Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
Diamant 11.12.02 20:49
« Re: pohasinani zarovek
To sme si nerozumeli. Skusal som totiz pridavat na volnobehu so zapalenymi svetlami a nebadal som narast a pokles jasu svetiel. Takze predpokladam, ze alternator to stiha dobijat aj na volnobeh so zapnutymi svetlami. U Felicie stihal az okolo 1800 otacok a vyssie. Ale teraz mam vyhrievanie sedadiel, klimu a vsetko v elektrike, takze mam aj poriadny alternator. Pokial sa nemylim, tak dava max. 90A a mozno aj sprevodovanie je ine.
A ked hybem volantom, tak je to jasne, ze svetla pohasnu. Ale mne pri zastaveni niekedy v relatkovej skrinke cvakne rele a svetla pohasnu. Ale nerobi to vzdy. A rad by som vedel co to je.
Na volnobehu mi to zerie cca 0.8-0.9 l/h a ked to vseto pozapinam (vyhrievanie sedadiel, svetla, radio, vykurovanie skla a zrkadiel, ventilator na 4° ...), tak to vyskoci na 1.0-1.1 l/h. -
"-- skrytý --" 11.12.02 12:20
« Re: pohasinani zarovek
Tak v tomto případě opravuji svou původní tezi o špatném ukostření na: "Elektrický posilovač řízení má tak velký odběr proudu, že při běhu motoru na volnoběh (alternátor nedává dostatek proudu) způsobí pokles napětí v palubní síti". Pokud to někomu vadí, ať si koupí "gelový akumulátor" (např. zn Optima za min. 5 500,- Kč) nebo "kapacitor pro auto hi-fi" (dá se pořídit už od 3 500,- Kč). -
« Re: pohasinani zarovek
Nevím, jestli je to tím, že má TDI silnější alternátor, ale mně to fakt vůbec nedělá. Jen je zajímavé pozorovat, jak s větším odběrem roste i spotřeba na místě. Pokud je teplý motor, tak mi to žere 0,5l/h. Když zapnu všechny spotřebiče (vyhřívání *, zrcátek, skla, světla, mlhovky, ventilátor pustím na plno...), tak to vyskočí na 0,7l/h. -
« pohasinani zarovek
JOJO - to same je, kdyz vezmes za posilovac na volnobeh :o) - asi je to peknej zrout.
Jinak jsem se ptal na ten pilovy filtr......... chtej za nej cca 470,- coz mi pripada hodne. At si ho strci do...... To radeji vycistim ten stary -pokud to pujde.... -
"-- skrytý --" 10.12.02 11:20
« Re: kolísání napětí
Špatné ukostření alternátoru, resp. agregátu vůči karoserii. Nejspíše však jde o nedostatečné uzemnění mínus pólu regulátoru napětí - ten bude zřejmě vestavěn přímo do alternátoru (jaké je v tomto případě aplikováno konkrétní konstrukční řešení, to bohužel nevím).