ŠKODA OCTAVIA 1.9TDI/81kW (VTG-variabile turbo geometry) mát

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia


  • 00 Reagovat !

    foto

    14.09.1999  16:16

    Úvodný (rozbiehajúci) sa komentár.

    Túto rubriku som založil preto ,že sa mi zdá pri mojich cestách ,že Octávií hodne na cestách pribúda najmä s motorom TDI (66 alebo 81kW).Najmä Rakúsko momentálne prežíva úplné naftové šialenstvo po motoroch TDI.Preto určite každému majitelovi tohoto auta dobre padne každá,čo i len maličká rada alebo skúsenosť kolegu,ktorý zistí niečo zaujímavé.
    Len toľko snáď na úvod.
    P:S: Ja mám Octaviu TDI/81kW.
    Dojem zatiaľ celkom slušné auto za ty peniaze.
    A ďalej prosím pokračujte už Vy.
    • 00 Reagovat !

      foto

      14.09.1999  16:38

      « Re: Úvodný (rozbiehajúci) sa komentár.

      A co by te zajimalo, mako ?
      Mam Octavii Combi, SLX, TDI 81kW. Mas pravdu v tom, ze Rakusaci si pri koupi noveho vozu kupujou takrka vylucne TDI-cka, a toto klasicke 110-konove jde na dracku ze vsech nejvic, jak u Octavek tak i u Passatu. No a protoze se momentalne v Rakousku taky prechodne nachazim, mam TDIcko i ja (samozrejme nejen proto :-)))). Zatim v zadnym pripade nelituju. Az na to, ze mne nekdo voskrabal znaky na kapote a ukradl jeden znak z kola, uloupl oznaceni SLX TD(cervene)I a tak... Ale to nejsem jediny. Momentalne mne nic dal nenapada, snad jen ze pro rodinu s dvema malinkejma detma je to auticko naprosto idealni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.09.1999  09:11

    Spotreba a tak vubec...

    Spotreba je samozrejme asi nejvetsi tahak TDIcka. Podle pocitace mne dlouhodoba spotreba posledni dobou vyrorstla z 5.9 l/100km na 6.2. Je to zpusobeny tim, ze jsem zacal jezdit do prace autem, a to znamena denne dvakrat ujet pres mesto se studenym motorem asi 5 kilaku. A to, prave diky tomu studenymu motoru, dela vzdy neco kolem 8 litru. Jinak v normalnim provozu neni problem se dostat i pod 5 litru, kdyz se jede plynule.

    Jinak jsem rad, ze jsem pri rozhodovani limusina-kombik vzal to druhe. Driv jsem sice kombiky nenavidel, ale zmenil jsem nazor: Jednak je tento disajnove velice podareny a mimoredne pekny, a jednak je to pro mladou rodinku fakt pohoda, capnout kocarek a hodit ho do kufru, a k nemu jeste kupu baglu a vseho moznyho (Kdo je zenatej, vi o cem mluvim :-)))).

    Climatronic funguje naprosto skvele a pohodove, nechapu, jak jsem driv mohl jezdit bez klimy. V lete mi obcas pripadala skoro jako nejdulezitejsi cast auta :-))).

    Nevyhody: malo mista vzadu nema cenu diskutovat, je to znama vec, mne to zatim nevadilo, ti dva malinci prcci maji vzadu i se sedackama mista hafo, a nejakej ten patek mit jeste budou. Akorat uprostred vzadu se kvuli loketni operce sedi dost blbe, tchyne to holt jednou za rok musi vydrzet :-)), je to spis auto pro ctyri lidi, tech pet se tam sice vleze taky, ale pohoda to samozrejme neni.

    Suma sumarum - naprosta spokojenost, nemenil bych.
    Nova pristrojovka SLX uz se docela necha videt, osobne bych privital vykrojenou palubku pred spolujezdcem, ale to je detail, bez nehoz lze zit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.09.1999  00:00

    Kanadan potrebuje informace na TDI....

