Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
"-- skrytý --" 26.11.02 11:40
« Re: Spotřeba versus klimatizace
To smarty: S tou přesností rychloměru u Škodovek je to nějaké podezřelé. Norma praví +10% a ještě 4km/h navrch, nikdy ne méně. A Škodovky téhle normy zřejmě hojně využivají. Když pojedu "tacho" 224 a ve skutečnosti jen 200, tak jsem stále ještě v normě. Onehdy jsme s kolegou jeli dvěma vozy cca 220 km dlouhou trasu: on jel první s Octavií dvoulitrem, já druhý za ním s "něčím jiným mimo koncern Audi/VW/Seat/Skoda". Podotýkám, že ten druhý to má v běžném provozu vždy hodší, protože mu nezbývá než "dohánět" toho prvního, tj. jet na řadě úseků podstatně rychleji, než ten první. On jel údajně místy až 185km/h, já jsem nikdy nepřekročil 170km/h (obojí "tacho")! Přitom v 50km/h nám to jede zhruba stejně rychle. A ještě jeden praktický poznatek: Nikdy jsem nepotkal koncernové TDI (v jakémkoli barevném/výkonovém provedení), které by podle mého tachometru jelo více než 190 km/h. Ano, silně se liší tím, jak jim to do "mých tacho 190" zrychluje, ale právě v těch 190 končí všechny! -
"-- skrytý --" 26.11.02 11:25
« Re: clima
Pokud si to ještě pamatuji, dříve (ještě počátkem 2.pol. 90. let) se výkon klimy výrobcem vozu přizpůsobal tak, aby se příkon kompresoru klimatizace pohyboval v rozmezí 5-10% max. výkonu motoru. Takže do modifikace téhož vozu, ale se silnějším moterem, mohla přijít i výkonnější klima (to byl důvod nízké účinnosti klimy u aut s malým výkonem motoru - po zapnutí kompresoru by motor na volnoběh zřejmě chcípl, nebo by nemohl běžet "na volnoběh"). Rovněž platívalo, že se nijak nereguloval vlastní výkon klimy, resp. odběr výkonu od motoru vozu, ale pouze frekvence spínání kompresoru klimatizace, obvykle v závislosti na nastavení prvků ovládání větrací soustavy řidičem. Jinými slovy: když sepnul kompresor, své si od motoru vždy vzal. Šlo jen o to, jak často spínal a jak dlouho běžel, aby náplň "zkomprimoval". Od určité doby (přelom století) je však údajně i výkon kompresoru klimy plynule regulovatelný a předchozí poučky pak prostě selhávají. Zda má auto starý nebo nový systém, se pozná vcelku jednoduše: v momentě zapnutí kompresoru je náběh odběru příkonu od motoru plynulý, nejedná se o jakýsi "náraz", jak tomu bylo dřív. Rovněž tak jeho vypnutí dnes již téměř není znát - dřív auto doslova poskočilo dopředu, jakoby ho někdo držel a pak najednou pustil. -
« Re: Spotřeba versus klimatizace
Ad Klima -> ok z 0.8 na 1.1 souhlasi v l/h
Ad tacho - nevim presne ale pocitam s tim ze kdyz je v papirech nejakych 189kmh max, tak s tech 200tacho bude tech 18x kmh real...
Ad Brzy - ja brzdim porad a fest (teda na hufa a jeho vyvadeni nemam, ale i tak jezdim brzda plyn dost cast a mam 80kkm a brzdy i kotouce jsou v pohode, brzeni na pohodu...
