Konstrukční vady
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« kvalita octavie
Kedysi sa tu objavil prispevok typu Skoda=*.
Asi sa zacinam k tomu priklanat po mojich skusenostiach s autom, ktore som kupoval pred necelymi 2 rokmi a najzdil som na nom asi 44 000 km doteraz. Nebudem uz dalej pouzivat citoslovcia, napisem len ake problemy som doteraz mal.
Mimochodom, je to vybava s climatronicom, 2.0 motor.
1. hlucnost pri vybranych otackach, najma pri brzdeni motorom - nakoniec uznane ako reklamacia a vymena kolena vyfuku + katalyzator.
2. postupne vymena stahovania okien na vsetkych 4 oknach (3 v zaruke, stvrte teraz v zime, ked som sa pokusil stiahnut okno, ktore, ako som zistil, bolo primrznute, v momente sa utrhol drziak lanka - musi byt obrovskej kvality)
3. uz asi 5x dezinfikovana klimatizacia - naposledy pred styrmi dnami - a viete co, uz opat smrdi!!!!!!!! )
4. spotreba oleja - naposledy takmer 2 litre!! na 15000 km a Skodovka sa tvari, ze sa nic nedeje - to je jak v stredoveku - mimochodom, uz som to reklamoval este pocas zaruky, odpoved vsak bola, ze je to OK.
5. prave mi odisla (asi) lambda sonda, co sa prejavilo nastavenim riadiacej jodnotky do nudz. rezimu, co znamena spotrebu zvysenu o 50% oproti normalu! - a to po 44 tis. km - najlepsie je, ze v ziadnom servise ju nemaju na sklade a dodanie vraj bude trvat od stredy (bol som v servise) v lepsom pripade do pondelka, resp. dlhsie (co dufam nebude).
Vrzgajuce sedadla uz ani nespominam.
Urcite zo mna hovori zatrpknutost, avsak uz hodne lutujem, ze som vobec na Octaviu niekedy pomyslel ako auto, ktore kupit.
Na buduce to bude radsej hoci aj DAEWOO, kde je zaruka 3 roky, co by si Skoda pri takejto kvalite nemohla dovolit, nakolko by urcite skrachovala.
Mimochodom, nenapadlo vas este, preco Skodovka dodnes nezverejnila vysledky CRASH testov - no mozno preto, ze su tak super, ze by si uz nikto ine auto ako Octaviu nekupil (alebo zeby to bolo opacne). Len tak uvadzam, ze som cital, ze niekto na otazku priamo do Skody ohladne Crash testov dostal odpoved, ze to nemozu zverejnit, lebo je to predmetom obchodneho tajomstva. No to je genialne!!! Nech zije SKodovka - mna osobne Skoda presvedcila, ze jej nazov je fakt vystizny... -
« Ložisko ???
Nějak mi to jaro nesvědčí :-))) Jen jsem trochu stáhnul okýnko, už slyším, jak mi něco vlevo popískává, když se dotknu brzdy , tak to sice přejde ale zase se to objeví......A navíc občas při rozjezdu se ozývá nějaká " rezonance", jako by mi chtěl upadnout výfuk . Ložisko, nebo tlumič ?? Neznáte to někdo ??? Mám tam 85 tis km. -
« Re: Posilovač
.....no, možná že jo, ale jestli něčemu nevěřím, tak jsou to díly za 1/3 ceny :-))) A ještě k tomu brzdy ......asi jim raději dám na nový, a když to tím nebude, tak je budu mít na lopatě :-))) Nejhorší je, že teď to zase nedělá, tlak vydržel přes celou noc ( ta nová hadice tam ještě není...) , tak už jsem z toho Janek....... -
« Posilovač
Autokomplexi, byl jsem v tom servisu s tím posilovačem, a nakonec mi nabídli, že mi tam dají novou hadici i s ventilem zadarmo, že jinak tam nic viditelně špatného nenašli - resp. že tam nic nesyčí nebo tak :-))) Když to tou hadicí nebude, tak pak už prý jenom posilovač - cena 11 300,- kč............+ práce :-(((( Je k tomu co dodat ????? Díky. -
Diamant 28.03.01 20:08
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Napájanie po kábli znamená, že už nepotrebuješ ďalší vodič, ale sa napätie je privádzané po tienenom vodiči, ktorým sa smerom naspäť vedie signál. Čo je podľa mňa rozumné riešenie. Akurát k tomu potrebuješ napájaciu výhybku (teda ak ju nemá rádio). Tá výhybka má za úlohu do rádia pustiť len signál a napätie nie. U predzosilňovačov v TV anténach sa to robí jedine takto (kto by ťahal ešte jeden vodič, že). -
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Pozri sa na ten test na webe a pochopis, ze neni co chapat. Vysledkova tabulka neobsahuje nic! Taketo testy su na milu Jarmilu :-) Nastastie to napisali hned na zaciatku, ze s tymi autami jazdili ako k***ti a stale brzdili. Mozte mi napisat viacej detailov o tom teste? Diky -
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Ak máš prípravu na montáž rádia, tak tam máš konektor, ktorý je unifikovaný. Každé slušné rádio má pribalenú schému zapojenia konektora - tak sa stačí trochu v tom vyznať. Ja som kupoval Pioneer v Rakúsku a podľa návodu tam bolo upozornenie, že je možno potrebné prehodiť dva vodiče - boli na to pripravené... Montáž do Octavie MR2001 trvala 5 minút (a bolo treba dokúpiť koaxiálnu prechodku (50 Sk), lebo tam dávajú v škodovke takú "fajku")... Hraje to obstojne ... -
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Máš pravdu ten předzesilovač tam je a napájení je opravdu tím kabelem co vede s kolaxiálem.
