Konstrukční vady
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Lambda
Mám Octávku 92kW čtyři roky. Právě jsem se vrátil ze servisu, dávali novou lambdu - druhou. Obě samozřejmě za peníze. První po 70 000, teď tam mám 170 000. To prý je naprosto v normě. Ta první mně odešla v Italii v noci a řeknu vám, byl to horor dojet domů 1000 km. Zůstalo tam tak 30 kW a žralo to přes 20. Fakt. -
« (ne)zabepečení oktávek
tož pánové,
já parkuji v klidné vilové ulici pod oknem, mám i alarm, ale minulé pondělí byl takový vichr, že ačkoliv manželka slyšela cosi houkat, ani se nezvedla, protože tipovala vítr jako příčinu.
Jaké překvapení ráno, když bylo auto vykradeno, kompletně, ale nikde ani škrábnutí, ani dírečka, prostě bez sebemenšího náznaku poškození, jako by měli klíče. Navíc byl neznámým způsobem odblokován alarm na řidičově dveřích, prostě profi práce, nebyl jsem ani naštvanej, spíš překvapenej, jak lehce se dá do oktávky dostat.
Když jsem s tím dojel do servisu, byl tam ještě jeden maník s Fábií, ten samej problém, přes alarm kompletně vykradený auto bez sebemenšího škrábnutí a poškození a navíc rovněž vyřazenej alarm na předních dveřích. Jak to dělaj, nevím, ani v servisu z toho nebyli moudrý.
Policajti taky koukali a technik jen pokrčil rameny, že je prej toho hodně, zámky nezámky, krytky nekrytky, alarm nealarm, no a speciálně tu bouřlivou noc bylo hodně krádeží, protože ve vichru se to ztratí, déšť vše přikryje.
Jediný co mi policajti doporučili, je nedávat nikdy z ruky klíčky, zejména na ručních myčkách, kdy necháváte auto třeba hodinu dvě, většinou je totiž provozují maníci napojení na místní darebáky, nejsouli sami těmi největšími darebáky. Takže nemusí jít jen o rádio.
Mě to stálo nový rádio i ovládání, zaslepení zámku u řidiče, nový zámek zapalování a kufru, a pro jistotu i nový Construct, protože já magor nechával na myčce komplet klíčky k dispozici. No a jako sichr ještě koupě zabezpečení pedálů Bullock, protože jsem měl pocit, že to rádiem jen začalo.
Přesto že mám oktávku pojištěnou, nemíním mít starosti po její krádeži, která je vzhledem k tomu, že mám combi tdi v plný výbavě velmi pravděpodobná, jak mi předpověděla kamarádka, co dělá ve škofinu. Říkala, že se kradou strašně moc, přes všechna zabezpečení elektronická i zámky řadících pák, který je tak snadný obejít.
Chtěl bych taky všechny varovat před pískováním skel, jsou to vyhozený peníze, měl jsem tu čest komunikovat přímo se společností FLY při prodeji auta. S větším bordelem, neoperativností, neprofesionalitou a nezájmem o cokoli, jsme se dlouho nesetkal. Trvalo jim 3 měsíce, než mi byli schopni přepsat majitele auta. A všichni, kdo jezdí ven víme, že o nějakých kontrolách noname kódů na hranicích nemůže být ani řeč.
Po všem, co jsem s auty prožil, mám pocit, že nebát se o auto, znamená koupit si nějakej korejskej ultrahnus, po kterým neštěknou ani cikáni.
U celýho VW group mám pocit, že zabezpečení aut je to poslední, co jim dělá starosti, jako kdyby jim častý krádeže zvyšovaly nejen odbyt, ale i prestiž, jelikož, co se moc krade, je zřejmě ceněný. Co na tom, že podle všech mě známých testů, patří auta od VW mezi velmi lehce odcizitelný, na rozdíl třeba od Fordu.
Takže nám všem přeju, aby alespoň zloději vychcípali na tyfus nebo aby alespoň každýmu, kterýho chytnou, usekli obě ruce pro výstrahu.
-
"-- skrytý --" 31.08.01 08:14
« Re: Zabezpečení Octávie??
Já sice v noci mám auto zaparknuté v garáži,ale když pak jedu po ostravsku...Mámobrovský strach...,již jsem mněl "návštěvníka".Chtěl jsem se zeptat (příspěvek 330-marcels) jaká že to je ta sada...?,určitě to stojí zato+ten epoxid...+bezpečnostní fólie na okna(jdou rozbít,ale se nevysypou,tak jako výlohy v obchoďácích).Inu krásně to mají v koncernu "vychytané...,jen co je pravda!A to jsem fanda do značky škoda...(felda a výšší modely...)Pavel -
« Lambda a vibrujici vyfuk
Panove, vracim se jeste k problemu s vibrujicim vyfukem na 1.6 55kW. Po 3 navstevach v autorizovanem servisu, po nekolika telefonatech do MB, jsou ochotni vymenit zdarma predni cast vyfuku. Tzn. cca. 25 tisic Kc muzete usetrit, platit budete jen praci. Nejdrive se servis vymlouval na vsechno mozne, ze potrebuji vyjadreni oblastniho technika, ze nevedi jak to preuctovat, at si zavolam za 3 tydny ap., ale nic z toho neni potreba. Staci jen mit servisni knizku, nemit v aute plyn a mate vyhrano. Proto, volejte, navstevujte, ptejte se, toto se stava maximalne jednou za deset let. -
« Re: Zabezpečení Octávie??