2FIJA> Tatik ma mr2000 (r.v.99) a ma prepinani na l/h (tdi 66) -
"-- skrytý --" 26.11.02 10:12
« Re: Spotřeba versus klimatizace
Hm, mistr světa v nebrždění - taky jsem znal jednoho takového, jezdil ke mně s Formanem. Brzdil jen podřazováním, brzdy používal vyjímečně. Výsledek - po 70tis měl destičky na půlce, jenže mu totálně zrezly kotouče, takže auto nebrzdilo vůbec. Takže se muselo měnit oboje... nádherná ukázka toho, jak šetřit na tom pravém místě. Jo, a ještě, na ty jeho km měl dost vyčvachtané řazení (od čeho asi), a docela brzo se musela dělat spojka - ale ušetřil jedny destičky :))) -
« Re: Spotřeba versus klimatizace
Po 75000 rekli ze by to chtelo nove desticky? To povazuji za celkem solidni to ja jsem blbec koupil auto roku 2002 Peugeot 307 jezdim s tim opatrne, taky brzdim vesmes motorem, nebo dojizdim a minuly tyden mi v servisu rekli ze mam sjete predni desticky po 9000 takze budto me chteji okrast nebo to nekdo z nich asi potrebuje do sveho auta, nebo tam Frantici montujou desticky z jizdnich kol. -
« Re: To: fija, Diamant
JakubJ> co to je za silnej motor ? Kolik to ma pri volnobehu asi tak vykon ? :-))) Jinak moje Octavie pri stani neukazuje spotrebu v l/h, porad tam je l/100km. Tohle prehazovani spotreby u pomalu jedouciho nwebo stojiciho auta maji Fabie a mozna Octavie MR 2001 a vys (i kdyz tim si nejsem jist). -
Diamant 25.11.02 23:00
« Re: Spotřeba versus klimatizace
Spotreby klimatizácie je dosť závislá od vonkajšej teploty a rýchlosti prúdenia vzduchu vetraním. Takže keby si bol zapol vetrák na 4°, tak by ti to kľudne ukázalo aj 1,3 l/h. Tá odchylka všade 9% je čudná. Môj tacho ukazuje od 7,25% (pri 40 km/h) do 4,27% /pri 180 km/h) viacej. Takže to nie je stále fixná hodnota. Merané na valcoch. Inak nejaká smernica hovorí, že tycho nesmie ukazovať menej. A platí to pre všetkých, nie iba pre Škodu. A keď zohľadníš možnosť opotrebenia pneu, tak ten tacho proste musí ukazovať viacej. -
Diamant 25.11.02 22:50
« Re: To: fija, Diamant
Pokial dobre viem, tak staršie Octavie mali iný PP. Ale či mal spotrbu v l/h to neviem. Ale rozhodne je ten údaj v l/h lepší ako keby tam mala byť spotreba v l/100km lebo tá je pri stojacom vozidle nekonečná. Takže nič nehovoriaci údaj :o) A nemyslím si, že by boli napríklad svetlá alebo vyhrievanie skla alebo sedadiel drobnými spotrebičmi. A bez ohľadu na to, aký máš motor, tak tie spotrebiče spotrebujú stále rovnako energie a na spotrebe by sa to malo prejaviť. -
« Spotřeba versus klimatizace
Jsem zde poprve, přečetl jsem jen asi 40 posledních příspěvků. Měl jsem v podstatě první Fabku, která byla prodaná. V prosinci 1999 - 1,4 16V 74 kW Elegance. Ujel jsem s ní přes 80.000 km. Klima ubírá výkon při předjíždění, naprosto zřetelně.Někdo možná i ví, kolik kW. Já vím jen, že na volný chod se údaj PP z 0,8 l/h změnil po zapnutí klimy na 1,1 l/h. Přesto, že jsem pečlivě zaznamenával spotřebu, nárůst za jízdy s klimou jsem nedokázal změřit.
