Konstrukční vady
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Caro, to mas tezky, pokud nemas zesilovac v antene ani v radiu. To pak ten signal stoji zaho... zahouby, na radiu nezalezi. Je to Grundig, ty antenni zesilovac nemaji v sobe. Ten zesilovac stoji asi 400Kc (max.). Anebo moje SONY ho ma primo zabudovanej. Ale nejsem HiFista, jsem obycejnej manik a tak mi staci i to ubohy SONY a repraky original vpredu + dvoupasmove Pioneer vzadu (do original mista, ne do plata, nenecham si znicit auto :-))). K ABS, mozna mas prehustene gumy, proto to maluje prerusovanou caru ? V systemu to neni. Jo a ted jsem cetl test brzd v AutoMotorASport, nejhur dopadly VW Sharan, Scenic RX4 a ten mestskej Chrysler s kapotou v retro stylu. U tech pri sjezdu nejakeho velkeho kopce uvarili kapalinu a spalili oblozeni. Naopak nejlip brzdilo Porsche ... -
Diamant 26.03.01 22:15
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
To "muzeální ABS" by zaujímalo aj mňa. Mám tú česť so sebou voziť ABS vo Felicii. Neviem, aké muzeálne je, ale iste viem, že rázy do pedálu sú o čosi silnejšie ako v Golfe IV, mali by sa opakovať 12x za sekundu. Auto za pomoci ABS brzdí na suchu skutočne veľmi intenzívne a nie som si vedomý, že by auto za sebou zanechávalo nejaké čiary na ceste. Skúšal som ho aj v rýchlosti niečo cez 100 km/h na mokrej vozovke za dažďa. Vozidlo išlo rovno ako podľa pravítka. Skúšal som aj vyhýbací manéver pri rýchlosti okolo 70 km/h (opäť za dažďa) a auto pekne reagovalo na volant. Tak neviem, čo by som si od ABS mal viac želať. Snáď len to, keby mi bolo zachránilo okrem predku aj zadok. A to bohužiaľ to moje ABS (podľa teba Čára tiaž archaické) nedokáže.
P.S.: Nevypadol ti anténny konektor z rádia? -
Saab 26.03.01 21:42
« Re: Pravé zpětné zrcátko
to Čára: to zrcátko je menší kvůli úspoře nákladů. Když na každém zrcátku ušetří 1,- DM a vynásobí to počtem prodaných kusů aut, tak jsou z toho velké úspory. Tvrzení, že to je pro lepší aerodynamiku a tím pádem má auto nižší spotřebu je blbost. U těchto aut je díky tomu zrcátku zvýšeno riziko havárie, tudíž je to přípsěvek koncernu VW ke zvýšení nehodovosti, navíc to auto po designové stránce pěkně zmrší, obzvláště to naštve u Audi za 1.000.000,- kč. Její majitelé by jistě rádi přispěli 1.000,- kč za pořádné zrcátko, ale koncern VW nehodlá svoji blbost přiznat, takže mají smůlu. Jsem zvědav jak dlouho jim to vydrží. V této době se všichni snaží dělat auta bezpečná, jen VW jde jinou cestou :-) -
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Čára> K tomu ABS, nevím, jestli by to mělo nechávat černé čáry na cestě, ale já bych to bral. Někdy se mi zdá, že některá auta mají ABS nastavené příliš měkce a tudíž se aktivuje příliš brzo. Je evidentní, že u te Tvé Octavie se aktivuje na limitu a tak to má být. Já mám zkušenosti se svou bývalou 20V turbo a s nynější otcovou 20V turbo Laurinem a můžu říct, že ABS bylo a je úplně v pohodě.
K tomu rádiu nevím, protože tata tam má tu Gammu za 32.000Kč v ceně a hraje fajn. Rovněž standartně montovaný CD changer v kufru boduje. Faktem ale zůstává, že kdyby ten komplet nebyl v ceně, tak tam asi dám Alpine, Becker nebo při nejhorším nějaký High end od SONY. Nikdy Pioneer, to je out. -
« Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
S tím SDI máš pravdu, dusit se v kopci v pravém pruhu za Avií, kterou nedokážeš předjet, to je docela vopruz, ale v Praze mi zase tolik minivýkon toho vrčítka nevadí. K tomu ABS - několikrát jsem se na býv. letišti v Panenském Týnci vyřádil s BMW 735, při zašlápnutí brzd. pedálu reagoval bavorák mohutným zhoupnutím a bušením pedálu do nohy,(stejně tak třeba ten zmíněný Peugeot 505), oktávka reaguje tak, že na silnici maluje pneumatikama přerušovanou černou čáru, což asi úplně v pořádku není - ? No a rádio, to je skutečně ubohost, patnáctiletý (i tehdy spíše levný) Pioneer v mém nezničitelném Golfu Zwei má příjem stejný (tj. nic moc), mnohdy ale spíše lepší, např. u Kiss nebo Country. Nevím, za 8.500,-Kč by to snad mohlo hrát a hlavně přijímat trochu líp... Napadá Tě nějaký důvod pro to menší zpětný zrcátko? Že by výrobní náklady? Nebo je to proto, abys mohl jet blíž vpravo jedoucímu autu a pokecat si lépe s jeho sličnou řidičkou? Ale stejně jsem rád, že mám čas starat se o takový ptákoviny :-) Měj se -
« Re: To mfilip
Jeslti jsem mluvil o nějakém autě, tak to byl MATIZ TURBO za předpokladu, kdybych měl dceru.
Moje auto je bílé a není vůbec ospojlerované a ani nemá 4 oči. Má jenom všechno v barvě, snížený podvozek, kola a hodně Nm. (od Kameie bych nechtěl ani přívěšek na klíče od sklepa. Když už tak projekt zwo a 19" kola, ale na druhou stranu moje auto není salonní princ, ale drtič kilometrů postávající na ulici).
