ŠKODA Felicia a její tuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Zkušenosti
to Solitaire: A co delaj ty 195ky na vode? Vzhledem k vaze Felicie bych se skoro bal, ze budu potrebovat misto volantu kormidlo :-) Ja mam 165/70 Continental, je fakt, ze ty ostry prujezdy zatacek jim davaj dost zabrat, jsou moc vysoky. Jinak ale supr gumy, panove ve Skode totiz setrili a jako prvni tam dali Matador MP-11. Neco tak hroznyho, jako tyhle gumy jsem v zivote nezazil. Auto na nich skakalo a drncalo, kazdou chvili jsem pichnul a kdyz napadl snih, tak jsem se nerozjel skoro ani z kopce. Navic se ojizdely do hrbata, ackoliv tlumice byly OK. A zivotnost cca o 10.000 km mensi nez u Continentalu. -
« Re: Felicia VR6
A nebo v Rusku. Můj příbuzný pracoval v Rusku jako letecký mechanik a vyprávěl, že domácí kutil se tam neomezuje na traktůrek, ale staví svou "samodělku". Lze tam prej vidět vozidla od žebřiňáku s přídavným motorem až po polopancéřovaný offrady... Když už se tu někdo zeptal, co by tomu říkali na DI - včera jsem dostal od policajtů ukrutně *, že nemám vzadu zástěrky. Moje vysvětlení, že sice vím, že je to ve vyhlášce, ale chci mít auto v originál stavu jaksi nechápali... -
« Re: Felicia VR6
Šlo by to určitě, ale vyvstávají dvě otázky: 1) kdo by to zaplatil? 2)kdo by to otipoval. V našich končinách by to bylo tak auto na rallyecross nebo do soukromé sbírky....škoda, že tu není legislativa alspoň jako v USA. Tam je v tomhle naprostá volnost. -
« Re: Zkušenosti
Ty tlumice HP potvrzuji, jizdni vlasnosti super.
Jeste to chce kola 15" 195/50 a tu zatacku muzes
jed klidne o 40 km/h rychleji, ale nesmi tam byt
treba hruska. Auto se skoro nenaklani, drzi bezvadne stopu, ale na kostkach je to trochu horsi. Ale stejne je to good. -
« Re:VR6
Tak to je hamání. Klobouk dolu ale s těmi 200PS to musí upalovat strašidelně. Decentní, bez jakýchkoliv okázalostí ale uvnitř naprosto dokonale sladěné. Tomu říkám smysl pro krásu. A ty kola mmmmmmmm. Jde jen o to, jak by se na to tvářili na STK a na DI.
To by člověk musel obědnat předem rychlou záchranku, aby všechny ty mlíkaře zachránili ze srdečního šoku.My třeba teď rveme 1.8T do Golfa III, ale to je pro Rallyecross a ne na silnici (škoda....) -
« Chiptunning od Cimbu autosport - první dojmy
Carramba, byla to osudová chyba, neměl jsem to přeprogramování dělat. Proč? Každý ví, jak se chová klasická felicie. nenutí vás vytáčet motor na 5000ot/min, protože víte, že stejně z ní víc dostat nemůžete. S tím zpropadeným chipem je to průšvih. nejen, že se v 5000 cítích jako doma, ještě chce, potvora víc, A víc. A víc. Omezovač se aktivuje až v 65000t/min.. To je ještě o 500 víc, než točí náš accord 2,0. Ale začnu od začátku: Do 4500 ot (zelené pole, nebo je do 4000? To je fuk) se toho zase tak moc extra neděje. Je sice znát vyšší točivý moment, protože i na 4ku a 5ku je i při zatížení 200 kg docela ochotná zrychlovat a výkon je také mírně cítit, ale při prvních přidáních plynu mě to moc "nevzalo" (postupně jsem ale ten rozdíl začal pociťovat i tady dole). Ale dál,.... Po přehoupnutí se přes zelené pole se ovšem stane něco neuvěřitelného: Pocítíte lehoulilinké škubnutí a - chudinka felinka s motorem původem z 1000 MB vyrazí dopředu jako protržená, 4500, 5000, 6000, stále se stejnou silou až k 6500, kde ji zastaví omezovač. Je pravda, že rychloměr jde nahoru pomaleji, než otáčkoměr, ale je to 1,3. Navíc mám pocit, že se i přes zběsilou jízdu, jakou teď to auto trápím, ručička palivoměru skoro nehýbe. Ale spotřebu jsem zatím neměřil, to udělám až se trochu vyřádím a začnu jezdit volněji. Ale abych vás nenudil jen svými sujektivními pocity: Naberte si do svých felicií taky 200 kilo zátěže, jako já (je to včetně řidiče + spolujezdec a nějaká taška vzadu) a porovnejte výkony své s těmi zde popsanými. Tak: 1čka točí do 50km/h. 2ka do 85km/h. 3ka do 125km/h(!). 4ka do 158km/h(!!) a 5ka do 168km/h (na rovině). Akceleraci změřím ještě tento týden, tu zatím nemám. Pokud jste tak dynamičtí řidiči jako já, nedávejte si ten tunning. Přestanete jezdit normálně, protože se budete těšit z toho, jak řidiči octavií a meganů vytřeštěně civí do zrcátka a diví se, jak to, že vás při zrychlení nesetřásli. -
« Re: Zkušenosti
Jde o to, co myslíš tuningem. S křídly a rychlými pruhy nemám žádnou zkušenost. Mám celkem obyčejného kombíka 1.3/50 kW, rok 1996, tj. jednobodový vstřik. Nechal jsem si od firmy Cimbu (www.cimbu.cz)udělat chip, není z toho sice raketa ale zmizela díra pod plynem a ještě spadla tak o půl litru spotřeba. Další skvělá věc jsou tlumiče HP, stejnou zatáčku jedu tak o 10-15 km/h rychleji. Na obyč tlumičích se auto vlní, na těchto drží až dokud to snesou gumy, pak jde do smyku. Je to docela libovka, s tímhle v zatáčkách slušně školím i daleko lepší auta. On je vůbec problém, že spousta lidí se 150 a více koňmi pod pedálem umí jezdit rychle jenom rovně, před zatáčkou je odvaha opustí a stojí na brzdě. -
« Re: Tuningové díly
Je to asi logické, tak velká firma nezvládne seznámit se se všemi výrobci a úpravci a tak se to snaží alespoň oddálit. Když s nimi není schopná na jejich úrovni spolupracovat. Navíc se může distancovat od nepovedených a narychlo splácaných dílů, které se třeba později stanou trháky. A případně je nahradit svými srovnatelnými díly ovšem s orig. razítkem a nesronatelně vyšší cennou. Navíc jim tyto firmy zadarmo v mnoha směrech ukážou tudy cesta nevede a tudy ano.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Jinak jeste ke spotrebe. Felicia Combi GLXi, rok 1996, jednobodovy vstrik po uprave Cimbu. Jezdim vetsinou po Praze, Mlade Boleslavi a mezi. Posledni dobou hodne po okreskach. Kdyz se drzim zpatky, je to okolo 6 litru. Kdyz mi trochu hrabe, a davam si rally (na okreskach opravdu lahudka, pokud ty * nedelaj treba repu a neni na ceste 5 cm blata), vyleze to na cca 6.5 litru. Uz nevim, co bych mel delat, abych to dostal na sedm. A to podotykam, ze motor ma najeto 158.000 km a krome beznych veci (svicky, filtry) se na nem nic nedelalo.