. Na Golfe to strieka zospodu a je to celkom nanič. Predpokladám, že je to presne tak aj na Oct.C. A to ani nehovorím o neskutočnom zanášaní celého zadku blatom a špinou. Len pre srandu sa pozrite na Feliciu, tá sa zanáša len odspodu po to malinké plechové "krídelko" (pod zadným oknom) a vyššie je to už menej špinavé. To sa Škodovákom fakt podarilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.99  16:39

    « Re: Emulze na viku

    Ke kauze zadní ostřikovač: Už v tisku někdo kritizoval slabý přítlak zadního stěrače a je to pravda, přítlak by mohl být větší. A co se týče ostřikovače tak to byla první věc, na kterou jsem musel šáhnout, když jsem přivezl Oktávku domů - seřízení zadní trysky. Jinak Grandsone držím palce, aby to dobře dopadlo......Nejdříve jsem také uvažoval o dvoulitru, ale nakonec jsem šel do TDI a zatím je spokojenost veliká, zvlášť když vidím ty ceny benzínu.......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.99  10:14

    « Re: Ruční brzda

    .jo a ten zadní ostřikovač má problémy, ale hlavně to asi bude tím, že okno vzadu je hodně prohnuté a ten ostřikovač neumí stříkat za roh. Takže kdyby byl nahoře, bylo by to asi ještě horší, to by ostříknul jenom asi 20 cm nahoře a pak by už jen kropil cestu. Asi by to vyřešily ostřikovače dva - nahoře i dole, ale zase ta spotřeba vody .....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.99  10:10

    « Re: Ruční brzda

    Ruční brzdu nepoužívám téměř nikdy - nejlépe je zařadit. Ale podobnou zkušenost s tím, že by vyskočila slyším poprvé, ale mohlo by to být i tím, že když ji zatahuješ tak zároveň držíš to uvolňovací tlačítko. Pak to nemusí dobře zaskočit.... Jezdil jsem i s Feldou, ale toto neznám. Vrzání dveří už jsem kupodivu dlouho neslyšel, ale zpočátku to bylo běžné. Několikrát se to mazalo a přitahoval se upínací mechanismus. Teď už dobrý. S tou emulzí to určitě souvisí taky s typem a kvalitou oleje, který se použije. Ale z trochy emulze na víčku bych nedělal žádnou vědu....Měnit koleno výfuku ?? To je nějaký divný !! Buď se ti to rozpojilo a pak to stačí zase spojit a nebo jsi to někde utrhl, což by u Octavie nebylo asi nic těžkého :-(( Ale jsem zvědavý, jak to dopadne....
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  20:46

    « Ruční brzda

    Asi na to mám smůlu v mírném kopečku jsem zaparkoval Octavi, zatáhl, zdůrazňuji zatáhl ruční brzdu a šel s manželkou na nákup odešli jme od vozu asi 15m když jsem uslyšel cvaknutí. Napadlo mne otočit se a viděl jsem jak se vůz pomalu rozjíždí okamžitě jsem se vrátil odemkl a zabrzdil. Kopec to byl opravdu nic moc. Kupodivu ruční brzda se sama uvolnila a spadla do dolní polohy. Největší sranda na tom byla ta, že u Felicie kterou jsem měl předtím se mi toto stávalo běžně tak 1-2x za měsíc a bez zařazené rychlosti jsem ji neponechával. Raději jsem ji jistil dvakrát poprvé se mi totiž zastavila o míchačku. U oktávky jsem to nečekal.
    Teď už pochybuji i o tom jestli nevyskočí rychlost. Začínám uvažovat pořídit do výbavy vozu cihlu. Ale chvílem si říkám jestli se cihla nepohne. Máte někdo podobnou zkušenost. Jak jsou na tom Fabie?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  18:45

    « Re: Emulze na viku

    ja bych teda souhlasil s Menzlem - nejakou emulzi na vicku sem videl jenom jednou - u Skodovky(120) co mela v * tesneni pod hlavou. Jinak sem se s tim nikdy nesetkal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  17:39