P.S. Mám 192cm a s 95kg jsem celkem štíhlý, měl jsem i 112kg.
-
« Re: To mfilip
Ne, to jsem tipnul. Neco se mi jen vybavilo, ze si o nejakem aute rikal, ze by to bylo auto pro manzelku. To tve auto si predstvuju pekne ospojlerovane, nejlepe v uprave Kamei, 4 hranate oci, zbytek v cerne nebo modre barve. Predstavoval jsem si te jako stihleho mladsiho chlapika a ty nekde povidas neco o 95 kg .... -
« Pravé zpětné zrcátko
Ahoj oktávisti! Zaměstnavatel mi laskavě svěřil do užívání nejslabší dýzlovou Octavii Ambiente, černou, naštěstí s klimatizací. Jak jsem ji tak se zalíbením obcházel, jak rána pěstí mezi oči na mě zapůsobilo pravé zpětné zrcátko, které je snad o polovinu menší, než levé a symetrii designu to vcelku hovadsky narušuje. Znáte někdo důvod, proč je lepší mít jedno zrcátko menší, nebo se jedná jen o tupě importovaný germanismus? Poplakat by šlo nad více věcmi - třeba takový tapecírunk, na první pohled působí dobře, ale po měsíci používání je znát, že jde o nekvalitní látku, která toho moc nevydrží, ale co bych chtěl od škodovky za 452.000,-Kč, že... Kdyby to někoho z vás zajímalo, můžu takto ještě nějakou dobu poplakávat, třeba na téma muzeálního ABS nebo ještě muzeálnějšího tranzistoráčku s nápisem Škoda Auto za cenu pouhých 8.500,-Kč. Ještě, že je to služební, sám bych si něco takovýho za téměř půl milionu opravdu nekoupil. Zlatý Peugeot 505 Evolution 1, jak se mu velice omlouvám za všechna křivá slova o něm kdy pronesená! I po šestnácti letech služby se před ním musí zkroutit závistí všechen plastik v každý Octávii Bambiente! To jsem se zase rozkecal - pardon :-) Mějte se pěkně. -
« Bez nadpisu
a ja mozna vim, je to auto s nazvem hodicim se i pro bojove vozidlo ? Pokud ano, rikal jsi to v rubrice, ale v jine souvislosti, beru jej jako pracovni auto, co jsi koupil manzelce ? BTW, proc ty lidi pri tech maximalkach nenechate, vzdyt bych taky po jejich uvedenych udajich se svou 1.8 jezdit dveste v meste, trista z mista, na dalnici z kopce i 250 km/h -
« Re: AUTOKOMPLEX a posilovač...... to DIM
1. Seber odvahu a udělej to sám, je to práce na 20 minut a nic na tom není. Věř, že pokud máš už auto mimo záruku, budou vyměňovat posilovač, hadici i ventil a s prací za to vyhodíš 15-20tis. jen to hvízdne.
2. Odpojíš kleštěmi na sacím potrubí sponku hadice do posilovače a vytáhneš ji. Z posilovače ji jenom vytáhneš (jako špunt kývavým pohybem). Podívej se na konec hadice, co byl v sacím potrubí, jestli není popraskaný a stejně tak se podívej na celou hadici. Potom do hadice foukni, musí to jít jenom směrem z posilovače k sání. Pro jistotu ji můžeš zkusit profouknout kompresorem tak s 1 atmosférou. Potom se podívej na konec hadice k posilovači a na T nátrubek. Je tam kruhové, gumové těsnění a může být steřelé. No a nakonec otestuješ posilovač buď tlakem nebo podlakem, to je jedno. Tou dírou po T nátrubku tam pusť tlak 1 atmosféry a pozoruj sičení nebo pokles tlaku. Z toho všeho poznáš kde je chyba. Buď hadice nebo jednosměrný ventil nebo posilovač nebo gumové těsnění na T nátrubku u posilovače.
3. Když by se Ti to stejně zdálo nerealizovatelné, dej to do servisu i s mým návodem a buď u toho.
-
« AUTOKOMPLEX a posilovač......
Děkuji za ten návod k odstranění závady na posilovači, ale jak jsem tu kapotu otevřel, tak jsem ji zase rychle zavřel :-))). Posilovač, ventil a trubky jsem tam sice zahlídl, ale představa, že bych tam měl něco montovat a hlavně nějak to potom zkoušet mě při tom prostoru, který tam je, rychle odradila ........ Takže to zkusím v nějakém " odborném " servisu :-))) Mám jim tam půjčit ten tvůj návod ???????? :-))))) -
"-- skrytý --" 20.03.01 04:28
« Re: Oct. 1.6 74kW vs. Fabia TDI
Chytrej!.. a vtipnej.Osobne se mi tipy AUTOKOMPLEX(u)CZ libi uz dlouho a navic to ma v maliku.
Prave jsem se vratil z cest,bavorem jezdim slusne(jsem predjizdenej),at na me nejsou lidi moc nasrani(no stejne asi jsou).Neumite si predstavit tu radost kolemjedoucich,kdyz znamy skocil pres prikop do pole s bavorakem(jinak by to uz nerozchodil)... Octavkou TDI 81 kW jsem schopen jet kazdy kopec na D1 (nahoru) neco malo nad 200 km/hod.Dolu me to safra nenapadlo merit.
Ale normalne tak jezdit nehodlam,skodovka reaguje normalne,brzdi normalne,neplave.Co vic od solidniho auta(predchozi mi dokonce zrejme zachranila zivot,pomackalo se kde co,jen ja ne).
Zdravim Vas vsechny.