Rádio jsem si zapojoval sám a hrálo..... no hrůza a přitom ve fáčku šlapalo bezvadně(grundik). Na internetu jsem se dočetl o tom předzesilovači. Stačilo propojit s vedlejším kolíkem(z hlavy nevím s kterým ale můžu se podívat) a teď hraje a chytá stanice bezvadně. V servisu vědí jak to zapojit a tak je to možná chyták pro ty co si chtějí rádio zapojit sami. -
Diamant 27.03.01 23:18
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
Aha, na to som úplne zabudol. Ja mám tiež SONY (s MD) a mám taký silný dojem, že anténa má vlastný predzosilňovač. Ale to na 100% neviem. Iba sa domnievam, nakoľko na obvode koaxiálneho kábla ku anténe je ako keby nalepený vodič očividne napojený na výstup autorádia určený na napájanie predzosilňovača. Inak ešte z doby štúdia viem, že predzosilňovač má význam pri anténe a nie v rádiu. Jeho úlohou je kryť straty na vedení. Rádio si už so signálom poradí. -
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
nevim lufe, ale byly to presne definovane podminky pro 10 aut, viz [odkaz] rubrika SERVIS, kolonka Velky test brzd, ja to cetl v casopise (ne na webu), bylo to cislo 2/2001. Asi to je ono, co rikas, protoze Scenic RX4 sice neuvaril kapalinu, ale odpalil oblozeni, takze pak rucni brzda ani nebrzdila 9jestli si dobre pamatuju). Zda se mi to docela odpovidajici, co se podminek tyka .... -
« Re: Pro Hufnágla - ABS a tranzistoráček
fija, neviem ci hovorim o rovnakom teste, ale ja som nedavno videl nejaky test, kde zjazdovali kopce a na Audi A2 uvarili kvaplinu a napriek tomu dostali brzdy vyborne hodnotenie, na R Scenicu sa nic take nestalo, ale dostal nevyhovujuce hodnotenie. Mas pocit, ze su objektivni? Ten, kto uvari brzdovu kvapalinu je bud pretekar so seriovymi brzdami alebo uplny *, co nevie jadit. Taketo pseudotesty su nahovno, brzdy treba objektivne a presne merat. V jednom nie teste, ale merani VU, namerali Fabii dlhsie brzdne drahy ako vacsine konkurencie. A skodovka sa chvali super brzdami. Zase len marketingovy tah zo strany skody, a nemecke casopisy svojich vyrobcov tvrdo podporuju.
1.) Potahy na sedadlach - auto ma najazdene 14400 km, (90% jazdim sam s plnym kufrom) a na sedaku soferovho sedadla je latka uz uplne zvlnena - skratka totalne vysedena.
2.) Climatronic - bud som uplne blby a neviem ju nastavit, alebo nieco nie je v poriadku, ale teraz v zime som mal problem zo zamlzovanim okien. Teraz ako je vonku uz teplo, uz sa okna nezamlzuju.
3.) Spotreba oleja :((((( - minuly tyzden pocas jazdy zapipala kontrolka oleja a zostala svietit. Myslel som, ze je to len blbost, tak som zastavil a znova nastartoval. Vsetko bolo ok, ale na druhy den zasa. Tak som sa nastval, nechal som vychladnut motor a skontroloval som olej. Ked som vytiahol odmerku, neveril som vlastnym ociam - po oleji ani stopa. Tak som rychlo dolial 2 litre GTX3-ky a cakam co bude dalej.
4.) Hlucnost - pri beznej jazde zo zadnej casti auta pocut dunenie. Mal som moznost vyskusat L&K na trase Bystrica-Bratislava a to auto sa mi zdalo byt lepsie odhlucnene. Ze by bol naozaj rozdiel medzi beznou oktavkou a L&K?
Takze tolko k ku kvalite Octavie. Nevravim, ze je nekvalitna. Ako som uz spominal, najde sa zopar detailov, ktore by stalo za to este vylepsit. No a preco som zvolil ja 2.0? 1.6 74kw sa mi zda na plne zatazeny kombik malo, takisto ako TDI 66kw. Horna hranica pre nakup auta bola 700tisic, cize 1.8T ani TDI 81kw by sa nezmestila :(( A nemam pristup k 'lacnej' nafte.
V priebehu 1-2 tyzdnov idem na prvu prehliadku, dam vediet, ako dopadne najma ten olej.