    « Re: Emulze na viku

    Mal som to auto este v dalsom servise, kde mi tiez tvrdili, ze ta emulzia aj ubytok oleja je OK - ze nie su ziadne netesnosti na motori a pod.
    To iste mi tvrdil aj technik zo Skoda-Auto, a navyse ze ubytok oleja posudzuju podla instrukcii z Ml.Boleslavi az po 15000 km (ja mam 13t.). Mozno sa k nim s tym este vratim...
    > Co sa tyka hlucnosti, nakoniec suhlasili, ze tam nieco je navyse a navrhli vymenu kolena vyfuku (vyvod z motora), mozno aj kat. No uvidime.
    Dalsia vec co ma strasne zacina otravovat, je vrzganie zamkov dveri - asi pred 2 mesiacmi som to mierne premazal, avsak je to tu opat. Dam si to pozriet v servise, ale to by urcite mali vyriesit v Skodovke (zial uz nie na mojom aute...).
    No a neviem ako Vam, co mate kombika, ale podla mna zadny ostrekovac okna ostrekuje uplne na h.... . Na Felicii to bolo vyriesene aspon o triedu lepsie (ktori neviete rozdiel, tak na Felde to striekalo na okno zhora - teda sa to pekne roztekalo, na Oct. to strieka zo spodu, takze to akurat pekne steka z okna a stierac okno akurat smirgluje)!
    Ale inak napr. 4 kotucove brzdy, ABS a ,zdoraznujem EDS su super veci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  10:43

    « Re: Emulze na viku

    myslim, ze asi mas pravdu, ale posud sam-mam 10let starou Sierru a o emulzi na vicku natoz o uniku oleje se mi ani nesnilo.Pravda menim olej casto{naposledy po 9500}-docela si potvora chrochta.Stejne to furt ale nechapu, uvazuju o koupi Oct. takze to jeste budu proverovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  10:28

    « Re: Emulze na viku

    Emulze opravdu vzniká při smíchání oleje s vodou. Po nějaké době však zákonitě nějaká vlhkost do olejové vany pronikne, taky se tam více nebo méně dostávají zplodiny přímo z válců kolem pístů, což nikdy 100% těsné nebude....... Emulze se usazují nejraději právě na tom víčku, proto se dá asi říct, že určité množství usazeniny je opravdu normální.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.99  14:02

    « Emulze na viku

    Podle mych zkusenosti emulze na olejovem viku znamena vodu v motoru.Kdyz jsem vybiral auto po bazarech tak tohle byl jeden z bodu jak poznat pruserovy auto.Kamosovi u Sierry se zacala delat emulze na vicku a mel praskly tesneni-tekla mu do oleje chladici kapalina.Nechapu jak muze nekdo rict, ze ta emulze je normalni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.11.99  06:49

    « Re: spotreba oleja?

    Je to divne,po Vasem cudne.Ale nedelam si legraci,to auto je evidentne v neporadku,pokud mi benzin vezme 1 litr oleje,musi to byt slyset na hydraulickych zdvihatkach a rez na krytu rozvodu zevnitr - dival se na to nekdo?Ja,kdyz jsem na dieslu vyjezdil 1 litr oleje a zapomnel dolit(upozornuji na Octavii se 30.000 km),tak mi v Chorvatsku jecel bzucak tlaku oleje jak pominutej pri jizde do svahu a v zatackach.A uz jsem dolival.U mych znamych nikdo ani nevi,kde na benzinu ma olej dolit.Je ale pravda,ze motory jsou koncernove,to neni chyba Skodovky,chybicka se vloudi.Pokud neuznaji chybu,pak sepsani reklamace,informace primo fabrice-doporucene,a nechat si provest soudnim znalcem rozbor oleje a chladici kapaliny.Event.prohlednout vuz.Je to za nekolik dni,stoji to sice par penez,ale dat najevo,ze se nedam,je dulezitejsi i pro reklamaci.
    A jen tak na okraj,rady se davaji obecne dobre,nebyl by to prvni vuz koncernu VW s napr.prasklym tesnenim pod hlavou.
    Preji pevne nervy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.11.99  06:33

    « Re: Palivova nadrz

    Tesim se z reakce,ale fakt to tak bylo.Kdyz si odmyslim objem cerpadla(ma stejne jen benzin),naftova verze ma takovou srandovni dutou trubku,ale siiirokooou,no a plovak.Takze teoreticky 55 l plus privodni kuzel od hrdla i s kapsama.Dival jsem se na podbeh,ono je to dost objemny,netusim kolik.Zajimave taky je,ze po pisknuti a rozsviceni kontrolky jsem byl pred Shopping Centrem v Brne a jel jsem pro naftu k OMV na Prahu(asi tamtez).Pokud je rezerva jen asi tech 2-3 litry,tak to potes panbuh,ale narval jsem to tam az na hladinku.
    Diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.99  11:52

    « Re: spotreba oleja?

