Konstrukční vady
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Motor 2.0 atd.
no prave, davidzi, od tebe bych se nedockal :-)))))))
Hufnagl> jasne, myslel jsem si to, ale proc se nezeptat ;-)))) Mi se libi ten novy "usmev", taky se mi libi zadni svetla, ale zase mne serou chybejici zasterky a hnusne nove budiky. A jako plus pocitam moznost ASR a zadniho sterace pro sedan v Ambiente. -
« Re: Motor 2.0 atd.
Fijo, to víš že kvalitně chipnutý 90PS TDI, jako máš Ty, je vhodný. Jak jsi ale jistě pochopil, psal jsem o originální (katalogové) motorizaci oktávky a sám víš nejlíp, jak Ti to jelo před tím. BTW, Laurini měli čirou optku od počatku výroby.
Mě vadí na nové oktávce ty větší světla. Mám rád užší (např. poslední facelift 7reihe von BMW). -
« Re: Motor 2.0 atd.
Pouze 2 motory jsou dobré pro oktávku: 20V turbo a TDI 110PS.
A k faceliftu. Mě se líbila víc ta poslední předchozí. Nechci, aby to vypadalo, že chválím to co mám doma, ale L&Kčko na 16" s chromovanou maskou, křídlem a pár jinýma vychytávkama se mi zkrátka líbí víc. -
« Grandson - servis
Auto Bors nie je zly servis, bol som tam uz asi 3 rat. Naposledy s kamaratovou fabkou - dokrutil si brzdove trubicky a nacal hadicky (zle nasadene retaze) :))) Paci sa mi tam ta rodinna atmosfera, co tam vladne. Odporucam v servise rozpravat po slovensky aj ked vies madarsky, pretoze mechanici ak vidia bratislavsku spz, rozpravaju 99% po madarsky a podozvedas sa zopar zaujimavych informacii nielen o skodovkach :-)
Ja preferujem mensi servis na ukor velkeho. Nevyhodou malych servisov je, ze niektore veci nemaju na sklade (napr. brzdove hadicky a trubicky :)), vyhodou je, ze mozes byt pri aute. Do velkeho servisu by som na odporucanie svojich znamych auto nezobral, hlavne v Blave. Neviem, ci v Blave vobec je servis, kde mozes zostat pri aute...
Inak ked som bol naposledy u Borsa, mali tam na dvore desne rozbitu novu (2-3 mesiace staru) modru oktavku, bola este tam? Urobil som zopar fotiek digitalom, ak mate niekto interes, mozem dat na web. Stoji to za to:)
Co som spominal minule suseda (ale to asi bolo v inej teme) s tou Alfou 156 - najnovsie sa mu olupuje farba z krytu nadrze - je to obycajny biely plast :) -
« Motor 2.0 atd.
Neviem komu mala patrit otazka, ale odpoviem aj ja. Na motor 2.0 ma nahovaral najma predajca, ktory tvrdil, ze to je idealny motor pre oktavku. No a ja som sa nechal ukecat :-( Najprv auto slubovali do 8 tyzdnov, nakoniec sa to natiahlo na neuveritelnych 13 (!!!) tyzdnov kvoli kombinacii 2.0 Elegance Combi, strieborna metaliza, cierny bamboo interier, a Climatronic. Ze vraj kvoli tomu motoru... Prve, co na tom motore zaujme je jeho zvuk - neviem si pomoct, mne pripomina skor traktor alebo diesel. Ma skratka taky drsnejsi zvuk, da sa na to ale zvyknut. Tah ma dobry, takisto aj tah benzinu z nadrze :). Ak si nedas pozor na nohu (je to tazke, lebo to docela laka), tak dokaze nadrz poriadne zcucnut. Jazdim tak 50% mesto/50% mimo, a dlhodobu spotrebu mam 9.8litra. No a na dialnici by sa hodila 6-ta rychlost... Jo a vseobecne znama vec - zere olej :(( Neviem si predstavit, ako bude behat vo Fabii - ta s nim bude lietat 15cm nad zemou (a zrat olej :).
Minule som zabudol spomenut dalsie veci, co mi este vadia: Klasika, male prave zrkadlo a ta odkladacia diera (nenapada ma ine prirovnanie) pod radiom je vystlana takou semisovou latkou a hocico tam das, tak sa to klze jak hokejista na lade. A ked odtial idem nieco vybrat, tak stale zavadim prstami o tu priecku co je tam vo vnutri. Grrrrr.
Inak ked som nedavno porovnaval Fabiu s Octaviou pri jednej navsteve predajne, tak na Octavii uz zacat badat, ze uz nastal ten pravy cas na zmenu - facelift to uz nespravi. Davam oktavke 2 roky, a pride nova (alebo aspon by mala, podla mna). -
« Re: kvalita octavie
Že by byl mechanismus stahování jiný než u VW ?? Je tam sice trochu jiný tvar dveří, ale že by kladky, motorky apod. nepoužili z koncernového základu ?? To se mi moc nezdá , to je trochu proti filozofii...... Ale možné to je. Já jsem to zatím utrhl jednou, když jsem po mytí v -10 °C pokoušel ďábla :-))) Nechápu, proč nefunguje zátěžová pojistka i pro stahování dolů :-((( Ale doporučuji jedno zdokonalení zadního stěrače na kombíku ( jestli už jsem to tady nepsal ). Tryska ostřikovače - u staršího modelu - vede středem osy otáčení ramínka, a při nejlepší vůli ostřikovala jen spodní polovinu okna, pak už díky zakřivení skla stříkala do nebe. A teď se mi po zimě zřejmě díky soli a svinstvu zadřela a otáčí se společně s ramenem stěrače- a tudíž ten paprsek chodí po tom okně tam a zpátky a stříká pořád pár centimetrů před ten stěrač. Kvalita ostřikování se tak zvedla asi na dvojnásobek :-)))) Asi budu aspirovat na cenu bastlíře roku :-))) -
« Re: kvalita octavie
No, k plusu Skody (resp. servisu, kde som bol-auto-bors) musim povedat, ze chybnu lambda-sondu zohnali do 48 hod. (2 prac.dni, zial medzi tym bol aj vikend, za co vsak nemohli), pricom v inych servisoch mi tvrdili, ze skor ako za 10 dni to nebude - a navyse vdaka ochote a zasahu sefa servisu mi Skodovka uhradila 50% ceny (aj ked viem, ze interny limit je asi 75%). Lent teraz dufam, ze som si svoj podiel poruch uz vybral.