  • 00 Reagovat !

    foto

    28.09.1999  00:00

    Kanadan potrebuje informace na TDI....

    proc se ne prodava Octavia TDI 84KW/115 bhp "pumpe-duse" z sest rychlosti spojku? V nemecku je ten motor dava to pasatu a pry do golfa?
    Slysel jsem ze fabia bude myt 1.9 TDI "pumpe duse" ale ma to jenom 74KW/100 bhp. jak je to mozne?
    Hodne jse my liby ten motor co nemi v severni Americe. My jenom mame 90kune TDI. Koupil by jsem jake koliv auto z TDI 84KW ale prednost davam Skodovce.
    Promin za spatnou Cestinu.
    Dan in Vancouver
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.1999  18:28

    1.8T

    TDI jsem jel taky (má ho kolega) ale jsem rád, že mám benzínové turbo. je to větší pohoda i když víc bolí noha od toho jak jenom lochtáte plynový pedál :-))))
    • 00 Reagovat !

      foto

      30.09.1999  07:54

      « Re: 1.8T

      V TDIcku vas noha neboli, jinak nez s cihlou na pedalu to vubec ale vubec nejede... :-)))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.10.1999  20:11

    plyn

    to je právě ta pohoda oproti 1.8T, člověk si tam položí nohu a jede a je dokonce jedno jestli má obutý lyžáky :-))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.02.2000  16:05

    Oživenie diskusie

    Prosím Vás o ďalšie príspevky
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 25.02.2000  08:29

      « Re: Oživenie diskusie

      TDI 81 kW je nejlepsi diesl momentalne k sehnani.Pocit z jizdy je co do sviznosti podobny benalu.Ale srovnavejme srovnatelne.Jdyz SLX,tak oba,kdyz vykon,tak i s objemem motoru.1,6 74 kW se srovnavat neda.Pak vyjde zakonite i cena noveho auta jinak,nez ve srovnavacich testech.A stale se nafta vyplati(financne),po Evrope uz vyrazne.Doporucil bych nesetrit na oleji,turbo chce svoje,a plna syntetika je sice ridka,ale rychle maze.Spotreba oleje je tak od 1.vymeny zanedbatelna.Hluk od motoru je samozrejme na volnobeh,na dalnici je uz houby poznat,co tam vrci.Pokud jsem desne linej,necham tam petku a jedu az domu.Radim ale rad,nevadi mi ani maximum kolem 4.500 ot.úmin.Motor jsem videl rozebranej,a bylo dobre videt,ze to vytaceni nevadi ani jemu.Gumy co nejlepsi,klidne 205/15(je to ale mastne,alespon Micheliny byly).Kvuli kufru prehlednu i mene mista na zadnich sedadlech,moc lidi nevozim,maximalne zenu a decka.Na sluzebni sesty a na pracovni pobyty je lepsi letadlo a RENT-CAR.Doma vsude s Oktaveckou,sedi jak pribita.
      Dokonce jsem rad,ze jich uz tolik jezdi,kdyz jsem se svou prvni(tu uz nemam) zacinal,byl jsem jak exot a vsude plno lidi.
      Proste povedeny auto,vazne.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 25.02.2000  09:37

        « Re: Oživenie diskusie

        to HonzaP: Ahoj jsem rád, že tě zase "čtu". Mám dotaz, jako čerstvý ňafťák (4x4 TDI 66kW) se hloupě ptám: 1. olej tam nechám do první výměny potom plnou syntetiku (není orig. náplň plná syntetika?). 2. jaké minimální otáčky jsou pro diesel únosné? Spotřeba je pravděpodobně více závislá na otáčkách než na zatížení motoru (to jsem jen vypozoroval), z toho mi vychází jízda na 4-5 s min otáčkami motoru, ale do 2000 ot se mi moc jezdit nechce (s benzínem bych tak nejezdil (ojnice+klika dostávají zabrat). Zatím jezdím 7-8l což je na diesel moc (+ Haldex), ale neumím jezdit pomalu.
        dík LN
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 26.02.2000  19:26

          « Re: Oživenie diskusie > to Novak

          Zdravim taky,s temi oleji neni dnes problem,protoze prvovyroba plni vsem autum plnou syntetiku 5W-40 FUCHS TITAN.Prechod na jinou znacku je normalni.Nizke otacky jsou pro diesel mnohem mene skodlive nez pro benziny,robustnost motoru je dana.Mnohem vice trpi,a to jsem byl prekvapen,ulozeni vacky.Starsi motory s setrenim na oleji maji vule predevsim tam.Syntetika to zaolejuje MNOHEM rychleji,jinak to jezdi casto "nasucho".Zatah motoru je impozantni od 1900 ot/min.,u 66 kW verze a jeste vice u 81 kW.Opravdu souhlasim s tim,ze do kopcu se nechytne jen tak nekdo.Vetsinou jezdim kolem 2500-3000 ot,po meste klidne pod 2000,kdyz je treba akcelerovat,zastavuje se omezovac kolem 4500 ot./min,ale je to ruzne nastavene u ruznych aut.U 66 kW jsem nesel pres 4.200 ot,ale narozdil od ostatnich bych toto auto nenazval lenochodem.Kdo se s dieselem nauci jezdit,uz se mu spatne preseda.Jizdu po cestach nedela vytocena dvojka na 6.500 ot.,ale zpusob jizdy.Nekomu ten kraval ale muze chybet :-).
          Zdravim
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.02.2000  14:23

