Konstrukční vady

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  12:18

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Tak to jsme na tom stejně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  11:27

    « Re: Motor 2.0 atd.

    za priplatek je u Sedanu, ale i sedan ho potrebuje ... da se jezdit i bez nej, ale kdo se ma pres kufr na zadni okno naklanet a pri parkovani v desti to stirat rucne ? :-))))) Bohuzel nemam garaz a jsem pohodlny :-)))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  08:00

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Zadní stěrač se vyplatí, ale je za příplatek (u všech modelů) tuším že jsem za něj dal 2900 Kč. Měl by ale být ve standartní výbavě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  07:49

    « Re: Motor 2.0 atd.

    no prave, davidzi, od tebe bych se nedockal :-)))))))
    Hufnagl> jasne, myslel jsem si to, ale proc se nezeptat ;-)))) Mi se libi ten novy "usmev", taky se mi libi zadni svetla, ale zase mne serou chybejici zasterky a hnusne nove budiky. A jako plus pocitam moznost ASR a zadniho sterace pro sedan v Ambiente.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  22:40

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Fija: to víš, když se člověk nepochválí sám, nikdo jinej to za něj neudělá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  22:24

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Fijo, to víš že kvalitně chipnutý 90PS TDI, jako máš Ty, je vhodný. Jak jsi ale jistě pochopil, psal jsem o originální (katalogové) motorizaci oktávky a sám víš nejlíp, jak Ti to jelo před tím. BTW, Laurini měli čirou optku od počatku výroby.

    Mě vadí na nové oktávce ty větší světla. Mám rád užší (např. poslední facelift 7reihe von BMW).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  21:59

    « Re: Motor 2.0 atd.

    po faceliftu se mi libi vic, ale L&K snad mely cirou optiku uz pred nim ... a chipnuty TDI 66kW neni vhodny motor Hufnagle ? :-))) A opovaz se rict "ne" :-))))))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  20:30

    « Re: Motor 2.0 atd.

    Pouze 2 motory jsou dobré pro oktávku: 20V turbo a TDI 110PS.

    A k faceliftu. Mě se líbila víc ta poslední předchozí. Nechci, aby to vypadalo, že chválím to co mám doma, ale L&Kčko na 16" s chromovanou maskou, křídlem a pár jinýma vychytávkama se mi zkrátka líbí víc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  20:04

    « Grandson - servis

    Auto Bors nie je zly servis, bol som tam uz asi 3 rat. Naposledy s kamaratovou fabkou - dokrutil si brzdove trubicky a nacal hadicky (zle nasadene retaze) :))) Paci sa mi tam ta rodinna atmosfera, co tam vladne. Odporucam v servise rozpravat po slovensky aj ked vies madarsky, pretoze mechanici ak vidia bratislavsku spz, rozpravaju 99% po madarsky a podozvedas sa zopar zaujimavych informacii nielen o skodovkach :-)

    Ja preferujem mensi servis na ukor velkeho. Nevyhodou malych servisov je, ze niektore veci nemaju na sklade (napr. brzdove hadicky a trubicky :)), vyhodou je, ze mozes byt pri aute. Do velkeho servisu by som na odporucanie svojich znamych auto nezobral, hlavne v Blave. Neviem, ci v Blave vobec je servis, kde mozes zostat pri aute...

    Inak ked som bol naposledy u Borsa, mali tam na dvore desne rozbitu novu (2-3 mesiace staru) modru oktavku, bola este tam? Urobil som zopar fotiek digitalom, ak mate niekto interes, mozem dat na web. Stoji to za to:)

    Co som spominal minule suseda (ale to asi bolo v inej teme) s tou Alfou 156 - najnovsie sa mu olupuje farba z krytu nadrze - je to obycajny biely plast :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  19:43

    « Motor 2.0 atd.