Proč by sis ty, teoreticky jako vykradač, vybral auto s alarmem, když vedle stojí auto bez alarmu..... Jasně že je to odvaha jít někoho chytat, ale zase nikdy nevíš, jakému cholerikovi do auta lezeš. Já mám Octávku, manželka Formana, oba s alarmem, stojíme na jednom z největších ostravských sídlišť a zatím si těch aut nikdo nevšímá, a to tam parkujeme už několik let......Naopak kolegovi bez alarmu vybrali Octávku i přímo na zahradě jeho rodiného domku a několikrát před kanceláří, a i když parkujeme vedle sebe, já sbírků klik na stole nemám :-)) Zatím.......... -
« Re: Zabezpečení Octávie??
Když vyndají vložku zámku, tak před zaslepením strčí dovnitř do té "roury", co vede k táhlům, hroudu rozdělaného epoxidu, který uvnitř ztvrdne na kámen. Teoreticky by se nikdo neměl dostat k mechanismu zámku. Násilím to samozřejmě jde odstranit, ale je to podstatně obtížnější, než když je tam normální zámek. V servisu to mají za pět minut hotové, celé se to dělá zvenku vozu a za těch pár korun, co stojí práce, se to myslím vyplatí. -
« Re: Zabezpečení Octávie??
To je sice pravda, že na sídlištích bývá spousta oken, ale kdo najde tu odvahu do toho jít, když tam ti gauneři řádějí. Zavolat policii je k ničemu, protože oni moc dobře vědí, že do příjezdu policie mají minimálně půl hodinky čas. Abych vás utěšil, u nás jsou taková odstavná parkoviště, kde se každou noc něco přihodí. Otevřena již byla auta nejen koncernu VW, ale i Fiat, Ford, Hyunday, Opel. Přesně dobytkové znají slabinu vozu. Pochopil jsem, že jedinou možností jsou hlídaná parkoviště a to hned ze dvou důvodů. Mám auto hlídané i mám kde zaparkovat. Bohužel za šestikilo měsíčně. Když jsem si spočítal škody na autě za rok, byly jen o jednu splátku nižší. -
« Re: Zabezpečení Octávie??
Po odstranění krytky nebo vložky zámku jsem to auto - nejen Octávii ale také Golfa - otvíral normálně prstem ! Stačí do otvoru vsunout prostředníček, přitlačit na drážku centrálu a otočit správným směrem..... a potom třeba zase zamknout. Takže když si kolega myslel, že když tam není zámek není co vylomit a už se tam nikdo nedostane je nesmysl.....Já bych neodpojoval táhla.Já bych díry zaslepil bez vložky a vrzil dovnitř dveří za otvor kus plechu nebo něčeho. Nic těžkého. Jenže pak přijde ta cihla..... Já tvrdím, že alarm je velké odstrašení a že ten človíček půjde raději na auto bez alarmu, protože když na sídlišti večer houkne alarm, jsou kolem stovky oken....... -
« Re: Zabezpečení Octávie??
Ja som si preventivne dal namontovat taku Safe sadu pre Octavie - zosilnenie zamkov. Stalo ma to aj s pracou okolo 1000Kc. Sice mi v servise hovorili, ze nech si to nedavam, ze potom mi rozbiju okno, ale to by som mohol rovno nechavat otvorene dvere, nie? :-((.Inak tam mam aj alarm pre pokoj duse. Takychto fetakov, co to robia, by som rovno strielal... Marcel -
« Re: Zabezpečení Octávie??
Záslepky mi právě v servisu namontovali. Puvodne na normalni zámky jim to otevření chvíli trvalo (klika viditelně několikrát poškrábaná šroubovákem), teď s tou záslepkou to byla naprosto čistá práce, prý stačí nějak zastrčit, propíchnout nějaký silikon který tu záslepku drží a jste v zámku - přál bych Vám to vidět, téměř bez jediného škrábnutí. A to se bavíme o partě zfetovanejch výrostků, žádný odborník v servisu. Odpojední táhla je možná dobrý nápad. Na autoalarm moc neveřím, pořád někde něco houká a že by se šel někdo podívat nebo volal policajty? -
"-- skrytý --" 28.08.01 10:08
« Re: Zabezpečení Octávie??