    Jsem s TDI 81kW spokojen

    Mám oktávku TDI 81kW od května 99, najeto 55 tisíc km. S autem jsem spokojen, s motorem jsem velmi spokojen. Za celou dobu průměrná spotřeba 5,5 litru, když jezdím aspoň trochu slušně (ale i tak po normálních silnicích jezdím s průměrem přes 80 km/h), jedu spolehlivě pod 5 litrů. Když si "hraju", tak se dostávám ke 4 litrům. Ale většinou si hrát nevydržím a jezdím dost rychle, takže teď k těm druhým extrémům. Loňská noční cesta z dovolené z Francie přes Německo - průměr 143 km/h se spořebou 7,2 litru. Subjektivně jsem tam měl dle tachometru skoro pořád tak 180 až 210 km/h. Větší spotřebu jsem z toho na delší trasu nikdy nedostal. Problémy žádné, rad taky moc nemám. Dost je to auto ale citlivé na gumy (zvlášť při těch vysokých rychlostech). Slušné jsou ty původní Dunlop S2000 205/60 R 15. Jen tak mimochodem, dost mě baví v Německu (kde jsem každou chvíli) ukázat záda mondeům, vektrám, xantiím apod. Oni jsou Němci dost snaživí, a když před sebou vidí škodovku s českou značkou, tak by se zabili, aby se dostali dopředu. A těm, kdo s TDI 81kW jezdí, nemusím vysvětlovat, jak to v kopci na dálnici dopadne, když se začne snažit např. mondeo 1.8TD. Prostě nemá šanci a já si s ním jenom hraju. K těm diskutovaným olejům: v servisu mi tam dávají syntetický Shell 5W-40 a jiný než syntetický ani nepřipouštějí. Mimochodem, stejně si ten olej kvůli záruce musíte nechat vyměňovat v servisu, ne?
    • 00 Reagovat !

      foto

      28.02.2000  13:54

      « Re: Jsem s TDI 81kW spokojen

      Nejlepsi jsou takovy co maji vuz nizsi tridy s naftovym motorkem 81 kW a vytahuji se jak davaji na frak autum v Nemecku, t.j. ze i v Nemecku existuji auta s jeste nepatrnejsim motorkem.
      Ja sam oznacuji sve vozidlo jako neprilis vykonne auto do mesta pro klidnejsi povahy a to mam 97 kW. Nikdy by mne nenapadlo tvrdit jakeho mam draka. Takze se uklidnete a smirte se s tim, ze holt mate ceske male vozitko s motorkem co nestoji za rec. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 01.03.2000  06:34

        « Re: Jsem s TDI 81kW spokojen

        Komentar OCTAVIE necham mimo,volme si auto podle stavu sveho srdce,zkusenosti a penezenky,ne podle reci.Mam najeto pres 800.000 km a 150.000 mil.S celkem 40 nebo 50 auty vsech kubatur a vykonu( Trabant 26 k byl nejmin,nejvice zatim Viper GTS 8 litr 420 k) To Atila - takovy pekny "nick" -nemyslim si,ze v nasi zemicce musi byt nutne vsichni lide,kteri neznaji nic jineho.Pobyvam v republice dost malo na to,abych se tu rozohnoval.To,co je pro Vas motorkem,je pro me ve Statech motorkem do stirace,a nedelam si vrasky.TDI neni ceskym motorem,a snad jen BMW se podarilo postavit lepsi naftu.NIKOMU jinemu.Na tom Vasich 97 kW nic nezmeni.Pocet prodanych motoru deklasuje ostatni v tezkem pomeru.Pokud milujete benzin,mate na to,jezdete.
        Protoze v zamori byva diesl nedocenen,mi pratele by chteli diesla vsichni - kupodivu od VW.
        A to maji v garazich auta alespon tri(jedno maji zpravidla deti).V Evrope,kde jsem zbytek casu,s Oktavii moc nejezdim,ale mohu ujistit "OKTAVII",ze mi rozdil mezi cervenym I a cervenym DI je znam,nebot v nem jezdim do Cech a zpet do Svycar(akorat to druhe neni Oktavie).Ale rozdil v jizde poznat moc neni,pozna to jen nekdo,kdo ma s diesly zkusenosti.Protoze je mi jinak naftak vzacny,uziju si ho takto.A dobre.
        Ja tady akorat nenapisu,jake ze to mam dalsi auto,protoze nasi mili sousedi maji mozna taky Internet.Uz tady na to nekdo doplatil.No holt,takova je doba.Kvuli lidem sva auta musim nechat mimo domov-jako s milenkou :-).
        No nic,o tom to puvodne nebylo,je to o zkusenostech,provozu,ne o malichernem soupereni,kdoze to ma lepsi auto.
        Alespon takto je "OKTAVII" zalozena rubrika.
      • 00 Reagovat !

