Škoda Fabia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  22:50

    « Re:

    Tommy: a kdo o tom rozhodl, ty auta stočit :?: Vždyť ty jsi tam šéf, nebo to byl ještě někdo nad tebou...
  • 00 Reagovat !

    foto Tommy100

    Tommy100 05.01.07  22:48

    « Bez nadpisu

    to je pravda,protože mi jsme naposled do bazaru prodávali felicie,stočené ze asi 185000km na nějakých 120000km,chudáci lidi,co to koupí :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  22:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Ale je pravda, že o tom čidle 99% lidí neví a je zřejmě jenom na combikách, takže to asi nebude raálné, že by si předchozí majitel zvyšoval účinnost zadních brzd. A o 20 tkm se jim to nevyplatí ani stáčet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  22:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    No s tim cidlem nevim, spis bych typoval, ze to auto ma doopravdy najeto trochu vice, s tim jsem pocital, ale ze o 40tisic, to rozhodne ne. Myslel jsem tak tech 20tis, protoze ty razitka byli trosku chaoticky v servisce:-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  22:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    To jo, jakmile je něco zralé na výměnu, tak to radši nerozebírat dokud nemám náhradní díly a tu výměnu si radši nech udělat co nejdřív. Běžně se nebrzdí co to dá, ale náhoda je blbec a nebylo by to milý ještě rozsekat auto a třeba ještě někoho dalšího.
    Teď mě ještě napadá, že jednou mi tady někdo radil, že jde zvýšit účinnost zadních brzd u verze combi. Auto má zátěžové čidlo a když naložíš hodně kufr tak se zvyšuje účinnost zadních brzd. Takže když by si někdo s tím čidlem pohrál, tak se můžou oddělat dříve, ale dřív o 40 tkm je divný :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  22:20

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Na okresky je o něco lepší HTP, na dálnici o něco lepší 1.4 MPI, takže jestli to máš vyvážený půl na půl, tak by si moc na spotřebě neušetřil. A co vim tak HTP 170 dá celkem snadno, někteří ho doženou až na 180, ale 200 určitě ne, to už by byl za omezovačem. A 1.4 74 by se mělo nechat jet 220, potom práve zasáhne taky omezovač.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  22:15

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    JJ, to jsi vystihl. Kdyz mi volali,kvuli tem totalne sjetym bubnovym brzdam a s vetou: Pane, jsem si urcite jisty, ze to auto nema najeto pocet kilometru dle tachometru.....Bubnove oblozeni odchazi tak kolem tech 120tis....Tak jsem byl nas...ny docela fest. To mi muzes verit.
    A jeste s temi brzdami.... problem je take v tom, ze pokud mas ty brzdy v haji a rozdelas je, tak uz nikdy nebudou brzdit ani zdaleka kolik jak predtim, to je muj pripad ted. Kdyz jsem jel do servisu - auto brzdilo dobre vcetne rucky. Prijel jsem ze servisu a auto brzdi tak na 60%, rucka vubec a dokud kompletne nevymenim brzdy, jine to nebude.:-(
    A s tim stocenym tachometrem? No dela se to dnes bezne...uz i u tech Fabii.Problem je v tom, ze se to tezce zjistuje:-(
    Je fakt, ze u tohodle auta-motoru je to docela v pohode, tem motor vydrzi dle zkusenosti majitelu spolehlive nejakych 250tisic.
    Hori je to ovsem s cizimi auty a motory.Sam vim, ze vetsina autobazaru v nemecku maji pod sebou Turci a ti jsou profesionalove nejen ve falsovani servisnich knizek, ale staceni tachometru u vsech typu aut je uplne normalni:-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  22:10

    « Re: Re: Re: Re:

    No ja zas az tak casto po dalnici nejezdim, nebo respektive nejezdil jsem. Ted jezdim casto do Nemecka a byl jsem aj tou moji Fabkou hodne prekvapeny, pri tech 150 to jede docela hezky, sice zvuk motoru uz neni nejtizsi a aerodynamicky hluk take dela sve. Navic i pri tech 150 jeste dokaze zrychlit:-)
    Ale to HTP me lakalo kvuli spotrebe.
    Nicmene do firmy uz kupuji jen 1.4 TDI Fabky combiky, sice ty 51kW, al i tak se mi to auto libi. Spotreba nafty kolem tech 5.5-super. Ale cas teprve ukaze, jak budou ty auta mit drahou udrzbu a jak ty motory dlouho vydrzi.
    To ze ty diesely jedou 200 docela snadno, aj ta 74kW 16 ventil jede 200 snadno, ale z HTP se da take vytahnout 200???Jak se to auto chova v te rychlosti, to musi hrozne rvat, nebo ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  22:10