Nemám sice octavku, ale vylomené zámky jsem už řešil taky. Díry ve dveřích jsem nechal zavařit a odemykám pouze dálkou. Proti cihle do okna to ale není nic platné, tam pomůže jen hlídané parkoviště nebo garáž, a nebo pager + ČZ75 + dva plné zásobníky, nejlépe v kombinaci s dobrým právníkem :)) -
« Re: Zabezpečení Octávie??
Jiz nekolikrat jsem videl Oktavku se zaslepkama (ze zadnich dveri) misto vlozek zamku. Zkusenost s vytazenim zamku mam z Felicie stejnou :o( Odpojeni tahel centralu je fajn, ale musi se to zaslepit aby po vytazeni vlozky nebylo tahlo pristupne(byt odpojene). Ted jsem si nandat sadu od f. HT Centr ([odkaz] a stejen mam cukani ty zamky uplne vyndat, ale co mne zajima je, co NATO pojistovna, kdyz nebude vozidlo zabezpeceno bezp. vlozkou???? Ptal se nato jiz nekdo v poj? -
"-- skrytý --" 28.08.01 07:53
« Re: Zabezpečení Octávie??
tak konečně se tady rozvine diskuze na to to téma!Už jsem myslel,že jen já mám ten to problém.:-(
Mám stejnou skušenost,bohužel.:-(( Šrobovákem mi vylomili zámek a přes kontakt,který tam je (prý...nevím)tak otevřeli dveře a ... Tak jsem zajel na opravu do servisu-auto ještě v záruce (2 měsíce staré...a hned trochu promáčklé dveře u klik),tak mi jsem to nechal upravit.
1. Odpojit táhlo ve dveřích(všech-u řidiče a zadní od kufru mám kombika),ale vložka tam zůstala (pro zpevnění),jde to odemknout tedy jen dálkačem...
2. Dál nevím...
Asi půjdu do toho,že nechám na všechny skla nalepit bezpečnostní fólie pro auta(dělají to v Praze fy Glassgrant) Jo,psal jsem do Š.M-B a ti mi odpověděli,že se stím moc dělat nedá...-(Moooooc hezké,teda solidní přístup...jen coje pravda.V servise mi řekli,že jsem první co tím to způsobem mněl návštěvu v autě...Nejvíc mne mrzí,že je to nové auto(model.r.2001,z března toho roku),hned jsem se jich při přejímání toho vozu ptal zda existuje nějaká úprava či nějaké bezpečnostní zámky ...
Pavel
P.S. Jestli má někdo nějaký nápad,nebo že by se zapojil výrobce...,jak tu to vadu odstranit...
P.P.S. Také jiní výrobci mněli podobné vady,ale ty to vady odstranily tak,že povolali všechna auta s tou to vadou a na své náklady to dali do pořádku...,tady to bude asi jen sen...Škoda... -
« Re: Zabezpečení Octávie??
M.Boleslav s tím moc neudělá, je to problém koncernových zámků. Já tam mám všemi podceňovaný alarm a zatím mi tam nikdo nelezl. Kolega bez alarmu má už sbírků klik a zámků a v poslední době už odemyká central přes zámek kufru a na opravy kašle, sebrat už mu není co. Ale rezervu samozřejmě ano....... Jenže přece jen rádio se dá schovat pod bundu, ale kolo?? Zabezpečit zánky zas není tak velký problém, třeba zalepit, přidat boční šroubek - červík do tělěsa vložky, případně tam žádné vložky nedávat, zaslepit ty díry umělohmotnými kryty a před drážku centrálu ve dveřích dát pancéřovaný plech :-))) Ale pak dojde na variantu cihla......Radím ten alarm. -
« Zabezpečení Octávie??
Pánové,měl bych dotaz. Za poslední 2 mesíce mě již 3x vylomili dveře a ukradli rezervu (Praha, sidliště, feťácké bandy, policie bezmocná)=2x šroubovákem vypáčené dveře, 1x cihla do zadního okna. Nově jsem si nechal dveře zaslepit a centrál na dálku. Bohužel na nic, strčili tam šroubovák a tu krytku opět vypáčili. V servisu se tváří že s tím nic nejde dělat, když prý důkladněji zabezpečím tak mi ten zámek akorát víc roztrhají včetně dveří, podle mě spíše jejich alibismus (je to pro ně samo lukrativnější když tam pořád někdo chodí). Všichni ví, že to je konstrukční vada Oktávek, v Boleslavi se však tváří že nic. Máte někdo zkušenosti, jestli se s tímto dá něco dělat, nějak ty dveře zabezpečit?? -
« Re: Lambda a vyfuk
Jo, na ty zvuky při akceleraci jsem se ptal já. Mám 1,8 T Combi, najeto bez 72 km 100 tis. A to mám původní vše kromě zadních destiček. Ale kryt jsem pod motorem urval hned za novoty a teď mám klid. Ale měl jsem asi druhou závadu : pokažený motorek centrálu zadního víka. Údajně nic divného. Co váš centrál ?????