Konstrukční vady
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Požár motoru u Octavie
V pátek jsem na Mladoboleslavské výpadovce viděl Octavii stojící u krajnice s otevřenou kapotou a dýmajícím motorem. Okolo pobíhal řidič a pokoušel se uhasit na zemi ležící další dýmající kus motoru (asi plastový dekl). Docela mě to vzalo: vypláznout půl melounu a pak za rok dva zažít požár motoru za jízdy - brrr... Je fakt, že jsem podobnou scénu viděl i u jiných značek, ale to byl vždy jen 15-20 let starý střep. Setkali jste se s něčím podobným u stejně starého auta v obdobné cenové kategorii? -
« První z motorů 1,6-100PS
Mě už asi nikdo nepomůže, ale vykeceat se prostě musim. Vlastním Octavii r.v.1997 s hliníkovým motorem 1,6l. Je to jeden z prvních motorů montovaný do tohoto modelu a to je zřejmě jeden z důvodů nevalné kvality motoru. Proměnná délka sání, u které jsem zjistil , že nefunguje, sice asi měsíc po návštěvě mateřského závodu v Ml.Boleslavi opět šlo, ale to bylo vše. A s tímto jistě souvisí můj problém, který se týká spotřeby. průměrně jezdím za 10,5l. Mimo město je to asi 9,5 a ve městě kolem 13 - 15 litrů a to vše při dodržení rychl. limitů. Můj styl řízení s tím asi nesouvisí, protože jsem se svezl s dalšími asi pěti stejnými vozy a spotřeba o 2 - 3 litry nižší. V M.Boleslavi změřili spotřebu starou metodou při 90 a 120km/h, ale udržet auto na rovině při 90km/h za 6litrů neni žádný problém i s výkonnějšími automobily.Přístup zástupců automobilky je velice chladný a já již zvažuji nápad příbuzných zkusit štěstí u VW. Já vim, je to nuda číst, ale mě už více nudí čumět na stojany u pump, kde ceny stále rostou a mě připadá, že moje spotřeba souměrně s tím také.
Čao
-
« Re: Vysoký zadek Octavie - ať žije bezpečnost!
TO MIKE T : Momentálně se drkotám v Golfu II, ale předtím s Peugeotem 505 to bylo totéž. Ty skutečně přes zadní sklo Octavie vidíš, co se děje před ní? Mám oči v pořádku, brýle nepotřebuju, ale místo zadního skla Octavie vidím jen cosi jako hliníkovou folii. Pokud se oktávka někde zhoupne, na chvilku přes zadní sklo před ni vidím (i když mizerně přes ten vysoký zadek - víš o nějakém osobáku s vyšším zadkem?), ale za chvíli jedu zase jako za náklaďákem... Přes Vectru 5 dv. je vidět sice mizerně, ale je, u sedanu s tím nejsou žádné problémy. Proč to všechno píšu - pokud s tímto problémkem nejsem sám, bylo by celkem milé, kdyby na "neprůhlednost" svých aut řidiči Octavií mysleli a aspoň trochu tomu přizpůsobili styl jízdy, v Praze by to určitě zachránilo nějaký ten zmuchlaný blatník, příp. i něco horšího. Předem díky. -
« Re: Vysoký zadek Octavie - ať žije bezpečnost!
To Čára: Zajímalo by mě v čem spočívá ta "neprůhlednost" Octavie. V karoserii to asi nebude, když skrz Vectru, která má (zvláště pak zadní partie) s Octavií téměř identické, vidíš dobře. Dnes cestou do práce jsem jel za jednou Octávkou (chtěl jsem si to vyzkoušet) a neměl jsem pocit, že by můj výhled byl nějak omezen. Možná to bude skutečně posazem... Čím jezdíš? -
« Re: labdasonda 1.6 55 kW
No moje cesrstva zkusenost je, ze auto bylo v servisu na vymene oleje a ty vylizany prerijni vemena prelili o litr a pul nad horni rysku,
Jinak jedna zavada co ceka patrne vsechny oktavky je, opotrebeni vlozky zamku kufru(prilis meky material) coz se projevi pri zamykani nebo odemykani protacenim klicku kolem dokola,
nicmene vzhledem k cene vlozky 90 kc jsem tu starou uz neopravoval a rovnou zahodil. -
« Re: Vysoký zadek Octavie - ať žije bezpečnost!
TO MIKE T: Ona ta "průhledná" auta skutečně zvyšují bezpečnost provozu hlavně ve městech, pokud jsi někdy jezdil v Praze, jistě jsi poznal, že dodržování bezpečné vzdálenosti je tady přinejmenším problematické. Opel Vectra pro mě není "neprůhledným" autem, snad sedím v autě jinak vysoko, než ty, ale přes ostatní auta vidím v pohodě (pokud si nějaký borec nezatáhne roletky), jen přes ty Octavie nevidím vůbec nic... Netvrdím, že za náklaďákem se nedá jezdit, ale taky náklaďáky nijak zvlášť nemiluju. Sám se snažím jezdit tak, abych okolním řidičům život usnadnil, ne zkomplikoval. -
« Re: labdasonda 1.6 55 kW
Zdravím. Protože móje zkušenosti se servisy jsou veskrze špatné, zakládal jsem včera nové téma - Servisy. Webmaster mi ještě neodpověděl, ale doufám že to založí. Myslím, že se tam můžeme vypovídat do bezvědomí. Já osobně, když dávám auto do servisu, trnu hrůzou, co tam na tom zase zprasej. Mám pocit, že tak na dvě odstraněné závady jednu přidaj. -
« labdasonda 1.6 55 kW
Nazdar lidi, jsem si poridil vyse uvedene jezditko, nemate nekdo zkusenosti s umiranim lamdasondy u tohodle spratka.