Este k tym oknam - aj po vymene mechanizmu stahovania okien uz po par pouzitiach sa mi vo dverach ozyvaju rozne pazvuky, klepnutia apod. Takze urcite s ich kvalitou nie je vsetko v poriadku. Z prispevkov, co som tu cital od majitelov 2.0 Octavii a z vlastnej skusenosti usudzujem, ze ten motor pri vyssom zatazeni (napr. rychlost na 5. stupni mozno viac ako 140 alebo 150) vyrazne zerie olej. Na druhej strane pred nedavno som hovoril s clovekom, kt. za dva roky na Oct. 2.0 najazdil asi 75tis. km a nemal s autom ani so spotrebou ziadne problemy...
Caute -
« Re: kvalita octavie
Jen tak mimochodem, vše co kritizuješ na Octávii je v podstatě shodné s celým koncernem VW, stahování oken má stejné i např Audi........Až najdeš auto, na kterém se nikdy nic nepokazí, dej vědět. S těmi crash testy naprosto souhlasím, asi tam nějaký problém byl ale spíš mě překvapuje, že crash test neudělaly jiné země nebo konkurenční automobilky ??? Já jsem fakt žádný nenašel. Jinak mám skoro 90 tis km, a auto tomu podle mě tak akorát odpovídá. Občas se už někde něco ozve, hlavně od pérování nebo tlumičů, a pořád mi občas kolísají volnoběžné otáčky a fakt nevím, co to je. Jinak motor šlape a olej nebere. -
« Re: kvalita octavie
davide Z odněkud ( ty jseš asi ten z Hradce ? ), asi to bude tím, že nejezdíš jako ten starosta co udělal na tu cestu o vzdálenosti 190 km do Prahy z toho 150 po dálnici průměr 13,1 L u Octávky a u Feldy přes 10 L . Opravdu se po takových jeho jízdách olej ztratil, vypařil, či co já vím, ale prostě tam nebyl. Nebo ho spíše tedy sežral-spálil motor v podobě olejové mlhy. Kdo nevěří ať tam .... Už jsem to níže psal, normálně se neztrácí olej ani u jednoho z obou aut, ale u té feldy jsem dolíval 4-5 l oleje od výměny k výměně a teď nic. Tak čím to mohlo bejt ?? -
« Re: kvalita octavie
slovnaftar> stejný problém s olejem u naší služební Octavie 2,0. Kontroluji olej celkem pravidelně a zjistil jsem , že olej neubývá rovnoměrně - tedy víceméně neubývá vůbec , ale zničehonic se ztratí pravděpodobně po divoké jízdě našeho starosty, jako kdyby se vypařil. Poprvé se to stalo při 5500 Km - chybělo taky 2 L , chtěl jsem auto zavést na reklamaci, jenže potom se olej přestál ztrácet.To samé se stalo kolem 21 tis. a zase po divoké jízdě - opět asi 2 L. Takže jsem nabyl dojmu, že se ten olej vytratí jen někdy ?? Mimochodem to samé s olejem se stávalo i u starostovy Felicie 1,3 po divoké jízdě. -
Diamant 08.04.01 22:13
« Re: kvalita Octavie
Klima smrdí aj na Golfe IV. Ale to snáď u každého auta, keď sa tam nazbiera dostatok prachu, aby zapchal odtokovú hadičku. Dezinfikáciu mi tiež urobili až na druhý pokus. Nevýhodou je, že VW servis je len jeden. Servisy pre škodovky (autorizované) máme tuším aspoň 4. Plasty rezonujú, predný panel dosť drahého autorádia Kenwood (ktorému už raz vyhorel motorček zakápania) asi najviac. Pravé zadné okno ani po niekoľkých opravách nebehá a nebehá. No a pri vyššej rýclosti stieračov sa vo vodičových dverách ozýva rytmické puknutie.
Napíš niečo bližšie o motore 2,0? -
« Re: kvalita octavie
slovnaftar> Nemyslím, že je Laurin lépe odhlučněný, ale vyloučené to není. Spíš je to tím, že 20V turbo je nejtišší motor pro Octávii. Točíš 7.000 otáček a ani o tom neviš. Sám jsem tomu nevěřil. Navíc na něm pořád pracují. 98´ turbo jela huř a byla kapánek hlučnější, než 00´. Já bych se asi pro 2.0 nikdy nerozhodl. Né, že bych byl takový závodník (i když...), ale ten motor má zkrátka po sezóně. Škoda, že se nemontuje ten nový 2.0 96kW. Prý je dost povedený.