    Takze v servise mi povedali presne co som ocakaval - teda spotreba oleja je v poriadku, takisto emulzia na veku (vraj mi mozu ukazat x aut s rovnakou emulziou) a co sa tyka hlucnosti - ze preskumali cele auto a nevedia, co by mohlo hucat, vraj je to OK. Ked som dalej namietal, ze to OK nie je, tak sa so mnou (ochotne) previezol hlavny majster. Ten nakoniec suhlasil, ze tam nieco pocuje, ale dodal, ze ine Oktavky hucia aj viac. No lenze tiez povedal, ze este NEMA skusenosti s Oktavkami s motorom 2.0 - takze si nejaku pozicia a prevezie sa s nou a mam sa este teda ozvat. Tak som necakal na tento SUPER TEST HLUCNOSTI a priamo som sa obratil na hlavneho technika SKODA-AUTO Slovensko, ktory mi tiez prezradil, ze zial nema skusenosti s takymito motormi (priznavam, ze ma to dost sokovalo - vyzera to, ze v Skode nevedia, co montuju ?) No tak mi odporucil, aby som dal svoj problem na papier a faxol im to, ze sa uvidi. Takze dalej cakam ako rybar na brehu Mrtveho mora (dufam, ze efekt nebude taky isty)
    Pisem to len ako upozornenie pre Vas, ak budete mat tu smolu a budete chciet nieco reklamovat. No ale aspon ze som nemal zatial z ich strany pocit neochoty.
    Vela bezproblemovych a bezpecnych kilometrov vsetkym.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.99  23:53

    « Re: Palivova nadrz

    1.9l TDI 66Kw
    To se divím, že jsi tam nalil 52l a bylo to "jen" na písknutí. Normálně se tam po písknutí vejde cca 43l. Nádrž dle manuálu má cca 50l. Já jsem to chtěl vyzkoušet a vyjel jsem nádrž úplně do sucha (na dálnici u Brna mi to prostě zdechlo a to jsem to jel úplně na doraz, až to přestávalo mít záběr, tak jsem podřadil u ujel na ten zbytek v trubkách cca 4km těsně ke stojanu OMV (50m před stojanem mi to zdechlo a i posilovač samozřejmě přestal fungovat, tak si to dovedete představit), jak mi dobře poradil jeden technik z Mladé Boleslavi, jo startovat musíte cca 30s než si to čerpadlo natáhne, pak je to zase OK, ale u benzínu bych to nezkoušel, tam je to prý problém a musíte ručně zaplavovat, diesel má asi silnější čerpadlo). A vešlo mi tam nějakých 53l, to samozřejmě nebylo zaplaveno čerpadlo, takže se tam podle mně vejde takových 54-55l. Když ti to písklo a načerpal jsi po odvzdušnění 52l, tak si myslím, že ti to píská pozdě a ne cca 10l před koncem nádrže, ale tak 1-2l před koncem. Já na písknutí ujedu okolo 200km.
    Co se týče toho, že někdo dostal do nádrže po zakoupení 45l, tak se mi stalo něco podobného. Prodejce říkal, že je tam cca 3l, ale ouha bylo tam víc cca 9-10l!
    Ahoj a těším se na reakce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.99  11:42

    « Re: spotreba oleja?

    Mám 1,8 T, najeto 30 tis. a oleje tam je pořád stejně - v tom termínu 15 tis. Hlučnost asi po nějaké době zvyšuje každé auto......Ale jestli mluvíš o sluchátkách, tak je to divné. Zkus zjistit, jestli je to spíš převodovka nebo motor, příp. něco jiného. Hodně ale dělají také pneumatiky, vnější teplota a pod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.99  10:17

    « Re: spotreba oleja?

    rozhodně dej vědět jak jsi dopadl! Držím palce ..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…