ŠKODA Felicia a její tuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Svicky pro prechipovany motory
Dlouhou dobu sem si myslel ze specialni svicky (nebo spis nejaky lepsi) jsou dost dobrou veci do prechipovanyho motoru. Chtel bych koupit Brisk LGS ale v Boranovicky ulici (sakra jak se ta tunningova firma jmenuje) me presvadcovali ze to nema smysl. Mam Filcku jednobodaka 50kW prechipovanou od Cimbu. Poradite nekdo jak z toho ven?????????? Diky Beavis -
« Re: jsem pro tunning !
Taky sem to cetl. To byla ale trapna odpoved. jak kdyz se uplne silene bojej (sice nevim ceho) ze nebude skodovky nikdo kupovat. Tak blbej clanek uz sem dlouho necetl. Pry 20% narust vykonu. Jestli jim to v Mlady fronte takhle funguje tak jim napisu kdo jim to prechipoval (tedy vlastne preprogramoval ridici jednotku). Blbci novinarsky. Mimochodem nemate nekdo navod na sportovni vyfuk na Felicii. At schanim jak schanim (pochopil sem ze asi marne) tak nemuzu nic sehnat.Beavis -
« jsem pro tunning !
Dnesni MFDnes byl dotaz cloveka, jestli ma tunning smysl .... Odpovidal nekdo ze Skody ... Tradicni odpoved byla, ze jej Skoda nedoporucuje, ze je zbytecny pro ridice a pokud se zvetsi vykon o 20 % musi mit souhlas automobilky, ale Skoda nikdy nic takeho jeste nepovolila .... Co jineho se dalo taky cekat. -
« Zkusenost s chiptuningem
Dle vlastních zkušenosti mám velice pozitivní názor na motorový tuning. Na své felicii 1,6 MPI jsem před rokem provedl náledující výměny:
výfuku SOIETA, filtru KN, svíčeky Brisk Premium, a nakonec řídící jednotky a vačky (Cimbu) .
Úpravy jsem prováděl v uvedem pořadí a nutno konstatovat že skutečně znatelné zlepšení přineslo úprava ŘJ a vačky. Tímto nechci v žádném případě zpochybnit jistě pozitivní výsledky předchozích úprav.
Suma sumarum jsou mé zkušenosti po roce provozu a ujeti 15 000 následující:
Spotřeba se oproti serii nezmenila (dálka 6-6,5 litrů, město 8 l ). Vuz jde opravdu znatelně lépe za plynem, především nad 4000 ot/min. Po rovině lze bez problému dosáhnout rychlost 185 km, z mírného klesání je možno atakovat téměř 200. Při starování ani volnoběhu nemám potíže a zdá se že vše funguje jak má. -
« Re: CHIP ANO CI NE?
No, Felicie 1.3 není zrovna to pravé ořechové pro chipování. Když se zlepší výkon o 2, máximálně 3kW, je to skoro zázrák. (z BMW 325i s výkonem 194PS je možno chipem dosáhnout maximálně +11kW) Víc NENÍ TECHNICKY MOŽNO!! Nízkoobjemový, atmosferický benzinový motor je to nejhorší pro výsledek chiptuningu. Konkrétně software pro chip na toto auto je jedna velká, volně šířitelná kopie. Ti "nejlepší tuneři" klidně plácají hodnoty 60kW, 65kW atd. Doporučuji včem majitelům s motory 1.3 ve všech modifikacích, nechte si provést měření před a po chiptuningu a domluvte se z tunerem a nechte si to písemně potvrdit, že jestli jím udaváné údaje nebudou souhlasit budete žádát vrácení peněz a bezplatné uvedení ŘJ do původního stavu a zaplacení motorové brzdy. Jsem zvědav, kolik "tunerů" bude mít zájem s vámi uzavřít obchod. Jinak, poku má mít motor 1.3MPI výkon potřebuje vačku, udělat hlavu, chip a vzduch filtr. Potom se můžeme bavit o řekněme 60kW.
P.S. kup si 1.9 TDI, 2.5 TDI, 2.5TDS, 530d, 1.8T, 2.7T, CDI, JTD atd.. a ukážu ti co umí chip. -
« Re: chip spotreba po ...
No, ono taky záleží na vozidlové brzdě. Vozidlové brzdy už vzhledem k tomu, že se měří i se ztrátami v převodech a kolech jsou dost nepřesné. V AUTO EXPERTU dělali test těchto brzd a měřili výkon diesselové Felicie na asi 5 brzdách. Naměřili od 42,90 do 48 kW a krouťák od 99,70 do 120,89 N.m. Rovněž otáčky max. výkonu se měnily. Pokud si tedy Janda najde brzdu, která měří víc, pak může nabrzdit i těch 58 kW v sérii a možná 60 po úpravě. Navíc, pokud si přepočítáte hodnoty kroutícího momentu, které udává na svých stránkách na výkon, pak zjistíte, že mu to vůbec nevychází. Nechápu, jak tam může mít takovou základní chybu. Bohužel, takový člověk pak bere svým lživým jednáním práci nám, pravým úpravcům, kteří provádějí i úpravy hlav, vaček, zvyšování objemu atd. -
« Re: chip spotreba po ...
přesně tak, 1-2kW v tom lepším případě!!! Navíc, tyto "renomované" firmy pro chipy na motory ŠKODA 1.3 ani nepoužívají protikopírovací systém, takže onen velectěný software je jako volně šířitelná demoverze. P.S. cca před 14 dny u mě byl zákazník se zeleným Favoritem 1.3 BMM, že je po "tuningu" na 90PS (chip+vačka+svíčky) a že se mu to nějak nezdá a ať se na to podívám. Mimochodem, za "tuning" zaplatil cca 18 tis. Kč. Tak jsem se s tím "90-ti koňovým Favoritem" teda projel a nestačil jsem se divit. Volnoběh to nedrželo a po zahřátí samovolně chcípalo, v celém průběhu se motor dusil bez výkonu a jedině co to umělo bylo 6500 1/min. Zkonstatoval jsem, že to má tak 30kW a poslal zákazníka na brzdu. Byl z toho v šoku, 18 tis. v pr...., spotřeba 10 l /100km a pro jistotu si nevzal ani účet, aby ušetřil. Dodnes ještě nepřijel z brzdy a nevím o něm. Asi se s tím smířil..... -
« Re: chip spotreba po ...
Nedavno jsem se namanul ktomu, kdyz o tomhle mluvil mr. Cimbu a rek to takle: "ty motory strasne litaj, vim o 4, ktery maj 58 Kw na brzde, ktera meri dobre, s cipem maj tak 61, jinak se musi dat vacka"
On ten cip ma vliv na vykon minimalni, to vam reknou skoro vsude, u kroutaku dojde ke zvyseni maxima tak o 5% ale pri urcitych otackach
napr. nekde mezi max. momentem a max. vykonem muze byt zvyseni kroutaku taky 15-20 % -
« Re: chip spotreba po ...
Dle subjektivního názoru je ta spotřeba (600 km v kuse) adekvátní. Možná trochu vyšši. Mám klasickou Felicii 50KW MPI (rok stará)zatím bez úprav (uvažuji o nich), cesta 550 km, 3lidi, plnej kufr + lyže na zahrádce, dálnice - 120 km/h (Praha, Rozvadov, Mnichov, Ga-pa, Pitztal) spotřeba cca 6.3l/100km. Jde hodně o způsob jízdy a další faktory na to působící.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!