    « Re: Re: Re: Re:

    No asi by se tvářili dost divně a kdyby věděli, že je auto ztočený, tak jim to určitě docvakne a pošlou tě do ..... >:D
    Já vim, že je to blbý, když ani nevíš kolik máš najeto, ale tady u toho motoru bych se moc nebál, jenom bych byl asi dost nasra.ej :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  22:03

    « Re: Re: Re:

    To jo, jestli jezdíš hodně po dálnici, tak jsi udělal dobře, tam by HTP nemělo co nabídnout. Jinak ani 1.4 74kw není na dálnici, protože má dost krátkou převodovku (jako HTP 8-s ), proto určitě i ta vyšší spotřeba, ale zase když ti není líto motoru, tak jí můžeš rvát přes 200 km/h >:D Na dálnici je asi nejvhodnější z benzinu 1.4 55kw, nebo ta tvoje 1.4 50kw, díky dlohým převodovkám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  22:03

    « Re: Re: Re:

    No to ABS by se hodilo-bohuzel neni.
    No kdyz jsem to auto koupil, moc jsem mu neveril tak jsem ho hodil na kompleni servisni prohlidku a dal si udelat vsechny testy. VSechno: tlumice, brzdy, vycet diagnostiky motoru, svetla, trosku dotahli vytahanou rucku,ale brzdy nechali tak jak byly a po mirne korekci geometrie vse dopadlo vice nez dobre. Skoro na jednicku (na 5 lete auto).
    Bez jakychkoli vytek autorizovaneho servisu. REkli mi, ze to auto je v naprostem poradku a ze se na nej mohu spolehnout.
    Po trimesicnim jezdeni s Fabkou mi zacali trosku piskat brzdy, tak jkdyz jsem jel kolem servisu, tak jsem se tam stavil (myslel jsem si ze tam je nejaky binec mezi kotoucem a destickou) a dal jse zkontrolovat, no rozdelali to a volali mi, ze se s tim neda nic delat a ze je treba vymenit i kotouce i desticky (pry je to u Fabii uplne normalni-pokud nemas Brembo kotouce, tak standartni skodovacke se za cas zvlni a je treba je vymenit a destick, no klasicke opotrebeni). Avsak kdyz rozdelali bubny vzadu, tak mi zase volali a rikaly, ze tam je to kriticke-nutna vymena oblozeni, valecku a jete nejake staceni bubnu, coz jsem moc nepochopil. Mel jsem to stesti, ze me mel na starosti mladsi technik a rikal ze nedavno prodaval to same auto co mam ja s 310000 najetych km a ze s nim byl velmi spokojeny a neco s nim zazil....Tak mi rikal potom soukrome, ze to auto rozhodne nema 77tis najetych km, ale tak odhadem si mysli kolem 120. Takze Pocet najetych kilometru se da pry timto zpusobem presvedcive zjistit. Ale kde ti nechaji v bazaru nechat sundat kolo, a pak rozdelat bubnovy brzdy???Nikde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  21:51

    « Re: Re:

    Je to teda Combi Comfort, skoda, ze nema tu klimu, ale i tak vzhledove velmi pekne auto. Vzdycky se mi Fabie libila.
    Jinak diky za radu ohledne tech pneumatik, poridim si ty 185/60, dokonce to i lepe vypada. Je sice pravda, ze ten muj vuz 1.4 MPi 50kW, 8 ventil je ze vsech tech jednotek nejzravejsi co se paliva tyce.
    I kdyz nevim, je sice pravda, ze HTP zerou mene, to je skutecnost, je to trivalec, mensi objem...., ale mezi 1.4kama, jezdim casto sluzebnim do Nemecka a s 1.4 -74kW 16v ventil jsem se dostal na hodne vysokou spotrebu kolem 9.5 litru, teda na Nemeckych dalnicich, kde bezne jedes, 160 a vic. S 1.4 55kW 16 ventil jsem se dostal pri obdobnem stylu jizdy na nejakych 7.5-8.0 a take jsem tam byl s tim mym autem 1.4 MPi 50kW jsem jel uz trikrat pres 750Km do Hamburku a prumernou spotrebu jsem mel 7.9-8.1, coz je docela dobra spotreba na to, ze jsem s tim jel 140-170.
    Take jsem v posledni dobe premyslel o tom, vymenit to me za HTP, avsak technici v servisu mi to rozmluvili, at pry tu chybu nedelam. Z nekolika duvodu, na dalnicich a mimo mesto pry HTP hodne straci dech pri rychlosti nad 100km/h, predjizdeni s HTP na dalnici je pry hrozne a navic to pry taktez pri vyssis rychlostech hodne zvysuje spotrebu, nehlede na hluk. Na druhou stranu z te vykonove charakteristiky je videt, ze jsou HTP dobre ve meste,Dobry zaber v nizsisch otackach, je zivejsi.
    Pri mimomestskem provozu je pry lepsi ta 1.4 jakakoli nez HTP. Nejlepsi pry 55kW VW motorem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  21:50

    « Bez nadpisu

    Nějakou výbavu tam máš (větší než já >:D ), ale divim se, že v tom není ABS. Já bych asi oželel nějakou tu výbavu a šel do novější s HTP. Ta cena není nejnižší, já bych za ní dal tak 180, ale zase předražený to taky není (podle mě).
    A ještě se chci zeptat, to ti řekli jenom podle zadních brzd, nebo ještě něco nesouhlasí. Třeba jenom přibržďovaly brzdy, nebo blbě seštelovaná ručka...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  21:36

    « Re:

    No radeji se ani neptej.
    Bylo to trochu spontanni rozhodnuti, potreboval jsem nutne auto a po delsim hledani jsem nemohl najit to prave, takze se stalo..... Tu Skodu Fabii jsem koupil za 195000Kc v AutoESA. Mela dle tachometru najeto 73000Km, pomerne velmi zachovala, trosku poskrabany lak.Ale to je v Praze uplne normalni. JInak co se vybavy tyce, krome klimatizace (coz je docela podstatne) to ma plnou vybavu tzn. vse v elektrice.. vyhrivana elektro zrcatka, stresni okno elektro, vsecha okna v elektrice, imobilizer, central dalkove ovladany, mechanicke zabecpeceni Deffend lock. Pochromovana radici paka, interier az na mirne smouhy na tepich prednich dveri netceny a jako novy,motor tahl pekne, o jinak tmave modra metaliza, mlhovka apod vse v poradku, na strese liziny.
    Ale jak uz jsem psa, dle bubnovych brzd ma najeto ve skutecnosti tak tech 120-140 tisic.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  21:22

    « Bez nadpisu

    S tou dílenskou příručkou ti asi neporadím a ohledně toho přechodu na širší pneumatiky, tak jsem se tady nedávno ptal jestli se u HTP zvyšuje spotřeba při tomto přechodu a prý ne. Takže já bych do širších určitě šel ;-)
    A jestli se můžu zeptat, kolik jsi za tu fabku dal :?:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  19:42

    « Skoda Fabia 1.4MPi 50kW 8vent. - spotreba, 185/60

    Kdyz uz jsem konecne narazil na nekoho se zkusenostmi....
    Me auto nema jeste ABS a uz jsem se s nim i pekne klouzal na mirne primrzle , mokre vozovce-nastesti bez nehody.
    Jsou to nejake univerzal letni/zimno pneumatiky Matador-zrejme ne prilis dobre. Chci koupit na leto nove letni pneu.
    V technicekm prukaze mam standartne napsane 165/70,avsak na firemnich autech (Fabiich) mame 185/60 a zda se mi, ze jizdni vlastnosti jsou mnohem lepsi-lepe auto sedi v zatachach, zkracena brzdna draha...
    Mate nekdo zkusenosti jak moc se zvysi spotreba pri takoveto zmene pneumatik v lete?
    Predem diky za odpoved.
    Martin
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  19:32

    « vibrace motoru Skoda Fabia 1.4MPi 50kW 8vent.