Jěště jednu zvláštnost měla moje Fabie (nevím, jestli to platí pro všechny). Tachometr byl neskutečně "optimistický". Dělal jsem skoro 200 km/hod. Ale kontrolou GPS jsem zjistil chybu +9% ve všech rychlostech!!!! Dotazem u kamaráda ve Škodovce jsem zjistil, že je to běžný reklamní (marketingový) tah současných automobilek. Není to pravda. Standardně u jiných vozů je tato chyba mezi 2-3%. Přes 5% jsem nenašel nikde (tedy v posledních 5 letech). Dále jsem mistr světa v nebrždění (na křižovatkách dojíždím k červené s podřazováním, s kopce brzdím motorem atd) a tak mně šokovali, když po 75.000 museli měnit destičky. A navíc mně řekli, že naléhavě potřebuji nové kotouče. To už bylo na mne moc. Už ji nemám. -
« Re: Bouchani od podvozku
Takto vím taky přesně. Mám (měl jsem) též 74 kW. Taky mně vyměnili ledasco. A nic nepomohlo. Nakonec řekli, že to budou pneumatiky. To mne rozesmálo. A jezdil jsem s boucháním dál, vzteklej! Až došlo na výměnu gum a bylo po bouchání!!!! Neumím si to vysvětlit a nikomu bych to neuvěřil. Ale bylo tomu tak. -
« Re: Nádrž
Tak toto vím naprosto přesně. Tankuji tak již dva a půl roku. Po prvním automatickém vypnutí vezmu pistoli do ruky, povysunu a znovu zasunu při současném tlaku na bok. Je tam cosi (čudlík). Asi to souvisí s odvzdušněním nádržě nebo s odčerpáváním zpětným benzinových par. A pokračuji menší rychlostí plnění. Nadvakrát tam dostanu asi dalších 10-12 litrů. A pak musím již jen velmi pomalu a za několikanásobného vypnutí dostanu další cca 2-3 litry. Poslední půllitr již jen po troškách se zcela vysunutou pistolí a bez stisknutého "čudlíku". Tak, že naplním až po hrdlo a hladina již neklesne a nezmizí pod modrou klapkou. Tedy, dostanu tam VŽDY 13-14 litrů navíc!!!! Podle stupně vyjetí nádrže (vyjíždím hodně - až na dojezd 0 km, computeru lze věřit) jsem mnohokrát bral 57 litrů. Oproti běžným 42-43. Co to znamená z hlediska četnosti návštěv u pumpy je každému zřejmé. Najeto celkem 80 000 km tímto způsobem. Žádný problém. Jen v létě si dávám (pro jistotu) pozor, abych po takovémto čerpání ujel aspoň 5 km, aby trochu benzínu ubylo na tepelnou roztažnost. Nikdy mně benzin nepřetékal. -
« To: fija, Diamant
Ja mam silnej motor, tak se mi drobny elektricky spotrebice na PP neprojevi. No. :-) Jinak tohle jsem chtel. Opravdu vam vsem ukazuje u stojiciho auta PP spotrebu v l/h? Mne ne! Nevidim uzitecnost takovy funkce, tak jsem se s tim smiril, kdyz se mi v servisu nepodarilo vysvetlit, proc to, co ukazuje PP v klidu, nemuze byt spotreba dle navodu. Nejak jsem si to potom zduvodnil, ze mam 1.6 MR2001, ale navod pro MR2002, kde uz muj motor neni (takze emise, CANbus...). Jel jsem v Golfu a tam to v klidu krasne ukazovalo l/h. Omlouvam se, ze Vam zanasim tohle forum svym problemem s Octavii, ale tak nejak to sem paslo. -
« Bouchani od podvozku
Pri prejezdu nerovnosti slysim od LP kola raze/bouchani. Je to zavisle na venkovni teplote, kdyz je nad 20C, tak to neni tak zretelne. V servisu mi vymenili stabilizacni vzpery na obou stranach(jestli jsou to takove 30cm tycky svisle mezi rameny). No nicmene to boucha dal. Mel jsem to i na zvedaku u znamych "garazistu", ale ty na nic neprisli. Mam 1.4/74kW a 50kkm. Nemel ste nekdo neco podobneho (..zkuseny Smarty...)