    Neviem komu mala patrit otazka, ale odpoviem aj ja. Na motor 2.0 ma nahovaral najma predajca, ktory tvrdil, ze to je idealny motor pre oktavku. No a ja som sa nechal ukecat :-( Najprv auto slubovali do 8 tyzdnov, nakoniec sa to natiahlo na neuveritelnych 13 (!!!) tyzdnov kvoli kombinacii 2.0 Elegance Combi, strieborna metaliza, cierny bamboo interier, a Climatronic. Ze vraj kvoli tomu motoru... Prve, co na tom motore zaujme je jeho zvuk - neviem si pomoct, mne pripomina skor traktor alebo diesel. Ma skratka taky drsnejsi zvuk, da sa na to ale zvyknut. Tah ma dobry, takisto aj tah benzinu z nadrze :). Ak si nedas pozor na nohu (je to tazke, lebo to docela laka), tak dokaze nadrz poriadne zcucnut. Jazdim tak 50% mesto/50% mimo, a dlhodobu spotrebu mam 9.8litra. No a na dialnici by sa hodila 6-ta rychlost... Jo a vseobecne znama vec - zere olej :(( Neviem si predstavit, ako bude behat vo Fabii - ta s nim bude lietat 15cm nad zemou (a zrat olej :).

    Minule som zabudol spomenut dalsie veci, co mi este vadia: Klasika, male prave zrkadlo a ta odkladacia diera (nenapada ma ine prirovnanie) pod radiom je vystlana takou semisovou latkou a hocico tam das, tak sa to klze jak hokejista na lade. A ked odtial idem nieco vybrat, tak stale zavadim prstami o tu priecku co je tam vo vnutri. Grrrrr.

    Inak ked som nedavno porovnaval Fabiu s Octaviou pri jednej navsteve predajne, tak na Octavii uz zacat badat, ze uz nastal ten pravy cas na zmenu - facelift to uz nespravi. Davam oktavke 2 roky, a pride nova (alebo aspon by mala, podla mna).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  16:53

    « Re: kvalita octavie

    Že by byl mechanismus stahování jiný než u VW ?? Je tam sice trochu jiný tvar dveří, ale že by kladky, motorky apod. nepoužili z koncernového základu ?? To se mi moc nezdá , to je trochu proti filozofii...... Ale možné to je. Já jsem to zatím utrhl jednou, když jsem po mytí v -10 °C pokoušel ďábla :-))) Nechápu, proč nefunguje zátěžová pojistka i pro stahování dolů :-((( Ale doporučuji jedno zdokonalení zadního stěrače na kombíku ( jestli už jsem to tady nepsal ). Tryska ostřikovače - u staršího modelu - vede středem osy otáčení ramínka, a při nejlepší vůli ostřikovala jen spodní polovinu okna, pak už díky zakřivení skla stříkala do nebe. A teď se mi po zimě zřejmě díky soli a svinstvu zadřela a otáčí se společně s ramenem stěrače- a tudíž ten paprsek chodí po tom okně tam a zpátky a stříká pořád pár centimetrů před ten stěrač. Kvalita ostřikování se tak zvedla asi na dvojnásobek :-)))) Asi budu aspirovat na cenu bastlíře roku :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  15:36

    « Re: kvalita octavie

    No, k plusu Skody (resp. servisu, kde som bol-auto-bors) musim povedat, ze chybnu lambda-sondu zohnali do 48 hod. (2 prac.dni, zial medzi tym bol aj vikend, za co vsak nemohli), pricom v inych servisoch mi tvrdili, ze skor ako za 10 dni to nebude - a navyse vdaka ochote a zasahu sefa servisu mi Skodovka uhradila 50% ceny (aj ked viem, ze interny limit je asi 75%). Lent teraz dufam, ze som si svoj podiel poruch uz vybral.
    Este k tym oknam - aj po vymene mechanizmu stahovania okien uz po par pouzitiach sa mi vo dverach ozyvaju rozne pazvuky, klepnutia apod. Takze urcite s ich kvalitou nie je vsetko v poriadku. Z prispevkov, co som tu cital od majitelov 2.0 Octavii a z vlastnej skusenosti usudzujem, ze ten motor pri vyssom zatazeni (napr. rychlost na 5. stupni mozno viac ako 140 alebo 150) vyrazne zerie olej. Na druhej strane pred nedavno som hovoril s clovekom, kt. za dva roky na Oct. 2.0 najazdil asi 75tis. km a nemal s autom ani so spotrebou ziadne problemy...
    Caute
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.01  21:01

    « Re: kvalita octavie

    to DIM, nemáš až tak úplně pravdu. U těch Octavii ty okna fakt odcházejí často, což u VW a AUDI nedělá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.01  09:18