Docela by me zajimaly vase zkusenosti se servisy,zejmena znackovymi.
Ja totiz vim ze moje lambda se pripravuje k odchodu do vecnych lovist.
Vcera bylo auto na prohlidce ve znackovem servisu
skoda a servis ni muk o zavade.
Jinak nevim zda je to jenom muj dojem, ale prijde mi, ze cim vetsi servis, tim vetsi kladivo.
-
« Re: Vysoký zadek Octavie - ať žije bezpečnost!
Přiznám se, že tvůj příspěvek příliš nechápu. Podobný tvar karoserie včetně vysoko položené horní hrany kufru má spousta aut (namátkou mě napadá třeba Opel Vectra). Nikdy jsem neměl pocit, že bych přes (nebo skrz) Octavii jedoucí přede mnou viděl hůře než v případě jiných aut obdobné velikosti. Obecně si myslím, že když jedu za něčím, přes co dobře nevidím, tak si zkrátka udržuji větši odstup, abych mohl včes reagovat. A co se týká trendu dělat auta "přátelská" k ostatním účastníků provozu, nikdy jsem neslyšel, že by nějaká automobilka uvažovala o výrobě "průhledných" aut :-). -
« Re: Sedadlo > to DIM
Honzo díky, Hellera znám, karosáře taky. Kolik to tak asi může stát - myslím to s tím sedadlem. Zatím to není zas tak hrozné, nejhorší to bylo v těch vedrech. Zámky už mi nevržou - (neklepou ?? ). Ale dík za informace, jestli se to zhorší, pujdu tam. Škoda, že už mám po záruce :-))) -
« Vysoký zadek Octavie - ať žije bezpečnost!
Myslím, že jste tady ještě nezmínili docela podstatnou konstrukční vadu Octavie - má tak vysoký zadek a tak chytře skloněné zadní sklo, že řidič jedoucí za ní je na tom stejně, jako když jede za náklaďákem - nemá tušení, co se vepředu děje a jízda je pak hodně napínavá. Viděl jsem v Praze na nábřeží dvě zcela zbytečné nehody, kde vysoký zadek Octavie hrál velmi podstatnou roli. On totiž řidič náklaďáku ví, že jede v náklaďáku a chová se podle toho, zatímco řidiči Octavií si tento problém většinou neuvědomují. Současný trend ve světě je dělat auta "přátelská" vůči ostatním řidičům, příp. i chodcům, jen náš Velký Koncern k tomuto objevu ještě nějak nedošel... -
"-- skrytý --" 22.05.00 13:22
« Re: Sedadlo > to DIM
Zdravim po delsi dobe,pojizdel jsem jinde a necim jinym.Z Cadillacu se tezko preseda zpet na sedadylko Oktavky ;-)).
No alespon nevrze.Ja jsem tady pred casem psal o oprave stejne zavady.U novych typu SLX jsou zesilene U profily,daji se pry vymenit i u starsich typu,seridit vuli operadel a vypnout sedak.
Na ostravsku to spolehlive dela(a dobre)"Auto Heller".Staci telefon na ing.Hellerovou a domluvit alespon prohlidku.Karosare maji ohromne.
Navic svedou vymenit klepajici zamky za novy typ(tam uz tu vuli vymezuje nekonecny pruh plastu).Klidne lze vymenit jen u ridicovych dveri,kde to klepe nejcasteji.Neznam ale bohuzel cenu.Prace bude stejna jako u vsech znackovych servisu.
Zdravim. -
"-- skrytý --" 22.05.00 13:11
« Re: climatronic - zapach
To Grandson: s klimou je u Oktavky potiz.U originalne montovane je hadice odtoku skryta pod lepenym odhlucnenim ve stredu na delici stene,temer presne uprostred(da se nahmatat).Pro demontaz je tam pripraveny predriznuty otvor v tom "alobalu".Protoze je hadice dlouha,ma ostre ohyby,neni problem ji castecne ucpat.Voda sice vytece,ale ne vsechna.Nejlepsi je tu hadici prostrcit tim otvorem ven,a zkratit,aby voda kapala pod auto(na konci hadice je VW specialita - sterbinovy zpetny ventil.To si nedelam srandu,tak se to pry jmenuje.Je to na vsech hadickach z okapu od sibru,a od strechy.Neni vetsi hovadina,aby tamtudy zpetne strikala voda.
