ŠKODA Felicia a její tuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Zkušenosti
to Solitaire: A co delaj ty 195ky na vode? Vzhledem k vaze Felicie bych se skoro bal, ze budu potrebovat misto volantu kormidlo :-) Ja mam 165/70 Continental, je fakt, ze ty ostry prujezdy zatacek jim davaj dost zabrat, jsou moc vysoky. Jinak ale supr gumy, panove ve Skode totiz setrili a jako prvni tam dali Matador MP-11. Neco tak hroznyho, jako tyhle gumy jsem v zivote nezazil. Auto na nich skakalo a drncalo, kazdou chvili jsem pichnul a kdyz napadl snih, tak jsem se nerozjel skoro ani z kopce. Navic se ojizdely do hrbata, ackoliv tlumice byly OK. A zivotnost cca o 10.000 km mensi nez u Continentalu. -
« Re: Felicia VR6
A nebo v Rusku. Můj příbuzný pracoval v Rusku jako letecký mechanik a vyprávěl, že domácí kutil se tam neomezuje na traktůrek, ale staví svou "samodělku". Lze tam prej vidět vozidla od žebřiňáku s přídavným motorem až po polopancéřovaný offrady... Když už se tu někdo zeptal, co by tomu říkali na DI - včera jsem dostal od policajtů ukrutně *, že nemám vzadu zástěrky. Moje vysvětlení, že sice vím, že je to ve vyhlášce, ale chci mít auto v originál stavu jaksi nechápali... -
« Re: Felicia VR6
Šlo by to určitě, ale vyvstávají dvě otázky: 1) kdo by to zaplatil? 2)kdo by to otipoval. V našich končinách by to bylo tak auto na rallyecross nebo do soukromé sbírky....škoda, že tu není legislativa alspoň jako v USA. Tam je v tomhle naprostá volnost. -
« Re: Zkušenosti
Ty tlumice HP potvrzuji, jizdni vlasnosti super.
Jeste to chce kola 15" 195/50 a tu zatacku muzes
jed klidne o 40 km/h rychleji, ale nesmi tam byt
treba hruska. Auto se skoro nenaklani, drzi bezvadne stopu, ale na kostkach je to trochu horsi. Ale stejne je to good. -
« Re:VR6
Tak to je hamání. Klobouk dolu ale s těmi 200PS to musí upalovat strašidelně. Decentní, bez jakýchkoliv okázalostí ale uvnitř naprosto dokonale sladěné. Tomu říkám smysl pro krásu. A ty kola mmmmmmmm. Jde jen o to, jak by se na to tvářili na STK a na DI.
To by člověk musel obědnat předem rychlou záchranku, aby všechny ty mlíkaře zachránili ze srdečního šoku.My třeba teď rveme 1.8T do Golfa III, ale to je pro Rallyecross a ne na silnici (škoda....) -
« Chiptunning od Cimbu autosport - první dojmy
Carramba, byla to osudová chyba, neměl jsem to přeprogramování dělat. Proč? Každý ví, jak se chová klasická felicie. nenutí vás vytáčet motor na 5000ot/min, protože víte, že stejně z ní víc dostat nemůžete. S tím zpropadeným chipem je to průšvih. nejen, že se v 5000 cítích jako doma, ještě chce, potvora víc, A víc. A víc. Omezovač se aktivuje až v 65000t/min.. To je ještě o 500 víc, než točí náš accord 2,0. Ale začnu od začátku: Do 4500 ot (zelené pole, nebo je do 4000? To je fuk) se toho zase tak moc extra neděje. Je sice znát vyšší točivý moment, protože i na 4ku a 5ku je i při zatížení 200 kg docela ochotná zrychlovat a výkon je také mírně cítit, ale při prvních přidáních plynu mě to moc "nevzalo" (postupně jsem ale ten rozdíl začal pociťovat i tady dole). Ale dál,.... Po přehoupnutí se přes zelené pole se ovšem stane něco neuvěřitelného: Pocítíte lehoulilinké škubnutí a - chudinka felinka s motorem původem z 1000 MB vyrazí dopředu jako protržená, 4500, 5000, 6000, stále se stejnou silou až k 6500, kde ji zastaví omezovač. Je pravda, že rychloměr jde nahoru pomaleji, než otáčkoměr, ale je to 1,3. Navíc mám pocit, že se i přes zběsilou jízdu, jakou teď to auto trápím, ručička palivoměru skoro nehýbe. Ale spotřebu jsem zatím neměřil, to udělám až se trochu vyřádím a začnu jezdit volněji. Ale abych vás nenudil jen svými sujektivními pocity: Naberte si do svých felicií taky 200 kilo zátěže, jako já (je to včetně řidiče + spolujezdec a nějaká taška vzadu) a porovnejte výkony své s těmi zde popsanými. Tak: 1čka točí do 50km/h. 2ka do 85km/h. 3ka do 125km/h(!). 4ka do 158km/h(!!) a 5ka do 168km/h (na rovině). Akceleraci změřím ještě tento týden, tu zatím nemám. Pokud jste tak dynamičtí řidiči jako já, nedávejte si ten tunning. Přestanete jezdit normálně, protože se budete těšit z toho, jak řidiči octavií a meganů vytřeštěně civí do zrcátka a diví se, jak to, že vás při zrychlení nesetřásli. -
« Re: Zkušenosti
Jde o to, co myslíš tuningem. S křídly a rychlými pruhy nemám žádnou zkušenost. Mám celkem obyčejného kombíka 1.3/50 kW, rok 1996, tj. jednobodový vstřik. Nechal jsem si od firmy Cimbu (www.cimbu.cz)udělat chip, není z toho sice raketa ale zmizela díra pod plynem a ještě spadla tak o půl litru spotřeba. Další skvělá věc jsou tlumiče HP, stejnou zatáčku jedu tak o 10-15 km/h rychleji. Na obyč tlumičích se auto vlní, na těchto drží až dokud to snesou gumy, pak jde do smyku. Je to docela libovka, s tímhle v zatáčkách slušně školím i daleko lepší auta. On je vůbec problém, že spousta lidí se 150 a více koňmi pod pedálem umí jezdit rychle jenom rovně, před zatáčkou je odvaha opustí a stojí na brzdě. -
« Re: Tuningové díly
Je to asi logické, tak velká firma nezvládne seznámit se se všemi výrobci a úpravci a tak se to snaží alespoň oddálit. Když s nimi není schopná na jejich úrovni spolupracovat. Navíc se může distancovat od nepovedených a narychlo splácaných dílů, které se třeba později stanou trháky. A případně je nahradit svými srovnatelnými díly ovšem s orig. razítkem a nesronatelně vyšší cennou. Navíc jim tyto firmy zadarmo v mnoha směrech ukážou tudy cesta nevede a tudy ano.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!