Konstrukční vady
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Otáčky
a co snimac polohy skrtici klapky? nevim teda jak je to u tohoto auta reseno, ale pokud tam ten snimac je, a je spatny, tak se to pak chova taky tak. blbne to i za tepla nebo jen za studena? mimochodem teplotni cidlo muze byt i na vstupu vzduchu, ale pokud uz tam nejake cidlo bylo vadne tak nepredpokladam, ze by se jich seslo vic :) -
« Otáčky
No, já jak už jsem několkrát uvedl, mám problémy s 1,8 i s turbem. Otáčky si občas dělají v rozmezí 800 - 1500 co chtějí. A někdy drží jako přibité. Nasáváním falešného vzduchu z posilovače brzd to nakonec nebylo. Tak fakt nevím, na co napřed sáhnout, bojím se , že servis to celé rozebere za majlant a pak řeknou, že těžko říct :-((( Zdá se však, že nejde o otáčky volnoběhu, protože to je znát i u jízdy v hodně nízkých otáčkách, kdy poznám, že si auto samo přidalo, a to je i tak nízko u 1,8T znát........ -
Diamant 17.04.01 23:29
« Re: 2.0 88kW ?
Nakoľko sledujem nábehy výroby u Škodovky, zistil som, že motor 2,0/88 nie je iba novinkou u Fabie, ale dokonca sa o ňom písalo už aj u Octavie (asi v polovici roka 99). Ale ani raz z toho nič nebolo. Takže asi s ním boli problémy, alebo je to len nejaký marketingový ťah. -
« Re: záhada otáček
Taky jsem o tomto problému slyšel, jedná se o motor 1.8 20V bez turba. V mém případě to bylo zdůvodňováno nikoli plynulostí při ubrání plynu, ale emisemi, které by v případě okamžitého snížení výkonu měly stoupnout snad nad nějakou limitní hodnotu. Co je na tom pravdy nevím, prodávám jak jsem nakoupil. -
« záhada otáček
Dobrý den, obracím se na odbornou veřejnost s prosbou o radu při řešení následujícího problému, kterým mě trápí octavia 1,8 S (r. v. 5/1997): Při řazení se běžně postupuje tak, že uvolním spojkový pedál a skoro zároveň sešlápnu spojku a následně zařadím požadovaný rychlostní stupeň. Když toto provedu u té mé potvory, tak se vždy zvýší otáčky o cca 500 ještě před vlastním přeřazením. Důsledkem je po přeřazení škubnutí auta (otáčky motoru jsou vyšší než u kol). Takže toto řeším tak, že nejdříve uvolním plynový pedál, počkám, až se otáčky srovnají (vlastně brzdím motorem cca 1 s), poté sešlápnu spojku a přeřadím. Umí mi někdo poradit s odstraněním popsaného problému? V autorizovaném servisu mi vyčistili škrticí klapku, prý by to mohlo pomoci (ani se o tom nepřesvědčili), zaplatil jsem 760 Kč a výsledkem je tato prosba... Budu vděčný za každou radu či pomoc.
Dotazoval jsem se na toto i přímo ve Škodovce. Dle dotázaného konstruktéra byl od určité doby výroby přidán na spojkový pedál snímač polohy. Ten má sdělit řídicí jednotce, že dojde k přeřazení a ne k brždění motorem. Vlastní uvolnění plynového pedálu prý řídicí jednotka chápe jako brždění motorem a proto přidá krapet otáčky, aby bylo brždění plynulé. Dostane-li zároveň info o sešlápnuté spojce, otáčky nezvýší. V případě, že je tomu skutečně tak, bych asi měl nějak (ale jak) zjistit, jestli i ten můj bobánek má toto čidlo a je-li funkční. Ale nevím, nevím...
-
« Re: Motor 2.0 atd.
Panove, mel jsem ten samy motor, ale pod kapotou VW Passatu, r.v.91. Najel jsem s nim 40kkm a za tu dobu mi sezral minimum oleje (par deci). Jezdil jsem s nim po dalnici v rozmezi 130-180 km/h, ale oleje se to opravdu ani netklo. A hlucnost? Nemohl jsem si stezovat. Kdyz jsem ho vloni prodaval, tak mel najeto 193kkm. Ted na nej vzpominam jen v dobrem... -
Diamant 12.04.01 22:09
« Dizajn Octavie
Mne sa Faceliftovaná Octavia páči viac ako tá stará. Hlavne predok je teraz taký kompaktnejší a veselší. Ten starý na mňa pôsobil príliš širokým dojmom. Len mi je ľúto, že Combi nedostalo zadné svetlá s dvoma čírimi pruhmi a'la Fabia ale hlavne tie otrasné "budíky". -
« Re: Motor 2.0 atd.
To Slovnaftar - este tam ta rozbita Oktavka stale je - fakt si neviem predstavit, ci tam niekto mohol prezit.
Mimochodom, mne sa zvuk 2.0 motora paci, je tichy az do tych 155, potom ho je uz viac pocut, avsak nie je to moc tragicke. (az na ten olej). Inak ja mam priemerku (spotrebu) o dost lepsiu - mimo dialnice pri ozaj sviznej jazde medzi 6.8-7.5, na dialnici pravda viac (tam sa da lahko dostat na 9 litrov).
Este jeden postreh - neviem co to sposobuje - ci konstrukcia motora, odhlucnenie alebo co, ale ked dam v zime plechove disky namiesto povodnych hlinikacov, tak hlucnost auta fakt stupne mozno 3x (to sa potom naozaj trochu podoba na diesela) - nikto mi neveri, ze je to tymi diskami, uz som skusil aj vymenit gumy, avsak hluk sa vobec nezmenil - dokonca sa aj v servisoch technici dusovali, ze to diskami byt nemoze - nastastie ale je, takze vzdy sa neviem dockat jari, aby som zhodil plechace.
Mate niekto obdobnu skusenost aj s inymi motormi? (opakujem, hluk nie je sposobeny gumami).
A preco som sa rozhodol pre tento motor ? Tdi 66 kW je vyrazne hlucnejsi, slabsi a pritom drahsi o 10tis., 1.8T bolo pre mna uz moc drahsie (tusim + 45 tis.) a TDI 85kW este viac - no a chcel som viac ako 1.6. Takze jediny zostal 2.0 - iste, nema parametre inych automobiliek, no mne sa 85 kW, nizko polozeny krutiak zdali dost dobre. Ak by som bol v rovnakej situacii, asi by som vybral rovnako, no po mojich trampotach ho nabuduce (ak kupim vobec skodu) asi nezvolim - najma kvoli tomu oleju. Dufam tam zacnu davat aspon ten 96kW z Audiny - snad.
Inak dost ma prekvapuje (alebo uz mozno nie), ze za 2 roky montaze tohoto motora do Oct. v Skode uz spominane problemy este neodstranili. Este jedna pikoska na zaver - v servise som sa dozvedel originalne vyriesenie problemov so splnanim emisnej normy tohoto motora - je tam zabudovany doslovne maly "fen na vlasy", ktory fuka cisty vzduch do vyfukoveho potrubia, a tak sa riedenim dosiahla potrebna "cistota" vyfuk. plynov - nie som odbornik, takze nevysvetlujem riesenie, len podavam tak, ako mi bolo povedane.
Caute