A jako neposledni,pres kratkou hadici se da nastrikat do jimky kondensatu obycejny sprej proti plisni(treba nohou :-) ).Pro zvlast dukladnou desinfekci poproste nekoho ze znamych lekaru nebo sester.Zredeny roztok(asi 20 ml 1:50) prostredku k tzv. studene sterilizaci je naprosta bomba.Neni to drahe,nenapada to kovy,plast - (pouzivase k sterilizaci optiky za nekolik set tisic korun ve zdravotnictvi).Na vystavach v Praze nebo v Brne Vam daji vzorky na nekolik let(MEFA,dentalni vystavy - kouknete se na Web).Rozhodne to funguje,a sve vlastni auto si davam takto do poradku uz nekolik let.(jednou za 2-3 mesice).Navic ta desinfekce prijemne voni.A pomerne dlouho.
Bye -
« Re: climatronic - zapach
Minimalizovat zapach klimatizace se ta zajistit tak, ze 3-5 min. pred zastavenim auta ji vypnes a pustis ventilator na vyssi otacky. Tim by se mel vysusit kondenzat, jehoz "zahnivani" zpusobuje "pach mokreho hadru". Moje zkusenost s timto postupem je velmi pozitivni, ale je to spise preventivni opatreni. -
« climatronic - zapach
Ak mi niekto mozete poradit, tak budem velmi vdacny.
Nedavno mi zacala smrdiet klima - resp. po vypnuti climatronicu do prevadzky "ECON" mi fuka dovnutra dost smradlavy vyduch (kym to nevyschne)- auto je sice v zaruke, ale ako zaruku t ovraj skoda neuznava ??? a vymena filtra, 3x pouzitie antibakt. spray + kontrola priechodnosti odvodu kondenzu ma stalo uz riadne vela penazi - avsak zapach zostal, pripadne sa opat po miernom ustupe opat zhorsil. V servise si nevedia rady, a ja uz tiez nie. Poradite mi niekto, v com moze byt problem???
Mimochodom, vsimol som si, ze ani pri horucich dnoch pri zapnutej klime mi vobec neodkvapkava kondenz! - v servise mi to pozreli, naliali niekde vodu a ta normalne vytiekla a vraj tam uz nema ine co byt upchate ze je to OK. Mimochodom, spominam si, ze vlani mi kondenz bezne odtekal - tak preco nie teraz a ako to potom moze byt OK!!
Prosim poradte.
Vdaka -
« Re:
Ahoj,
doufam, ze timto prispevkem nevzbudim nejakou velkou nevoli.
S tim skubanim a vlastne celou problematikou okolo lambda sondy s 1.6 55 kW jsem si zazil sve a nikdo nam nebyl schopen pomoci, spise se tomu kazdy vyhyba a nikdo nevi,co s tim. Takove jsou alespon moje zkusenosti.
Po mnohamesicnim trapeni a proskubavani se svetem a utraceni mnoha penez,mohu rici, ze neskubu a snad uz nebudu.
K Tvemu dotazu, jestli to souvisi s kolama, tak teda urcite ne.
V mem pripade dokonce prestavili lambda sondu ze spoda nahoru, jako je to ted u novych modelu a stejne nic nepomohlo.Lambda vypadavala dal a auto skubalo dal.Az po vymene ovladace skrtici klapky, skubani zmizelo,musim podoknout, ze napichnutim testeru se nic nezjisti,vubec nic to nehlasi, vyjma toho,ze vypadla lambda.
Snad Ti to pomuze.
-
« "cukaní" motoru
Ahoj,
prosim Vas zkusenejsi o radu. Jednak jsem celkem laik a jednak servis nasich vozu je komplikovany, protoze majitel firmy "setri" a auta se opravuji v neznackovem "domaservisu". (Zadny problem u starsiho favoritu, ale trochu potiz u 1,8 Octavie). Navic je servisem tezka domluva. :(
Mam sluzebni Octavii 1,6 (55kW). Jezdim na ni jen ja, ma najeto 118tis km. zhruba pri 110tis. kilometrech zacalo v motoru cukat. Cuka to pri libovolne zarazene rychlosti, nejcasteji na dalnici. Vypozoroval jsem, ze v 95% se to stane, kdyz jedu "s lehkou nohou" tzn., ze mam plyn seslapy jen cca 2-4 cm. S plnym plynem jen velmi velmi vyjmecne. Nedela to pri rozjezdu (nikdy) ale pri normalni jizde (nezrychluji, neubiram). To cukani vypada jakoby do motoru prestal tak na 2-5 s jit benzin. Vetsinou to dela az treba po ujeti 60 km. Dela to treba 2-3 km pak 10 km nic a pak zase. Nas "servis" napred vymenil lam. sondu a svicky, nepomohlo to. Tak jsem si to ve znackovem servisu nechal pichnout na kompl a zjistili, ze elektronika je OK a doporucili pozit Velfobin. To jsem udelal, ale nepomohlo to... Nevite cim by to mohlo byt? Diky moc za rady.
P.S. Nas servis tvrdi, ze to je tim, ze uz nemam 14 kola, ale 15 (vse original Skoda). Neni to trochu blbost?