        foto

        01.03.2000  12:16

        « Re: Jsem s TDI 81kW spokojen

        To Atila: Máš pocit, že by se měli všichni spokojení s méně než 97kW stáhnout a nedávat o sobě vědět? Nemám právo na to, aby mi vyhovovalo auto odpovídající mé peněžence a mým potřebám (i kdyby to byl třeba trabant) a abych to sdělil ostatním? Myslím, že HonzaP to s pohledem na "motorky" a "motorky do stěračů" vystihl.
        • 00 Reagovat !

          foto

          01.03.2000  12:56

          « Re: Jsem s TDI 81kW spokojen

          konečne inteligentní naázory, já si Octavii koupil minulej tejden, je to první nafťák kterej jsem v životě řídil a musim upřímně napsat že jsem byl mile překvapen, Mám teda upravenej výkon od ABT na 133HP ale i tak si myslim, že ten originál motor musí jet dobře. Upozorňuju ta 'chytrý' tady že jsem do teď měl BMW325i takže nejsem nějakej vyplašenej z toho že by to bylo moje nejlepší autov životě. S upravenym motorem jezdim průměrně za 6,3l/100km a to nejezdím nijak pomalu a to je myslim bez komentáře :-))
        • 00 Reagovat !

          foto

          03.03.2000  08:31

          « Re: Jsem s TDI 81kW spokojen

          Mlcet by nemuseli, ale taky se nemusi vytahovat jak maji super vykonne auto.

          Add hlucnost v Octavii. To neni problem TDi, to je problem vsech Octavii. Jel jsem v 1.6 (74kW), 1.8, 1.9Tdi a mam dojem ze i v 1.8T a vsechny jsou hrozne hlucne. Je to takovy maly traktorek. Kdyz to clovek srovnava treba i s obycejnym Passatem, Roverem 620 nebo i Fordem Mondeo tak je to nepomer, nemluve o skutecne kvalitnich autech jako je treba zminovany Opel Omega MV6. Jedine horsi auto nez Octavie co se tyce hluku pamatuji snad jen VW Polo Classic, ale to je uz naprosta katastrofa. To je popelnice zadarmo draha. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto

            03.03.2000  12:15

            « Re: Jsem s TDI 81kW spokojen

            To Atila > add hlucnost Octavii ...
            Po prve, porovnavas Octaviu s autami o min. 200tis. drahsimi.
            Po druhe > co sa tyka 1.9/81kW - cital som jeden nazor, nie je to moja skusenost , ale tvrdil, ze tento motor v PASSATE je hlucnejsi ako v OCTAVII.
            A ked uz tak porovnavas, preco neporovnavas hlucnost Octavie s autami o 200tis. lacnejsimi?
            Mimochodom, mam 2.0 a motor prakticky vobec nepocujem asi do 3000 ot. Isiel som vo Vectre 1.8 a nebola vobec tichsia a pod. A vraj 1.8T v Oct. je este tichsi.
            Pre objektivitu, netvrdim, ze Oct. je to najlepsie auto, avsak za tie peniaze je trochu zvlastne takto porovnavat. Podvozok by tichsi mohol byt urcite.
            • 00 Reagovat !

              foto

              03.03.2000  13:19

              « Re: Jsem s TDI 81kW spokojen

              Nejel jsem ve 2,0 litru, ale všechny ostatní Octavie znám, a 1,8 T je výrazně tišší než i normální 1,8. Přičítal bych to jiným silentblokům pod motorem........
            • 00 Reagovat !