    Jinak ohledne te dilenske prirucky myslim nejakou ucelenou prirucku od skoda-auto.Udajne tomu rikaji dilenska prirucka, kde by melo byt uvedeno vsechno o motoru a veskerem prislusenstvi Fabie.
    Jiz jsem si jednu knihu koupil a je docela dobra, myslim si, ze mohu i doporucit, je i schvalena od Skoa-auto. Je to kniha: Mario Rene Cendrych, Jiri Schvarz-Automobily Skoda Fabia, ctvrte rozsirene vydani Fbia, Fabi Combi, Fafia Sedan, Fabia RS pro modelovy rocnik 2000-2006, vydala GRADA publishing 2006.
    Avsak jedine, co mi tam chybi, je oznaceni klicu, velikosti sroubu a pod. Rad bych si obcas udelal neco i sam a tato informace by byla velmi pomocna (alespon bych vedel ktere klice si mam od kamaradu pujcit)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  19:30

    « Re: Re: Re: vibrace motoru Skoda Fabia 1.4MPi 50kW 8vent.

    Z diskuzí jsem na AUTOJAROV taky neslyšel nic dobrého, že vyměňují díly za horší a ty tvoje pak znovu prodají... 8-s
    A na ty vibrace si zvykni a je to, protože s tím stejně nic neuděláš :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  19:18

    « Re: Re: vibrace motoru Skoda Fabia 1.4MPi 50kW 8vent.

    Ahoj one-z, paulz.
    Predem moc diky za odpovedi. No byl jsem s tim v servisu a zjistili mi, jak jsem jiz psal, ze to auto ma najeto mnohem vice nez na tachometru odhad podle brzd byl tech 120 az 140 tisic, ale to je stejne na tyhle auta v pohode. Na motoru cejtim vibrace tak do teh 1800, pak uz je to uplne v pohode, bez vibraci. Tahne perfektne. Kdyz sem ho ted vyzvedaval v servisu, rikali mi, ze me vymenili rozvodovy retez aj s retezovymi koly a ted je chod motoru pekne tichej a jizdni vlastnosti se doopravdy zlepsily.Jinak vymena rozvodu u 1.4MPI 50Kw stoji i v nejdrazsim servisu v Praze na Jarove 2000Kc vcetne prace. Avsak jen pro zajimavost jsem se ptal na vymenu rozvodu na 16v a rekli mi 16000Kc s praci:-).Takze i za to jsem byl rad.
    Jinak AUTOJarov mohu vrele nedoporucit!!!Nejdrazssi servis v Praze, nekvalitne odvedena prace,dvakrat mi nauctovali uplne neco jineho nez co delali, AKU mi nauctovali jinou nez dali(horsi). Uz se tam rozhodne neukazu.
    A proc jsem se ptal na ten doporuceny servis v Praze. Mam v poznamce napsano:nutna vymena brzd, dorazu tlumicu. Auto jsem tam dovezl s tim, ze mi piskaji brzdy-vycistit. Auto jsem si za cenu 3700 odvezl ze servisu s tim, ze brzdy piskaji jeste vice, rucni brzda nenavratne nefunguje, aniz bych na to byl upozorneny. Zaparkoval jsem v kopci pred garazi a nez jsem otevrel dvere, auto jsem mel rozjete o metr dal....Hrozny.Nicmene pro zajimavost a pro zasmani predbezny cenik operaci na obnovu brzd Fabie na AUTOJAROV:
    predni naprava:
    brzdove kotouce-4500
    desticky-2000
    dorazy-2000
    zadni naprava:
    celisti-3000
    valecek-1300
    dorazy-1500
    plus prace????
    Otresne, ze? V Praze o par set metru dal, mi udeali rozpocet na 8000Kc se vsim vsudy vcetne lepsich kotoucu brembo.
    Smesny rozdil...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  19:00

    « Re: vibrace motoru Skoda Fabia 1.4MPi 50kW 8vent.

    To Martin.hr:1.4 MPI má na volnoběh dost nekultivovaný chod takže vibrace pokud nejsou skutečně extrémní jsou normální.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…