    « Re: kvalita octavie

    Jen tak mimochodem, vše co kritizuješ na Octávii je v podstatě shodné s celým koncernem VW, stahování oken má stejné i např Audi........Až najdeš auto, na kterém se nikdy nic nepokazí, dej vědět. S těmi crash testy naprosto souhlasím, asi tam nějaký problém byl ale spíš mě překvapuje, že crash test neudělaly jiné země nebo konkurenční automobilky ??? Já jsem fakt žádný nenašel. Jinak mám skoro 90 tis km, a auto tomu podle mě tak akorát odpovídá. Občas se už někde něco ozve, hlavně od pérování nebo tlumičů, a pořád mi občas kolísají volnoběžné otáčky a fakt nevím, co to je. Jinak motor šlape a olej nebere.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.01  13:26

    « Re: kvalita octavie

    davide Z odněkud ( ty jseš asi ten z Hradce ? ), asi to bude tím, že nejezdíš jako ten starosta co udělal na tu cestu o vzdálenosti 190 km do Prahy z toho 150 po dálnici průměr 13,1 L u Octávky a u Feldy přes 10 L . Opravdu se po takových jeho jízdách olej ztratil, vypařil, či co já vím, ale prostě tam nebyl. Nebo ho spíše tedy sežral-spálil motor v podobě olejové mlhy. Kdo nevěří ať tam .... Už jsem to níže psal, normálně se neztrácí olej ani u jednoho z obou aut, ale u té feldy jsem dolíval 4-5 l oleje od výměny k výměně a teď nic. Tak čím to mohlo bejt ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.01  10:47

    « Re: kvalita octavie

    Asi si starota ten olej někam odlejvá, jak můžou najednou zmizet 2 litry? Moje drahá Felicia 1.3 má přes 210 tisíc a dva litry nesežere ani mezi výměnami oleje za 15 tisíc km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.01  08:01

    « Re: kvalita octavie

    slovnaftar> stejný problém s olejem u naší služební Octavie 2,0. Kontroluji olej celkem pravidelně a zjistil jsem , že olej neubývá rovnoměrně - tedy víceméně neubývá vůbec , ale zničehonic se ztratí pravděpodobně po divoké jízdě našeho starosty, jako kdyby se vypařil. Poprvé se to stalo při 5500 Km - chybělo taky 2 L , chtěl jsem auto zavést na reklamaci, jenže potom se olej přestál ztrácet.To samé se stalo kolem 21 tis. a zase po divoké jízdě - opět asi 2 L. Takže jsem nabyl dojmu, že se ten olej vytratí jen někdy ?? Mimochodem to samé s olejem se stávalo i u starostovy Felicie 1,3 po divoké jízdě.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 08.04.01  22:13

    « Re: kvalita Octavie

    Klima smrdí aj na Golfe IV. Ale to snáď u každého auta, keď sa tam nazbiera dostatok prachu, aby zapchal odtokovú hadičku. Dezinfikáciu mi tiež urobili až na druhý pokus. Nevýhodou je, že VW servis je len jeden. Servisy pre škodovky (autorizované) máme tuším aspoň 4. Plasty rezonujú, predný panel dosť drahého autorádia Kenwood (ktorému už raz vyhorel motorček zakápania) asi najviac. Pravé zadné okno ani po niekoľkých opravách nebehá a nebehá. No a pri vyššej rýclosti stieračov sa vo vodičových dverách ozýva rytmické puknutie.


    Napíš niečo bližšie o motore 2,0?

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.04.01  09:29

    « Re: kvalita octavie

    slovnaftar> Nemyslím, že je Laurin lépe odhlučněný, ale vyloučené to není. Spíš je to tím, že 20V turbo je nejtišší motor pro Octávii. Točíš 7.000 otáček a ani o tom neviš. Sám jsem tomu nevěřil. Navíc na něm pořád pracují. 98´ turbo jela huř a byla kapánek hlučnější, než 00´. Já bych se asi pro 2.0 nikdy nerozhodl. Né, že bych byl takový závodník (i když...), ale ten motor má zkrátka po sezóně. Škoda, že se nemontuje ten nový 2.0 96kW. Prý je dost povedený.
  • « 00 Reagovat !

    foto pallas

    pallas 08.04.01  02:26

    « Re: kvalita octavie

    to grandson: "Na buduce to bude radsej hoci aj DAEWOO, kde je zaruka 3 roky, co by si Skoda pri takejto kvalite nemohla dovolit, nakolko by urcite skrachovala." Ako keby Daewoo nekrachovalo :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…