              foto

              03.03.2000  16:40

              « Re: Jsem s TDI 81kW spokojen

              Motor 1.9TDi je priserne hlucny, hlavne v tom mnou zminovanem Polu je to katastrofa VW Polo Classic 1.9TDi je auto kde jsem nemohl za jizdy pri 170 km/hod telefonovat z mobilu, protoze jsem neslysel toho druheho. Octavia je o neco tissi, ale take hrozne hlucna. Na to, ze vybavena Octavia stoji skoro 600.000 Kc je to dost sunt auto. Hluk, malo mista, nic moc interier, mizerny sound system (pokud clovek nekoupi neco lepsiho). Krome 1.9 TDi maji vsechny motory mizerny pomer vykon/spotreba.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.02.2000  17:53

    TDI

    JEN TAK PRO VASI .. JAK SE ZACALY PRODAVAT MOTORY 1.9 TDI S CERVENYM D I, TAK MOTOR 81 ZTRACI SMYSL PROTOZE 85 MA TAK IMPOZANTNI TOC. MOMENT I TECH 4 KILOWAT JE TO PROSTE O DOST RYCHLEJSI.
    TDI 1.9 66KW TAK TO JE VELMI SLABY MOTOR A JE SLABSI I NEZ MOJE 1.6 55KW PAPIROVE (U TECHTO MOTORU JE VELIKY ROZDIL VE VYKONECH NAPR. V TESTECH FELICIE MNELA 64KW. AT ZIJI BENZINAKY TDI NIKDY ASPON NE JA. RADEJI 20V T.
    • 00 Reagovat !

      foto

      28.02.2000  17:54

      « Re: TDI HONZAP

      TO BYLO HLAVNE K TOBE PREDESLA
    • 00 Reagovat !

      foto

      28.02.2000  22:06

      « Re: TDI

      Zdar OCTAVIA!
      Jak vidim, tak stale uspesne dodrzujes sva pravidla - zasadne psat velkymi pismeny, aby se to blbe cetlo (proc to taky cist, kdyz obsah stoji vzdycky a ve vsech konferencich za ...) a vychvalujes sqely motor 1.6/55kW, ktery tocis zasadne do omezovace a tve vozitko s nim vsem ostatnim (hlavne majitelum motoru TDI/66kW) vzdycky (hlavne do 3. prevodoveho stupne) ujede.
      Zkus se nad sebou trosku zamyslet a prestan produkovat nesmysly, nebo spoustu lidi otravis. U mne se ti to jiz podarilo. Diky moc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.03.2000  19:25

    Jsem spokojen?

    Dnes jsem jezdil s Audi A6 - benzín. Mám aktuální poznatek: Moje oktávie TDI 81kW je hrozně hlučná :-))).
    • 00 Reagovat !

      foto

      02.03.2000  22:52

      « Re: Jsem spokojen?

      jel jsem v Nissan Patrol II GR 2.7 TDI (cerstve zajeto) a moje Octavie TDI 66kW je hrozne ticha :-)))
      A jel jsem v Opelu Omega MV6 3.0 a moje Octavie TDI 66kW je hrozne hlucna :-(
      A porovnavat hrusky s jabkama je opravdu jen pro zasmani :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.03.2000  17:56

    Ad hlučnost oktávie

    To Atila: já jsem tu diskusi o hlučnosti vyvolal srovnáním s Audi A6. Jasně že je to blbost a že nejde srovnávat hrušky s jablkama. Byl to můj okamžitý (ale rozhodně v tu chvíli opodstatněný) dojem. Jinak mám od roku 1992 už asi šestý diesel a jezdil jsem kde čím (včetně toho zmiňovaného mondea) a bez úvodní nadsázky bych oktávii TDI jako příliš hlučnou nehodnotil. Řekl bych dokonce, že jako nová byla velice tichá a hlavně prostá jakéhokoliv přenosu vibrací. Teď mám 56 tisíc km a je to trochu horší jak po stránce hlučnosti motoru tak podvozku. Hlavně ve vyšších rychlostech (tak 150 a víc). Dříve to auto "svištělo", teď spíš "temně hučí". Ale stále ji považuji v segmentu tříd NS až S spíše za tišší diesel. Není ta hlučnost náhodou taky rozdílná kus od kusu?
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 06.03.2000  07:08

      « Re: Ad hlučnost oktávie

      Při předváděčkách jsem jezdil s TDI66kW na Oktáviích GLX. Moji SLX 4x4 zatím hodnotím jako podstatně tišší. Řekl bych, že je buďto lépe smontovaná (prý se nemontuje v MB ?) nebo tam jsou další protihlukové doplňky. Zejména tam není příliš patrné to "temné hučení" aspoň zatím. Jsem zvědav jaké to bude, až přezuji na letní. Čau LN
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…